Şimdi Ara

Araç hararet sorunu- Lutfen anlayanlar yorum yapsın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
23.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar araba 2001 seat toledo 1.6 AKL motor
    Aksam yolda gelirken kalorifer soguk uflemeye basladı bırden sonra hararet 110 dereceye cıktı. Saga cektım termostat borusu buz gibiydi. Ama benim anlamadıgım hararet 110 da ıken neden soguk ufluyor araba. Yarım saat once bırseyı yoktu cayır cayır sıcak ufluyordu. Eskıden dogan hararet yapınca kalorıferı acardık kı sogumasına yardım etsın. Ama ben bunu anlamadım dısarısı -4 derece hızım 100 araba delı gıbı onden soguk ruzgar yiyor hararet 110 da kalorıfer buz gıbı. Hepsı anıden oldu. Termostadı 2 ay once degısmıstım. Termostat tekrar bozuldu tamam da kalorıfer neden bırden ısıtmamaya basladı. Antıfırız agzına kadar dolu.
    Tesekkurler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Hararet Sorunu: Nedenleri ve Çözümleri

    Araç hararetinin yükselmesi, sürüş deneyimini olumsuz etkileyen yaygın bir sorundur. "Kalorifer ısıtmıyor" veya "kalorifer soğuk üflüyor" gibi şikayetler, genellikle araç hararetinin yüksek olduğuna işaret eder.

    Kalorifer Sorunları Nedeniyle Araç Hararet Yükseliyor mu?

    • Termostat Arızası: Termostat, motor sıcaklığını kontrol etmekten sorumludur. Arızalı bir termostat, motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.
    • Su Pompası Arızası: Su pompası, motor soğutma sisteminde suyu sirküle ettirir. Arızalı bir su pompası, motorun soğutulmasını engelleyerek hararet yükselmesine yol açabilir.
    • Radyatör Tıkanıklığı veya Hasarı: Radyatör, motorun ürettiği ısıyı dağıtır. Tıkalı veya hasarlı bir radyatör, ısı dağılımını bozarak hararet yükselmesine neden olur.
    • Soğutma Fanı Arızası: Soğutma fanları, motorun aşırı ısınmasını önlemek için radyatörden hava çeker. Arızalı soğutma fanları, motorun soğutulmasına engel olarak hararet yükselmesine neden olur.

    Hararet Yükselmesine Diğer Nedenler:

    • Düşük Soğutma Sıvısı Seviyesi: Düşük soğutma sıvısı seviyesi, motorun düzgün soğutulmasını engeller.
    • Sızıntı: Soğutma sisteminde bir sızıntı, soğutma sıvısı kaybına neden olarak hararet yükselmesine yol açar.
    • Motor Yağı Sorunları: Kirli veya eksik motor yağı, motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.
    • Hava Kabarcıkları: Soğutma sisteminde hava kabarcıkları, soğutma sıvısının düzgün dolaşımını engelleyerek hararet yükselmesine neden olur.

    Araç Hararetini Düşürmek İçin Öneriler:

    • Aracı Güvenli Bir Yere Çek: Aracın hararet göstergesi yükselmeye başlarsa, derhal güvenli bir yere çekin ve motoru kapatın.
    • Kaputu Açın ve Soğumasını Bekleyin: Kaputu açmak, motorun daha hızlı soğumasına yardımcı olur.
    • Soğutma Sıvısı Seviyesini Kontrol Edin: Soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin ve gerekirse ekleyin.
    • Sızıntı İşaretleri Arayın: Soğutma sisteminde sızıntı olup olmadığını kontrol edin.
    • Profesyonel Yardım Alın: Hararet sorunu devam ederse, sorunun teşhisi ve onarımı için derhal bir tamirciye başvurun.

