Şimdi Ara

CVT ŞANZIMAN KULLANAN (ARAÇLAR) MARKA VE MODELLER !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
2
Favori
60.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    CVT Şanzıman kullanan özellikle uzakdoğu araba almak istiyorum.

    Aklımda HONDA nın Jazz,Civic,City modelleri var.

    Bütçem 20.000tl - 28.000tl

    Bunları düşünmemdeki neden yakıt ve bakım maliyetlerinin olumlu olmasıdır...Ayrıca piyasada CVT içinde yer etmiş tutulan modeller olmasıdır.

    Sizlerinde başka CVT şanzıman kullanan marka ve model önerileriniz,düşünceleriniz varsa paylaşırmısınız?

    CVT

    Teşekkürler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    CVT Şanzıman Kullanan Araçlar

    Sürekli Değişken Transmisyon (CVT), geleneksel vites kutularına alternatif olarak sunulan bir şanzıman türüdür. CVT şanzımanlar, vites oranlarını yumuşak ve kesintisiz bir şekilde ayarlayarak daha pürüzsüz bir sürüş deneyimi sağlar.

    Çeşitli marka ve modellerde CVT şanzıman kullanılmaktadır. İşte CVT şanzıman kullanan bazı araçlar:

    • Nissan: Altima, Sentra, Rogue, Murano
    • Toyota: Corolla, Camry, RAV4, Highlander
    • Honda: Civic, Accord, CR-V, Pilot
    • Subaru: Impreza, Legacy, Outback, Forester
    • Audi: A4, A6, Q5
    • Mitsubishi: Lancer, Outlander, Eclipse Cross
    • Renault: Clio, Captur, Megane
    • Dodge: Caliber, Journey

    CVT şanzımanlar, yakıt verimliliğini artırmak ve performansı iyileştirmek için tasarlanmıştır. Vites değiştirme işlemlerinin yumuşaklığı, özellikle trafik sıkışıklığı gibi dur-kalklı sürüş koşullarında daha konforlu bir sürüş deneyimi sağlar.

    CVT şanzımanlı araçlar, otomatik vitesli araçlara göre daha yüksek bir kilometre performansı sunar. Aynı zamanda, yüksek hızlarda verimliliği artırarak daha düşük yakıt tüketimi sağlar.

    Eğer CVT şanzıman kullanan araçları merak ediyorsanız, yukarıda belirtilen markaları ve modelleri inceleyebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • dusuncem yok ama Cvt kullanan Mitsubishi var , nissan var sanirim
  • Subarunun yeni modellerinin tamamı CVT ama sizin bütçeye uymazlar!
  • Nissan micra.
    Megane 1.6.
    Subaru xv.
    Yaris.
    Corolla.
    Avensis.
    A6.
  • Nissan Micra
    Toyota Yaris
  • audi multitronic ,, (s-tronic olanlar çift kavrama)
  • dermaz2002 D kullanıcısına yanıt
    Merhaba, 2007 city cvt aracımız var.8000kmde iken ilk sahibinden ve yer yer ambalajları açılmamış bir şekilde satın aldık.Dolayısıyla neredeyse sıfır diyebilirim.

    Garanti Süresi boyunca ciddi bir sıkıntı çıkarmadı bize ancak geçtiğimiz sene 78 bin küsur kmde özellikle soğuk motor ve yokuşlu yerlerde vuruntu yapmaya başladı.Aklıma ilk olarak buji geldi ve lpg takılmadı.Kısa bir süre sonra ise d ve r yani şanzımana yük bildiğinde devir çpk düşüp artıyordu.Aynı sorunu yaşayan birisi youtube'da video paylaşmıştı.

    Avcılar Honda Marmara'ya gidip arıza tespiti yaptırdık ve şanzımanda sorun olduğunu önce iki kere yağ değiştirip yıkama dedikleri işlemi önerdiler.Bunu yaptırdık fakat bir iki gün sonra daha kötü şekilde aynı sorunu tekrarladı.Tekrar gittik ve bu sefer şanzımanın değişmesi gerektiğini fiyatının ise 14000 tl olduğunu belirttiler.Garanti bitmişti fakst zaten son bir iki bakımı dışarıda( şanzıman yağı hariç, bu honda Marmara'da değişti ve 40000 km öneriliyor) yaptırdığımız için olası iyi niyet de teklif edilmedi haliyle.Edilir miydi bilmiyorum.

    Tabiki bunu karşılayamayacağımız için otomatik şanzıman tamircidi araştırdım ve yakın olarak Haramidere san. Sitesinde Can oto sahibi ile görüşerek öneri aldım.Bujiler (ngk), şanzıman yağı vs Honda'dan faturalı alındı Cvt ise kapağı hariç temiz bir çıkma bulunarak nakit 7500tl ye yapıldı.Bir yıl veya 50 bin km garanti verildi ve şuan 1.5 yıl ve 90 bin kmye geldi, hafif titreme oluyor bazen.

    Tabi bu durum bizim, Honda'ya olan güvenimizi sarstı bir kere.Servis ve sanayide aynı aracın cvt sorununu yaşayanları görmeseydim şans deme ihtimalim artardı fakat durum bu kadar masum değil bana kalırsa.

    Sonuç olarak bu durumu göz önüne alarak honda sorunduzdur diye düşünmeyin derim.Cvt basit gibi görünse de fiyatlar bu şekilde.Hatta Nissan'ın daha da pahalı diye biliyorum.Biz mecburi yaptırdık bir şekilde fakat araç değerine göre oldukça yüksek miktar ve bu arabanın amacını aşıyor diyebilirim.

