Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
11
Favori
497.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Baskı Balatasının Bittiğini Kontrol Etme

    Arabanızın debriyaj baskı balatasının bittiğini kontrol etmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsin:

    Baskı Balata Testi (5. Vites):

    • Arabanı düz bir yolda park et.
    • El frenini çek.
    • Motoru çalıştır ve 5. vitese al.
    • Debriyaja basmadan yavaşça gaz ver.

    Debriyaj baskı balatası bitmişse, motor stop edecek veya zorlanarak rölantide kalacaktır.

    Baskı Balata Testi:

    • Arabanı yokuş yukarı bir yolda park et.
    • El frenini çek.
    • Motoru çalıştır ve 1. veya 2. vitese al.
    • Debriyaja basmadan yavaşça gaz ver.

    Debriyaj baskı balatası bitmişse, araba yokuş yukarı çıkarken stop edecek veya zorlanacaktır.

    Debriyaj Testi Nasıl Yapılır:

    • Arabanı düz bir yolda park et.
    • Motoru çalıştır ve rölantide bırak.
    • Debriyaj pedalına yavaşça bas ve bırak.

    Debriyaj pedalı sorunsuz bir şekilde hareket etmiyorsa veya sarsıntılı bir şekilde bırakıyorsa, baskı balatasında sorun olabilir.

    Baskı Balata Nasıl Kontrol Edilir:

    • Arabanın kaputunu aç.
    • Debriyaj kablosunu veya hidrolik hortumunu debriyajdan çıkar.
    • Debriyaj baskı balatasına elinle dokun.

    Baskı balatası pürüzsüz ve eşit bir yüzeye sahip olmalıdır. Herhangi bir aşınma veya çukurluk varsa, baskı balatası bitmiş olabilir.

    Baskı Balata Testi Nasıl Yapılır:

    • Arabanı bir tamirciye götür.
    • Tamirci, aracın debriyaj sistemini kontrol edecek ve baskı balatasının durumunu değerlendirecektir.

    Baski Balata Kontrol:

    • Baskı balatasının durumunu düzenli olarak kontrol ettirmek önemlidir.
    • Baskı balatası bitmişse, zamanında değiştirilmezse ciddi sorunlara yol açabilir.

    Debriyaj Testi:

    • Yukarıdaki adımları uygulayarak debriyaj sisteminde herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol edebilirsin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • eğer yalnış hatırlamıosam ki aynı sorun bendede var servise gitcem
    en iyi anlayabileceğin yer bayır sanırım araba kavramıo örneğin 1 le giderken 2 ye atıosun ama araba bunu geç kavrıo

    bide debriyaj ya çok aşağıda kavrıo yada çok yukarıda onu tam olarak hatırlamıom
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dronebey

    eğer yalnış hatırlamıosam ki aynı sorun bendede var servise gitcem
    en iyi anlayabileceğin yer bayır sanırım araba kavramıo örneğin 1 le giderken 2 ye atıosun ama araba bunu geç kavrıo

    bide debriyaj ya çok aşağıda kavrıo yada çok yukarıda onu tam olarak hatırlamıom
    sanayide şu şekilde yapılıyor tabi elektronik aksamaları fazla olan araçtan bahsetmiyorum
    mesela doğan
    araba çalıştırılır vites 5 e takılırhafif gaz vererekten ayak debriyajdan çekilir
    araç harteket ederse baskı balata kaçırıyordur
    stop ediyorsa durumu iyidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dronebey

    eğer yalnış hatırlamıosam ki aynı sorun bendede var servise gitcem
    en iyi anlayabileceğin yer bayır sanırım araba kavramıo örneğin 1 le giderken 2 ye atıosun ama araba bunu geç kavrıo

    bide debriyaj ya çok aşağıda kavrıo yada çok yukarıda onu tam olarak hatırlamıom
    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xbagci -- 15 Nisan 2006; 10:42:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver

    Alıntıları Göster
    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver





  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver





    yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

    debriyajla alakası yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver



    Alıntıları Göster
    arkadaşlar... 5. viteste düşük süratte giderken sonuna kadar gaza yüklenin. motorunuz devirleniyor ama aracınız motor devrine paralel bir hızlanma sağlayamıyorsa, debriyajınız kaçırıyor demektir.

    genellikle bu debriyajlar yukarıda kavrarlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver





    yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

    debriyajla alakası yok

    Alıntıları Göster
    eminmisin hocam sanayide bu testi yapan çok adam gördüm...
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver





    yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

    debriyajla alakası yok





  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    eminmisin hocam sanayide bu testi yapan çok adam gördüm...
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver





    yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

    debriyajla alakası yok



    Alıntıları Göster
    JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .C.O.

    JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.

    Alıntıları Göster
    Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


    1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

    2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .C.O.

    JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.

    Alıntıları Göster
    el frenini çekip debriyajı kavrama noktasına getiriyolar eğer arabanın kıçı yere yakınlaşırsa balata bitmemiiş, yanlız buhareket önden çekişli araçlarda test etmeni sağlar sadece... araba arkadan çekişliyse frene basarken aynı anda gaza basıp ayağını debriyajdan çekiceksin araba istopetmiyosa balata bitmiştir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


    1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

    2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.

    Alıntıları Göster
    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


    1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

    2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.

    Alıntıları Göster
    doğru bilgi beni yatağımdan bile uyandırır...
    teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


    1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

    2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    doğru bilgi beni yatağımdan bile uyandırır...
    teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


    1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

    2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.


