Şimdi Ara

vites bosa atiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
84.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar. diger viteslerde olmuyor ama 5. viteste bazen en olmadik durumlarda kendi kendine yolda giderken vites bosa düsüyor. bunun sebebi ne olabilir. bir süredir yine 5. viteste giderken gaz verince ve gazdan ayagi cekince vites kolu 1cm kadar ileri geri oynuyordu. yardimci olacak arkadaslara tesekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Boşa Atıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Araba kullanırken vitesin boşa atması, can sıkıcı ve tehlikeli bir sorun olabilir. Bu sorun, manuel veya otomatik şanzımanlı araçlarda ortaya çıkabilir.

    Manuel Vites Kendiliğinden Boşa Geçiyor

    • Kablo veya bağlantı sorunları: Vites değiştirme kablosunda veya bağlantısında bir sorun varsa, vites kendiliğinden boşa düşebilir.
    • Vites kolu yatağının aşınması: Vites kolu yatağı zamanla aşınabilir ve vitesin yerinde kalmasını zorlaştırabilir.
    • Senkromeç aşınması: Senkromeçler, vites değiştirirken debriyajın yumuşak bir şekilde kavramasına yardımcı olan parçalardır. Aşındıklarında vites değiştirmeyi zorlaştırabilir ve vitesin boşa düşmesine neden olabilir.

    Otomatik Vites Kendiliğinden Boşa Geçiyor

    • Şanzıman sıvısı sorunu: Otomatik şanzımanlarda, şanzıman sıvısı viteslerin düzgün çalışması için gereklidir. Şanzıman sıvısının seviyesi düşükse veya kirlenmişse, vites sorunları ortaya çıkabilir.
    • Sensör sorunları: Otomatik şanzımanlar, vites değiştirme noktalarını ve şanzıman basıncını kontrol eden sensörler kullanır. Bu sensörler arızalanırsa, vitesin boşa düşmesine neden olabilir.
    • Solenoid sorunları: Solenoidler, vites değişimlerini yapan şanzıman bileşenleridir. Arızalı bir solenoid, vitesin boşa düşmesine neden olabilir.

    Vitesin Boşa Düşmesine Neden Olan Diğer Hususlar

    • Debriyaj sorunları (manuel şanzımanlarda): Aşınmış veya hasarlı bir debriyaj, vitesin boşa düşmesine neden olabilir.
    • Hasarlı dişliler: Vites kutusundaki dişliler hasar görürse, vitesler tam olarak kavuşmayabilir ve boşa düşebilir.
    • Şanzıman montaj sorunları: Şanzıman doğru şekilde monte edilmemişse, vitesler boşa düşebilir.

    Çözümler

    Vites boşa atma sorunu yaşıyorsanız, sorunun nedenini belirlemek ve uygun onarımları yapmak için yetkili bir tamirciye başvurmalısınız. Yaygın çözümler şunları içerir:

    • Kablolar ve bağlantılar üzerinde çalışma
    • Vites kolu yatağını değiştirme
    • Senkromeçleri değiştirme
    • Şanzıman sıvısını kontrol etme ve değiştirme
    • Sensörleri ve solenoidleri değiştirme
    • Debriyajı değiştirme (manuel şanzımanlarda)
    • Hasarlı dişlileri değiştirme
    • Şanzımanı yeniden monte etme
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • selam biraz daha ayrıntılı anlatırsanız daha iyi yardımcı olayım NEZAMAN BAŞLADI VE ARIZA OLMADAN ÖNCE VİTESTEYKEN HIZLI GAZ VERİP KESTİNİZMİ HİÇ AMA SENKROMENÇ DİŞLİ ARIZALI %80
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reno19murat

    selam biraz daha ayrıntılı anlatırsanız daha iyi yardımcı olayım NEZAMAN BAŞLADI VE ARIZA OLMADAN ÖNCE VİTESTEYKEN HIZLI GAZ VERİP KESTİNİZMİ HİÇ AMA SENKROMENÇ DİŞLİ ARIZALI %80
    Arkadaşın da belirttiği gibi büyük ihtimalle senkromeç arızalıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşın da belirttiği gibi büyük ihtimalle senkromeç arızalıdır...