    Biraz uzun oldu ancak forumu birkaç yıldır takip eden bir olarak, cvt sorunsuzdur gibi çıkmış genel kanılara pek itibar da edilemiyor ne yazık ki.Bunların haricinde sormak istediğiniz olursa elimden geldiğince yanıylayabilirim, şimdiden hayırlı olsun seçiminiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayerli -- 18 Kasım 2015; 2:13:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayerli

    Merhaba, 2007 city cvt aracımız var.8000kmde iken ilk sahibinden ve yer yer ambalajları açılmamış bir şekilde satın aldık.Dolayısıyla neredeyse sıfır diyebilirim.

    Garanti Süresi boyunca ciddi bir sıkıntı çıkarmadı bize ancak geçtiğimiz sene 78 bin küsur kmde özellikle soğuk motor ve yokuşlu yerlerde vuruntu yapmaya başladı.Aklıma ilk olarak buji geldi ve lpg takılmadı.Kısa bir süre sonra ise d ve r yani şanzımana yük bildiğinde devir çpk düşüp artıyordu.Aynı sorunu yaşayan birisi youtube'da video paylaşmıştı.

    Avcılar Honda Marmara'ya gidip arıza tespiti yaptırdık ve şanzımanda sorun olduğunu önce iki kere yağ değiştirip yıkama dedikleri işlemi önerdiler.Bunu yaptırdık fakat bir iki gün sonra daha kötü şekilde aynı sorunu tekrarladı.Tekrar gittik ve bu sefer şanzımanın değişmesi gerektiğini fiyatının ise 14000 tl olduğunu belirttiler.Garanti bitmişti fakst zaten son bir iki bakımı dışarıda( şanzıman yağı hariç, bu honda Marmara'da değişti ve 40000 km öneriliyor) yaptırdığımız için olası iyi niyet de teklif edilmedi haliyle.Edilir miydi bilmiyorum.

    Tabiki bunu karşılayamayacağımız için otomatik şanzıman tamircidi araştırdım ve yakın olarak Haramidere san. Sitesinde Can oto sahibi ile görüşerek öneri aldım.Bujiler (ngk), şanzıman yağı vs Honda'dan faturalı alındı Cvt ise kapağı hariç temiz bir çıkma bulunarak nakit 7500tl ye yapıldı.Bir yıl veya 50 bin km garanti verildi ve şuan 1.5 yıl ve 90 bin kmye geldi, hafif titreme oluyor bazen.

    Tabi bu durum bizim, Honda'ya olan güvenimizi sarstı bir kere.Servis ve sanayide aynı aracın cvt sorununu yaşayanları görmeseydim şans deme ihtimalim artardı fakat durum bu kadar masum değil bana kalırsa.

    Sonuç olarak bu durumu göz önüne alarak honda sorunduzdur diye düşünmeyin derim.Cvt basit gibi görünse de fiyatlar bu şekilde.Hatta Nissan'ın daha da pahalı diye biliyorum.Biz mecburi yaptırdık bir şekilde fakat araç değerine göre oldukça yüksek miktar ve bu arabanın amacını aşıyor diyebilirim.

    Biraz uzun oldu ancak forumu birkaç yıldır takip eden bir olarak, cvt sorunsuzdur gibi çıkmış genel kanılara pek itibar da edilemiyor ne yazık ki.Bunların haricinde sormak istediğiniz olursa elimden geldiğince yanıylayabilirim, şimdiden hayırlı olsun seçiminiz.


    Degerli aciklamlariniz icin tesekkurler.

    Bu olay CVT şanziman kullanan diger marka ve modeller icinde gecerlimi?

    Kullanan sorun yasayan arkadaslar dusuncelerini paylasabilir mi?

    Bu ve bunun gibi benzer sorunlari en az gosteren marka model hangisidir?

    Bu sorunlari yasadiktan ve digerler sorun yasayanlari gordukten sonra HANGİ MARKA VE MODEL i almayi dusundunuz.Yada onerirsiniz?




  • fiat albea /palio
  • Açıkcası sanayide tamir için bekleyen araçlardan aklımda kalanları söyleyeyim.

    Kuru kavrama dsg, Audi multitronik, Audi a8(2012 idi ve 45000tl miş),Opel Astra Active Select vs.

    Bunlardan en çok vag grubu vardı satışa oranla.

    2006 Ford Focus 1.6 benzinli 4 ileri otm. var eniştemde ve ilk sahipleri.100.000km de şanzımanda sarsıntı şikayetiyle sanayiye gidildi sonuç olarak 3500tl civarlarında bir miktarla revizyon gördü.Şimdi 125.000de sıkıntısız.Bu arada lpg takılmadı.

    Yani her marka modelde illaki bir arıza çıkabiliyor.Önemli olan parça fiyatı aynı zamanda.Öyle bilmem 200.000de şu marka premium al demekle olmuyor ne yazık ki.Arıza, masrafı vs de düşünüyor insan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayerli

    Merhaba, 2007 city cvt aracımız var.8000kmde iken ilk sahibinden ve yer yer ambalajları açılmamış bir şekilde satın aldık.Dolayısıyla neredeyse sıfır diyebilirim.

