merhaba arkadaşlar.. bende 2004 model opel corsa 1.4 twinport enjoy var.araç 89 bin km de ve lpg takılı. motor ısınınca araba dizel gibi ses çıkarmaya başlıyor ve gazı kesince veya rölantide yağ lambası yanıyor,gaz verince lamba sönüyor ama abartılı dizel sesi devam ediyor.bikaç yere gösterdim, 4bin km de 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı ama nafile. rölanti ayarı düşüktür denildi, gittik; bunun rölanti ayarı otomatik, araba kendisi ayarlıyor dediler vs.henüz bir çözüm bulamadık.araba konusunda yeniyim pek anlamıyorum yani.bu sorun neden kaynaklamıyor olabilir, konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.şimdiden herkese teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
merhaba arkadaşlar.. bende 2004 model opel corsa 1.4 twinport enjoy var.araç 89 bin km de ve lpg takılı. motor ısınınca araba dizel gibi ses çıkarmaya başlıyor ve gazı kesince veya rölantide yağ lambası yanıyor,gaz verince lamba sönüyor ama abartılı dizel sesi devam ediyor.bikaç yere gösterdim, 4bin km de 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı ama nafile. rölanti ayarı düşüktür denildi, gittik; bunun rölanti ayarı otomatik, araba kendisi ayarlıyor dediler vs.henüz bir çözüm bulamadık.araba konusunda yeniyim pek anlamıyorum yani.bu sorun neden kaynaklamıyor olabilir, konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.şimdiden herkese teşekkürler.
* Aracın ses çıkarmasında bence büyük bi sorun arama.....en çok bi rulman sesidir ya da zaman içinde motorun kullanılmasından kaynaklanan ses sorunudur. *Dostum yağlama sistemindeki problemi şöyle çözersin.......ama bunu ivedilikle yap çünkü motoruna zarar verme olasılığın yüksek. 1) 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı diyorsun. Senin aracına önerilen orjinal ya viskozitesi ne. Benim bildiğim 10W 40 ya da 5W 40'dır. Eğer ilk kullandığın yağ viskozitesi ikinci kullandığından yüksek ise ( 10W 40 yerine atıyorum 5W 40, 0W 40, 5W 30 kullanmak gibi. ) sorun yok. .......Fakat ikinci kullandığın yağın viskozitesi yüksek ise problem olabilir. Orjinal yağın 5W 40' dır sen 15W 40 kullanırsın sorun değil ama inşallah aracına 20W 50 gibi artık çok kalın yağ olan bu yağı kullanmamışlardır. Sen orjinal yağ değişimi yaptır. Viskozite ne ise onu kullan. 2) Orjinal yağı değiştirirken beraberinde yağ filtrenide değiştir. Eğer yağ filtren uzun süredir değişmedi ise tıkanıklık olabilir düşük devirlerde yağ filtreden geçmekte zorlanıyordur buda yeterli yağlamayı engelliyordur.( Bu arada yağ müşürünüde değiştir gitsin. Yağ müşüründen değildir çünkü yüksek devirde problem yok diyorsun. ) . Eğer düzelirse bi süre aracını kontrol et. Yağ pompası arızalı olsada tıkalı filtreyi değiştirdiğin için pompa arızası bi süreliğine ortadan kalkmış olabilir. 3) Yağ filtreni değiştirmene rağmen düzelmedi ise veya kısa süre sonra aynı arızayı verdi ise yağ pompan arızalıdır. Seni yolda bırakabilir. Ciddi bişeydir dikkat et pompanı değiştir.
Not : 1 maddeye istinaden : Sana muhtemelen daha ince yağ kullanmışlardır. Sorunu geçici olarak çözmek içindir bu yol.
Muhtemelen o usta "usta" ise yağınla birlikte filtrenide değiştirmişlerdir. Büyük ihtimalle pompan arızalıdır.
