Şimdi Ara

lütfen yardım tempra hararet göstergesi problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
35.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • LÜTFEN YARDIM
    Bu siteye yeni üye oldum. Site özellikle tipo konusunda uzman çok insan var sanırım.
    Benim 1997 model SLX İE Marka Tempra var. Aracımın hararet göstergesi kendiliğinden yükseliyor. 130 kadar çıktığı da oluyor. Ama motor sıcaklığı normal görünüyor. Kontağı kapatıp açtığımda 90 larda falan görünüyor. Rampa çıkarken korkuyorum gerçekten hararet yapar diye. Dijital göstergeciye gittim göstergeleri söktüler yaptık dediler ama sorun devam ediyor. Aradım tekrar getir sigorta kutularının yanında bişey var ona bakcaz dediler. Ama çokta kurcalatmak istemiyorum. Sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
    Denizli de bu konunun uzamanı kimdir bilen varsa o ustaya da gidebilirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tempra Hararet Göstergesi Sorunu: Yüksek Gösteriyor

    Tempra ve Tipo araçlarında yaygın bir sorun, hararet göstergesinin yüksek sıcaklık okumasıdır. Bu, "Tempra hararet göstergesi yüksek gösteriyor" veya "Tipo hararet göstergesi yüksek gösteriyor" şeklinde şikayetlerle kendini gösterir.

    Bu sorunun birkaç potansiyel nedeni vardır:

    • Tempra hararet müşürü arızası: Hararet müşürü, motor sıcaklığını ölçen ve bu bilgiyi göstergeye ileten sensördür. Arızalı bir sensör yanlış sıcaklık verilerine neden olabilir.
    • Kablolama sorunu: Hararet müşürü ve gösterge arasındaki kablolamada bir sorun varsa, gösterge doğru sıcaklığı alamayabilir.
    • Gösterge paneli arızası: Nadiren durumlarda, gösterge paneli arızalı olabilir ve bu da yanlış sıcaklık okumalarına neden olabilir.

    Yalancı Hararet:

    Bazı durumlarda, yüksek hararet göstergesi okuması gerçek bir aşırı ısınmayı belirtmeyebilir. Bu "yalancı hararet" olarak bilinir. Yalancı hararetin nedenleri şunlar olabilir:

    • Hava kabarcıkları: Soğutma sisteminde hava kabarcıkları varsa, bu hararet müşürünün doğru bir okuma almasını engelleyebilir.
    • Düşük soğutma sıvısı seviyesi: Soğutma sıvısı seviyesi düşükse, hararet müşürü sıcaklıkla temas edemeyebilir.
    • Arızalı termostat: Termostat arızalıysa, soğutma sistemine giden soğutma sıvısını kontrol edemeyebilir ve bu da yanlış sıcaklık okumalarına neden olabilir.

    Sorunu Giderme:

    Tempra veya Tipo'nda yüksek hararet göstergesi sorununu gidermek için şu adımları takip edebilirsin:

    1. Soğutma sıvısı seviyesini kontrol et ve gerekirse doldur.
    2. Hararet müşürünü test et veya değiştir.
    3. Kablolamayı hasar veya gevşek bağlantılar açısından incele.
    4. Gerekirse gösterge panelini kontrol ettir.
    5. Soğutma sisteminde hava kabarcıkları olup olmadığını kontrol et ve gerekirse havalandır.
    6. Termostatı test et veya değiştir.

    Yukarıdaki adımları izleyerek, Tempra veya Tipo'ndaki hararet göstergesi sorununu giderebilir ve doğru sıcaklık okumalarını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yardım yok mu
  • ARKADAŞIM FARLARIN AÇIKKEN HARARET GÖSTERGESİ HEMEN YÜKSELİYORMU YANİ BU SORUN DAHA ÇOK AKŞAMLARIMI OLUYOR BİDE ARACINDA KLİMA VARMI AYNI SORUNU BENDE YAŞAMIŞTIM KONTROL ET FARLAR AÇIKKEN VEYA KLİMA AÇIKKENMİ YÜKSELİYOR BANA PM DEN YAZ
  • temprayı 4 sene kullandım sattım, aynı proplem bendede vardı ve çözümü karışık ve masraflı o yüzden kontağı açıp kapatarak yada hiç dokunmadan motor çalışmaya devam ederek 3-5 dk sonra normal sıcaklık değerini gösterir, bendeki orjinal italyandı bu proplemde tempraların kronikleri arasındadır.

    kaynağıda sıcaklık müşirinde ve göğüsün içinde, sökülmesi gerekiyor.

