Şimdi Ara

Su deposu kapagi acik araba kullanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
17
Cevap
1
Favori
57.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar aracin su deposunun kapagini acik unutmusum su doldurduktan sonra. Bu sekilde 300 km yaptim. Arabayi stop ettikten sora farkettim kaputu kaldirdim su fokurduyordu ustune su ekledim ama suyu bitirmemis yaridan biraz fazlaydi haznedeki su. Herhangi bi zarari olmus mudur araca. Opel astra 2000 model 1.7 dizel aracim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulut1990 -- 6 Ağustos 2014; 21:04:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Su Deposu Kapağı Açık Kalırsa Ne Olur?

    Su deposu veya radyatör kapağı açık kalırsa ciddi motor hasarlarına yol açabilir. İşte açık kapakların olası sonuçları:

    • Soğutma Sistemi Arızaları: Kapak açık kaldığında, soğutma sistemi basıncını kaybeder ve motorunuzu soğutmak için gereken soğutma sıvısını sızdırabilir. Bu, aşırı ısınmaya ve motorun arızalanmasına neden olabilir.
    • Kaynar Motor: Soğutma sıvısı basınçsız kaldığında, daha düşük bir sıcaklıkta kaynar. Bu, motorunuzun aşırı ısınmasına ve ciddi hasar görmesine yol açabilir.
    • Hava Cepleri Oluşumu: Kapak açık kaldığında, soğutma sistemine hava girebilir ve hava cepleri oluşturabilir. Bu hava cepleri, soğutma sıvısının motorda düzgün bir şekilde dolaşmasını engelleyerek aşırı ısınmaya neden olabilir.
    • Korozyon ve Pas: Soğutma sıvısı motorunuzu korozyondan ve pastan korur. Kapak açık kaldığında, soğutma sıvısı buharlaşır ve motoru paslanmaya karşı savunmasız hale getirir.
    • Motor Hasarı: Uzun süreli olarak açık bırakılan kapaklar, conta üflemelerine, silindir kapak contası arızalarına ve hatta motorun tamamen arızalanmasına neden olabilir.

    Su deposu veya radyatör kapağınızın açık kaldığını fark ederseniz, en kısa sürede değiştirin veya tamir ettirin. Açık kapaklarla araç kullanmak, motorunuza ciddi ve pahalı hasarlar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hararet yapmadıysa bir şey olmaz.
  • fokurdayan su hararet işaretidir
  • fokurdamak = kaynamak silindir kapak contasina zarar vermis veya omrunden yemis olabilirsin uzun yola araci zorlamadan gittigiysen problem olacagini sanmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hazneye hava girişi olduğundan sıkıntı olur mu diye geldi benim aklıma bi kontrol ettir 2-3 katı masraf açmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut1990

    Arkadaslar aracin su deposunun kapagini acik unutmusum su doldurduktan sonra. Bu sekilde 300 km yaptim. Arabayi stop ettikten sora farkettim kaputu kaldirdim su fokurduyordu ustune su ekledim ama suyu bitirmemis yaridan biraz fazlaydi haznedeki su. Herhangi bi zarari olmus mudur araca. Opel astra 2000 model 1.7 dizel aracim

    Hiç bir şey olmamıştır. Korkma. Acemi ustalara tanışıp da paranı kaptırma. Su haznesinin kapağını al ve tak. Masrafın tek o olsun.
  • Gecen sene ben de motor suyu kapaginı acik unutup yola ciktim,30 km yokuslu yol gittim, arabanin kaputtan dumanlar çıkmaya başladı, ust kapak contası yanmıs olabilir dediler. İsin ilginç yanı,yol üstünde küçük bir ilçede sanayideki eleman benim motor suyu haznesine yağ bidonu kapağını taktı seni istanbula kadar götürür dedi, o kapakla 40 metre gidemedim,arabadan dumanlar çıkmamaya başladı. Hadi ben o kapakların özel olduğunu bilmiyorum,usta olmuşsun yağ bidonu kapağı takıyorsun.en son arkadası aradım kapağı unuttuğum yerden getirdi sağolsun, taktım 800 km yol gittim. Ne olur olmaz diye düzcede yağına falan baktırdım, eleman yağ yanmış dedi,değiştirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba 1.4 corsaydı, ama siz 300 km nasıl gittiniz,ben 30 km gidemedim. Hareret göstergesi falan uyarı vermedi mi? Benim arabadan resmen dumanlar çıkıyordu,ona rağmen bir şey olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni nesil araçlarda kapağın olmaması çok büyük sorunlara yol açar, çünkü basınç oluşmadığından arac su cevrimi yapamaz ve hararet yapar araç en iyi ihtimalle conta yakmıştir rektefiye kadar götürür bu basit durum ne yazık ki bir kaç gün dikkat edin uzun yola çıkmayın basınızı agrıtabilir tecrübeyle sabit sadece kapağın subabı düştüğü için rektefeye girdi benim araç.hemen değil 3 gün sonra bunlar oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelden belki kurtarabilirsiniz dizel daha az hararet yapar daha toleranslıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç yola giderse su zaten kaynamaya yakin noktadadir.fokur fokur olması normal.aracada birşey olmaz aynen devam ediniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. 2001 1.2el Palio aracım var. Geçen gün suyuna bakarak ekleme yaptım 3-4km ilerideki bahçeye gidip biraz durup geldim yol biraz bozuk giderken bir sorun yoktu dönüşte eve gelince hararet göstergesinin sona yaklaşmak üzere olduğunu farkettim hemen durdum motordan anlayan birine sordum kontağı kapatmamı söyledi herhangi bir duman koku motorda farklı bir ses yoktu ama panik yapmıştım. Kaputu açtığımda kapak akünün üstündeydi büyük ihtimalle kapatmayı unuttum kendi atmış olabilir mi bilmiyorum. Su biraz taşmıştı kabın içindeki su fokurduyordu hafif buhar çıkıyordu yavaş yavaş su ekleye ekleye bir süre sonra fokurmadayı kestim. Akşam vaktinde anlayan arkadaş baktı su ekledi birşeyler yaptı aracı çalıştırdı bi süre izledi dinledi kaputtaki her yerine baktı bir sorun olmadığını söyledi. Ama kuruntulu biri olduğum için emin olamıyorum henüz çalıştırıp kullanmadım aracı. Ne gibi bir sorun olmuş olabileceğini ve bir sorun olup olmadığını kendim nasıl anlarım? Çok büyük masraf ve sorun açmış olabilir mi? İlk defa başıma geliyor.




