Şimdi Ara

Vites degisirken yasanan sarsinti. bi turlu cozemedim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
6.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Baski balatayi komple debriyaji gecen hafta degistim. Arabanin kalkisi filan duzeldi.

    Ama her vites attigimda ayagimi ne kadar yavas ceksem de araba sarsiyo. Dayanilcak gibi degil. 3 bin deviri 1 milim gecerse vites yukseltiyorum acaba bu mu yanlis. Arac lpgli. 1.6 motor. Ayagimi cok cok hassas kaldirirsam sarsinti olmuyo ama onu kirk yilda bi beceriyorum. Bu sarsintiyi yasamamak icin nasil vites degiseyim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Değiştirirken Yaşanan Sarsıntı

    Vites değiştirirken aracınızın sarsılması yaygın bir sorundur. Hem manuel hem de otomatik vitesli araçlarda meydana gelebilir. Bu sarsıntı, sürüş deneyiminizi olumsuz etkileyebilir ve hatta aracınıza zarar verebilir.

    Manuel Vites Geçişlerinde Sarsıntı

    • Manuel bir aracınız varsa, vites değiştirirken sarsıntı, genellikle debriyaj ve gaz pedalının yanlış kullanılmasından kaynaklanır.
    • Debriyajı çok hızlı bırakırsanız veya gaza çok sert basarsanız araç sarsılacaktır.
    • Pürüzsüz bir vites değişimi için, debriyajı yavaşça bırakırken gaza yavaş yavaş basmanız gerekir.

    Otomatik Vites Geçişlerinde Sarsıntı

    • Otomatik bir aracınız varsa, vites değiştirirken sarsıntı genellikle şanzımanla ilgili bir sorundan kaynaklanır.
    • Sarsıntı düşük hızlarda veya belirli viteslerde meydana geliyorsa, bu bir şanzıman sıvısı sorunu olabilir.
    • Şanzıman sıvısını kontrol ettirmeniz ve gerekirse değiştirmeniz gerekir.

    Diğer Olası Nedenler

    • Motor takozları: Motor takozları hasar görmüş veya aşınmışsa, vites değiştirirken sarsıntıya neden olabilirler.
    • Volant: Volant hasarlıysa veya dengesizse, bu da sarsıntıya yol açabilir.
    • Aktarma organları: Aktarma organlarında aşınma veya hasar varsa, vites değiştirirken sorunlara neden olabilir.

    Çözüm

    Vites değiştirirken sarsıntıyla karşılaşıyorsanız, sorunu teşhis etmek ve çözmek için bir tamirciye başvurmalısınız. Soruna bağlı olarak, çözüm debriyaj ayarı, şanzıman sıvısı değişimi veya daha ciddi onarımları içerebilir.

    Sarsıntıyı önlemek için, aşağıdaki ipuçlarını takip edebilirsiniz:

    • Debriyaj ve gaza düzgün bir şekilde basın.
    • Vites değiştirirken yavaş ve dikkatli olun.
    • Düzenli olarak şanzıman sıvısını kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • Motor takozlarının ve aktarma organlarının durumunu kontrol ettirin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • önce gazdan çekip sonra mı debraja basıyosunuz ?
  • Vitesi boşa attıktan sonra bir kez gaz pedalına bas-çek sonra vitese takıp bildiğin gibi devam et. Sarsıntının sebebi arabanın devirden düşmesi. 3000 devirden 1000e sonra tekrar 2200e gibi. Bunu 1-1,5 saniye içinde yaparsan yani aracın devrini, bir üst vitesteki alacağı devrin altına düşürmezsen sarsılma yapmaz. Zamanla da sallanma olmadan gitmeye alışırsın. Ama bu dediğim en sağlıklısı, devrin düşmesini engellemek yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astennu

