Şimdi Ara

1.5 tsi motor düşünüyorum fakat aydınlanmak istiyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
16.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • motorun herhangi bir kronik sorunu var mı? bir vw fanı bana dsg sorunlarını unut dedi.. yinede foruma sorayım dedim..



  • 1.5 tsi passat kullanıcısıyım daha öncede 1.4 tsi 150 HP(b8 kasa) kullandım 140 bin km bir sıkıntı yaşamadım, şuanki passat aracım 72 bin km de işim gereği uzun yol şehir içi vs girmediğim yer kalmadı Allaha şükür ne dsg de ne de motorda bir sıkıntı yaşamadım, sadece bakımdan bakıma gidiyorum servise , dsg bozulursa da yapıcak bir şey yok yaptırıcaz kul yapımı bozulabilir , b8 kasada 102 bin km de titreme sarsıntı yapmaya başladı garantisi bitmeden servisten değiştiler , servisinden de çok memnunum , Allah nasip ederse bir sonra ki aracımda yeni passat olacak.

    Yakıt tüketimi ben agresif kullanıyorum .

    Şehir içi orta kullanımda 9 litre sert kullanımda 12 , kışın 13-14 litre yakıyorum
    Uzun yolda 100 km 4,5-5 litre , 120 de 6 litre , 140 da 7 litre , 180 km hızda 10-11 litre yakıyor .

    Yakıt benim için önemli değil o yüzden dikkat etmiyorum. Doğuda yazı çok sıcak kışı çok sert geçen bir ilde yaşıyorum.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    1.5 TSI Motor: Bilmen Gereken Her Şey

    Giriş

    Günümüz otomobil pazarında 1.5 TSI motorlar, performans ve verimlilik arayan sürücüler arasında giderek daha popüler hale geldi. 1.5 TSI motor, birçok araç modelinde bulunan bir turboşarjlı dört silindirli motordur.

    Özellikler

    • 1.5 litre silindir hacmine sahiptir.
    • Turboşarjlıdır, bu da daha fazla güç ve tork üretebilmesini sağlar.
    • Doğrudan yakıt enjeksiyonuna sahiptir, bu da verimliliği artırır.

    Performans

    1.5 TSI motor, etkileyici performans rakamları sunar. Modele bağlı olarak, 130 ila 190 beygir gücü ve 200 ila 320 Nm tork üretebilir. Bu, hem günlük sürüş hem de performans odaklı sürüş için yeterli güç sağlar.

    Verimlilik

    Turboşarjlı olmasına rağmen, 1.5 TSI motor oldukça verimlidir. Yakıt tüketimi, sürüş stiline ve araç ağırlığına bağlı olarak 100 km'de 5,5 ila 7,5 litre arasında değişebilir.

    Kronik Sorunlar

    1.5 TSI motor bazı kronik sorunlarla ilişkilendirilmiştir, ancak bu sorunlar tüm motorlarda görülmemektedir. En yaygın sorunlar şunlardır:

    • Zamanlama zinciri gergisi sorunları
    • Karter havalandırma sistemi sorunları
    • EGR (egzoz gazı devridaimi) valfi sorunları

    ACT Motor Yorumları

    1.5 TSI motorun ACT (aktif silindir yönetimi) teknolojisine sahip bir varyasyonu vardır. Bu teknoloji, kısmi yüklerde iki silindiri devre dışı bırakarak yakıt verimliliğini artırır. ACT motorlu araç sahiplerinin yorumları genellikle olumludur ve yakıt tüketiminde iyileşme bildirilmektedir.

    1.4 TSI vs 1.5 TSI

    1.5 TSI motor, önceki 1.4 TSI motorun bir güncellemesidir. 1.4 TSI'ye kıyasla 1.5 TSI, daha fazla güç, tork ve verimlilik sunar. Ayrıca, kronik sorunları azaltmak için tasarlanmıştır.

    Passat 1.5 TSI Kronik Sorunlar

    Passat modeli, 1.5 TSI motorla donatılmıştır. Bazı Passat sahipleri, özellikle erken üretim modellerinde zamanlama zinciri gergisi sorunları bildirmektedir. Ancak Volkswagen, bu sorunu ele almak için güncellemeler yayınladı.

    Sonuç

    1.5 TSI motor, performans ve verimlilik arayan sürücüler için iyi bir seçenektir. Kronik sorunlarla ilişkilendirilmiş olsa da, bu sorunlar tüm motorlarda görülmemektedir. Araştırmanızı yapın, kullanıcı yorumlarını okuyun ve spesifik araç modellerindeki sorunlara dikkat edin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Lpg li eco civic otomatik tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Lpg li eco civic otomatik tavsiye ederim

    atmosferik sayfasını kapattım hocam.. rampalarda çekmemesinden bıktım.