    Araç hararet sorununu erken tespit etmek ve çözmek, daha ciddi hasarları önlemenin anahtarıdır. Bu nedenle, "kalorifer isıtmıyor" veya "kalorifer soğuk" gibi şikayetleri görmezden gelmemek ve sorunun kaynağını tespit ederek gerekli önlemleri almak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Termostat bozuk olunca, sıcak suyu kalorifer sistemine gönderemez ve hararet yükselip, kalorifer çalışmayabilir.Termostatı bir daha kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Termostat bozuk olunca, sıcak suyu kalorifer sistemine gönderemez ve hararet yükselip, kalorifer çalışmayabilir.Termostatı bir daha kontrol ettirin.

    teşekkür ederim. hocam termostat zaten bozuk %100 o kesin. ama benim motorda kalorifer peteği direkt (termostat çıkışından önce) motora bağlı. yani motor sıcaklığı 80 derecedeyken kalorifer ısıtıyor ve bu sıcaklıkta termostat açmamış oluyor. termostadın çıkışının bağlı olduğu hortum soğuk yani. demem o ki acaba kalorifer radyatörü mü tıkandı ayrıca. diğer kötü olasılıkta devirdaim pompası mı bozuk? ustam antifiriz konulan su bidonunun yukarısından giren ince bir hortum var onu sökünce su geliyorsa devirdaim çalışıyor demektir dedi. bende onu söktüm su geliyordu ondan. ama araba hararet yapınca şu fışkırdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Termostat bozuk olunca, sıcak suyu kalorifer sistemine gönderemez ve hararet yükselip, kalorifer çalışmayabilir.Termostatı bir daha kontrol ettirin.

    teşekkür ederim. hocam termostat zaten bozuk %100 o kesin. ama benim motorda kalorifer peteği direkt (termostat çıkışından önce) motora bağlı. yani motor sıcaklığı 80 derecedeyken kalorifer ısıtıyor ve bu sıcaklıkta termostat açmamış oluyor. termostadın çıkışının bağlı olduğu hortum soğuk yani. demem o ki acaba kalorifer radyatörü mü tıkandı ayrıca. diğer kötü olasılıkta devirdaim pompası mı bozuk? ustam antifiriz konulan su bidonunun yukarısından giren ince bir hortum var onu sökünce su geliyorsa devirdaim çalışıyor demektir dedi. bende onu söktüm su geliyordu ondan. ama araba hararet yapınca şu fışkırdı.

    Hocam zor ama araçtaki soğutma suyu eksilmiş olabilir mi? Yeni koyulan antifriz belki suyun kireciyle ya da pasla tıkanmış delikleri açmış soğutma suyunuzun boşalmasına sebep olmuş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Termostat bozuk olunca, sıcak suyu kalorifer sistemine gönderemez ve hararet yükselip, kalorifer çalışmayabilir.Termostatı bir daha kontrol ettirin.

    teşekkür ederim. hocam termostat zaten bozuk %100 o kesin. ama benim motorda kalorifer peteği direkt (termostat çıkışından önce) motora bağlı. yani motor sıcaklığı 80 derecedeyken kalorifer ısıtıyor ve bu sıcaklıkta termostat açmamış oluyor. termostadın çıkışının bağlı olduğu hortum soğuk yani. demem o ki acaba kalorifer radyatörü mü tıkandı ayrıca. diğer kötü olasılıkta devirdaim pompası mı bozuk? ustam antifiriz konulan su bidonunun yukarısından giren ince bir hortum var onu sökünce su geliyorsa devirdaim çalışıyor demektir dedi. bende onu söktüm su geliyordu ondan. ama araba hararet yapınca şu fışkırdı.

    Hocam zor ama araçtaki soğutma suyu eksilmiş olabilir mi? Yeni koyulan antifriz belki suyun kireciyle ya da pasla tıkanmış delikleri açmış soğutma suyunuzun boşalmasına sebep olmuş olabilir.

    Alıntıları Göster
    görmeden bir şey demek doğru olmaz ama, su vs eklendiyse, radyatörün havası alınmışmıydı?




  • Araç 2001 model olduğu için radyatörün tıkanmış olma olasılığı yüksek gibi. Eğer sistemde soğutma sıvısı doluysa hortum yerinden çıkma ya da bir yerden kaçak yapma olasılığı da yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irfancu

    Araç 2001 model olduğu için radyatörün tıkanmış olma olasılığı yüksek gibi. Eğer sistemde soğutma sıvısı doluysa hortum yerinden çıkma ya da bir yerden kaçak yapma olasılığı da yoktur.
    arkadaşlar antifiriz maksimum seviyede. eksilme falan yok. hotrumlara baktım akıntı sızma da yok. geçen memlekete gittim hava -14 dereceydi 150 ile giderken bile sıcaklık 90 derecede sabitti. zaten olması gereken sıcaklıkta budur. bu arada termostat 2 önce değişti. neyse dün yüksek rakımlı bi noktadan aşağı inerken -8 derecede hararet bi ara 70e düştü. bunlar olana kadar kalorifer cayır cayır ısıtıyordu. birden kalorifer buz kesti ve hararet yükseldi sağa çektim hemen. kaputu açtım termostadın çıkışına bağlı hortum buz gibiydi ötekisi ateş gibi yanıyordu. benim anlamadığım hararet 110da iken neden termostat açmadı. daha yeni değiştirmiştim. bu arada orjinal termostadın internetten siprarişini verdim gelsin montaj yapacam. eğer yine hararet yaparsa devirdaim pompası bozuldu demektir.




