Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
191
Cevap
11
Favori
497.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: superxp

    Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?

    Hocam jigle çekikse o dediğin olur zaten. araç kendisi yüksek rölantide çalıştığından...Baskı balata problemi olsa kalkmaz zaten...diye düşünüyorum
  • jikle çekikse derken hangi jikleden bahsediyorsunuz birde arabanın rolantisi 700 lerde normalmidir.
  • Hocam sabah soğukta araç ilk çalışmasında otomatik jigle ile çalışır yani rölantisi yüksek olur. Yani gaza basıyormuşsun gibi...Aracın benim bildiğim rölantide normal devri yazın 900 kışın 1000 olmalı. 700 devir ben hiç ne gördüm ne duydum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara


    quote:

    Orjinalden alıntı: superxp

    Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?

    Hocam jigle çekikse o dediğin olur zaten. araç kendisi yüksek rölantide çalıştığından...Baskı balata problemi olsa kalkmaz zaten...diye düşünüyorum



    kalkar ve gider hiç sorun olmaz. ben balata bitikkende denedim değiştirdikten sonrada denedim. düz yolda gaza basmadan rölanti ile 1 le kalkıyor. hatta debriyajı yeter kadar yumuşak bırakırsanız 2. ve 3. vitese kadar gidebiliyor.

    700 devirde yani sıcak rölantide denedim. hemde kaç kere. ha şu var, balata bitikken araç rölantide hafif rampa bile çıktı 1. viteste gaza basmadan




  • yani ben yukarı doğru gaza basmadan çıkabilirsem bitmişmi demektir.
  • bu akşam bi deneme yaptım rampa yukarı durdum arabayı stop ettim. sonra vitesi 1 e taktım el freni indirdim ayağımı debriyajdan çektim.

    arabam hafifçe aşağı kaydı sonra durdu 2sn sonra tekrar az bişe geri kaydı tekrar durdu yani muhtemelen debriyaj kaçırıyor. acaba kesin olarak debriyajm bitmişmi oluyor yoksa biraz daha idare edermi yada bitmek üzeremi yoksa bu deneme yontemi yanlış bi yontemmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: superxp

    bu akşam bi deneme yaptım rampa yukarı durdum arabayı stop ettim. sonra vitesi 1 e taktım el freni indirdim ayağımı debriyajdan çektim.

    arabam hafifçe aşağı kaydı sonra durdu 2sn sonra tekrar az bişe geri kaydı tekrar durdu yani muhtemelen debriyaj kaçırıyor. acaba kesin olarak debriyajm bitmişmi oluyor yoksa biraz daha idare edermi yada bitmek üzeremi yoksa bu deneme yontemi yanlış bi yontemmi?


    Benim bildiğim bu manuel vitesli her arabada olur, motorda kompresyon olmadığından araç kendini yavaş yavaş bırakır.

    Hızlı kalkışlarda araba pati çekmediği halde devir saati artıyorsa debriyajda problem vardır, ben böyle anlarım.
  • benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roswellx

    benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


    hocam passatlarda ve diğer çoğu vw lerde debriyaj biraz yukarıda kavrar. ancak aracı uzun süredir kullanıyorsanız, ve önceki haline göre daha da yukarıya gelmişse bu balatanın bitmeye yakın olduğunu gösterir.

    ancak bu araçlarda debriyaj balatası bitse bile baskı volanı zorlar ve diğer araçlara göre fazla kaçırma belirtileri göstermez. ama bu arada volanı bozar. tabi volan debriyaj balatasından çok daha pahalı bir parçadır.

    eğer vitese zor geçme, kalkışlarda silkeleme ve pedalın yukarıda kavraması gibi sorunlar yaşıyorsanız aracınızı muhakkak bir vw özel veya yetkili servisine gösteriniz.

    eğer balata tükenmiş ve baskı, volanı zorluyorsa, volan değişmesini gerektirecek, masraflı durumlar ortaya çıkabilir.

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: roswellx

    benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


    hocam passatlarda ve diğer çoğu vw lerde debriyaj biraz yukarıda kavrar. ancak aracı uzun süredir kullanıyorsanız, ve önceki haline göre daha da yukarıya gelmişse bu balatanın bitmeye yakın olduğunu gösterir.

    ancak bu araçlarda debriyaj balatası bitse bile baskı volanı zorlar ve diğer araçlara göre fazla kaçırma belirtileri göstermez. ama bu arada volanı bozar. tabi volan debriyaj balatasından çok daha pahalı bir parçadır.

    eğer vitese zor geçme, kalkışlarda silkeleme ve pedalın yukarıda kavraması gibi sorunlar yaşıyorsanız aracınızı muhakkak bir vw özel veya yetkili servisine gösteriniz.