Bi de kesinlikle bi kullanıcı olarak Castrol ya da Mobil yağı kullanmanı öneririm.
quote:
Orijinalden alıntı: erman52
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
merhaba arkadaşlar.. bende 2004 model opel corsa 1.4 twinport enjoy var.araç 89 bin km de ve lpg takılı. motor ısınınca araba dizel gibi ses çıkarmaya başlıyor ve gazı kesince veya rölantide yağ lambası yanıyor,gaz verince lamba sönüyor ama abartılı dizel sesi devam ediyor.bikaç yere gösterdim, 4bin km de 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı ama nafile. rölanti ayarı düşüktür denildi, gittik; bunun rölanti ayarı otomatik, araba kendisi ayarlıyor dediler vs.henüz bir çözüm bulamadık.araba konusunda yeniyim pek anlamıyorum yani.bu sorun neden kaynaklamıyor olabilir, konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.şimdiden herkese teşekkürler.
* Aracın ses çıkarmasında bence büyük bi sorun arama.....en çok bi rulman sesidir ya da zaman içinde motorun kullanılmasından kaynaklanan ses sorunudur. *Dostum yağlama sistemindeki problemi şöyle çözersin.......ama bunu ivedilikle yap çünkü motoruna zarar verme olasılığın yüksek. 1) 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı diyorsun. Senin aracına önerilen orjinal ya viskozitesi ne. Benim bildiğim 10W 40 ya da 5W 40'dır. Eğer ilk kullandığın yağ viskozitesi ikinci kullandığından yüksek ise ( 10W 40 yerine atıyorum 5W 40, 0W 40, 5W 30 kullanmak gibi. ) sorun yok. .......Fakat ikinci kullandığın yağın viskozitesi yüksek ise problem olabilir. Orjinal yağın 5W 40' dır sen 15W 40 kullanırsın sorun değil ama inşallah aracına 20W 50 gibi artık çok kalın yağ olan bu yağı kullanmamışlardır. Sen orjinal yağ değişimi yaptır. Viskozite ne ise onu kullan. 2) Orjinal yağı değiştirirken beraberinde yağ filtrenide değiştir. Eğer yağ filtren uzun süredir değişmedi ise tıkanıklık olabilir düşük devirlerde yağ filtreden geçmekte zorlanıyordur buda yeterli yağlamayı engelliyordur.( Bu arada yağ müşürünüde değiştir gitsin. Yağ müşüründen değildir çünkü yüksek devirde problem yok diyorsun. ) . Eğer düzelirse bi süre aracını kontrol et. Yağ pompası arızalı olsada tıkalı filtreyi değiştirdiğin için pompa arızası bi süreliğine ortadan kalkmış olabilir. 3) Yağ filtreni değiştirmene rağmen düzelmedi ise veya kısa süre sonra aynı arızayı verdi ise yağ pompan arızalıdır. Seni yolda bırakabilir. Ciddi bişeydir dikkat et pompanı değiştir.
Not : 1 maddeye istinaden : Sana muhtemelen daha ince yağ kullanmışlardır. Sorunu geçici olarak çözmek içindir bu yol.
Muhtemelen o usta "usta" ise yağınla birlikte filtrenide değiştirmişlerdir. Büyük ihtimalle pompan arızalıdır.
Bi de kesinlikle bi kullanıcı olarak Castrol ya da Mobil yağı kullanmanı öneririm.
öncelikle ilginiz için teşekkürler. önce 10-40 kullanıldı.düzelmeyince 5-30 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam.tabi her ikisinde de filtreler değişti.sizin de değidiğiniz gibi sıra yağ pompasının değişmesine geldi.bunun masrafı ne kadardır bir bilginiz var mı acaba.bana ne kadar malolur.umarım yağ pompasını değiştirince kökten çözülür sorun...
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
quote:
Orijinalden alıntı: erman52
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
merhaba arkadaşlar.. bende 2004 model opel corsa 1.4 twinport enjoy var.araç 89 bin km de ve lpg takılı. motor ısınınca araba dizel gibi ses çıkarmaya başlıyor ve gazı kesince veya rölantide yağ lambası yanıyor,gaz verince lamba sönüyor ama abartılı dizel sesi devam ediyor.bikaç yere gösterdim, 4bin km de 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı ama nafile. rölanti ayarı düşüktür denildi, gittik; bunun rölanti ayarı otomatik, araba kendisi ayarlıyor dediler vs.henüz bir çözüm bulamadık.araba konusunda yeniyim pek anlamıyorum yani.bu sorun neden kaynaklamıyor olabilir, konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.şimdiden herkese teşekkürler.