    Alıntıları Göster
    vallahi kisa süre önce basladi, birkac hafta gibi ama dedigim gaz verip cekince yani arabayi cekise sokup ardindan gazi kesip cekisten düsürünce vites kolunun 1cm kadar oynamasi uzun süredir var diyebilirim. vitesteyken hizli gaz verip kesme hic olmadi aslinda. kimisi bu vitesten atma isini balatalar bitince yapar filan diyor ama eger senkromec arizasi ise bunun maliyeti ne kadar olabilir acaba. yardiminiz icin tesekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: juniorx

    vallahi kisa süre önce basladi, birkac hafta gibi ama dedigim gaz verip cekince yani arabayi cekise sokup ardindan gazi kesip cekisten düsürünce vites kolunun 1cm kadar oynamasi uzun süredir var diyebilirim. vitesteyken hizli gaz verip kesme hic olmadi aslinda. kimisi bu vitesten atma isini balatalar bitince yapar filan diyor ama eger senkromec arizasi ise bunun maliyeti ne kadar olabilir acaba. yardiminiz icin tesekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    aracın markasını yazarsan yardımcı olurum fiyat konusunda he birde 5 inci viteste aracın 3000 devirdeyken kilometren kaçi gösteriyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reno19murat

    aracın markasını yazarsan yardımcı olurum fiyat konusunda he birde 5 inci viteste aracın 3000 devirdeyken kilometren kaçi gösteriyor?

    Alıntıları Göster
    sanirim olmasi gerektigini gösteriyor cünkü normal giderken aniden vitesten düsüyor, bir belirti vermeden. yani öle balata bitikligi gibi bosa cevirmiyor. arac 1990 model corolla. düz vites




  • quote:

    Orijinalden alıntı: juniorx

    sanirim olmasi gerektigini gösteriyor cünkü normal giderken aniden vitesten düsüyor, bir belirti vermeden. yani öle balata bitikligi gibi bosa cevirmiyor. arac 1990 model corolla. düz vites

    Alıntıları Göster
    arkadaşım şanzuman inecek 100 ytl işçilik parçada 30 40 arası eğer tek dişliyse tabi toplam 150 falan yani sen nerdesin istanbulmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reno19murat

    arkadaşım şanzuman inecek 100 ytl işçilik parçada 30 40 arası eğer tek dişliyse tabi toplam 150 falan yani sen nerdesin istanbulmu

    Alıntıları Göster
    evet istanbul, gerci su an sehir disindayim ama kisa süreye dönecegim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juniorx -- 5 Mayıs 2009; 6:00:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reno19murat

    selam biraz daha ayrıntılı anlatırsanız daha iyi yardımcı olayım NEZAMAN BAŞLADI VE ARIZA OLMADAN ÖNCE VİTESTEYKEN HIZLI GAZ VERİP KESTİNİZMİ HİÇ AMA SENKROMENÇ DİŞLİ ARIZALI %80
    quote:

    Orjinalden alıntı: reno19murat

    selam biraz daha ayrıntılı anlatırsanız daha iyi yardımcı olayım NEZAMAN BAŞLADI VE ARIZA OLMADAN ÖNCE VİTESTEYKEN HIZLI GAZ VERİP KESTİNİZMİ HİÇ AMA SENKROMENÇ DİŞLİ ARIZALI %80


    Üstadım benim de diferansiyelde boşluk var nasıl halledilir. 3. vitese de gırç dye geçiyo. bide şanjuman az yağ akıtıyo.

    Bifikir verirsen sevinirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: juniorx

    selamlar. diger viteslerde olmuyor ama 5. viteste bazen en olmadik durumlarda kendi kendine yolda giderken vites bosa düsüyor. bunun sebebi ne olabilir. bir süredir yine 5. viteste giderken gaz verince ve gazdan ayagi cekince vites kolu 1cm kadar ileri geri oynuyordu. yardimci olacak arkadaslara tesekkürler.

    vitesin geri oynaması aracın renault'sa normal hoş azda olsa fiatta aynı durumu yapıyordu. vites atma konusundada bende aynı problemı eskı albeamda yaşamıstım yolda gıderken devre veya hıza bakmaksızın bırden atıyordu bazen hiç atmıyordu servise goturdum 5.vites senkromeçini değiştirmişler.toplam fiyat 380tl idi içinde şanzıman yagı degişimi falanda vardı(aracım garantili oldugu için servise gitmiştim)belki dısarda daha ucuz olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    quote:

    Orjinalden alıntı: juniorx

    selamlar. diger viteslerde olmuyor ama 5. viteste bazen en olmadik durumlarda kendi kendine yolda giderken vites bosa düsüyor. bunun sebebi ne olabilir. bir süredir yine 5. viteste giderken gaz verince ve gazdan ayagi cekince vites kolu 1cm kadar ileri geri oynuyordu. yardimci olacak arkadaslara tesekkürler.

    vitesin geri oynaması aracın renault'sa normal hoş azda olsa fiatta aynı durumu yapıyordu. vites atma konusundada bende aynı problemı eskı albeamda yaşamıstım yolda gıderken devre veya hıza bakmaksızın bırden atıyordu bazen hiç atmıyordu servise goturdum 5.vites senkromeçini değiştirmişler.toplam fiyat 380tl idi içinde şanzıman yagı degişimi falanda vardı(aracım garantili oldugu için servise gitmiştim)belki dısarda daha ucuz olur.
    arıza vites dişlisi gibi duruyorsada 5.vitesten attığı için prizdirek bilyasıda akla gelebilir.veya p.direk dişlisi(vitesi yapan)aşınmış olabilir ve pahallı ise taşlama ile durum düzeltilebilir.5.vites en az yük alan gruptur.yoğun kullanılan araç deyilse taşlama idare eder nasıl olduğunu ustan bilir.geçmiş olsun.birde motor takozlarını gözden geçir aşırı salınım vitesten attırabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 23 Şubat 2011; 11:03:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arıza vites dişlisi gibi duruyorsada 5.vitesten attığı için prizdirek bilyasıda akla gelebilir.veya p.direk dişlisi(vitesi yapan)aşınmış olabilir ve pahallı ise taşlama ile durum düzeltilebilir.5.vites en az yük alan gruptur.yoğun kullanılan araç deyilse taşlama idare eder nasıl olduğunu ustan bilir.geçmiş olsun.birde motor takozlarını gözden geçir aşırı salınım vitesten attırabilir

    Alıntıları Göster
    Senkromeç ve 5.vites Dişlisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: reno19murat

    selam biraz daha ayrıntılı anlatırsanız daha iyi yardımcı olayım NEZAMAN BAŞLADI VE ARIZA OLMADAN ÖNCE VİTESTEYKEN HIZLI GAZ VERİP KESTİNİZMİ HİÇ AMA SENKROMENÇ DİŞLİ ARIZALI %80


    Üstadım benim de diferansiyelde boşluk var nasıl halledilir. 3. vitese de gırç dye geçiyo. bide şanjuman az yağ akıtıyo.

    Bifikir verirsen sevinirim.

    Alıntıları Göster
    DEFRANSIYALE CEVAP boşluk derken yani ayağını debriyajdan alırken küt diye bi ses geliyomu yada giderken (düz uğultu) ve aracı patinajlı kullandınmı yada akü zayıf olduda çokmu vurdurup çalıştırdın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reno19murat

    DEFRANSIYALE CEVAP boşluk derken yani ayağını debriyajdan alırken küt diye bi ses geliyomu yada giderken (düz uğultu) ve aracı patinajlı kullandınmı yada akü zayıf olduda çokmu vurdurup çalıştırdın

    Alıntıları Göster
    cevaplariniz icin cok tesekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arıza vites dişlisi gibi duruyorsada 5.vitesten attığı için prizdirek bilyasıda akla gelebilir.veya p.direk dişlisi(vitesi yapan)aşınmış olabilir ve pahallı ise taşlama ile durum düzeltilebilir.5.vites en az yük alan gruptur.yoğun kullanılan araç deyilse taşlama idare eder nasıl olduğunu ustan bilir.geçmiş olsun.birde motor takozlarını gözden geçir aşırı salınım vitesten attırabilir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    arıza senkromeç gibi duruyorsada 5.vitesten attığı için prizdirek bilyasıda akla gelebilir.senkromeçse ve pahallı ise taşlama ile durum düzeltilebilir.5.vites en az yük alan gruptur.yoğun kullanılan araç deyilse taşlama idare eder nasıl olduğunu ustan bilir.geçmiş olsun.birde motor takozlarını gözden geçir aşırı salınım vitesten attırabilir