    Son olarak tempracılara bir önerim sakın ön camı değiştirmeyin, veda direksiyon altındaki sigorta tablasına su aldırmayın tempranın ölümü oradandır.Sigorta paneliylede fazla oynatmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz1 -- 26 Temmuz 2007; 11:44:59 >
  • bu sıcaklık müşürünü iptal mi etmek gerekiyor göğüslüğün ulaşılması çok zor olan bi yerin de mi analog bi hararet göstergesi takılabilir mi
    bi soru daha buji kablolarının takıldığı kırmızı yuvarlak içindeki parçanın adını bilen var mı



     lütfen yardım tempra hararet göstergesi problemi


     lütfen yardım tempra hararet göstergesi problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcin1 -- 26 Temmuz 2007; 13:23:17 >




  • buji kablosu sabitleyicisi dersen parçacılar anlarlar 2 li si birde 4 lüsü mevcuttur bunların
  • kablo sabitleyici değil o parçadan bujilere elektrik dağıtımı yapılıyor sanırım buji kablolarının bir ucu o parçaya diğer ucu da bujilere takılık durumda acil öğrenmem lazım adını bilen varsa lütfen yardım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hararet Sorunu - Yardım.
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ustad istanbulda dragos tren istasyonunun yakininda bir yerlerde ismini hatirliyamadigim bir elektronikci var.
    turkiyenin heryerinden tum tofas servisleri tempra gostergelerini buraya gonderiyor.adam faturalarini gostermisti ben inanmayinca.
    gercekten konusunda uzman , hele tempra gostergesi konusunda tam bir uzman.
    2002 2003 arasinda tempra kullandim , gostergeleri bozuldu ve orda cok cuzi bir paraya sifir gosterge taktirmistim komple.
    ismini hatirliyamiyorum ama sen dragos tren istasyonunu bul , orda kime sorsan gosterir zaten.
  • ARKADAŞIM SORONUNU HALLEDEBİLDİNMİ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alcin1

    LÜTFEN YARDIM
    Bu siteye yeni üye oldum. Site özellikle tipo konusunda uzman çok insan var sanırım.
    Benim 1997 model SLX İE Marka Tempra var. Aracımın hararet göstergesi kendiliğinden yükseliyor. 130 kadar çıktığı da oluyor. Ama motor sıcaklığı normal görünüyor. Kontağı kapatıp açtığımda 90 larda falan görünüyor. Rampa çıkarken korkuyorum gerçekten hararet yapar diye. Dijital göstergeciye gittim göstergeleri söktüler yaptık dediler ama sorun devam ediyor. Aradım tekrar getir sigorta kutularının yanında bişey var ona bakcaz dediler. Ama çokta kurcalatmak istemiyorum. Sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
    Denizli de bu konunun uzamanı kimdir bilen varsa o ustaya da gidebilirim.




    arkadasım geçmiş olsun.bende de 95 tempra var. aynı sorun bende vardı.gecen hafta.göstergelerinde baska bir problem yoksa hiç kurcalatma.

    *hararet göstergesi ( - ) elektrik akımı ile çalışır.yani kabloyu müşirden çıkarırsan ve motora sase alacak sekilde değdirirsen hararet 130 derece gösterir.
    *hararet müşirin sağlam mı?sağlam değilse değiştir.hararet müşiri 5 ytl(opar marka)
    *eğer hararet müşirin sağlamsa akünün - (eksi) kutubundan çıkan siyah kabloya bak sağlammı.? siyah kablo önce saseye sonra sanzumana bağlanır.sanzuman bağlantısını çıkarırsan hararet göstergesi çalışmaz.eger temassızlık varsa bazen doğru bazen yanlış gösterir.dediğin gibi kontağı kapatıp açınca normal olur.kabloyu sağlam bir sekilde saseye ve motora sabitle.

    bende sanzumanı indirmiştim.ondan sonra sorun oldu.elektrikçi göstergeyi sökecekti.ama ben çözümü buldum.kabloyu sabitleyince sorun düzeldi.
    kolay gelsin...
    buji kablosu soruna....
    aracım enjeksiyonlu değil.bilmiyorum.ama sana bur linkteki arkadaslar yardımcı olur...