    Vitesi boşa attıktan sonra bir kez gaz pedalına bas-çek sonra vitese takıp bildiğin gibi devam et. Sarsıntının sebebi arabanın devirden düşmesi. 3000 devirden 1000e sonra tekrar 2200e gibi. Bunu 1-1,5 saniye içinde yaparsan yani aracın devrini, bir üst vitesteki alacağı devrin altına düşürmezsen sarsılma yapmaz. Zamanla da sallanma olmadan gitmeye alışırsın. Ama bu dediğim en sağlıklısı, devrin düşmesini engellemek yani.
    ben şöyle yapıyorum, 1. viteste kalkıyorum araç bağırmaya başlayınca ayağımı gazdan çekip ikiye atıyorum o sırada gaza hafif dokunuyorum ve ayağımı debriyajdan yavaş çekiyorum, sonra araba yine bağırdığında yine aynısını yapıyorum, ama genelde devir 3 bine geldi mi bunları yapıyorum, vites değiştirme evresinde devirden bu kadar düşer mi araba. ya da vites atmak için arabanın 3500-4000 devirlere gelmesini beklesem sorun çözülür mü sizce.

    vites değiştirirken gaza fazla basarsan balatayı sıyırırsın gibi bişey duymuştum o yüzden fazla da gaza abanmıyorum, ama zaten abanmak da mantıklı değil, kimse öyle yapmıyor. 500 TL masraf yapıp debriyajı yeniledik hala bu sorunu yaşamak çok üzücü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    ben şöyle yapıyorum, 1. viteste kalkıyorum araç bağırmaya başlayınca ayağımı gazdan çekip ikiye atıyorum o sırada gaza hafif dokunuyorum ve ayağımı debriyajdan yavaş çekiyorum, sonra araba yine bağırdığında yine aynısını yapıyorum, ama genelde devir 3 bine geldi mi bunları yapıyorum, vites değiştirme evresinde devirden bu kadar düşer mi araba. ya da vites atmak için arabanın 3500-4000 devirlere gelmesini beklesem sorun çözülür mü sizce.

    vites değiştirirken gaza fazla basarsan balatayı sıyırırsın gibi bişey duymuştum o yüzden fazla da gaza abanmıyorum, ama zaten abanmak da mantıklı değil, kimse öyle yapmıyor. 500 TL masraf yapıp debriyajı yeniledik hala bu sorunu yaşamak çok üzücü


    tek derdin bu olsun be kardeş, acemilikten o :D


    arabanla ilgili bir sıkıntıdan değil zamanla vites geçişlerine iyice alışacaksın.

    kendi arabamda vitesi attıktan sonra debriyajı bırakırken tam kavrama noktasını geçer geçmez milim gazla destekleyince sarsmıyor.


    zamanla o ayarı tutturursun sende, ayrıca bunda can sıkacak bir şey yok merak etme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanbaskut

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    ben şöyle yapıyorum, 1. viteste kalkıyorum araç bağırmaya başlayınca ayağımı gazdan çekip ikiye atıyorum o sırada gaza hafif dokunuyorum ve ayağımı debriyajdan yavaş çekiyorum, sonra araba yine bağırdığında yine aynısını yapıyorum, ama genelde devir 3 bine geldi mi bunları yapıyorum, vites değiştirme evresinde devirden bu kadar düşer mi araba. ya da vites atmak için arabanın 3500-4000 devirlere gelmesini beklesem sorun çözülür mü sizce.

    vites değiştirirken gaza fazla basarsan balatayı sıyırırsın gibi bişey duymuştum o yüzden fazla da gaza abanmıyorum, ama zaten abanmak da mantıklı değil, kimse öyle yapmıyor. 500 TL masraf yapıp debriyajı yeniledik hala bu sorunu yaşamak çok üzücü


    tek derdin bu olsun be kardeş, acemilikten o :D


    arabanla ilgili bir sıkıntıdan değil zamanla vites geçişlerine iyice alışacaksın.

    kendi arabamda vitesi attıktan sonra debriyajı bırakırken tam kavrama noktasını geçer geçmez milim gazla destekleyince sarsmıyor.


    zamanla o ayarı tutturursun sende, ayrıca bunda can sıkacak bir şey yok merak etme.