  • hararet göstergen artık eski yerindeyse, su azalmıyorsa, contalardan kaçak gözükmüyorsa bence sorun yok. Çalışmada problem yoksa bakımını erken yaptır yağını suyunu antifirizini yaptır geç derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOĞA_AŞKI

    hararet göstergen artık eski yerindeyse, su azalmıyorsa, contalardan kaçak gözükmüyorsa bence sorun yok. Çalışmada problem yoksa bakımını erken yaptır yağını suyunu antifirizini yaptır geç derim
    Yarın işim var o sebeple kullanacağım arabayı dediklerinizi o zaman kontrol ederim. Eğer conta yanmışsa 10km kadar yol yapsam büyük sorun açar mı? Şuan ustaya gösteremem 1.5 ay içinde de yanma olduysa değiştirme imkanım yok. Aracı sürekli kullanmıyorum bir sorun yaşar mıyım? İlk defa hararet yaptı şehir içinde kullandığım için yazın hararet göstergesi devamlı ortalarda ve rölantiye geçince fan açıp bir tık düşüyor. Ustama geçen haftalarda göstermiştim normal bundan korkma dedi O seviyenin üstüne de şimdiye kadar çıkmadı bakımlarını sürekli yaptırıyorum acaba ilk kez hararet yapan, suyu olan ve tahmini kontak kapanana kadar geçen 2-3 dk conta yakmaya yeterli mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EAK23

    Merhaba. 2001 1.2el Palio aracım var. Geçen gün suyuna bakarak ekleme yaptım 3-4km ilerideki bahçeye gidip biraz durup geldim yol biraz bozuk giderken bir sorun yoktu dönüşte eve gelince hararet göstergesinin sona yaklaşmak üzere olduğunu farkettim hemen durdum motordan anlayan birine sordum kontağı kapatmamı söyledi herhangi bir duman koku motorda farklı bir ses yoktu ama panik yapmıştım. Kaputu açtığımda kapak akünün üstündeydi büyük ihtimalle kapatmayı unuttum kendi atmış olabilir mi bilmiyorum. Su biraz taşmıştı kabın içindeki su fokurduyordu hafif buhar çıkıyordu yavaş yavaş su ekleye ekleye bir süre sonra fokurmadayı kestim. Akşam vaktinde anlayan arkadaş baktı su ekledi birşeyler yaptı aracı çalıştırdı bi süre izledi dinledi kaputtaki her yerine baktı bir sorun olmadığını söyledi. Ama kuruntulu biri olduğum için emin olamıyorum henüz çalıştırıp kullanmadım aracı. Ne gibi bir sorun olmuş olabileceğini ve bir sorun olup olmadığını kendim nasıl anlarım? Çok büyük masraf ve sorun açmış olabilir mi? İlk defa başıma geliyor.
    korkutmak gibi olmasın da bir şey olmayacağı varsa bile motordan anladığını söylediğiniz adam yüzünden olmuştur. hararet yapan motor stop edilmez




  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Bende öyle biliyordum ama kapat dedi Motor ustalığı yapmış arada problemim oldukça bakar anlar çözer sağolsun baktı da ama bu sefer ki basit bir durum olmadığı için kafamı kurcalıyor. İlk kez hararet sorunu başıma geldi. Sizce ne olmuş olabilir? Kendim nasıl anlayabilirim. Şuan masraf edecek durumum yok bir iki çarşı işim var birde kurbanda aracımı kullanmam gerekecek. Kurbandan sonra masraf yapabilirim. Çok büyük sorunlar açmadan idare eder mi? Ne yapacağım bilemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EAK23

    Bende öyle biliyordum ama kapat dedi Motor ustalığı yapmış arada problemim oldukça bakar anlar çözer sağolsun baktı da ama bu sefer ki basit bir durum olmadığı için kafamı kurcalıyor. İlk kez hararet sorunu başıma geldi. Sizce ne olmuş olabilir? Kendim nasıl anlayabilirim. Şuan masraf edecek durumum yok bir iki çarşı işim var birde kurbanda aracımı kullanmam gerekecek. Kurbandan sonra masraf yapabilirim. Çok büyük sorunlar açmadan idare eder mi? Ne yapacağım bilemedim.
    https://forum.donanimhaber.com/conta-yanmasi-nasil-anlasilir--36125380

    en beğenilen mesaj tüm sorularınızın cevabı




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.