  • @daswagen Gel tam senlik bir konu
  • Kuru kavrama dsg hala problemli. Dur kalk trafiğe çok girmiyorsa sıfır olarak alınabilir tabi ki. İkinci el alıyorsan kenara 15 bin ayırmak lazım. Kuru çift kavrama şanzımanların geneli böyle.

    Motorun kendisinde problem yok bildiğim kadarıyla, klasik vag arabası gibi ufak tefek parçaları sorun çıkarabilir 5 seneden sonra. Büyük masraf çıkarmaz sıfır araçta.

    Sıkışık trafiğe çok giriyorsan ve uzun seneler kullanmayı düşünüyorsan 1.2 turbo corolla hatchbacklere bakabilirsin.
  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    TAMİRHANEyoutube
    Adres: Antalya, Akdeniz sanayi sitesi, 5051 sokak No.15 TAMİRHANE https://www.instagram.com/tamirhane_vag/ 2. Kanalım olan TAMİRHANE VW Bu link'ten ulaşabilirsiniz https://www.youtube.com/channel/UCFmXgODZuOrc1KDSEYvWzeQ bu kanalda sadece vw audi seat skoda marka araçlarla alakalı bilgilere ulaşabilirsiniz
    https://www.youtube.com/watch?v=2LOssTi74bQ
  • Senelerdir dsg kullanıyorum daha sorun yaşamadım nazar değmesin
  • Sıfır bulabiliyorsan al hocam, ikinci el alıyorsan kenarda bütçe olması şartıyla yine alınır. 1.5 tsi çok güzel bir motor
  • 1.5 tsi passat kullanıcısıyım daha öncede 1.4 tsi 150 HP(b8 kasa) kullandım 140 bin km bir sıkıntı yaşamadım, şuanki passat aracım 72 bin km de işim gereği uzun yol şehir içi vs girmediğim yer kalmadı Allaha şükür ne dsg de ne de motorda bir sıkıntı yaşamadım, sadece bakımdan bakıma gidiyorum servise , dsg bozulursa da yapıcak bir şey yok yaptırıcaz kul yapımı bozulabilir , b8 kasada 102 bin km de titreme sarsıntı yapmaya başladı garantisi bitmeden servisten değiştiler , servisinden de çok memnunum , Allah nasip ederse bir sonra ki aracımda yeni passat olacak.

    Yakıt tüketimi ben agresif kullanıyorum .

    Şehir içi orta kullanımda 9 litre sert kullanımda 12 , kışın 13-14 litre yakıyorum
    Uzun yolda 100 km 4,5-5 litre , 120 de 6 litre , 140 da 7 litre , 180 km hızda 10-11 litre yakıyor .

    Yakıt benim için önemli değil o yüzden dikkat etmiyorum. Doğuda yazı çok sıcak kışı çok sert geçen bir ilde yaşıyorum.




  • DSG kullanıcılarının ''2 aracımda vardı bir şey olmadı, 500 bin KM yaptım bir şey olmadı vs vs...'' gibi cümleleri bana ''abi çektim g3 ü dayadım teröristin kafasına'' hikayesinde ki ''g3'' ün tutukluluk yapması gibi geliyor. Arkadaşlar namluyu kafalarına dayayıp ateş ediyor %1 ihtimalle de olsa silah patlamayınca sağda solda ''abi bir şey olmuyor ben denedim'' tadında anlatıyorlar.


    DSG sorunludur arkadaşlar lakin yine de kumar oynamak isteyen varsa buyursun belki şanslı %1 içinde olabilirsiniz...

  • DSG sorununu unut kısmı şöyledir, uzun yol yaparsınız ve büyükşehirde oturmazsınız, trafiği açıktır yokuşu , ışığı azdır sorun olmaz. DSG şanzımanı bozmaya zorlayan şey dur kalk trafik çünkü aynı Renault EDC de yaşadığım sorunu anlatınca VW grubu araca sahip arkadaşlarım da onaylıyorlar, misal durmaya ramak kala hareket edince 1 ile gidilmesi gereken yerde 2 ile yarım debriyaj gitmeye çalışıyor, yokuş çıkarken ya da yüklü olunca vites düşürmesi gerekirken yerde üst viteste gitmeye çalışıyor bunlar hep balataya zarar verip robotu da ısıtıyor.