  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    Aracınızın fanı çalışıyor mu? Arabanın termostat çalışmıyorsa fan da çalışmıyordur muhtemelen, fan müşürüne bakın. Fan çalışmazsa kalorifere sıcak hava pompalanmaz. Bu da soğuk üflemeye sebep olur.

    Bunlar önemli konular. Fanın çalışmaması motorun fazla ısınmasına, sonucunda conta yakmaya neden olur.
  • Eğer hararet ibresi yükseliyor fakat arabada hararet yoksa (ki insan bunu tam anlayamıyor dikkatli incelemeyince) topraklamada sorun olmuştur..Daha önce başıma geldi hararet ibresi yükseliyor kenara çekip bekliyorum iniyor bir süre sonra gidince yine yükseliyordu ben araç hararet yapıyor sanmıştım birkaç parça değiştirmişlerdi çözülmemişti sonra topraklama hatası oldugu anlaşıldı ..o parçalarda gereksiz değişmiş oldu böylece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Eğer hararet ibresi yükseliyor fakat arabada hararet yoksa (ki insan bunu tam anlayamıyor dikkatli incelemeyince) topraklamada sorun olmuştur..Daha önce başıma geldi hararet ibresi yükseliyor kenara çekip bekliyorum iniyor bir süre sonra gidince yine yükseliyordu ben araç hararet yapıyor sanmıştım birkaç parça değiştirmişlerdi çözülmemişti sonra topraklama hatası oldugu anlaşıldı ..o parçalarda gereksiz değişmiş oldu böylece.
    Devirdaimde bir sorun olabilir. Radyatördeki sıcak su döndürülemediğinde böyle sonuçlar oluşabiliyor. Kontrol ettirin bu ciddi bir sorundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KuTuKoLaCI

    Devirdaimde bir sorun olabilir. Radyatördeki sıcak su döndürülemediğinde böyle sonuçlar oluşabiliyor. Kontrol ettirin bu ciddi bir sorundur.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar az önce kendim orjinal termostat aldım ve değiştirdim. antifirizi ekledim çalıştırdım sıcaklık 90 oldu ama kalorifer buz gibi. sonra araç hararete kalktı motoru durdurdum. sonra baktım su kaynatmış. devirdaim bozuk diyorum ben. ama hava yapmıştır diyende var. silindir contası taşlanmalıdır diyende var. ağzı olan konuşuyor. cumartesi sanayiye gidecem izmitteyim. izmit sanayi acayip pahalı araç 55 plaka. samsunda ustam var ucuza hallediyordum. araba konusunda çok titiz biriyim. zaten ufak tefek motor parçalarını kendim değiştiren biriyim. en basiti örnek vereyim samsun da rot balans 40tl. burda 80tl. acayip pahalı. sizden fikir edinerek kafamda bi taslak oluşturup haftasonu sanayide ona göre usta bakacam.

    teşekkürler... Allah hepinizden razı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    arkadaşlar az önce kendim orjinal termostat aldım ve değiştirdim. antifirizi ekledim çalıştırdım sıcaklık 90 oldu ama kalorifer buz gibi. sonra araç hararete kalktı motoru durdurdum. sonra baktım su kaynatmış. devirdaim bozuk diyorum ben. ama hava yapmıştır diyende var. silindir contası taşlanmalıdır diyende var. ağzı olan konuşuyor. cumartesi sanayiye gidecem izmitteyim. izmit sanayi acayip pahalı araç 55 plaka. samsunda ustam var ucuza hallediyordum. araba konusunda çok titiz biriyim. zaten ufak tefek motor parçalarını kendim değiştiren biriyim. en basiti örnek vereyim samsun da rot balans 40tl. burda 80tl. acayip pahalı. sizden fikir edinerek kafamda bi taslak oluşturup haftasonu sanayide ona göre usta bakacam.

    teşekkürler... Allah hepinizden razı olsun.

