Şimdi Ara

Sabah fren kutuk gibi oldugu icin araci calistiramadim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Iyi gunler herkese,


    2020 Opel Grandland 1.2 EAT8 aracim var. Sabah araca bindigimde frenin kutuk gibi sertlestigini farkettim. Hicbir sekilde ilerlemiyordu. Bu aracta frene basip kontak anahtari ceviriliyor(Start butonu yok) ve frene basarken fren de yumusuyor anahtari cevirirken. Fren pedali gram ilerlemedigi icin anahtar da cevrilmedi ve ne vitesi Pden N'ye alabildim ne de elektrik sistemi aktif olmadigi icin(Aracta elektrik var yanlis anlasilmasin) el frenini indirebildim(butona basabildim).


    Boyle olunca cekici cagirdim. Cekici de 6 saat sonra geldi ve adam denediginde arac her zamanki gibi calisti.

    Fren sisteminde hidrolik kacagi gozukmuyor ve hidrolik sivisi seviyesi dolu. Elektrikli hidrolik sistemden hava emen vakum pompalar varmis o calismamis olabilir mi? Araci servise goturdum fakat tekrar edemedikleri icin bir sey bulacaklarini sanmiyorum.


    Neden kaynaklanmis olabilir boyle bir sey? Hic basima gelmedi ve serviste de duymamislar boyle bir sey. Araci otomatik otoparklara koyuyorum ve sehir disina cikiyorum. Ayni sorun bu gibi yerlerde olsa daha da sikinti olacak o yuzden merak ediyorum ve fikrinizi yazarsaniz sevinirim.








  • Dostum bu senaryoda şüpheli hidrolik değil vakum hattı ve westinghouse diğer adıyla fren servosudur.
    Westinghouse motor havuzunda fren pedalının hemen arkasında, fren merkezi ile fren pedalı arasında bulunan büyük yuvarlak bir parçadır. Siz pedala minicik dokunduğunuzda bu gücü katlayarak fren merkezine iletir.
    Westinghouse çalışmıyorken fren pedalı sertleşip beton gibi olur, fren yapmak için çok fazla güç gerekir, insan gücüyle servonun ürettiği basınca ulaşmak çok zordur.
    Westinghouse vakum ve atmosfer basıncını kullanarak çalışır. Özel bir iç yapısı vardır, sızdırmaz membranları bulunur.
    Çalışması için gereken vakumu genel olarak benzinli araçlarda emme manifoldundan, dizellerde ise harici vakum pompalarından alır.
    Vakum borularında ya da westinghouse'da kaçak varsa pedal sertleşir. Çalışmayan bir arabada frene bastığımızda sertleşmesi de bu yüzdendir.
    Sizin araçta minik bir kaçak varsa gün içinde farketmeyebilirsiniz çünkü araç çalıştıkça sürekli vakum üretilir. Ama geceden sabaha park halinde tüm vakum minik kaçaktan kaçıyor olabilir. Ayrıca bu vakum hattı, ani sıcak-soğuk farkı, eğim, rakım farkı gibi durumlardan da etkilenebiliyor.
    Tekrar başına geldiğinde aracı çalıştırmaya çalışırken fren pedalına aşırı güç uygulamaktan çekinme. Nazik davranmana gerek yok. Fren pedalı insan gücüyle kırılamayacak şekilde tasarlanmıştır. İstesen de ona bir zarar veremezsin.
    Muhtemelen çekicinin şoförü pedala senden daha sert basıp çalıştırmıştır aracı.

    Servise tekrar gidersen Fren servosu(westinghouse) ve vakum hattını kontrol ettir. Vakum kaçağı için özel testleri var, araba bir gece serviste kalıyor. Volkswagende böyleydi.

    Vag grubunda fren servosu hatası yaygındır, ben de henüz iki ay önce vw aracımda servoyu değiştirdim kurtuldum. Seyir esnasında fren servosu devre dışı uyarısı verip, pedal sertleşiyordu. Sabah ilk çalıştırmada frene daha sert basmam gerekiyordu.
  • Dostum bu senaryoda şüpheli hidrolik değil vakum hattı ve westinghouse diğer adıyla fren servosudur.
    Westinghouse motor havuzunda fren pedalının hemen arkasında, fren merkezi ile fren pedalı arasında bulunan büyük yuvarlak bir parçadır. Siz pedala minicik dokunduğunuzda bu gücü katlayarak fren merkezine iletir.
    Westinghouse çalışmıyorken fren pedalı sertleşip beton gibi olur, fren yapmak için çok fazla güç gerekir, insan gücüyle servonun ürettiği basınca ulaşmak çok zordur.
    Westinghouse vakum ve atmosfer basıncını kullanarak çalışır. Özel bir iç yapısı vardır, sızdırmaz membranları bulunur.
    Çalışması için gereken vakumu genel olarak benzinli araçlarda emme manifoldundan, dizellerde ise harici vakum pompalarından alır.
    Vakum borularında ya da westinghouse'da kaçak varsa pedal sertleşir. Çalışmayan bir arabada frene bastığımızda sertleşmesi de bu yüzdendir.
    Sizin araçta minik bir kaçak varsa gün içinde farketmeyebilirsiniz çünkü araç çalıştıkça sürekli vakum üretilir. Ama geceden sabaha park halinde tüm vakum minik kaçaktan kaçıyor olabilir. Ayrıca bu vakum hattı, ani sıcak-soğuk farkı, eğim, rakım farkı gibi durumlardan da etkilenebiliyor.
    Tekrar başına geldiğinde aracı çalıştırmaya çalışırken fren pedalına aşırı güç uygulamaktan çekinme. Nazik davranmana gerek yok. Fren pedalı insan gücüyle kırılamayacak şekilde tasarlanmıştır. İstesen de ona bir zarar veremezsin.
    Muhtemelen çekicinin şoförü pedala senden daha sert basıp çalıştırmıştır aracı.