    Çok teşekkürler Bende benzer bir sorun vardı
    motor takozu dedin aklıma geldi altaki linkte anlatığım konuya bağlı olarak motor takozu olayın sonunda değiştim deneme yapmadım (freni çakarcasına kullanmadım) ama bu olay takoz değişiminden sonra olmadı. aşırı sallanmadan kesinlikle olabilir.motor kulaklarına baktır
    http://forum.donanimhaber.com/m_22926407/mpage_1/key_//tm.htm#31548824
    bende olayı unuttum orya bir cevap yazayım teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 8 Mayıs 2009; 23:54:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: biz

    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    arıza senkromeç gibi duruyorsada 5.vitesten attığı için prizdirek bilyasıda akla gelebilir.senkromeçse ve pahallı ise taşlama ile durum düzeltilebilir.5.vites en az yük alan gruptur.yoğun kullanılan araç deyilse taşlama idare eder nasıl olduğunu ustan bilir.geçmiş olsun.birde motor takozlarını gözden geçir aşırı salınım vitesten attırabilir

    Çok teşekkürler Bende benzer bir sorun vardı
    motor takozu dedin aklıma geldi altaki linkte anlatığım konuya bağlı olarak motor takozu olayın sonunda değiştim deneme yapmadım (freni çakarcasına kullanmadım) ama bu olay takoz değişiminden sonra olmadı. aşırı sallanmadan kesinlikle olabilir.motor kulaklarına baktır
    http://forum.donanimhaber.com/m_22926407/mpage_1/key_//tm.htm#31548824
    bende olayı unuttum orya bir cevap yazayım teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    birşeyide hatırlatmakta yarar var.genelde son vites dişlisi olmaz.5 ileri vitesli şanzımanda 5 vites dişlisi ayrıca yoktur.son vites genelde pirizdirek mili ile motora direk bağlanır.daha açık:5 ileri şanzımanda 4-5 sürgüsü prizdirek dişlisine takılıp son vites görevi görür.(sürgü=snkromeç ve dişli tutucusu)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    birşeyide hatırlatmakta yarar var.genelde son vites dişlisi olmaz.5 ileri vitesli şanzımanda 5 vites dişlisi ayrıca yoktur.son vites genelde pirizdirek mili ile motora direk bağlanır.daha açık:5 ileri şanzımanda 4-5 sürgüsü prizdirek dişlisine takılıp son vites görevi görür.(sürgü=snkromeç ve dişli tutucusu)

    Alıntıları Göster
    benim broadway dede sadece 5.vitesle giderken gaza basılırken sorun yok gazdan ayagını cekince arac komresore binince 5 ten atıyor.ustaya sordum korkmana gerek yok 5 vites sansumandan ayrı bir yerdedir 5 vitesten atmayı dişliden yapar cıkma bir dişli alırsan hemen değiştiririzz dedi.sanzıman inmesine gerek yokmuş.aslı varmıdır bilgisi olan arkadaslardan cevap bekliyorm.birde usta yeni dişli almanı tavsiye etmem uyum saglamaz cıkma aldan daha saglıklı olur dedi.yeni dişlisi pahalımıdır acaba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    benim broadway dede sadece 5.vitesle giderken gaza basılırken sorun yok gazdan ayagını cekince arac komresore binince 5 ten atıyor.ustaya sordum korkmana gerek yok 5 vites sansumandan ayrı bir yerdedir 5 vitesten atmayı dişliden yapar cıkma bir dişli alırsan hemen değiştiririzz dedi.sanzıman inmesine gerek yokmuş.aslı varmıdır bilgisi olan arkadaslardan cevap bekliyorm.birde usta yeni dişli almanı tavsiye etmem uyum saglamaz cıkma aldan daha saglıklı olur dedi.yeni dişlisi pahalımıdır acaba.