    www.tempratipo.net.tc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 29 Temmuz 2007; 13:43:14 >




  • FİKİRLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜÜR EDERİM HENÜZ HALLEDEMEDİK SAŞE KABLOSUNUN KONTROLÜNÜ KENDİM YAPTIM ELEKTRİKÇİDE ŞASE KABLOSUNDA Bİ SORUM YOK DEDİ AMA BEN O KABLOYU DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alcin1

    FİKİRLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜÜR EDERİM HENÜZ HALLEDEMEDİK SAŞE KABLOSUNUN KONTROLÜNÜ KENDİM YAPTIM ELEKTRİKÇİDE ŞASE KABLOSUNDA Bİ SORUM YOK DEDİ AMA BEN O KABLOYU DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM


    kabloyu bağlayan kısımlar oksitlenmiş olabilir.temizlemende yarar var.benimkide bağlıydı ama problemli idi.
  • KARDEŞ BEN EMİNİM SENİN SORUNUN AKÜDEN ŞASEYE BAĞLANAN SİYAH KABLODA TÜM BAĞLANTILARINI YENİLE İÇİNİN RAHAT ETMESİ İÇİN HARARET MÜŞÜRÜNÜDE YENİLEYEBİLİRSİN AMA BAŞKA Bİ MASRAF YAPMA SELAMLAR....
    quote:

    Orjinalden alıntı: alcin1

    FİKİRLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜÜR EDERİM HENÜZ HALLEDEMEDİK SAŞE KABLOSUNUN KONTROLÜNÜ KENDİM YAPTIM ELEKTRİKÇİDE ŞASE KABLOSUNDA Bİ SORUM YOK DEDİ AMA BEN O KABLOYU DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM
  • Arkadaşlar benimde 94 model sxak tempram var, bende hararet göstergesinde sıkıntı yaşıyordum. kendiliğinden çıkıp iniyordu bazen hiç göstermiyordu. Kontağı açıp kapattıgımda her seferinde farklı değerler gösteriyordu. En sonunda göstergeyi kendim söktüm elektronik mezunuyum. hararet göstergesinin oldugu kısımın arkasındaki kondansatörlerin dirençlerin fln lehimlerini tazeledim ( ölçü aletiyle sağlam olup olmadıklarını anlayan birine baktırın) ve sorun düzeldi. hararet 90 a geldiğinde fan açıyor ve 80 e güzel düşüyor. kontagı açıp kapttıgımda ise farklı değerler göstermiyor neyse o. Birde şunu söyliyim eger arabanız kısa kısa fan açıyosa yani açtıgı gibi kapatıyorsa fan muşurunu değiştiriniz. ben herkese sordum ve iki çeşit fan var dediler bir kısa birde uzun. demekki yetiyorki açtıgı gibi kapatıyor dediler ve 2 milyar motora mastaf ettim 25 tl den sebeb. fan muşuru agrızalıymış ama gerçektende iki çeşit fan var bir kısa birde uzun. eger arabanız fanı açtıgı gibi kapatıyorsa fan muşurunu değiştiriniz... NOT: klimalıların fan muşuru ayrıdır...




  • Bir arkaşın temprada vardı bu sorun.Daha doğrusu hararet yaptığı için yolda kalmışlar.Bu araca motor ideal çalışma ısısına ulaşıncaya kadar soğutma sistemi çalışmasın diye engel olabilen bir meret takılmış.Meğer bu meret sistemi hiç açmadığı için araba hararet yapmış.Ustaya söktürmüşler.Söylediğine göre aynı sorunu tekrar yaşamamışlar.Bu meretin adı nedir bilmiyorum ama seninkinde de aynı meret bozulmuş olabilir.Adı her neyse...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general263 -- 13 Mayıs 2014; 20:28:44 >
  • alcin1 A kullanıcısına yanıt
    hocam fanmüşürü radyatörün yan tarafında olmalı kablo ve bağlantılarına bi bak... üstadın birisi yazmış zaten 5-10 tl filan diye... değişim de basit zaten....bir de hararet müşürü var üst kapak üzerinde bi yerde... ikisini de değiştir şase alma olayına dikkat et düzelecektir..... çok canın sıkılırsa elle yönetmek için fana paralel hat ve düğme tak içerden istediğin zaman fanı açarsın ya da kapatırsın manuel olarak
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.