    Alıntıları Göster
    conta yakmışsınız yüksek ihtimal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atla

    conta yakmışsınız yüksek ihtimal

    Conta oyle hemen yanar mi yahu. Hararet yapti dedikte ibre sona mi dayandi sanki. 90 ni gectigi an durduruyorum motoru. Arac calisirken sikinti yok saat gibi calisiyor
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    yılbaşında aynı sıkıntıları yaşadım soğuk üfleme,ibrenin artması falan sonuç conta yanmış.Sizinkisi inşallah farklı bir sorundur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atla

    yılbaşında aynı sıkıntıları yaşadım soğuk üfleme,ibrenin artması falan sonuç conta yanmış.Sizinkisi inşallah farklı bir sorundur
    Genleşme kabındaki hareket devri-daimi göstermeyebilir. Sıcakta basınç yükselmişse, seviye farkı varsa, yine oradan su gelir. Motor sıcakken radyatör kapağı varsa onu açın (kontrolllü şekilde, bir havluyla tututp basıncını alarak). Devri-daim epey hızlıdır, termostat açıkken su hareketi gözle görülür, radyatörün içi şelale gibidir.

    Belirtiler su pompasına benziyor.

    VW gurubu modellerde kalorifer giişinde musluk olabiliyor. Eğer elektrikli termostat varsa elektrik bağlantılarında bir hata olabilir. Sinyal okuyamayan sistem kalorifer musluğunu da açmıyor olabilir.

    Contadan şüphelenmek için bence de erken. Kaynayan su enerjiyi soğurur, su seviyesi iyice alçalmadıkça kolay kolay bozulmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    Arkadaslar araba 2001 seat toledo 1.6 AKL motor
    Aksam yolda gelirken kalorifer soguk uflemeye basladı bırden sonra hararet 110 dereceye cıktı. Saga cektım termostat borusu buz gibiydi. Ama benim anlamadıgım hararet 110 da ıken neden soguk ufluyor araba. Yarım saat once bırseyı yoktu cayır cayır sıcak ufluyordu. Eskıden dogan hararet yapınca kalorıferı acardık kı sogumasına yardım etsın. Ama ben bunu anlamadım dısarısı -4 derece hızım 100 araba delı gıbı onden soguk ruzgar yiyor hararet 110 da kalorıfer buz gıbı. Hepsı anıden oldu. Termostadı 2 ay once degısmıstım. Termostat tekrar bozuldu tamam da kalorıfer neden bırden ısıtmamaya basladı. Antıfırız agzına kadar dolu.
    Tesekkurler

    Borular tikali veya hava yapmis olabilir, bu durumda motor yansa dahi kalorifer soguk üfler . Zaten hava yapmasinin ve tikanmasinin sebebide termostat arizasidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561


    quote:

    Orijinalden alıntı: atla

    conta yakmışsınız yüksek ihtimal

    Conta oyle hemen yanar mi yahu. Hararet yapti dedikte ibre sona mi dayandi sanki. 90 ni gectigi an durduruyorum motoru. Arac calisirken sikinti yok saat gibi calisiyor


    Ayrica hararet 90daysa araci durdurmak hic saglikli degildir. Rölantide calistirarak düsmesini bekleyin . ve bu sorunu çözmeden araci kullanmanizi tavsiye etmem. Hemen olmasa bile zamanla Conta yakabilir veya motor ust kapaginda çatlamalar olusturabilirsiniz.
  • Mesajlariniz icin cok teşekkürler. Termostat degiseli 2 ay olmustu. Buna ragmen yine kendim orjinal termostat ile degisim yaptim arabayi calistirdim sorun yine aynı. Memlekette ki ustami aradim bu arabalar hava yapmaz dedi. Muhtemelen devirdaim pompasi bozuk kanimca. Motor sesinde en ufak bi gariplik yok tikir tikir çalışıyor. Conta yaksa sesi degismez miydi?
  • Benim anlamadığım termostadi sokunce 2 3 litre su dökülüyor. Bu su 90 dereceyi gecince termostat neden acilmiyor. Termostat orjinal ve yeni takildi 2 gun oldu.
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    2 ay once neden termostat degisti ? 88 derecelik termostat takilmadiysa sorun tekrarlamis olabilir.PM de bahsetmistim. Eger degisecekse 88 derece olup olmadigini kesinlikle kontrol et
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.