    Garanti Süresi boyunca ciddi bir sıkıntı çıkarmadı bize ancak geçtiğimiz sene 78 bin küsur kmde özellikle soğuk motor ve yokuşlu yerlerde vuruntu yapmaya başladı.Aklıma ilk olarak buji geldi ve lpg takılmadı.Kısa bir süre sonra ise d ve r yani şanzımana yük bildiğinde devir çpk düşüp artıyordu.Aynı sorunu yaşayan birisi youtube'da video paylaşmıştı.

    Avcılar Honda Marmara'ya gidip arıza tespiti yaptırdık ve şanzımanda sorun olduğunu önce iki kere yağ değiştirip yıkama dedikleri işlemi önerdiler.Bunu yaptırdık fakat bir iki gün sonra daha kötü şekilde aynı sorunu tekrarladı.Tekrar gittik ve bu sefer şanzımanın değişmesi gerektiğini fiyatının ise 14000 tl olduğunu belirttiler.Garanti bitmişti fakst zaten son bir iki bakımı dışarıda( şanzıman yağı hariç, bu honda Marmara'da değişti ve 40000 km öneriliyor) yaptırdığımız için olası iyi niyet de teklif edilmedi haliyle.Edilir miydi bilmiyorum.

    Tabiki bunu karşılayamayacağımız için otomatik şanzıman tamircidi araştırdım ve yakın olarak Haramidere san. Sitesinde Can oto sahibi ile görüşerek öneri aldım.Bujiler (ngk), şanzıman yağı vs Honda'dan faturalı alındı Cvt ise kapağı hariç temiz bir çıkma bulunarak nakit 7500tl ye yapıldı.Bir yıl veya 50 bin km garanti verildi ve şuan 1.5 yıl ve 90 bin kmye geldi, hafif titreme oluyor bazen.

    Tabi bu durum bizim, Honda'ya olan güvenimizi sarstı bir kere.Servis ve sanayide aynı aracın cvt sorununu yaşayanları görmeseydim şans deme ihtimalim artardı fakat durum bu kadar masum değil bana kalırsa.

    Sonuç olarak bu durumu göz önüne alarak honda sorunduzdur diye düşünmeyin derim.Cvt basit gibi görünse de fiyatlar bu şekilde.Hatta Nissan'ın daha da pahalı diye biliyorum.Biz mecburi yaptırdık bir şekilde fakat araç değerine göre oldukça yüksek miktar ve bu arabanın amacını aşıyor diyebilirim.

    Biraz uzun oldu ancak forumu birkaç yıldır takip eden bir olarak, cvt sorunsuzdur gibi çıkmış genel kanılara pek itibar da edilemiyor ne yazık ki.Bunların haricinde sormak istediğiniz olursa elimden geldiğince yanıylayabilirim, şimdiden hayırlı olsun seçiminiz.

    15 bin tl mi?

    yahu bu şanzıman bu kadar pahalı mı? benim bildiğim motorlar bu kadar pahalı değil bir yanlışınız olmasın?

    o halde arada 2000 tl farkla nasıl cvt veriyorlar?




  • o yıllarda honda, nissan, audi gibi mrkalar bu şanzımanı kullandı. yeni nesil cvt kullanıcısı olarak eskileri pek önermem. cvt diye diretmeyin bence.
  • Ben cvtnin maliyetini 6-7 bin TL civarı biliyordum. Bir sorun olmasın. İstanbulda olduğumuz için mi fiyat bu kadar cok?

    Ayrıca şanzıman revizesi girmemiş çok eski hondalar gördüm. Kullanımla alakalı olmasin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozak07 -- 18 Kasım 2015; 16:03:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Ben cvtnin maliyetini 6-7 bin TL civarı biliyordum. Bir sorun olmasın. İstanbulda olduğumuz için mi fiyat bu kadar cok?

    Ayrıca şanzıman revizesi girmemiş çok eski hondalar gördüm. Kullanımla alakalı olmasin
    Honda Marmara yetkili servisinin verdiği fiyat bu idi 1.5 sene önce.Ben de sizler gibi, alırken 2-3bin tl veriyoruz da sıfırı niye araba parası dediğimde mantıklı bir cevap alamadım.Belki değişim için motorun komple inmesi belki başka nedenler vs. ama durum buydu.

    https://www.youtube.com/watch?v=EbYJlVlSYgk tam olarak arıza ise videodakiyle aynı olmuştu.Video çeken ise aracını satmış.Benim gönlüm satmaya razı gelmedi bu haliyle.

    Kime sorsam sat gitsin dedi de aynısının bana yapılmasını istemezdim.Herkesin alın teri.

    Daha da kötü yanı Honda'nın bu konu ile ilgili bülteni olmayışı.Dünyanın farklı yerlerinde de sorunlar olmuşken üstelik.Belki de bu yüzden sonraki nesilde şanzımanları değişti tam otomatiğe geçildi.

    Kullanımla alakalı olması da güç ihtimal zira kullanan kişiler farklı otomatik araçlar da sürdüler, hatta rahmetli babam 3 ileriden gelmeydi.13 farklı otomobil değiştirmiş bir kişiydi(fabrikanın araçları) ve çoğu amerikan(chevy) bir kısmı alman(mercedes)di.Bunların çoğu otomatik vitesken cvtde sorun yaşamak şans da olabilir bilmiyorum.

    Kendi tecrübelerime göre cvt, otomobiller için yeterince uygun değil.Artı eksileri bana göre şunlardı citynin,

    +Hızlı ısınan motor.

    +İlk gaz tepkisi oldukça net.