* Aracın ses çıkarmasında bence büyük bi sorun arama.....en çok bi rulman sesidir ya da zaman içinde motorun kullanılmasından kaynaklanan ses sorunudur. *Dostum yağlama sistemindeki problemi şöyle çözersin.......ama bunu ivedilikle yap çünkü motoruna zarar verme olasılığın yüksek. 1) 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı diyorsun. Senin aracına önerilen orjinal ya viskozitesi ne. Benim bildiğim 10W 40 ya da 5W 40'dır. Eğer ilk kullandığın yağ viskozitesi ikinci kullandığından yüksek ise ( 10W 40 yerine atıyorum 5W 40, 0W 40, 5W 30 kullanmak gibi. ) sorun yok. .......Fakat ikinci kullandığın yağın viskozitesi yüksek ise problem olabilir. Orjinal yağın 5W 40' dır sen 15W 40 kullanırsın sorun değil ama inşallah aracına 20W 50 gibi artık çok kalın yağ olan bu yağı kullanmamışlardır. Sen orjinal yağ değişimi yaptır. Viskozite ne ise onu kullan. 2) Orjinal yağı değiştirirken beraberinde yağ filtrenide değiştir. Eğer yağ filtren uzun süredir değişmedi ise tıkanıklık olabilir düşük devirlerde yağ filtreden geçmekte zorlanıyordur buda yeterli yağlamayı engelliyordur.( Bu arada yağ müşürünüde değiştir gitsin. Yağ müşüründen değildir çünkü yüksek devirde problem yok diyorsun. ) . Eğer düzelirse bi süre aracını kontrol et. Yağ pompası arızalı olsada tıkalı filtreyi değiştirdiğin için pompa arızası bi süreliğine ortadan kalkmış olabilir. 3) Yağ filtreni değiştirmene rağmen düzelmedi ise veya kısa süre sonra aynı arızayı verdi ise yağ pompan arızalıdır. Seni yolda bırakabilir. Ciddi bişeydir dikkat et pompanı değiştir.
Not : 1 maddeye istinaden : Sana muhtemelen daha ince yağ kullanmışlardır. Sorunu geçici olarak çözmek içindir bu yol.
Muhtemelen o usta "usta" ise yağınla birlikte filtrenide değiştirmişlerdir. Büyük ihtimalle pompan arızalıdır.
Bi de kesinlikle bi kullanıcı olarak Castrol ya da Mobil yağı kullanmanı öneririm.
öncelikle ilginiz için teşekkürler. önce 10-40 kullanıldı.düzelmeyince 5-30 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam.tabi her ikisinde de filtreler değişti.sizin de değidiğiniz gibi sıra yağ pompasının değişmesine geldi.bunun masrafı ne kadardır bir bilginiz var mı acaba.bana ne kadar malolur.umarım yağ pompasını değiştirince kökten çözülür sorun...
-- Arkadaşım hiç önemli değil, tabiki sana yardımcı olmaya çalışacağız. -- Dediğim gibi daha ince yağ kullanılması geçici bir çözümdür. Muhtemel pompa - filtre arızasını bir süreliğine bertaraf etmek amacı ile yapılmış birşeydir. Ama bu şekilde sorununuz çözülse bile bir dahaki yağ değişiminde gerçek orjinal viskozite yağ kullanılacaktı ve yine aynı problemle karşılaşacaktınız. Allahtan sorununuz düzelmemiş..Düzelse sizin için daha kötü idi çünkü pompa özelliğini yitirdiğinde ( bide uzun yolda olduğunuzu düşünün ) muhtemelen motorunuz yatak saracaktı. ( Bi de 10W 40 yerine bi usta ezbere neden 5W 30 yağ kullanıyor. Bi sorun olmaz dedik ama birisi ( 10W 40 yarı sentetik diğeri 5W 30 tam sentetik )...sizin motorunuz tam sentetik yağa uygun mu ki......
