Şimdi Ara

Boya ölçüm değerleri ve şüphelerim... (Boya kalınlık değerleri)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
21.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    17 aylık metalik kırmızı (vernikli) renkli aracımın boyasının dış etkenlerden çok çabuk etkilenmesinden şüphelenip, bu şikayetimi aracı aldığım yetkili bayinin servisine bırakıp boya kalınlık değerleri ölçümü rica ettim. Ölçüm işlemini kabul ettiler ve iş emri dosyasının arasında ölçüm değerlerini içeren sonuç tablosu vardı. Bildiğim kadarıyla sıfır/yeni bir araçta mikron cinsinden aracın hemen her yerinde çok yaklaşık boya değerleri olmalı ve bu 80-120 arasında, max olarak 160 mikron civarında olmalı, boyasız-hatasız bir araç için. Halbuki benim aldığım servis boya sonucu kağıdındaki tabloda, aracın 11 parçasından 3'er ölçüm yapılmış, sonuçlar arasında çok oynak değerler var, mesele bagaj kapağı 72-90-61, kaput 79-100-83.....sol ön çamurluk 79-71-97 diye gidiyor. Tablo'yu ekledim.

    Sizce burada bir anormallik var mı? Boya değerleri oldukça düşük ama benim şüphem neden bu değerlerin bu kadar oynak olduğu.

    Boya kalınlık değerleri konusunda bilgi sahibi arkadaşlar veya ustaları konuya bekliyorum.

    Teşekkürler, hayırlı bayramlar.

    Edit: Yüklediğim resim kendiliğinden silinmiş nedense.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 1 Ocak 2018; 16:39:4 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Boya Ölçüm Değerleri: Bilmen Gerekenler

    Araçlarınızı boyarken boya kalınlık değerlerinin önemini anlamak çok önemlidir. İşte bu değerler hakkında bilmeniz gerekenler:

    • Araç Boya Mikron Değerleri: Boya kalınlığını mikron cinsinden ölçer. Bir mikron, bir milimetrenin binde biridir.
    • Renault Boya Mikron Değerleri: Renault araçları için tipik boya kalınlıkları 100-150 mikron arasındadır.
    • Araç Boya Ölçüm Cihazı Değerleri: Araç boya kalınlığını ölçmek için kullanılan cihazlara boya ölçüm cihazları denir. Bu cihazlar, mikron cinsinden doğru ölçümler sağlar.
    • Araç Boya Kalınlığı Kaç Olmalı: İdeal boya kalınlığı, aracın modeline ve üretim yılına bağlı olarak değişir. Genel olarak, 100-200 mikronluk bir boya kalınlığı uygundur.
    • Boya Mikron Değerleri: Boya mikron değerleri, aracın orijinal boyası ile sonradan yapılan boyamalar arasındaki farkı belirlemeye yardımcı olur.
    • Araç Mikron Değerleri: Araç mikron değerleri, aracın hasar geçmişini veya yeniden boyandığını tespit etmede kullanılabilir.
    • Orijinal Boya Kaç Mikron: Orijinal fabrika boyası genellikle 80-120 mikron kalınlığındadır.

    Boya kalınlık değerlerini bilmek, aracınızın boya durumunu anlamanıza ve olası hasarları tespit etmenize yardımcı olur. Boya kalınlığını ölçmek için bir boya ölçüm cihazı kullanmalı ve aracınızın modeline özel önerilen değerlere uymalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arac nedir?
    Japonlarda boya biraz daha ince olur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Arac nedir?
    Japonlarda boya biraz daha ince olur..

    Peugeot 208 hocam. İncelikten ziyade boyanın aracın her yerinde ve her parça için yapılan 3 ayrı ölçümde oldukça oynak/farklı çıkması biraz kıllandırdı. Ölçüm cihazı ile ilgili birşey mi yoksa boyada fabrikasyon bir kusur mu var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 24 Eylül 2015; 20:16:46 >
  • belki parçaların 3 farklı bölgesine bakılmıştır yani aynınyere 3 kere değil gibi. her parçanın bombelikleri, çıkıntıları ve düz alanların yada çukur bölgeleri farklı olduğu için bir parçanın farklı bölgelerinde farklı sonuç çıkabilir.

    misal fluence kullanıyorum kaputta bombeler girintiler çıkıntılar var her yerine boyaneşit dağılamayacağı için her yerde aynı sonuç çıkmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Imkan varsa, showroomdaki bir 208e bakin, karsilastirma yapmak icin; hatta servisten talep edin; ilk isteginizi kabul ettiklerine gore buna da birsey demezler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her yeri eşit olması zor boyanın o anki tutunma şekli çok öenmli bu konuda zaten mikron değerleri olduğu için çok hassas ölçüm için cihazında kalibrasyonunun nasıl olduğuda önemli burda. Cihaz aynı boyayı farklı gösterebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the gift

    belki parçaların 3 farklı bölgesine bakılmıştır yani aynınyere 3 kere değil gibi. her parçanın bombelikleri, çıkıntıları ve düz alanların yada çukur bölgeleri farklı olduğu için bir parçanın farklı bölgelerinde farklı sonuç çıkabilir.

    misal fluence kullanıyorum kaputta bombeler girintiler çıkıntılar var her yerine boyaneşit dağılamayacağı için her yerde aynı sonuç çıkmaz

    Hocam benimde aklıma ilk olarak dediğiniz, tasarım kaynaklı geometrik bakımdan kavisli ve girintili bölgelerden dolayı oluşan değer farklılıkları geldi. Ama bu tek başına gerekçe olabilir mi? Yani boyanın fabrikada bazı bölgelerde ayarsız/dengesiz püskürtülmesi, ya da çok çabuk aşınması gibi şüpheleri aklıma getirmeli miyim?