    +Sabit hızlarda gerçekten konforlu D modunda, vites değişimi olmadığından ötürü(cityde 7 ileri mod var ona ayrı deyineceğim).

    +Yine sabit devirlerde aracı hızlandırmak mümkün, tabi düşük gücünden ötürü düz yollarda genelde.

    +P-R-N-D-S-L ve direksiyon arkası kulakçıklar ile önünde bulunan 7 Speed mod, S: Short modu diyebiliriz kimisi spor da diyor ben pek sporluğunu göremiyorum.Deviri daha yüksek tutarak gaz tepkisi artıyor fakat en önemlisi zaten D'de yeterince iyi olan motor frenini bu mod ile fazlasıyla arttırıyor ki bu frenlerinzin şişmesi ya da viraj içinde daha dengeli sürüş için elinden geleni yapıyor.2014 Nissan Micra ve 2015 Nissan Quasqai ile karşılaştırınca ondan çok daha güzel bir şanzıman bana kalırsa. L(low): modu 40km/s e kadar aşırı dik iniş ve çıkışlar için S ye göre vitesin mandalını çektiğinde takılabiliyor.7 Speed mod(önceden programlı) burada iki ayrı mod var.birincisi Deviri D ye göre daha yüksek tutarak kendisi atan vites ki dip gazda da hafif sarsarak değiştiriyor.İkincisi ise Kulakçıklara müdahele ettiğinizde manuel olan vites.Tepkiler tatmin edici hızda. R:bunu şu açıdan yazıyorum, araç ile geri yokuş çıkmak sıkıntı.Hele dik yerlerde koku duymanız muhtemel.Resmen bizde geri yok diyor.

    +Devir sabit tutulduğunda makul tüketim, ben genelde 3000 deviri geçmiyorum ki 2800 de gelen max. tork ile tek kişi için idare ediyor çoğu zaman.Düz yollarda ise 2000-2500 gidiyorum.Bu şekilde 80-100 e kadar hızlanabiliyor sabit devirde.

    +Makul ağırlık,1070kg cvt ve elite donanım ile(iki donanım var comfort ve elite, elitede extra olarak yan hava yastıkları, elektrikli ısıtmalı katlanan aynalar(comfortta sadece elektrikli yazıyor), gövde rengi kapı kolları, gövde rengi paçalıklar, sis farları 185 55 15 alüminyum alaşımlı jantlar, sürücü koltuğu arkası cep(comfortta sadece yolcu koltuğu arkasında cep var), arkadan beyaz ışık ile aydınlatmalı kadran(bu comfortta sanırım) rengi farklı)

    +Geniş bagaj hacmi, 500lt ve tam boy alüm. jantlı stepne.

    +Sınıfına göre ferah iç mekan, bej döşemenin etkisi, diz mesafesinin fazla oluşu, geniş arka cam, dik katlanan arka koltuklar, yakıt deposu ön koltukların altında.

    +Yetkili servis harici uygun bakım fiyatı, yetkili ile sanayide 2-2.5 misiline kadar çıkabiliyor ve önemli parçalar hariç gitmiyorum yetkiliye.

    +yumuşak ama hissis direksiyon sevenler varsa onlara artı puan olur.

    +Süspansiyonları orta, 185 55 R15 lastik ölçüleri ve ortalama sertlikte süspansiyon ile makul konfor.

    +Rahat koltuklar, bel desteği olmamasına rağmen 4-5 saat aralıksız sürdüğüm zamanlarda dahi ağrı yapmıyor bana.Özellikle de kumaş kalitesi kadifemsi de olduğundan gayet güzel.

    +Aydınlatma, farlar H4 yani kısa uzun flamanı tek ampulde.Normalde H4 pek beğenilmez ancak ampulden ziyade far reflektörü tasarımının da etkisi son derece yüksektir.Öyle ki bindiğim bazı mercekli halojenlerden daha iyi aydınlatıyor.Bunlarla yetinmeyenler(ben gibi) için performans halojen ampulleri ile güçlü, geniş ve uzun menzilli görüş alabilmek de mümkün(Ge megalight ulrta+120 kullanıyorum bir süredir).Sis lambaları çapraz aydınlatacak şekilde tasarlanmış.Bunun faydası malumunuz özellikle virajlarda ortaya çıkıyor.Tabiki yoğun yağmur, sis ve aydınlatması olmayan yollarda önümde araç olmadığında kullanıyorum.

    +- Malzeme kalitesi, yumuşak dokulu malzeme koltuklar hariç yok, komple sert plastik ancak.Neden artı da yazdın derseniz kullanım boyunca renk atması ya da bariz çizikler olmadı.Trim sesi olarak orta havalandırma bölümünün hemen önünde cama yakın kısımdan ara sıra titreme sesi geliyor onun haricinde yaş ve kmye göre gayet güzel diyebilirim.



    -Öncelikle içi ferah vs desek de dışarıdan gerçekten küçük duruyor ve sınıfının da verdiği sınırlı ölçüler nedeniyle dış görünümde özellikle arakadan tuhaf tasarım.

    -1.4 atm. motor 83Ps-5700rpm 119Nm tork 2800rpm. 0-100 düzde 13.4 iken cvt ile 15.1sn .He ne kadar 2800rpmde max. torkunu versede 4-5 yetişkin kişi ile otoyollarda sollamalarda tedirgin eden performans.