Ben size elimden geldiğince iyimser olmaya çalışacağım. Eğer yağ değişim süreniz geldi ise özellikle yağ filtrenizi yetkili servisten kendinizi alın,,,,bazı yağ filtreleri erken şişme yapabiliyor. ........Bi de müşür değildir ama yağ müşürünüde değiştirin. ( müşür arızası bilgisayarda göstermez çünkü müşür şasesini motor bloğundan alır. ) .......................
Bu arada rolantiniz çok mu düşük...Aşırı düşük rolantilerde bunu yapabilir. Siz rolanti devrinizi 800 - 1000 arasına ayarlayın......rolantisi otomatik olabilir ama boğaz kelebeğinden ayarlanabiliyor. ( iyimser bi tahmin )
Ama dediğim gibi probleminiz "yağ pompası"...şimdi bi usta tanıdığığa sizin için sordum. Opel Corsaların yağ pompası sanırım max 350 tl imiş.....ama büyük ihtimal 200 tl civarlarında olduğunu söyledi....Yağ pompasının max 350 tl olduğunu düşünerek size şunu öneriyorum....Sonuçta yapacağınız bu max masraf sizi "motor yaptırmaktan" kurtarır. --- İlk önce sorunun yağ pompasından olduğunu tam öğrenin ve yağ pompasını gidin yetkili servisten kazıklanma pahasına siz alın ( 350 tl olduğunu düşünelim...bence 250 tl yi geçmez. ) --- 10W 40 castrol marka yağ alın ( 62 tl ) --- Orjinal yağ ve hava filtresi alın ( 40 tl olabileceğini düşünüyorum. ) --- Yağınızı değişsinler, pompanızı değişsinler, hava filtrenizde değişsin. İşcilikle birlikte max 600 tl masraf ödersiniz. Tabi eğer siz ben yağ değişmem derseniz masrafınız 450 tl civarlarına iner ki bu miktar yağ pompasının max 350 tl olduğunu düşünerek verilmiş miktar. En doğru cevabı yine siz bulursunuz. Bi de bor ekletinki aracınız yağsız kaldığında motorunuzu belli süre korusun.
Ama bence masrafa değil 600 tl 1000 tl bile olsa yapmaya değer çünkü motor yatak sardığında başınıza alacağınız bela daha fazla....sadece motorcu işciliğine 750 tl para verirsiniz. Parça paralarını saymıyorum bile....
Küçümsemek babında değil ama 89 000 km de, 2004 model bi arabanın nasıl oluyorda ya pompası bozuyor anlamış değilim. 220 000 km ye gelmiş aracımda halen orjinal yağ pompası var...zaten allah korusun bozarsa 900 tl + 100 tl işcilik gözden çıkarmak zorunda kalacağım.
Şimdiden geçmiş olsun..lütfen durumdan haberdar edin beni...eğer sakaryaya yakınsanız bana özelden mesaj atıp numaramı isteyin görüşelim çok dürüst tanıdığım ustalar var onlarla görüştüreyim sizi...
quote:
Orijinalden alıntı: erman52
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
quote:
Orijinalden alıntı: erman52
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
merhaba arkadaşlar.. bende 2004 model opel corsa 1.4 twinport enjoy var.araç 89 bin km de ve lpg takılı. motor ısınınca araba dizel gibi ses çıkarmaya başlıyor ve gazı kesince veya rölantide yağ lambası yanıyor,gaz verince lamba sönüyor ama abartılı dizel sesi devam ediyor.bikaç yere gösterdim, 4bin km de 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı ama nafile. rölanti ayarı düşüktür denildi, gittik; bunun rölanti ayarı otomatik, araba kendisi ayarlıyor dediler vs.henüz bir çözüm bulamadık.araba konusunda yeniyim pek anlamıyorum yani.bu sorun neden kaynaklamıyor olabilir, konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.şimdiden herkese teşekkürler.