    Alıntıları Göster
    Demek ki el freni ile kontrol ediliyormuş. Bir yanlış bilgiyi daha düzelttik. Bilgi için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....

    Alıntıları Göster
    ortaya çok güzel bir tatlı koymuşsun ...isteyen alsın
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....





  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    ortaya çok güzel bir tatlı koymuşsun ...isteyen alsın
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    Alıntıları Göster
    yahu bana söyleyecek şey kalmamış

    roverciyle,mühendis06 yüzünden

    neyse bir de şunu eklemek istiyorum,debriyaj balatası bir kavramadır.makineyle alakalı olan arkadaşlar bilir,bilmeyenler araştırabilir.

    bu kavrama sürtünme kuvvetleriyle kavrar(mekanizmasındaki yayları saymazsak) ve eğer artık iş görmez hale gelmeye başladıysa yukarıda görmediğim ses yapmasıdır.
    kavramamadan ,kavramaya geçerken olur bu ses.bu sesi ayağınızla hissetmeye başlarsınız ilk etapta.
    daha da durum kötüleştiyse içeriye de vermeye başlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    yahu bana söyleyecek şey kalmamış

    roverciyle,mühendis06 yüzünden

    neyse bir de şunu eklemek istiyorum,debriyaj balatası bir kavramadır.makineyle alakalı olan arkadaşlar bilir,bilmeyenler araştırabilir.

    bu kavrama sürtünme kuvvetleriyle kavrar(mekanizmasındaki yayları saymazsak) ve eğer artık iş görmez hale gelmeye başladıysa yukarıda görmediğim ses yapmasıdır.
    kavramamadan ,kavramaya geçerken olur bu ses.bu sesi ayağınızla hissetmeye başlarsınız ilk etapta.
    daha da durum kötüleştiyse içeriye de vermeye başlar..

    Alıntıları Göster
    bende 1 yıl önce degiştirdim balatayı adam el freni ile kalkmaya calişinca hop dedim ne yapiyosun balatayı haşat edecen.sonra anlattı bizde ogrenmiş olduk.zaten ben farketmiştim kavrama problemini emin olduk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    bende 1 yıl önce degiştirdim balatayı adam el freni ile kalkmaya calişinca hop dedim ne yapiyosun balatayı haşat edecen.sonra anlattı bizde ogrenmiş olduk.zaten ben farketmiştim kavrama problemini emin olduk.

    Alıntıları Göster
    bazen çok fazla dur kalk yaptığım özellikler bayırlarda ara sıra voooonk diye sesgeliyo çok kısa ama sonra geçiyo. Serivise gittiğimde adam baktı baya bi bunda bişey yok sapa sağlam dedi. (deiğiniz yöntemleri yaptı)

    Ama benim aracımda bu kayışlar değiştikten sonra bi performans düşüşü yaşamaya başladım araba sanki hızlanmıyormuş gibi geliyo. Bayırlarda araba sanki gaza boğuluyormuş gibi oluyo zor kalkyıyo. Yani gaza bastığımda devir saati hemen tepki vermiyo eskiden bayırda frenden ayağımı çekip hemen gaza bastiğımda devir saati hemen yükselir ve yüksek devir olduğu için rahat kalkardım bayırda ama şimdi öyle değil.

    Birde kırmızı ışıkta mesela ilk ben kalkardım eskiden kimse yetşemezdi şimdi ise kalkıyorum ve araba çok güzel kalkıyor havası veriyo ama hemen motor freni yapıyormuş gibi olup araç yavaş hılanmaya başlıyor.

    Ama uzun mesafede araba çok iyi , hç motor sesi yok, 4. viteste 100 - 110 rahat gidiliyor, 5 e taktım mı 100 km de 2900 devirde gidiyor.

    ama o ara hızlanmaladaki performans düşüşü neden ooldu anlamış değilim.

    Benim aklıma gelen nedenler şöyle ,

    1-eski kayışlar baya bi eskimiş hatta gevşemiş acaba eskiden gevşek olduğu için mi motor daha iyi hareket ediyordu.

    2- debriyaj balatasından sorun olduğunu sanmıyorum motor deviri ile hızım doğru orantılı zaten bayırda kalkarken hele dik bi bayrıda araç boğuluyormuş gibi oluyo

    3- Benzini genelde ışık yandıktan sonra da baya bi kullanırım (yaklaşık bu 6 - 7 aydır falan böyle) benzin filtresi tıkandı da tam anlamıyla performans gösteremiyor mu acaba.

    4- Bujilerden kaynaklı bi sorun olabilir mi acaba en son nezaman değiştiğini bilmiyorum ama eğer geçen sene haziranda araç 56 bin küsürde 60000 bakımı yaptırmıştık ozaman değiştiryse araç şu anda 68 bin küsürde bujilerde eskime ya da kirlenme falan olmuşmudur

    5- Hava filtrem baya bi kirliydi çok tozlu yollardan gidiyorum, ona sadece basınçlı hava ile temizlettim tekrar koydurdum.


    başka neden gelmiyor aklıma ne olabilir anlamış değilim


    neyse burda cevaplayan olmadı ben ayrıca topic açtım kendimehttp://forum.donanimhaber.com/m_6670689/mpage_1/key_//tm.htm#6670689



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 16 Nisan 2006; 16:37:04 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.