    Alıntıları Göster
    1 aydır çözemedik bakalım, umarım alışırız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    1 aydır çözemedik bakalım, umarım alışırız

    Alıntıları Göster
    Vites atarken devir saatini oku. Sarı şerit kılavuz çizgisi ve kırmızı şerit kılavuz çizgisi vardır devir saatinde. Normalde devir ibresi sarı şeridin tam sonunu gösterdiğinde
    vites değişilmesi gerekir. Sarı şerit kılavuz çizgisi devir saatinde yoksa ibre kırmızı şeride geçmeden ayağını debriyajdan normal hızla kaldırmalı ve bu işlemi her viteste aynen tekrarlamalısın.
    Eğer sürekli düşük devirde vites değiştiriyorsan şanzıman kutusu komple zarar görür. Yakıttan tasarruf etmek için bu şekilde sürüyorsan araç çok daha fazla masraf çıkartır.
    Devir saatini de her seferinde kontrol etmene gerek yok. Belli bir süreliğine aracını devir saatini kontrol ederek hızlandır daha sonra devir saatine her vites değiştirdiğinde
    bakmaya ihtiyacın olmayacak. Yani aracını kavrayacaksın. Hangi devirde ne kadar hızlanma yaptığını göstergeye bakmadan tahmin edebileceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terminatorm -- 3 Temmuz 2014; 14:42:47 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam o dedigin cizgiler galiba bende yok. Ben 3500 devri buldu mu vites atiyorum. Cunku motor cok bagiriyo zaten.
  • Bugun ustaya goturcem araci. Nasil is bu boyle. Her viteste sarsinti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Bugun ustaya goturcem araci. Nasil is bu boyle. Her viteste sarsinti.
    Benim kullandığım yöntem, tavsiye ederim:

    Viteslerin devirlerini öğrendikten sonra (Atıyorum 3000 devirde vites yükseltince araba 2200 devire düşer), vites geçişlerini öyle bir hızla yapıyorum ki, debriyajı bırakırken araba tam 2200 viteste oluyor. Ancak acelemin olmadığı durumlarda vites değişimlerini daha yavaş yaptığım zamanlarda da, araç rölantiye kadar düşüyor, debriyajı bırakmadan önce gaza basmaya başlıyorum. Devir tam 2200'e geldiği zaman debriyajı bırakıyorum ve en ufak bir sarsıntı dahi olmuyor.
    Size tavsiye ederim. Öbür türlü devir 1000'e kadar düşüp 2200'e çıkasıya kadar aracı yavaşlatıyor (Motoru 2200 devire kadar hızlandırma enerjisi, hem de motor kompresyonuna karşı koyarak) ve sonra gaza basınca araç tekrar hızlanmaya geçiyor. Sarsıntı bundandır.

    Not: Sizin sorununuz baskı balatanızın çok yeni olmasından olabilir. Yani aslında sorun değil ancak baskı balatası yenilenmiş araç çok daha iyi kavrama yapacağı için en ufak hatayı sarsıntı olarak yansıtır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 4 Temmuz 2014; 16:56:05 >




  • Gaza basarak vites atarsan balata siyirir dediler o yuzden gaza fazla basmiyorum. Araba her vites atista itme yapiyor. Vuruntu gibi bisey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Gaza basarak vites atarsan balata siyirir dediler o yuzden gaza fazla basmiyorum. Araba her vites atista itme yapiyor. Vuruntu gibi bisey.

    Hocam sizin yapacağınız şey, denilenin aksine balata ömrünü uzatacak bir olay.