* Aracın ses çıkarmasında bence büyük bi sorun arama.....en çok bi rulman sesidir ya da zaman içinde motorun kullanılmasından kaynaklanan ses sorunudur. *Dostum yağlama sistemindeki problemi şöyle çözersin.......ama bunu ivedilikle yap çünkü motoruna zarar verme olasılığın yüksek. 1) 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı diyorsun. Senin aracına önerilen orjinal ya viskozitesi ne. Benim bildiğim 10W 40 ya da 5W 40'dır. Eğer ilk kullandığın yağ viskozitesi ikinci kullandığından yüksek ise ( 10W 40 yerine atıyorum 5W 40, 0W 40, 5W 30 kullanmak gibi. ) sorun yok. .......Fakat ikinci kullandığın yağın viskozitesi yüksek ise problem olabilir. Orjinal yağın 5W 40' dır sen 15W 40 kullanırsın sorun değil ama inşallah aracına 20W 50 gibi artık çok kalın yağ olan bu yağı kullanmamışlardır. Sen orjinal yağ değişimi yaptır. Viskozite ne ise onu kullan. 2) Orjinal yağı değiştirirken beraberinde yağ filtrenide değiştir. Eğer yağ filtren uzun süredir değişmedi ise tıkanıklık olabilir düşük devirlerde yağ filtreden geçmekte zorlanıyordur buda yeterli yağlamayı engelliyordur.( Bu arada yağ müşürünüde değiştir gitsin. Yağ müşüründen değildir çünkü yüksek devirde problem yok diyorsun. ) . Eğer düzelirse bi süre aracını kontrol et. Yağ pompası arızalı olsada tıkalı filtreyi değiştirdiğin için pompa arızası bi süreliğine ortadan kalkmış olabilir. 3) Yağ filtreni değiştirmene rağmen düzelmedi ise veya kısa süre sonra aynı arızayı verdi ise yağ pompan arızalıdır. Seni yolda bırakabilir. Ciddi bişeydir dikkat et pompanı değiştir.
Not : 1 maddeye istinaden : Sana muhtemelen daha ince yağ kullanmışlardır. Sorunu geçici olarak çözmek içindir bu yol.
Muhtemelen o usta "usta" ise yağınla birlikte filtrenide değiştirmişlerdir. Büyük ihtimalle pompan arızalıdır.
Bi de kesinlikle bi kullanıcı olarak Castrol ya da Mobil yağı kullanmanı öneririm.
öncelikle ilginiz için teşekkürler. önce 10-40 kullanıldı.düzelmeyince 5-30 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam.tabi her ikisinde de filtreler değişti.sizin de değidiğiniz gibi sıra yağ pompasının değişmesine geldi.bunun masrafı ne kadardır bir bilginiz var mı acaba.bana ne kadar malolur.umarım yağ pompasını değiştirince kökten çözülür sorun...
-- Arkadaşım hiç önemli değil, tabiki sana yardımcı olmaya çalışacağız. -- Dediğim gibi daha ince yağ kullanılması geçici bir çözümdür. Muhtemel pompa - filtre arızasını bir süreliğine bertaraf etmek amacı ile yapılmış birşeydir. Ama bu şekilde sorununuz çözülse bile bir dahaki yağ değişiminde gerçek orjinal viskozite yağ kullanılacaktı ve yine aynı problemle karşılaşacaktınız. Allahtan sorununuz düzelmemiş..Düzelse sizin için daha kötü idi çünkü pompa özelliğini yitirdiğinde ( bide uzun yolda olduğunuzu düşünün ) muhtemelen motorunuz yatak saracaktı. ( Bi de 10W 40 yerine bi usta ezbere neden 5W 30 yağ kullanıyor. Bi sorun olmaz dedik ama birisi ( 10W 40 yarı sentetik diğeri 5W 30 tam sentetik )...sizin motorunuz tam sentetik yağa uygun mu ki......