    sakın o ustanın bulunduğu sokaktanda geçmeyin.şayet doğru diyorsanız(yanlış anlamış olabilirsınız).çıkma niçin çıkarılmıştır önce onu bilmek gerekir.vites dişlisi aşınmıştır,p.direk aşınmıştır.vs.çat hemen teşhis ve yanlış tedavi.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    benim broadway dede sadece 5.vitesle giderken gaza basılırken sorun yok gazdan ayagını cekince arac komresore binince 5 ten atıyor.ustaya sordum korkmana gerek yok 5 vites sansumandan ayrı bir yerdedir 5 vitesten atmayı dişliden yapar cıkma bir dişli alırsan hemen değiştiririzz dedi.sanzıman inmesine gerek yokmuş.aslı varmıdır bilgisi olan arkadaslardan cevap bekliyorm.birde usta yeni dişli almanı tavsiye etmem uyum saglamaz cıkma aldan daha saglıklı olur dedi.yeni dişlisi pahalımıdır acaba.

    sakın o ustanın bulunduğu sokaktanda geçmeyin.şayet doğru diyorsanız(yanlış anlamış olabilirsınız).çıkma niçin çıkarılmıştır önce onu bilmek gerekir.vites dişlisi aşınmıştır,p.direk aşınmıştır.vs.çat hemen teşhis ve yanlış tedavi.......



    ustanın bana soylediği tam olarak soyle 5. vites dişilisi sanzıman inmeden sokulebilen bir dişlimiş bu dişlinin yenisi alındıgında takıldıgı yer ile uyum sorunu olabiliyormuş bu nedenle cıkma dişli almamım daha uygun olacagını soyledi.zaten 5 vites dişlisi bozulması cok nadir goruldugunden cıkmacıda istemediğim kadar 5 vites dişlisi bulunabilecegi soylendi.zaten sanzımanın alt tarfında bir kapak gibi yer varmış oradan kolayca değiştirilebiliyormuş 5 vites dişlisi.anlatılanlar aynen boyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    benim broadway dede sadece 5.vitesle giderken gaza basılırken sorun yok gazdan ayagını cekince arac komresore binince 5 ten atıyor.ustaya sordum korkmana gerek yok 5 vites sansumandan ayrı bir yerdedir 5 vitesten atmayı dişliden yapar cıkma bir dişli alırsan hemen değiştiririzz dedi.sanzıman inmesine gerek yokmuş.aslı varmıdır bilgisi olan arkadaslardan cevap bekliyorm.birde usta yeni dişli almanı tavsiye etmem uyum saglamaz cıkma aldan daha saglıklı olur dedi.yeni dişlisi pahalımıdır acaba.

    sakın o ustanın bulunduğu sokaktanda geçmeyin.şayet doğru diyorsanız(yanlış anlamış olabilirsınız).çıkma niçin çıkarılmıştır önce onu bilmek gerekir.vites dişlisi aşınmıştır,p.direk aşınmıştır.vs.çat hemen teşhis ve yanlış tedavi.......



    ustanın bana soylediği tam olarak soyle 5. vites dişilisi sanzıman inmeden sokulebilen bir dişlimiş bu dişlinin yenisi alındıgında takıldıgı yer ile uyum sorunu olabiliyormuş bu nedenle cıkma dişli almamım daha uygun olacagını soyledi.zaten 5 vites dişlisi bozulması cok nadir goruldugunden cıkmacıda istemediğim kadar 5 vites dişlisi bulunabilecegi soylendi.zaten sanzımanın alt tarfında bir kapak gibi yer varmış oradan kolayca değiştirilebiliyormuş 5 vites dişlisi.anlatılanlar aynen boyle.

    Alıntıları Göster
    vitesten atma dişliden nadirdir.genelde ay ve varel dişli komple değişmesi lazım.yani dişli nedeniyle genelde atma olmuyor onun için çıkan dişliler temizdir diyor ustanız.
    birde 5 ileri küçük şanzımanların 5. vitesi(ki bu aslında viteste deyildir bana göre çünkü sökülmesi halinde şanzıman kullanılabilir.bir nevi o.drive.)dışarıdan müdahele ile onarılabilir.dediğim gibi genelde arıza ay ve varel dişli oluyor.tabii ustanızın taktiri.diyecek birşeyim yok.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.