Şimdi Ara

Karter tapa yuvasi sorunu (Dengesiz bir usta yuzunden aracimdan sogudum)!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
14.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar dun serviste 45 bin bakimi icin serviste aksama kadar bekleteceklerdi ve pek begenmedim servisi 3 tane calisani var toplasan cok yavas calisyorlar araci geri alip parcalari servisten alip disarida taktirdim lakin ben iki dk telefonla konusmak icin disarya ciktigimda hic bir problemi olmayan kartere tamir tapasi takmis geldigimde tapayi ileri geri zorlayarak takıyordu sökturdum ve tapanin disleri silinmis ve mutelelen karterin dislerinede zarar vermistir geri orjinal tapasini taktirdim ve yalama olma durumu yoktu elimlede baktim dis almamisti motoru calistirip baktik bi kacak yoktu ama yinede icim rahat etmiyor arabayi surerken tedirgin suruyorum acaba tapa yerinden cikarmi vs diye sizce bir problem olurmu ? Ayrica karteri degistirmek cokmu maliyetli olur ve orjinali gibi olurmu ? Aracim 2012 skoda yeti 1.6 tdi vala benim gibi sinek insanlarin basina nasil geliyor bu is anlamadim ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fahrerrrr -- 25 Kasım 2014; 10:27:23 >







  • Fahrerrrr kullanıcısına yanıt
    Fahrerrrr demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Fahrerrrr

    Arkadaslar dun serviste 45 bin bakimi icin serviste aksama kadar bekleteceklerdi ve pek begenmedim servisi 3 tane calisani var toplasan cok yavas calisyorlar araci geri alip parcalari servisten alip disarida taktirdim lakin ben iki dk telefonla konusmak icin disarya ciktigimda hic bir problemi olmayan kartere tamir tapasi takmis geldigimde tapayi ileri geri zorlayarak takıyordu sökturdum ve tapanin disleri silinmis ve mutelelen karterin dislerinede zarar vermistir geri orjinal tapasini taktirdim ve yalama olma durumu yoktu elimlede baktim dis almamisti motoru calistirip baktik bi kacak yoktu ama yinede icim rahat etmiyor arabayi surerken tedirgin suruyorum acaba tapa yerinden cikarmi vs diye sizce bir problem olurmu ? Ayrica karteri degistirmek cokmu maliyetli olur ve orjinali gibi olurmu ? Aracim 2012 skoda yeti 1.6 tdi vala benim gibi sinek insanlarin basina nasil geliyor bu is anlamadim ...

    Madem sinek insansın, ne işin var sanayiyle ustayla vs... Git servise, sen çayını içerken aracını yapsınlar, al bin git...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fahrerrrr

    Arkadaslar dun serviste 45 bin bakimi icin serviste aksama kadar bekleteceklerdi ve pek begenmedim servisi 3 tane calisani var toplasan cok yavas calisyorlar araci geri alip parcalari servisten alip disarida taktirdim lakin ben iki dk telefonla konusmak icin disarya ciktigimda hic bir problemi olmayan kartere tamir tapasi takmis geldigimde tapayi ileri geri zorlayarak takıyordu sökturdum ve tapanin disleri silinmis ve mutelelen karterin dislerinede zarar vermistir geri orjinal tapasini taktirdim ve yalama olma durumu yoktu elimlede baktim dis almamisti motoru calistirip baktik bi kacak yoktu ama yinede icim rahat etmiyor arabayi surerken tedirgin suruyorum acaba tapa yerinden cikarmi vs diye sizce bir problem olurmu ? Ayrica karteri degistirmek cokmu maliyetli olur ve orjinali gibi olurmu ? Aracim 2012 skoda yeti 1.6 tdi vala benim gibi sinek insanlarin basina nasil geliyor bu is anlamadim ...

    Madem sinek insansın, ne işin var sanayiyle ustayla vs... Git servise, sen çayını içerken aracını yapsınlar, al bin git...