    -Ş içinde tüketim, fabrika verisi olarak cvt ile manuel arasında pek fark yok.Ancak ağır olan durumlarda trafikte pek de makul olmayan 8-9lt tüketim.
    -Konfor ön planda olan yönünden de ötürü düşük yol tutuş limitleri.

    -Yarı bağımsız arka süpansiyonlar yüklü durumda tedirginlik veriyor, resmen oynuyor arkası.

    -120km/s den sonra uçuyor hissi, özellikle de rüzgar varsa max. süratim 110 çoğu zaman.Aksi hali güven vermiyor.Manuelde 174km olan son sürat verimsiz cvt ile 167km.Evet bu hıza çıkıyor denedim bir kere ama denemeseniz daha iyi.

    -Yalıtım, klasik japon diyebilirim.Yol, rüzgar ve motor gürültüsü üçlüsünden en çok motor sesi gelmekte.Fakat 2014 makyajlı micra'dan daha iyi diyebilirim.Ayrıca kapı saclarının inceliğinden midir veya içindeki muşambadan başka yalıtan birşey olmamasından mıdır gece ksıık seslerde dahi dinlediğiniz müzik dışarıdan rahat bir şekilde duyulabiliyor.

    -Boya, aracımız galaksi gri ve diğer honda kullanıcılarının da katılacağı üzere boyası hassas.

    -Kapılar, yine klasik japon.Kapanması bazen ürkütücü oluyor çok sesli.Hafif olmasına karşın kapıların belli açılarda açık durmasını sağlayan parçaların hepsi aşındı.Bu yüzden eğimli yolları geçtim düz zeminde bile kapanabiliyor kendiliğinden.Sordum servise değişmesi gerekmiş.İlk defa bu araçta gördüm bu kadar çabuk yıpranan.

    -Frenler, disk olması kandırmasın araç 4-5 yetişkin ile durmuyor, zaten gaza basınca gitmediğinden de ötürü otobüs gibi sürüş hissi paha biçilemez.

    -Son derece hissis elektrikli yumuşak direksiyon, sürat artınca da yeterince sertleşmiyor, ş içi manevraları kolay bu artı olabilir kimisine göre.

    -Çekim kalitesi düşük radyo, Radyo üzerinde aux düğmesi olduğu halde aux giriş jakı koymayan hondaya selamlar, forumdan da yardımla kendim yaptım bu girişi.4 adet(ikisi ön kapı altları ikisi arka pandizotta) hoparlör ile vasat altı hem güç hem kalite olarak yetersiz bir ses sistemi.Zaten hoparlörler plastik kasaya sahip buradan hesap edin.

    -Esp asr vs yok zaten patinaj çekecek güç de pek olmuyor cvt ile.Ancak esp kesinlikle olmalıydı ki o zamanlar zorunluluk yasası da yoktu.

    -Klima, her ne kadar ısıtma soğutma yeterliyse de motor gücünden aldığı için yokuşlarda kapatmanız gerekebiliyor.

    90000km ye kadar, direksiyon arkası aşındı(deri vs değil düz),yine direksiyonda Honda logosunun krom kaplaması attı ve krem rengi son derece kötü görünümlü logo kaldı(bunun için drieksiyon değişmesi gerek dediler), sürücü tarafı cam açma anahtarlarının olduğu gri boyalı yerlerde aşınmalar, akü değişti bir kere(zaten zayıf, dörtlüler yanarken farlar titriyor normalde de), iç mekanda arka aydınlatma ampulleri, far, stop. vs birer kere değişti, Bayram günü diğer zamanlarda olduğu gibi kısa farlerim sürekli açıkken gelen koku ve hafif duman ile ilk iş günü gittiğim Honda Marmara'da far kolunun sürekli açık kalmasından ötürü ısınma yaptığı, kontaklarının arızalandığpı tespit edildi.Halbuki o sadece anahtar ve röleleri kontrol ediyor yani yüksek akım geçmiyor.Bunu dahi bilmeyen servis müdürü ile görüşmelerim sonucu işçilik dahil 850tl ye değişebileceğini, bu parçanın silecek kolu ile ortak olduğunu(neyseki araştırmıştım ve ayrıydı) uyarılarım sonucu genel merkezden bilgi alarak sadece far kolunu 450tl ye takılacağını ancak bir parçanın olmayışı nedeniyle 1 ay kadar beklemem gerektiğini söyleyerek son derece bilgili! servis müdürüne teşekkür edip çıkmacıdan 150 tl ye alarak bu işlemi hallettim.

    Araca extra olarak ise kendi tasarımım olan beyaz led aydınlatma taktım.Muayeneden sorun olmadan geçti.http://www.geceucusu.com/topic/6521-honda-city-led-uygulama/ . Far ve sisler halojen bunu belirteyim.Ayrıca çakma xenon takanlara da saygım! sonsuz.

    Bu vesileyle yaklaşık 8 yıl ve 82000km dir bizde olan City elite cvt modelini elimden geldiğince, objektif olduğuma inanarak sizlere anlattım.