Ben size elimden geldiğince iyimser olmaya çalışacağım. Eğer yağ değişim süreniz geldi ise özellikle yağ filtrenizi yetkili servisten kendinizi alın,,,,bazı yağ filtreleri erken şişme yapabiliyor. ........Bi de müşür değildir ama yağ müşürünüde değiştirin. ( müşür arızası bilgisayarda göstermez çünkü müşür şasesini motor bloğundan alır. ) .......................
Bu arada rolantiniz çok mu düşük...Aşırı düşük rolantilerde bunu yapabilir. Siz rolanti devrinizi 800 - 1000 arasına ayarlayın......rolantisi otomatik olabilir ama boğaz kelebeğinden ayarlanabiliyor. ( iyimser bi tahmin )
Ama dediğim gibi probleminiz "yağ pompası"...şimdi bi usta tanıdığığa sizin için sordum. Opel Corsaların yağ pompası sanırım max 350 tl imiş.....ama büyük ihtimal 200 tl civarlarında olduğunu söyledi....Yağ pompasının max 350 tl olduğunu düşünerek size şunu öneriyorum....Sonuçta yapacağınız bu max masraf sizi "motor yaptırmaktan" kurtarır. --- İlk önce sorunun yağ pompasından olduğunu tam öğrenin ve yağ pompasını gidin yetkili servisten kazıklanma pahasına siz alın ( 350 tl olduğunu düşünelim...bence 250 tl yi geçmez. ) --- 10W 40 castrol marka yağ alın ( 62 tl ) --- Orjinal yağ ve hava filtresi alın ( 40 tl olabileceğini düşünüyorum. ) --- Yağınızı değişsinler, pompanızı değişsinler, hava filtrenizde değişsin. İşcilikle birlikte max 600 tl masraf ödersiniz. Tabi eğer siz ben yağ değişmem derseniz masrafınız 450 tl civarlarına iner ki bu miktar yağ pompasının max 350 tl olduğunu düşünerek verilmiş miktar. En doğru cevabı yine siz bulursunuz. Bi de bor ekletinki aracınız yağsız kaldığında motorunuzu belli süre korusun.
Ama bence masrafa değil 600 tl 1000 tl bile olsa yapmaya değer çünkü motor yatak sardığında başınıza alacağınız bela daha fazla....sadece motorcu işciliğine 750 tl para verirsiniz. Parça paralarını saymıyorum bile....
Küçümsemek babında değil ama 89 000 km de, 2004 model bi arabanın nasıl oluyorda ya pompası bozuyor anlamış değilim. 220 000 km ye gelmiş aracımda halen orjinal yağ pompası var...zaten allah korusun bozarsa 900 tl + 100 tl işcilik gözden çıkarmak zorunda kalacağım.
Şimdiden geçmiş olsun..lütfen durumdan haberdar edin beni...eğer sakaryaya yakınsanız bana özelden mesaj atıp numaramı isteyin görüşelim çok dürüst tanıdığım ustalar var onlarla görüştüreyim sizi...
beni aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.ben afyonda öğretmen olarak görev yapıyorum.burada bir hemşehrim var artık gidip şefkatli kollarına bırakacağım gibi arabayı,çünkü başka tanıdığım yok buralarda:( umarım yağ pompası değişimyle çözülür sorun,sizi haberdar ederim sonuç hakkında
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
quote:
Orijinalden alıntı: erman52
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
quote:
Orijinalden alıntı: erman52
quote:
Orijinalden alıntı: freeizci
merhaba arkadaşlar.. bende 2004 model opel corsa 1.4 twinport enjoy var.araç 89 bin km de ve lpg takılı. motor ısınınca araba dizel gibi ses çıkarmaya başlıyor ve gazı kesince veya rölantide yağ lambası yanıyor,gaz verince lamba sönüyor ama abartılı dizel sesi devam ediyor.bikaç yere gösterdim, 4bin km de 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı ama nafile. rölanti ayarı düşüktür denildi, gittik; bunun rölanti ayarı otomatik, araba kendisi ayarlıyor dediler vs.henüz bir çözüm bulamadık.araba konusunda yeniyim pek anlamıyorum yani.bu sorun neden kaynaklamıyor olabilir, konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.şimdiden herkese teşekkürler.