    eğer balata tükenmiş ve baskı, volanı zorluyorsa, volan değişmesini gerektirecek, masraflı durumlar ortaya çıkabilir.

    kolay gelsin...




    hocam araci uzun suredir kullanmiyorum aslinda ne kadar uzun bir sure kastettiginiz ? alali yaklasik 10 ay oldu ve ilk arabam tecrubesizim acikcasi. Volanin bozulmakta oldugunu nasil anlayabilirim. Bosch servise goturdugumde on takimlarini degismesini tavsiye etmisti yuksek suratte iyi yol tutamayacagimi soylediler. Ben otobanda 150 ile giderken herhangi bir anormallik sezmedim aracta. Volan ile on takimlar baglantili midir ? Direksiyonumda araba yerinde dururken sert lastiklerin (15" 205/50) kalin olmasina yada hidrolikte bir sorun var diye yorumluyorum bu olaylari. Bu belirtiler volanin bozulduguna dair gostergeler midir ?




  • baska bir belirti olarak ; arabamin sehir icinde 9.5 litre ile 70,80 km yapmasi beni acikca rehatsiz ediyor bu dogalmidir sizce arabam 96 model passat 1600 cc 101 bg station agirlik 1400 kg. Ben bulgaristan'da yasiyorum ve burasi soguk bir ulke. Bu degerlerin sogukla bir baglantisi var midir sizce ?
  • normalde bir aracın tekerleri patinaj çekiyorsa bu gücün iyi iletildiğinin habercisidir.baskı balata biterse güç iletimi azalır ve bir süre sonra hiç gitmeme durumu hasıl olacaktır.Ancak O.B.K aradaşımızın uyarıları da spesifik olarak sizdeki marka araçla alaklı olduğu için buna göre artık bir değerlendirme yaparsınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: roswellx

    benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?




  • arabamın el frenini çektim vitesi 1e taktım kalmaya çalıştım araba hafiften kalkacak gibi geldi bana ama el freni çekik olduğu için hafif ileri gidebildi. bu normalmidir.
  • Aracın baskı balatasının değişim istediği bir nokta da şudur. Devir saatiniz yukarı doğru çıkarken hızınız aynı oranda artmıyorsa balatanız bitik demektir. Bu durumlarda zaten 60-70lerden fazla sürate çıkamazsınız debriyaj arabayı bırakmaz.
  • oooo ben 120 bile basiyorum saka maka basiyorum ama benim arabada volan varmis heralde onun ustune bindiriyorum yuku bazi belirtiler var saniyorum benim arabamda. neyse baktiracam yarin bakalim ne yaramazlik yapmis kerata sakatlamis mi kendini
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roswellx

    baska bir belirti olarak ; arabamin sehir icinde 9.5 litre ile 70,80 km yapmasi beni acikca rehatsiz ediyor bu dogalmidir sizce arabam 96 model passat 1600 cc 101 bg station agirlik 1400 kg. Ben bulgaristan'da yasiyorum ve burasi soguk bir ulke. Bu degerlerin sogukla bir baglantisi var midir sizce ?


    hocam yakıt normal görünüyor. hele ki bulgaristan soğuğu da eklenince fazla değil.

    yalnız eğer tahminlerimiz doğru ise ve baskı balatanız bitmişse yakıt bir miktar artar.

    volan derken her araçta balata bitince baskı volana yüklenir. ancak bu araçların baskısının yapısından kaynaklı olarak balata bitince baskı volanla sürtünür ve aşındırır. ve diğer araçlar gibi debriyaj sıyırma belirtilerini fazla göstermez. yani yolda bırakmaz. ancak bu sürtünem-aşınma volanı bozar...

    kolay gelsin...




  • performansta artis gormuyorum.soguk havada oksijen orani yuksek olur dolayisiyla yanma daha fazla olur tamam da performans artisi hissedilmeyecek kadar az midir bu hava kosullarinda ? suphelerim enerjinin performans olarak degilde baska yollarla ortaya ciktigi yonunde. cok mu supheciyim acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roswellx
    Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


    "Araba patinaj çekiyorsa debriyaj sağlamdır" demek yüzde yüz doğru olmayabilir ama debriyajı biten aracın da patinaj çekmesi zordur; fazla güç tekerleğe gelmeden önce tabiri caizse debriyaja patinaj çektirir Sürekli patinaj lastik özellikleriyle, zeminle ve aracın yüksek torkuyla daha fazla ilgili. Yine de debriyaj önemli düzeyde sorunlu olsaydı çok gaz vermeden tekerleklerin patinaja kalması kolay kolay olmazdı.




  • araba patenaj cekerken yukari asagi sekme olur mu ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roswellx

    araba patenaj cekerken yukari asagi sekme olur mu ?


    Zıplama yapar.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.