Şimdi Ara

Ya bu Hyundai’in GDI Motor merakı nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
17.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Abi adam Tucson da da aynı i30 da da aynı motoru kullandı.
    Yahu GDI motor nedir ? T-GDI motor hadi turbo onu anladık.

    Normal GDI nedir ? Millet LPG de takamıyor verim yok.Ekonomi yok 10 litre benzin yakıyor.

    Elantrada kullandığın lpg ye uyumlu 132 hp 1.6 atmosferik motoru koysana arkadaş tucson’a i30’a millet lpg taksın peynir ekmek gibi satılsın.

    Kafanız mı basmıyor? Araba mı satmak istemiyorsunuz anlamadım ki.

    Şimdili mevcut motor ne üdüğü belirsiz 1.6 gdi 136 hp 160 torklu bir motor.

    Yap şunu elantrada ki 132 hp 156 torklu dccvt motor. Bak gör tucson nasıl satıuor. Millet yakıtıniçin almıyor o arabayı.

    Ah hyundai ah. İ30 da elinde patladı 100 adet aylık ya satıyor ya satmıyor. Elantrada taksicilere çalışıyor zaten. Ben sana ne diyim ?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hyundai'ın GDI Motor Merakı

    Hyundai, benzinli doğrudan enjeksiyon (GDI) motorlarını araç yelpazesinde öne çıkarıyor. GDI motorlar, yakıtı doğrudan silindirlere enjekte ederek daha verimli ve güçlü bir sürüş deneyimi sunuyor.

    1.6 GDI Motor

    Hyundai'ın en popüler GDI motorlarından biri 1,6 litrelik ünitedir. Bu motor, 132 beygir gücü ve 161 Nm tork sağlıyor. Verimliliği sayesinde düşük yakıt tüketimi sunuyor.

    GDI Motor Nasıl Çalışır?

    GDI motorlar, yakıtı emme manifoldu yerine doğrudan silindirlere püskürten yüksek basınçlı yakıt enjektörlerini kullanır. Bu, yakıtın daha verimli bir şekilde yanmasını sağlar ve motor verimliliğini artırır.

    GDI Motor Yorumları

    Genel olarak, GDI motorlar kullanıcılar tarafından olumlu yorumlar almıştır. Sürücüler, güçlü performans, düşük yakıt tüketimi ve sorunsuz sürüş deneyiminden memnun kalmaktadır.

    GDı Motor

    GDı Motor, GDI motorun alternatif bir yazım şeklidir. İkisi de aynı teknolojiyi ifade eder.

    1.6 GDI Motor Yorum

    1.6 litrelik GDI motor, kullanıcılar tarafından güvenilirliği, yakıt verimliliği ve uygun fiyatlı olması nedeniyle övülmektedir.

    GDI Motor Sorunları

    Tüm motorlarda olduğu gibi, GDI motorlarında da bazı potansiyel sorunlar olabilir. Bunlar arasında karbon birikimi ve yakıt enjektörü arızaları yer alabilir. Ancak bu sorunlar genellikle düzenli bakım ve onarımla önlenebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aynen seni kafa basiyor hatta ucuyor.Hyundai'nin kafasi basmiyor.
  • valla bu satmamış haliyse maşallah diyeyim. ix35 denilen araç gitmiyor mesela 10lt yakıyor Asx ile 7-8lt'lieri görebildiğin yerde ama heryerde ix35, sportage var.

    Mazda cx-5 daha az yakıyor bu arada D segmenti olmasına rağmen. 2.0 çok yakar algısı çok acayip. 2001 model Mazda 626 10lt yakıyor.

    Komşuya bakarak araç almaya devam
  • GDI motor usturubunca kullanıldığında çok az yakan bir motor. Ben o motorla şehiriçi 7.5 şehir dışı 5 litre ortalama ile geziyordum fakat milletin ayağının ayarı yok abanıyor gaza sonra çok yakuyor abi ya muhabbeti. Birde performans olarakta 132 düz motordan çok daha ciğerli bir motor ve daha az gaz salınımı yapan bir motor. Bizim ülkemize uygunmu değil ekonomik şartlar nedeniyle tüplü motor çok daha iyi olurdu bu konuda hem fikirim.
  • Yine aynı konular, yine bütün dünya türkiye'nin etrafında dönüyor sanrıları.
    Daha beterini söyleyim, bu adamlar öyle kafasız ki 1.7crdi motor kullanıyorlar hala Suv'lerinde, ellerinde 1.6 dizel varken. Niye bütün dünyaya 1.6 üstü ötv+mtv'si ödetiyorsun, koysana 1.6'yı be kafasız?
  • GDI'ın meselesi daha düşük emisyon ve tüketimdir.. Sorunsuz LPG taktırabilirsin ama sıvı sistem olmalı onlar da pahalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 29 Eylül 2017; 11:46:2 >
  • Konu açınca derslerden pekiyi falan mı alıyorsunuz bir anlasam
  • Not: Dunyada 200 civarinda ülke var
  • Hyundai senin ülkene göre arabaya motor takmak zorunda mı?
  • Konu sahibi zaten Türkiye için konuşuyor. Eleştireceğinize haklı yanlarını görmeye çalışın. Ülkemizi küçük görüp firma bize muhtaç değil, onlar herşeyin en iyisini bilir gibi sözlerle kendimizi ve ülkemizi değersiz görmeyelim. Bir zamanlar tuşlu telefonlarda mesaj yazarken ğ, İ gibi harfleri kullanmak kabus gibiydi. O zamanlar öyle sabit fiyata 1000 mesaj hakkı da yoktu.