    Yani kısaca endişe etmem gereken mühim bir durum var mı yukarıdaki tabloya göre gösterilen değer dağılımında?

    Tabi ölçen cihazın kalibrasyon durumu da önemli denildiği gibi.

    Not: Peugeot'un mikron kalınlığı alt limitini 50, üst limitini 500 (tam 10 katı) olarak belirlemesi sizce biraz anormal değil mi, bence öyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 24 Eylül 2015; 21:16:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracın boyasının üzerinde vernik vardır boya aşınmaz bu vernik tabaka matlaşır yada aşınır zaten vernik tabakasınıda boya ölçüm cihazı ölçmez, boya direk temas yüzeyi değildir bu durumda zaten aracın boyası sildikçe bile renk verebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Imkan varsa, showroomdaki bir 208e bakin, karsilastirma yapmak icin; hatta servisten talep edin; ilk isteginizi kabul ettiklerine gore buna da birsey demezler..

    O biraz zor hocam, hiç kabul edeceklerini zannetmiyorum, zaten bunu biraz yasa/kanun falan mırıldandığım için yapmayı kabul ettiler. Ayrıca galerideki araçlar makyajlı 2015 model, benimki makyajsız 2014 model. Buna bağlayabilirler bile.
  • Arkadaşım arabanın sürüşünden memnunsan böyle küçük detaylarla keyfini kaçırma.

    Mikron bazında 70 ile 100 arasında 30br fark var. Ama gerçek hayatta bu hiçbir şey ifade etmez.

    Her şeyde kağıt üzerindeki verilere çok takar olduk. Acilen bundan kurtulmalıyız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: the gift

    belki parçaların 3 farklı bölgesine bakılmıştır yani aynınyere 3 kere değil gibi. her parçanın bombelikleri, çıkıntıları ve düz alanların yada çukur bölgeleri farklı olduğu için bir parçanın farklı bölgelerinde farklı sonuç çıkabilir.

    misal fluence kullanıyorum kaputta bombeler girintiler çıkıntılar var her yerine boyaneşit dağılamayacağı için her yerde aynı sonuç çıkmaz

    Hocam benimde aklıma ilk olarak dediğiniz, tasarım kaynaklı geometrik bakımdan kavisli ve girintili bölgelerden dolayı oluşan değer farklılıkları geldi. Ama bu tek başına gerekçe olabilir mi? Yani boyanın fabrikada bazı bölgelerde ayarsız/dengesiz püskürtülmesi, ya da çok çabuk aşınması gibi şüpheleri aklıma getirmeli miyim?

    Yani kısaca endişe etmem gereken mühim bir durum var mı yukarıdaki tabloya göre gösterilen değer dağılımında?

    Tabi ölçen cihazın kalibrasyon durumu da önemli denildiği gibi.

    Not: Peugeot'un mikron kalınlığı alt limitini 50, üst limitini 500 (tam 10 katı) olarak belirlemesi sizce biraz anormal değil mi, bence öyle.

    kafanızı takmayın değerler normal.
    Bir parçanın tüm noktalarına aynı miktarda boya düşmesinin mümkünatı yok. Benim araçta köşe kısmı 120 gelirken biraz ilerisi 90 geliyor. Düz parça olan kaputta bile +-10 oynamalar bile oluyor. Würtün hassas cihazı ilede baktım mevzu bu.
    Olay sadece boya prosesinden ibaret olmadığı için (boyanın altında bir sürü katman mevcut) değerler normal.
    Rahat olun.




  • Hocam sen kaputu boyattin mi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hocam sen kaputu boyattin mi??

    Hayır hocam boyatmadım, kaput boyalı mıdır şüphesiyle ölçüm istedim. Sonuç gördüğün gibi.

    Neden sordun hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben geçenlerde peugeot 208 bakıyodum gti modeline.Aracın sağ sol çamurluk değişikti,ama ilginç olan sol arka kapı ve ön kaput vernikliydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerler normal. Benim aracımda 120-180 arası değişiyor. Aynı bölgelerde boya mikron farkı olabilir sonuçta heryere eşit şekilde boya atılmıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Ben geçenlerde peugeot 208 bakıyodum gti modeline.Aracın sağ sol çamurluk değişikti,ama ilginç olan sol arka kapı ve ön kaput vernikliydi.

    Metalik boyalarda tüm kaporta parçaları vernikli diye biliyorum. Çamurluk, kaput ayrımı yok normalinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 24 Eylül 2015; 22:59:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Bi catlak mi vardi ya da atma??

    Yanlis mi hatirladim yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bi catlak mi vardi ya da atma??

    Yanlis mi hatirladim yoksa.

    Aynen doğru hatırladınız. Vernik atmıştı, taş çarpması+tazyikli yıkamaya bağladı servis müdürü. Bende ölçüm istedim madem öyle, bir nevi boya ekspertizi mahiyetinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.