    Sonuç olarak; düz vites, lpgsiz, içi bej döşeme ile konfor,geniş iç ve bagaj hacmi, tüketim, sorunsuzluk, ş içi pratikliği arayanlara öneririm ki cvt yeterince iyi olsaydı onu da önerirdim.İllaki daha yüksek km yapıp sorun yaşayanlar hatta hiç yaşamayan da olabilir ancak bugün çoğu kişi titremeden dolayı satıyorsa ve bunu yalnızca lpgye bağlıyorsa oturup düşünülmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayerli -- 19 Kasım 2015; 19:10:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayerli

    Honda Marmara yetkili servisinin verdiği fiyat bu idi 1.5 sene önce.Ben de sizler gibi, alırken 2-3bin tl veriyoruz da sıfırı niye araba parası dediğimde mantıklı bir cevap alamadım.Belki değişim için motorun komple inmesi belki başka nedenler vs. ama durum buydu.

    https://www.youtube.com/watch?v=EbYJlVlSYgk tam olarak arıza ise videodakiyle aynı olmuştu.Video çeken ise aracını satmış.Benim gönlüm satmaya razı gelmedi bu haliyle.

    Kime sorsam sat gitsin dedi de aynısının bana yapılmasını istemezdim.Herkesin alın teri.

    Daha da kötü yanı Honda'nın bu konu ile ilgili bülteni olmayışı.Dünyanın farklı yerlerinde de sorunlar olmuşken üstelik.Belki de bu yüzden sonraki nesilde şanzımanları değişti tam otomatiğe geçildi.

    Kullanımla alakalı olması da güç ihtimal zira kullanan kişiler farklı otomatik araçlar da sürdüler, hatta rahmetli babam 3 ileriden gelmeydi.13 farklı otomobil değiştirmiş bir kişiydi(fabrikanın araçları) ve çoğu amerikan(chevy) bir kısmı alman(mercedes)di.Bunların çoğu otomatik vitesken cvtde sorun yaşamak şans da olabilir bilmiyorum.

    Kendi tecrübelerime göre cvt, otomobiller için yeterince uygun değil.Artı eksileri bana göre şunlardı citynin,

    +Hızlı ısınan motor.

    +İlk gaz tepkisi oldukça net.

    +Sabit hızlarda gerçekten konforlu D modunda, vites değişimi olmadığından ötürü(cityde 7 ileri mod var ona ayrı deyineceğim).

    +Yine sabit devirlerde aracı hızlandırmak mümkün, tabi düşük gücünden ötürü düz yollarda genelde.

    +P-R-N-D-S-L ve direksiyon arkası kulakçıklar ile önünde bulunan 7 Speed mod, S: Short modu diyebiliriz kimisi spor da diyor ben pek sporluğunu göremiyorum.Deviri daha yüksek tutarak gaz tepkisi artıyor fakat en önemlisi zaten D'de yeterince iyi olan motor frenini bu mod ile fazlasıyla arttırıyor ki bu frenlerinzin şişmesi ya da viraj içinde daha dengeli sürüş için elinden geleni yapıyor.2014 Nissan Micra ve 2015 Nissan Quasqai ile karşılaştırınca ondan çok daha güzel bir şanzıman bana kalırsa. L(low): modu 40km/s e kadar aşırı dik iniş ve çıkışlar için S ye göre vitesin mandalını çektiğinde takılabiliyor.7 Speed mod(önceden programlı) burada iki ayrı mod var.birincisi Deviri D ye göre daha yüksek tutarak kendisi atan vites ki dip gazda da hafif sarsarak değiştiriyor.İkincisi ise Kulakçıklara müdahele ettiğinizde manuel olan vites.Tepkiler tatmin edici hızda. R:bunu şu açıdan yazıyorum, araç ile geri yokuş çıkmak sıkıntı.Hele dik yerlerde koku duymanız muhtemel.Resmen bizde geri yok diyor.

    +Devir sabit tutulduğunda makul tüketim, ben genelde 3000 deviri geçmiyorum ki 2800 de gelen max. tork ile tek kişi için idare ediyor çoğu zaman.Düz yollarda ise 2000-2500 gidiyorum.Bu şekilde 80-100 e kadar hızlanabiliyor sabit devirde.

    +Makul ağırlık,1070kg cvt ve elite donanım ile(iki donanım var comfort ve elite, elitede extra olarak yan hava yastıkları, elektrikli ısıtmalı katlanan aynalar(comfortta sadece elektrikli yazıyor), gövde rengi kapı kolları, gövde rengi paçalıklar, sis farları 185 55 15 alüminyum alaşımlı jantlar, sürücü koltuğu arkası cep(comfortta sadece yolcu koltuğu arkasında cep var), arkadan beyaz ışık ile aydınlatmalı kadran(bu comfortta sanırım) rengi farklı)

    +Geniş bagaj hacmi, 500lt ve tam boy alüm. jantlı stepne.

    +Sınıfına göre ferah iç mekan, bej döşemenin etkisi, diz mesafesinin fazla oluşu, geniş arka cam, dik katlanan arka koltuklar, yakıt deposu ön koltukların altında.

    +Yetkili servis harici uygun bakım fiyatı, yetkili ile sanayide 2-2.5 misiline kadar çıkabiliyor ve önemli parçalar hariç gitmiyorum yetkiliye.

    +yumuşak ama hissis direksiyon sevenler varsa onlara artı puan olur.

    +Süspansiyonları orta, 185 55 R15 lastik ölçüleri ve ortalama sertlikte süspansiyon ile makul konfor.

    +Rahat koltuklar, bel desteği olmamasına rağmen 4-5 saat aralıksız sürdüğüm zamanlarda dahi ağrı yapmıyor bana.Özellikle de kumaş kalitesi kadifemsi de olduğundan gayet güzel.