    Y kuşağı iyi bilir o zamanı. Hükümet koydu tavrını firmalarda bu durumu düzelttiler.

    Hükümet bu durumu düzelttirmeseydi ve de birileri bu durumu forumda eleştirseydi, demekki sizin gibiler aynı cevabı verecekmiş.

  • düzgün17 D kullanıcısına yanıt
    6 yillik konuyu nasi bulup hortlattiniz :))
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Sahibindende Hyundai i30 GDI araçlara bakıyordum. :) LPG'li olanlar var ama iyi işçilik yapılmadıysa sanırım LPG sorun çıkartıyormuş. Araştırırken burayı gördüm, konu eski ama o arabaların 2.eli hala var piyasada.

  • düzgün17 D kullanıcısına yanıt
    edit:pardon i30 daha guncel galiba ama dursun gene de asagidakiler

    lpg icin direk enjeksiyon degil de manifold enjeksiyonlu tercih etmeniz iyi olur.
    butcenize uyuyorsa 2010 seat exeo alabilirsiniz, 1.6 vw hitler motorlu b7 kasa safkan audi a4 tur.100.000 km kullandim lpg ile.harika arabadir.
    arka.suspansiyona egilip bakin anlarsiniz, on duzenin aynisi arkada var :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 18 Haziran 2023; 21:40:41 >
  • düzgün17 D kullanıcısına yanıt

    direct injection motorlar için özel lpg kiti var prins ama fiyatı 1250 avro, 30 bin civarında şu an. biraz pahalı ama hem benzini daha az kullanıyor hem de lpg yi daha az yakıyor, bir de sağlam uyumlu bir kit. her yönden avantajlı. tek eksisi fiyatı.


    ben gdi tucsona taktırdım 50 bin km yi geçti, filtre değişimi geldiği zaman uyarı ışığı kırmızı yanıyor lpg yi kapatıyor bir süre sonra, gidip filtreyi hemen değiştirmek gerekiyor bayisinde. başka da sıkıntı çıkarmadı çok şükür.

  • Türkiyede yaşayanlar alsın Lpg taksın diye satılmadı o motorlar.. dünya pazarlarında verimi arttırıp emisyonu düşürmek için direkt enjeksiyon kullanılıyor.


    Lpg takılacak diye herkes motor yapacaksa 15 yıl öncesinde kalması lazımdı çoğu markanın, öyle olamıyor maalesef..


    emme valflerinde kaçınılmaz karbon birikimi yaptığı için bende direkt enjeksiyon taraftarı biri değilsem de son aşamada yanma kontrolü ve verimini arttırmak için başka yol da yoktu..


    Bir de gömülecek bir motor asla değil.. Suvlarda iş yapmaz otomatiği iş yapmaz ama İ30 Gdi için konuşayım, sınıfına göre ağır bir araç olmasına rağmen bayağı iyi yürüyordu düz vites olanı.. top speed pek yok ama kolay 180-190 yapıyor. 7000 devir döner, devir döndükçe güçlenir.. hafif olsa daha iyi gidecek.


    daha sonraki 1.4 tgdi turbo olanı da kullandım.. tamam torklu performanslı falanda tatsız tuzsuz bir motordu. çift kavrama şanzımanı bir garip, sünger gibi gaz pedalı.. hiç sevmemiştim.





  • 1.6 gdi otomatik vites sportage sahibi oldum 24 günlüğüne.. Allah sabır versin onu sürenlere.. satınca sırtımdan büyük bir yük kalktı

  • Benim bacanakta var KİA GDI 60.000 km oldu hiç sorun yaşamadı ama LPG benzin karışık yaktığı için sanıldığı kadar ekonomik değil bir de ağır kasa düşük tork zorlayınca içiyor LPG yi. Güzel tarafı hiç arıza problem vs. yapmıyor bu araçlar alıp tepe tepe kullanıyorsun o açıdan ekonomik.

  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Tşk. Araştıracağım

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Satilanlarda nasıl bir LPG takılı sormak yetmez, ustaya da inceletmek lazım. Ya benzinli alıp taktırmak lazım gerçi yüksek km'den sonra LPG taktırmak iyi değil diyorlar.

  • düzgün17 D kullanıcısına yanıt

    ben benzinli alıp taktırdım kiti, çok övülen bir ustaya. adam kuruş pazarlık yapmam diyor, diğerleri % 15 indirim yaparken. yine de ona taktırdım lpg kitini. sonuçtan 50 bin km dir memnunum. bu yaz sonu aracımı satıp değiştirmeyi düşünüyorum, benim aracı alan o açıdan şanslı olacak.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.