    Yani motordan gelen devir atıyorum 1000, aracınızın olması gereken devir 2200 (Aracınızın o anki hızından dolayı, şanzımanda oluşması gereken hız)
    Debriyajı bıraktığınız anda, kavrama gerçekleştiği anda yani, debriyaj balatası motordan gelen 1000 devirlik volan ile, şanzımandan gelmeye başlayacak 2200 devirlik hareket arasında ezilir. Aracın ağırlığı motoru 2200 devire çıkmaya zorlayacağı için (motorun kompresyon gücü aracın ağırlığı yanında çok çok küçüktür, dolayısı ile araç değil motor etkilenir), motorun devri 2200'e çıkana kadar debriyaj balatası sürtünerek aradaki devir farkını tolare eder. Zaten debriyaj balatasının bir görevi de budur. Gaza çok basarsanız da olacak olan şey aynıdır. Ancak motor devrini gaz ile 2200'e getirirseniz, motor ile şanzıman arasında devir farkı kalmazsa, debriyajı bırakırken hiç bir sürtünme ve aşınma olmaksızın kavrama gerçekleşir.
    Ha şu var, kimse motor ile şanzımanı sıfır hata ile eşleyemez ama, 50-100 deviri tolare etmek de baskı balatasını zorlamaz. O yüzden deviri mümkün olduğunca ayarlamaya çalışın.

    Not: Debriyaja basınca motor rölanti devrine düşer. Yani 3000 devir 1. vites gidiyorsanız, o hızla 2. viteste motorunuz 2200 devir çevirdiğini kabul edelim. Normalde vites değişiminde bir sonraki viteste motor 2200 devire ulaşacaktır. Bunu siz kendiniz temin etmelisiniz. Anlatmak istediğim olay budur. Yani motorun zaten ulaşacağı devire balata zoruyla değil de gazla ulaştırmanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Gaza basarak vites atarsan balata siyirir dediler o yuzden gaza fazla basmiyorum. Araba her vites atista itme yapiyor. Vuruntu gibi bisey.

    Hocam sizin yapacağınız şey, denilenin aksine balata ömrünü uzatacak bir olay.

    Yani motordan gelen devir atıyorum 1000, aracınızın olması gereken devir 2200 (Aracınızın o anki hızından dolayı, şanzımanda oluşması gereken hız)
    Debriyajı bıraktığınız anda, kavrama gerçekleştiği anda yani, debriyaj balatası motordan gelen 1000 devirlik volan ile, şanzımandan gelmeye başlayacak 2200 devirlik hareket arasında ezilir. Aracın ağırlığı motoru 2200 devire çıkmaya zorlayacağı için (motorun kompresyon gücü aracın ağırlığı yanında çok çok küçüktür, dolayısı ile araç değil motor etkilenir), motorun devri 2200'e çıkana kadar debriyaj balatası sürtünerek aradaki devir farkını tolare eder. Zaten debriyaj balatasının bir görevi de budur. Gaza çok basarsanız da olacak olan şey aynıdır. Ancak motor devrini gaz ile 2200'e getirirseniz, motor ile şanzıman arasında devir farkı kalmazsa, debriyajı bırakırken hiç bir sürtünme ve aşınma olmaksızın kavrama gerçekleşir.
    Ha şu var, kimse motor ile şanzımanı sıfır hata ile eşleyemez ama, 50-100 deviri tolare etmek de baskı balatasını zorlamaz. O yüzden deviri mümkün olduğunca ayarlamaya çalışın.

    Not: Debriyaja basınca motor rölanti devrine düşer. Yani 3000 devir 1. vites gidiyorsanız, o hızla 2. viteste motorunuz 2200 devir çevirdiğini kabul edelim. Normalde vites değişiminde bir sonraki viteste motor 2200 devire ulaşacaktır. Bunu siz kendiniz temin etmelisiniz. Anlatmak istediğim olay budur. Yani motorun zaten ulaşacağı devire balata zoruyla değil de gazla ulaştırmanız.