    +Aydınlatma, farlar H4 yani kısa uzun flamanı tek ampulde.Normalde H4 pek beğenilmez ancak ampulden ziyade far reflektörü tasarımının da etkisi son derece yüksektir.Öyle ki bindiğim bazı mercekli halojenlerden daha iyi aydınlatıyor.Bunlarla yetinmeyenler(ben gibi) için performans halojen ampulleri ile güçlü, geniş ve uzun menzilli görüş alabilmek de mümkün(Ge megalight ulrta+120 kullanıyorum bir süredir).Sis lambaları çapraz aydınlatacak şekilde tasarlanmış.Bunun faydası malumunuz özellikle virajlarda ortaya çıkıyor.Tabiki yoğun yağmur, sis ve aydınlatması olmayan yollarda önümde araç olmadığında kullanıyorum.

    +- Malzeme kalitesi, yumuşak dokulu malzeme koltuklar hariç yok, komple sert plastik ancak.Neden artı da yazdın derseniz kullanım boyunca renk atması ya da bariz çizikler olmadı.Trim sesi olarak orta havalandırma bölümünün hemen önünde cama yakın kısımdan ara sıra titreme sesi geliyor onun haricinde yaş ve kmye göre gayet güzel diyebilirim.



    -Öncelikle içi ferah vs desek de dışarıdan gerçekten küçük duruyor ve sınıfının da verdiği sınırlı ölçüler nedeniyle dış görünümde özellikle arakadan tuhaf tasarım.

    -1.4 atm. motor 83Ps-5700rpm 119Nm tork 2800rpm. 0-100 düzde 13.4 iken cvt ile 15.1sn .He ne kadar 2800rpmde max. torkunu versede 4-5 yetişkin kişi ile otoyollarda sollamalarda tedirgin eden performans.

    -Ş içinde tüketim, fabrika verisi olarak cvt ile manuel arasında pek fark yok.Ancak ağır olan durumlarda trafikte pek de makul olmayan 8-9lt tüketim.
    -Konfor ön planda olan yönünden de ötürü düşük yol tutuş limitleri.

    -Yarı bağımsız arka süpansiyonlar yüklü durumda tedirginlik veriyor, resmen oynuyor arkası.

    -120km/s den sonra uçuyor hissi, özellikle de rüzgar varsa max. süratim 110 çoğu zaman.Aksi hali güven vermiyor.Manuelde 174km olan son sürat verimsiz cvt ile 167km.Evet bu hıza çıkıyor denedim bir kere ama denemeseniz daha iyi.

    -Yalıtım, klasik japon diyebilirim.Yol, rüzgar ve motor gürültüsü üçlüsünden en çok motor sesi gelmekte.Fakat 2014 makyajlı micra'dan daha iyi diyebilirim.Ayrıca kapı saclarının inceliğinden midir veya içindeki muşambadan başka yalıtan birşey olmamasından mıdır gece ksıık seslerde dahi dinlediğiniz müzik dışarıdan rahat bir şekilde duyulabiliyor.

    -Boya, aracımız galaksi gri ve diğer honda kullanıcılarının da katılacağı üzere boyası hassas.

    -Kapılar, yine klasik japon.Kapanması bazen ürkütücü oluyor çok sesli.Hafif olmasına karşın kapıların belli açılarda açık durmasını sağlayan parçaların hepsi aşındı.Bu yüzden eğimli yolları geçtim düz zeminde bile kapanabiliyor kendiliğinden.Sordum servise değişmesi gerekmiş.İlk defa bu araçta gördüm bu kadar çabuk yıpranan.

    -Frenler, disk olması kandırmasın araç 4-5 yetişkin ile durmuyor, zaten gaza basınca gitmediğinden de ötürü otobüs gibi sürüş hissi paha biçilemez.

    -Son derece hissis elektrikli yumuşak direksiyon, sürat artınca da yeterince sertleşmiyor, ş içi manevraları kolay bu artı olabilir kimisine göre.

    -Çekim kalitesi düşük radyo, Radyo üzerinde aux düğmesi olduğu halde aux giriş jakı koymayan hondaya selamlar, forumdan da yardımla kendim yaptım bu girişi.4 adet(ikisi ön kapı altları ikisi arka pandizotta) hoparlör ile vasat altı hem güç hem kalite olarak yetersiz bir ses sistemi.Zaten hoparlörler plastik kasaya sahip buradan hesap edin.

    -Esp asr vs yok zaten patinaj çekecek güç de pek olmuyor cvt ile.Ancak esp kesinlikle olmalıydı ki o zamanlar zorunluluk yasası da yoktu.

    -Klima, her ne kadar ısıtma soğutma yeterliyse de motor gücünden aldığı için yokuşlarda kapatmanız gerekebiliyor.

    90000km ye kadar, direksiyon arkası aşındı(deri vs değil düz),yine direksiyonda Honda logosunun krom kaplaması attı ve krem rengi son derece kötü görünümlü logo kaldı(bunun için drieksiyon değişmesi gerek dediler), sürücü tarafı cam açma anahtarlarının olduğu gri boyalı yerlerde aşınmalar, akü değişti bir kere(zaten zayıf, dörtlüler yanarken farlar titriyor normalde de), iç mekanda arka aydınlatma ampulleri, far, stop. vs birer kere değişti, Bayram günü diğer zamanlarda olduğu gibi kısa farlerim sürekli açıkken gelen koku ve hafif duman ile ilk iş günü gittiğim Honda Marmara'da far kolunun sürekli açık kalmasından ötürü ısınma yaptığı, kontaklarının arızalandığpı tespit edildi.Halbuki o sadece anahtar ve röleleri kontrol ediyor yani yüksek akım geçmiyor.Bunu dahi bilmeyen servis müdürü ile görüşmelerim sonucu işçilik dahil 850tl ye değişebileceğini, bu parçanın silecek kolu ile ortak olduğunu(neyseki araştırmıştım ve ayrıydı) uyarılarım sonucu genel merkezden bilgi alarak sadece far kolunu 450tl ye takılacağını ancak bir parçanın olmayışı nedeniyle 1 ay kadar beklemem gerektiğini söyleyerek son derece bilgili! servis müdürüne teşekkür edip çıkmacıdan 150 tl ye alarak bu işlemi hallettim.