    Servise tekrar gidersen Fren servosu(westinghouse) ve vakum hattını kontrol ettir. Vakum kaçağı için özel testleri var, araba bir gece serviste kalıyor. Volkswagende böyleydi.

    Vag grubunda fren servosu hatası yaygındır, ben de henüz iki ay önce vw aracımda servoyu değiştirdim kurtuldum. Seyir esnasında fren servosu devre dışı uyarısı verip, pedal sertleşiyordu. Sabah ilk çalıştırmada frene daha sert basmam gerekiyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 15 Eylül 2022; 12:26:1 >




  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt

    Verdiginiz cevap icin tesekkur ederim. Sayenizde ogrenmis oldum ve servise bahsettiginiz parcalari soracagim. Arac suan serviste bakalim bir teshis koyabilecekler mi yoksa bir sorun yok diyip yollayacaklar mi? Gelismeleri yazarim.

  • Daha 2020 model bir araçta böyle sorunlar olması üzücü
  • Bekledigim gibi kontoller yapilmis ama bir sey bulamamislar. Bir daha olursa video cekecegim.

  • Araçta Mekanik el freni varsa önce freni indirin vitesi boşa alın pedal kendini aşağı alacaktır.

  • Yeğenimde 2015 DSG polo var. Dayı dedi arabayı çalıştıramadım. Gittim fren pedalına bastım kontak dönmedi dedi. Ben bastım kontak döndü ve araba çalıştı.. Fren pedalına sert basmak gerekiyor otomatik araçlarda tecrübe ile sabittir ..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 16 Eylül 2022; 19:39:43 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • müMKÜNsüz kullanıcısına yanıt

    Mümkünsüz kral adamsın.

  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Çok iyi bilgiler, teşekkürler.
  • Thnx yeni bir bilgi öğrenmiş olduk
  • Sorunlara bak
    2020.model araba çalışmıyor.
    Sebep: Fren
  • Konuyu okudum spora başlamanızi tavsiye ederim.
  • Sorun fren kaliperleri.

    Derhal değiştirin...

  • park ederken direksiyon sonuna kadar dönük müydü sağa veya sola ?


    civic aracımda park ederken direksiyonu sonuna kadar çevirip bırakmıştım, geri bindiğimde aracı çalıştırmak için baya uğraştım.


    direksiyon dönmüyor, kontak dönmüyor, el freni tuşlu, hiç çalışmıyordu.


    direksiyonu biraz daha zorlayarak sona kadar çevirip kontağı çevirebildim, her şey normale döndü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 19 Eylül 2022; 10:26:30 >
  • Muhtemelen ayağın frende iken aracı stop ettin daha sonra kapıyı açıp indin. Sistem pompalamadığı için pedal sertleşir ki bu gayet normal bir durum. Sert basmanın da bir sakıncası yok zaten marşlanırken pedal yavaşça aşşağıya iner. Aracı durdurduktan sonra pedalı 2-3 kez pompala gene sertleşir aynı durum. Bazende herşey normalken bu durumu yaşıyosan aküyü kontrol ettirmelisin o da başımıza geldi üst üste aşırı sertleşiyodu 1 hafta sonra akü bitti. Akü değiştikten sonra orjinal haline geldi.
  • Gelen ek cevaplara yanit olarak:


    - Aractaki el freni elektrikli. Mekaik degil. O sebeple kontak donmeden el frenini bosaltmak mumkun degildi


    - Spora gitmeliymisim. Tavsiyeye bak arkadas beni taniyor galiba   80 kg basiyorum bacaklarda sikinti yok.


    - Direksiyon tamamen duzdu. Saga sola cevrik degildi ve kilitlenmemisti.


    - Cadmium arkadasin dedigi belki olabilir ama 2 yildir duzenli kullandigim bir arac ve basima ilk defa geldi. Belki dalginlikla frene bastim mi basmadim mi bilemicem ama sanmiyorum. Bir sure sonra zaten otomatik davraniyoruz ve ayni hareketleri yapsam birden fazla karsilasmam gerekirdi.

  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    Hocam internette arastirdigim kadariyla fren kaliperleri kilitli kalabiliyormus. Siz de bu yuzden degistirin mu dediniz yoksa bir baska sebebi var mi?

  • fren vakum borusunda catlak vardır yada westinghouse un iç kısmı dağılmaya başlamıştır.

  • Araç stop edildikten sonra 2-3 defa frene basarsanız şişer.Şayet devamında aynısını tekrar yaşamazsanız büyük ihtimalle araçtan inerken veya arabada birşeyle uğraşıyorken ayak pedalı üstündeyse farketmeden basmışsınızdır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.