  • Hocam,dişe bir numara büyük kılavuz çekilirse ve tapada bir numara büyük alınırsa direk oturur.
  • Karter tapa yuvasının dişleri sağlamsa tedbiren orjinal tapasının dişlerine teflon sarıp yeniden taktırın.
  • ugur_yavuz kullanıcısına yanıt
    Servise gittim zaten ama servise servis demeye bin sahit lazim koskoca skoda yetkili servisi 3 tane adam var calisan dogru duzgun calismiyolarda sabah 9 a randevu aldim bana aksam 5 te cikar diyor huylandim ordan orjinal parcalarini aldim bi tanidigin tavsiyesiylede bir yere gittim orda oldu sende haklisin keske bekleseydim
  • M@ritime kullanıcısına yanıt
    Suanki vaziyettede orjinal tapasi oluyor ve tutuyor ama yuksek basincla bir problem olurmu diye tereddutlerim var..ilerdede kesin sorun olucak galiba ..
  • Servisin adı ne ve böyle durumları doğuşa ve yüce autoya şikayet edin ki ilgilensinler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • adanaliyik A kullanıcısına yanıt
    Arabayi iyice zorlayip bakacagim hocam bi kac gune lastikleri degistirecegim o zaman life kaldirip bakicagim bi terleme vs varsa caresine bakacagiz
  • Biraz kullan, sonra kaçırma yapmis mi terleme var mi bak. Helicoil yapılır, bir buyuk tapa takılır problem olmaz..
  • En iyi yapılmış iş kendinizin yaptığı iştir. Madem takıntınız var zor bir şey değil yağ değiştirme kendiniz yapabilirsiniz bence aracın yapısını bilmiyorum ama kolay ulaşılabilir yerde ise filtreleri de kendiniz değiştirin. Zaten araç yerden yukarıda yağ değişimi kolay olur bence.
  • Ah şu tanıdık tavsiyeleri ah...
  • Karteri değiştirmeye gerek yok, karter sökülüp şu an karter tapasinin olduğu yer kaynakla kapatılıp yakınlarına yeniden bir karter yuvası açılacak olay tamamdır, genelde boyle yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Karteri değiştirmeye gerek yok, karter sökülüp şu an karter tapasinin olduğu yer kaynakla kapatılıp yakınlarına yeniden bir karter yuvası açılacak olay tamamdır, genelde boyle yapılır.

    Zamanla conta yivleri yani karter tipasini takılan yuvalar tam otursa da kaçak yapabiliyor, taksicilerin karterlerinde en az üstte anlattığım gibi kapatılıp yeniden açılan 3-4 karter yuvası görürsünüz malum fazla km kullandıklarından. Karter yuvasi 4-5 yağ değişimi sonrası bu sorunu verebilir o da normaldir, çaresi yukarda anlattığım şekilde tamiridir.
  • hocam bir sıkıntı yoktur, adam zaten bozuk tapa takmıs önceden disleri silikmistir,görmüşsünüz sağlam oldugunu, zaten kartelde basınç olmaz, içiniz rahat olsun
  • Park yerlerinde yerde yağ izleri görürsünüz araba alınır binilir de arabanın bakımını kimse nedense bilmez onların hepsi contadan yağ kaçırır farkında olmadan biner millet. Her yağ değişiminde vidanın yenisiyle değiştirilmesi gerekir bunu çoğu bilmez takar eski vidayı sonra yer yivleri bu kadar basit, sanayide 50 tl lik kaynak ve tezgâhta açılacak yeni karter yeri yıllardır yapılan ve tüm ustaların bildiği rutin sıradan bir yöntem, yazan insanı eksilemek sadece arabalara binici gözüyle baktığınızı gösterir. Burada insanlara bilmediklerini öğretmek görevdir, arabaya binmek yetmez.
  • çoğu tamirciler tıpayı çıkarmadan yağ degistirirler, bu şekildede olabilir aynı şey, benzincilerde öyle yapıyor her zaman tıpayı söktürmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    çoğu tamirciler tıpayı çıkarmadan yağ degistirirler, bu şekildede olabilir aynı şey, benzincilerde öyle yapıyor her zaman tıpayı söktürmeyin.

    Ustten vakumla çektirmek sağlıklı degil. Yağın tapa boşluğundan akması daha sağlıklı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Park yerlerinde yerde yağ izleri görürsünüz araba alınır binilir de arabanın bakımını kimse nedense bilmez onların hepsi contadan yağ kaçırır farkında olmadan biner millet. Her yağ değişiminde vidanın yenisiyle değiştirilmesi gerekir bunu çoğu bilmez takar eski vidayı sonra yer yivleri bu kadar basit, sanayide 50 tl lik kaynak ve tezgâhta açılacak yeni karter yeri yıllardır yapılan ve tüm ustaların bildiği rutin sıradan bir yöntem, yazan insanı eksilemek sadece arabalara binici gözüyle baktığınızı gösterir. Burada insanlara bilmediklerini öğretmek görevdir, arabaya binmek yetmez.

    Helicoil varken bu bahsettiginiz cok ama cok gereksiz bir yöntem..
  • KArter delinip klavuz açılırken , karterin içine metal çapakları dolmazmı bu çapaklarda hem piston silindirlerine hemde turboya zarar verebilir. Bendede karterin tapası yalama olmuş helicoil düşünüyorum ama bu metal çapakları sorunu kafamı karıştırıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 30 Haziran 2017; 16:34:58 >
  • karter tıpasını herseferde değiştirmeye gerek yok.orjinal tıpa kolay kolay bozulmaz.ben orjinal tıpayı hiç değiştirmemiştim 4-5 bakım sonra sanayideki çırak tıpaya yapışan contayı ayırayım derken tıpanın dişlerini bozdu.bende orjinalina aldım 20 tl değiştirdim.normalde bakır conta alırdım 50 kuruş felan.



    karyerin dişi ancak bozuk veya uyumsuz tıpayı takarsanız bozulur.kartelin sökülüp dişini büyütmek gerekir.



    biz işyerinde metal işleriyle uğraşıyoruz.klavuz çekmek çok basit bir işlem ama kartelin sökülüp takılması biraz mastaflı .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.