    Alıntıları Göster
    ustalık bi durum yok

    bizde linea var ilk kullandığım zaman sarsıntı ile vites atıyodum

    kullandıkça sarsılmalar azalıyo

    kavrama başladığı an gaza bas ayağını debriyajdan öyle çek




  • Tamirci arabada bi parca degistirdi. Arabanin altinda bi parca. Atari kolu mu desem ingiliz anahtari mi desem o gibi bisey. İslevini yitirmis dedi. Vites kolu da cok sarsiliyomus o yuzden. Degistirdi araba artik vites degisirken sarsmiyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Tamirci arabada bi parca degistirdi. Arabanin altinda bi parca. Atari kolu mu desem ingiliz anahtari mi desem o gibi bisey. İslevini yitirmis dedi. Vites kolu da cok sarsiliyomus o yuzden. Degistirdi araba artik vites degisirken sarsmiyo.

    Ben tahmin etmiştim zaten öyle bir sıkıntı olduğunu. Araçlarda bu tarz problemlerle karşılaşmamak için kişinin daha hassas
    sürüş stilinde araç kullanması gerekiyor ama böylesi de sürekli elden gelmiyor insanın. Problemler kaçınılmaz servis mecburi...
  • Arabayi yeni ve cilali gostermesi icin nereye basvurmam gerekir. Kaportaci mi yapar. Vuruk göçük cizik vs var. Bi de gögusluk ve torpido uzeri yipranmis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Arabayi yeni ve cilali gostermesi icin nereye basvurmam gerekir. Kaportaci mi yapar. Vuruk göçük cizik vs var. Bi de gögusluk ve torpido uzeri yipranmis.

    Kaporta ve boyama yapan bir usta yapar. Boyama da seçtiğin renkte tam rengi 0 km araçlarda olduğu gibi tutturması zor diyorlar.
    Fabrika çıkışlı boya için aracı bir sürü işlemden geçiriyorlar. Bugüne kadar gördüğüm araçlarda da pek randumanlı gözüken
    görmediğim için boya işine pek güven yok diyebilirim. Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terminatorm

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Arabayi yeni ve cilali gostermesi icin nereye basvurmam gerekir. Kaportaci mi yapar. Vuruk göçük cizik vs var. Bi de gögusluk ve torpido uzeri yipranmis.

    Kaporta ve boyama yapan bir usta yapar. Boyama da seçtiğin renkte tam rengi 0 km araçlarda olduğu gibi tutturması zor diyorlar.
    Fabrika çıkışlı boya için aracı bir sürü işlemden geçiriyorlar. Bugüne kadar gördüğüm araçlarda da pek randumanlı gözüken
    görmediğim için boya işine pek güven yok diyebilirim. Kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Araç LPG li ise gaz ayarı ile ilgili olabilir, daha önce benim aracımda da aynısı olmuştu bi kaç yere gösterdim bujilerden olduğunu söylediler ama daha sonra LPG gaz ayarı yaptırdım ondan sonra düzeldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri121

    Araç LPG li ise gaz ayarı ile ilgili olabilir, daha önce benim aracımda da aynısı olmuştu bi kaç yere gösterdim bujilerden olduğunu söylediler ama daha sonra LPG gaz ayarı yaptırdım ondan sonra düzeldi.

    Pahali bisey mi o gaz ayari
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri121

    Araç LPG li ise gaz ayarı ile ilgili olabilir, daha önce benim aracımda da aynısı olmuştu bi kaç yere gösterdim bujilerden olduğunu söylediler ama daha sonra LPG gaz ayarı yaptırdım ondan sonra düzeldi.

    Pahali bisey mi o gaz ayari

    Alıntıları Göster
    20 TL ye yaptırmıştım ben 4 5 ay önce filan, LPG dönüşümü yapan yerlerde yapıyorlar aracı cihaza bağlayıp 5 10 dk da yapılıyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.