    Araca extra olarak ise kendi tasarımım olan beyaz led aydınlatma taktım.Muayeneden sorun olmadan geçti.http://www.geceucusu.com/topic/6521-honda-city-led-uygulama/ . Far ve sisler halojen bunu belirteyim.Ayrıca çakma xenon takanlara da saygım! sonsuz.

    Bu vesileyle yaklaşık 8 yıl ve 82000km dir bizde olan City elite cvt modelini elimden geldiğince, objektif olduğuma inanarak sizlere anlattım.


    Sonuç olarak; düz vites, lpgsiz, içi bej döşeme ile konfor,geniş iç ve bagaj hacmi, tüketim, sorunsuzluk, ş içi pratikliği arayanlara öneririm ki cvt yeterince iyi olsaydı onu da önerirdim.İllaki daha yüksek km yapıp sorun yaşayanlar hatta hiç yaşamayan da olabilir ancak bugün çoğu kişi titremeden dolayı satıyorsa ve bunu yalnızca lpgye bağlıyorsa oturup düşünülmeli.

    Alıntıları Göster
    Bu otomatik şanzıman işini doğru düzgün yapabilen dünyada çok sınırlı sayıda firma var. Japon Jatco ve Aisin, Alman Zf ve Getrag. Bu markaların otomatik şanzımanlarını güvenerek alırım. Bunun dışında bence iyi incelemek gerekli.




  • Katılıyorum, özellikle insanlar yakıta odaklandığı için şimdiye kadar üretilen birçok tam otomatiğe uzak duruluyordu(lpg katmıyorum işin içine).Çift kavrama ile 100bg civarında motorları şöyle hızlı şanzıman böyle hızlı diye överek sanırsın herkes pistte, günlük araçların gerçek amacının A noktasından B noktasına en sağlıklı şekilde gitmesi gerektiği dilkatimizden çıkıyor.

    Tabiki A ile B arasını farklı his ile yani konfor, kalite, performans olarak da yapmasını arzu ediyoruz.Gel gelelim asıl mevzuyu kaçırmadan üreticilerin ticari oyunlarına da alet olmamak gerekli diye düşünüyorum.

    Yarın imkanıma göre araç alırsam garantili olmak şartıyla önceliğim tam otomatik olurdu.
  • Rover 216 ve 25 serileri cvt dir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    Bu otomatik şanzıman işini doğru düzgün yapabilen dünyada çok sınırlı sayıda firma var. Japon Jatco ve Aisin, Alman Zf ve Getrag. Bu markaların otomatik şanzımanlarını güvenerek alırım. Bunun dışında bence iyi incelemek gerekli.

    Bu sanzimanlari hangi araclarda bulabiliriz? Zf yi biliyorum Jatco Aisin Getrag bunlar hangi araclarda vardir?

    Bir de genel olarak sorayim. Cvt kullanilan marka modelleri (eski yeni olmaksizin) nerden bulurum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayerli

    Açıkcası sanayide tamir için bekleyen araçlardan aklımda kalanları söyleyeyim.

    Kuru kavrama dsg, Audi multitronik, Audi a8(2012 idi ve 45000tl miş),Opel Astra Active Select vs.

    Bunlardan en çok vag grubu vardı satışa oranla.

    2006 Ford Focus 1.6 benzinli 4 ileri otm. var eniştemde ve ilk sahipleri.100.000km de şanzımanda sarsıntı şikayetiyle sanayiye gidildi sonuç olarak 3500tl civarlarında bir miktarla revizyon gördü.Şimdi 125.000de sıkıntısız.Bu arada lpg takılmadı.

    Yani her marka modelde illaki bir arıza çıkabiliyor.Önemli olan parça fiyatı aynı zamanda.Öyle bilmem 200.000de şu marka premium al demekle olmuyor ne yazık ki.Arıza, masrafı vs de düşünüyor insan.



    Sadece Dsg bozulur sanıp fındık kabuğundan dışarı çıkamayan tipler okumalı, ben de az uğraşmadım tork konvertörlü şanzımanlarla..,

    Dsg hiç olmazsa 10 yaşında bile olsa işçlikle değişiyor ki o para manuelden bile düşük yakıt ile amorti ediyor fazlasıyla.

    Vag'ın gayri resmi tutumu çok iğrenç ok herkes kabul ediyor bunu, ama bir de realite var önümüzde, hesap kitap belli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnginAKB -- 2 Aralık 2015; 5:41:52 >




  • Konuya gelince yıpranmış bir Cvt alabileceğiniz en kötü otomatik şanzımandır, zinciri gevşer, ses yapar şu olur bu olur bitmez, kaçarı yok.

    Madem bütçe bu kadar az, revizyonu yapılmış bir tork konvertörlü daha iyi olur, özellikle japon, daha da özellikle Honda mesela
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.