* Aracın ses çıkarmasında bence büyük bi sorun arama.....en çok bi rulman sesidir ya da zaman içinde motorun kullanılmasından kaynaklanan ses sorunudur. *Dostum yağlama sistemindeki problemi şöyle çözersin.......ama bunu ivedilikle yap çünkü motoruna zarar verme olasılığın yüksek. 1) 2 farklı numarada yağ değişimi yapıldı diyorsun. Senin aracına önerilen orjinal ya viskozitesi ne. Benim bildiğim 10W 40 ya da 5W 40'dır. Eğer ilk kullandığın yağ viskozitesi ikinci kullandığından yüksek ise ( 10W 40 yerine atıyorum 5W 40, 0W 40, 5W 30 kullanmak gibi. ) sorun yok. .......Fakat ikinci kullandığın yağın viskozitesi yüksek ise problem olabilir. Orjinal yağın 5W 40' dır sen 15W 40 kullanırsın sorun değil ama inşallah aracına 20W 50 gibi artık çok kalın yağ olan bu yağı kullanmamışlardır. Sen orjinal yağ değişimi yaptır. Viskozite ne ise onu kullan. 2) Orjinal yağı değiştirirken beraberinde yağ filtrenide değiştir. Eğer yağ filtren uzun süredir değişmedi ise tıkanıklık olabilir düşük devirlerde yağ filtreden geçmekte zorlanıyordur buda yeterli yağlamayı engelliyordur.( Bu arada yağ müşürünüde değiştir gitsin. Yağ müşüründen değildir çünkü yüksek devirde problem yok diyorsun. ) . Eğer düzelirse bi süre aracını kontrol et. Yağ pompası arızalı olsada tıkalı filtreyi değiştirdiğin için pompa arızası bi süreliğine ortadan kalkmış olabilir. 3) Yağ filtreni değiştirmene rağmen düzelmedi ise veya kısa süre sonra aynı arızayı verdi ise yağ pompan arızalıdır. Seni yolda bırakabilir. Ciddi bişeydir dikkat et pompanı değiştir.
Not : 1 maddeye istinaden : Sana muhtemelen daha ince yağ kullanmışlardır. Sorunu geçici olarak çözmek içindir bu yol.
Muhtemelen o usta "usta" ise yağınla birlikte filtrenide değiştirmişlerdir. Büyük ihtimalle pompan arızalıdır.
Bi de kesinlikle bi kullanıcı olarak Castrol ya da Mobil yağı kullanmanı öneririm.
öncelikle ilginiz için teşekkürler. önce 10-40 kullanıldı.düzelmeyince 5-30 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam.tabi her ikisinde de filtreler değişti.sizin de değidiğiniz gibi sıra yağ pompasının değişmesine geldi.bunun masrafı ne kadardır bir bilginiz var mı acaba.bana ne kadar malolur.umarım yağ pompasını değiştirince kökten çözülür sorun...
-- Arkadaşım hiç önemli değil, tabiki sana yardımcı olmaya çalışacağız. -- Dediğim gibi daha ince yağ kullanılması geçici bir çözümdür. Muhtemel pompa - filtre arızasını bir süreliğine bertaraf etmek amacı ile yapılmış birşeydir. Ama bu şekilde sorununuz çözülse bile bir dahaki yağ değişiminde gerçek orjinal viskozite yağ kullanılacaktı ve yine aynı problemle karşılaşacaktınız. Allahtan sorununuz düzelmemiş..Düzelse sizin için daha kötü idi çünkü pompa özelliğini yitirdiğinde ( bide uzun yolda olduğunuzu düşünün ) muhtemelen motorunuz yatak saracaktı. ( Bi de 10W 40 yerine bi usta ezbere neden 5W 30 yağ kullanıyor. Bi sorun olmaz dedik ama birisi ( 10W 40 yarı sentetik diğeri 5W 30 tam sentetik )...sizin motorunuz tam sentetik yağa uygun mu ki......