    Renault bu işi bir miktar yazılımla çözmüş falan diyorlar ama İstanbul trafiğinde manuel vites bile kafayı yiyecek noktaya geliyor , bunu nerden çıkarttım hep istanbulda kullanılmış bir corsam vardı şanzıman yağını 85.000km civarında değiştirttim demir tozu şanzıman karterine çökmüş ee haliyle garçlama, gurçlama yapıyordu..



    Kafam rahat olsun derseniz tabii ki makineye peşinen garanti vermek gibi algılanmasın ama genel olarak tork konvertörlü otomatik şanzımanlar en iyi seçenek sorunsuzluk anlamında..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 24 Eylül 2021; 15:20:39 >




  • Renault artık 7 ileri ıslak EDC kullaniyor.bu tarz problemler 6 ileri olanlarda görülüyordu şuan reno bu konuyu aştı hocam.1.3 tce motorda 1.5 TSI kadar performanslı ve ekonomik.hatta Clio 1.3 tce 130 HP EDC, 1.5 TSI DSG passata boy boy fark atıyor.tabiki arada epey bir ağırlık farkı var ancak 20 HP de az bir fark değil.

  • 1.5 tfsi 150 a3 kullanicisiyim 2020 model. Hocam motordan cok memnunum. Yakit cimrisi diyemem yukaridaki passat kullanan arkadasin dedigi gibi. 90-100le giderken 5 lt, 120-130la giderken 5.5-6 lt yakiyor. 150-160 yaparsaniz 6.5-7 civari. 180-200 giderseniz minimum 8-9. Sehirici istanbul derseniz 9u var. Hele kopru trafigi 10-11 buluyor. Ama kucuk sehirlerde 7-8 lt civari. Benim 15 bin km ortalamam suan 7.3 lt. Butun yaz egedeydim. %40 sehirici %60 uzun yol. Tek kriteriniz yakitsa tavsiye etmem. Dizel tavsiye ederim. Ama gittigine gore kesinlikle cok yakmiyor bence. Gaza her oturdugunuzda vay be diyorsunuz :) hele sporta alinca keyif makinesi oluyor. Sollamalarda vs asiri guven veriyor daha bir gun karanbolde birakmadi cok sukur.

    Simdi 150 hp motor mu keyif makinesi diyen ferrari sahibi arkadaslar gelir :) Gonul isterdi biz de 2.0 3.0 turbolara binelim ama ulkemiz sartlarinda optimum performans-yakit ikilisini sunan motor budur bence. 150 hp 250nm tork hem de benzinli arac konforu. Motor sessiz, cok tatli bir homurtusu var. Soguk havada bile 2-3 dkda calisma isisina ulasiyor. Dsg ile uyumu guzel, dusuk devirde bile max torku veriyor. Sadece ilk kalkislarda gaza basinca dsgden mutevellit yarim saniyelik bir gecikme oluyor, ona da alisiyorsunuz. Dedigim gibi yakit tek onceliginiz degilse, yakit/gidis kiyaslamasinda tek gececegim motordur siddetle tavsiye ederim





  • Sarsinti sebebi sanzuman mi yoksa motor kaynakli miydi? Kendim leon 1.4tsi 125hp arastiriyorum da manuel vites. 1.4 tsi piston kiriyor diye okudum ama 125hp de böylesi bir sorun yoktur diye dusunuyorum.
  • -FoundeR- kullanıcısına yanıt

    Piston kıranlar 1.4 tsi 160 beygir olanlar hocam. Sizin araştırdığınız 1.4 tsi 125 beygir olan sorunsuzdur ne yağ eksiltir ne piston kırar klasik VW grubu kroniki olan devirdaim arızası yapar o kadar alacaksanız da golf 7 ve leonda kullanılan 1.4 tsi 122 olanları önermem yağ eksiltenleri duydum 2015 model ve üzeri olan 1.4 tsi 125 beygirler iyidir onları tavsiye ederim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DelirteJackson -- 24 Eylül 2021; 21:53:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    Sarsinti sebebi sanzuman mi yoksa motor kaynakli miydi? Kendim leon 1.4tsi 125hp arastiriyorum da manuel vites. 1.4 tsi piston kiriyor diye okudum ama 125hp de böylesi bir sorun yoktur diye dusunuyorum.

    Şanzıman kaynaklı 1.4 tsi 125 hp 150 hp sıkıntı yok alıp gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Bakımını orjinal ürünler ile yapın sıkıntı olmaz.

  • csb
  • Bimin tavuk dönerine methiye dizen adam burada 1.5 tsi motoru soruyor 

    https://forum.donanimhaber.com/bim-bgrill-pilic-doner-bir-harika-dostlar--142796883

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.