Ben size elimden geldiğince iyimser olmaya çalışacağım. Eğer yağ değişim süreniz geldi ise özellikle yağ filtrenizi yetkili servisten kendinizi alın,,,,bazı yağ filtreleri erken şişme yapabiliyor. ........Bi de müşür değildir ama yağ müşürünüde değiştirin. ( müşür arızası bilgisayarda göstermez çünkü müşür şasesini motor bloğundan alır. ) .......................
Bu arada rolantiniz çok mu düşük...Aşırı düşük rolantilerde bunu yapabilir. Siz rolanti devrinizi 800 - 1000 arasına ayarlayın......rolantisi otomatik olabilir ama boğaz kelebeğinden ayarlanabiliyor. ( iyimser bi tahmin )
Ama dediğim gibi probleminiz "yağ pompası"...şimdi bi usta tanıdığığa sizin için sordum. Opel Corsaların yağ pompası sanırım max 350 tl imiş.....ama büyük ihtimal 200 tl civarlarında olduğunu söyledi....Yağ pompasının max 350 tl olduğunu düşünerek size şunu öneriyorum....Sonuçta yapacağınız bu max masraf sizi "motor yaptırmaktan" kurtarır. --- İlk önce sorunun yağ pompasından olduğunu tam öğrenin ve yağ pompasını gidin yetkili servisten kazıklanma pahasına siz alın ( 350 tl olduğunu düşünelim...bence 250 tl yi geçmez. ) --- 10W 40 castrol marka yağ alın ( 62 tl ) --- Orjinal yağ ve hava filtresi alın ( 40 tl olabileceğini düşünüyorum. ) --- Yağınızı değişsinler, pompanızı değişsinler, hava filtrenizde değişsin. İşcilikle birlikte max 600 tl masraf ödersiniz. Tabi eğer siz ben yağ değişmem derseniz masrafınız 450 tl civarlarına iner ki bu miktar yağ pompasının max 350 tl olduğunu düşünerek verilmiş miktar. En doğru cevabı yine siz bulursunuz. Bi de bor ekletinki aracınız yağsız kaldığında motorunuzu belli süre korusun.
Ama bence masrafa değil 600 tl 1000 tl bile olsa yapmaya değer çünkü motor yatak sardığında başınıza alacağınız bela daha fazla....sadece motorcu işciliğine 750 tl para verirsiniz. Parça paralarını saymıyorum bile....
Küçümsemek babında değil ama 89 000 km de, 2004 model bi arabanın nasıl oluyorda ya pompası bozuyor anlamış değilim. 220 000 km ye gelmiş aracımda halen orjinal yağ pompası var...zaten allah korusun bozarsa 900 tl + 100 tl işcilik gözden çıkarmak zorunda kalacağım.
Şimdiden geçmiş olsun..lütfen durumdan haberdar edin beni...eğer sakaryaya yakınsanız bana özelden mesaj atıp numaramı isteyin görüşelim çok dürüst tanıdığım ustalar var onlarla görüştüreyim sizi...
beni aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.ben afyonda öğretmen olarak görev yapıyorum.burada bir hemşehrim var artık gidip şefkatli kollarına bırakacağım gibi arabayı,çünkü başka tanıdığım yok buralarda:( umarım yağ pompası değişimyle çözülür sorun,sizi haberdar ederim sonuç hakkında
Merak etmeyin sorununuz çözülmeyecek bi sorun değil. Ben size sadece "yağ pompası" değişiminden ne kadar kaçabiliriz" konusunda yardımcı olmaya çalıştım. Ama siz dediğim gibi ilk önce orjinal yağ değişimi ile birlikte orjinal filtre kullanın bakalım ne olcak.....bi de yağ pompasının orjinalini alın, sakın yan sanayi almayın. Randıman vermiyor.
slm arkadaslar bende opel corsa 1.3 dizel araba var aracımda yag lambası sorunu var aracı calıstırdıgımda gıtmesı lazım ama gıtmıyor gaza basıyorum 2.3 sanıye ıcınde gıdıyor bır dahada yanmıyor bugun aracı ustaya verdım yagını ve fıltreyı degıstırdı sorun gıtmedı yarında bombaya bakacaz sızce ne olabılır....