Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
11
Favori
497.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Aracın baskı balatasının değişim istediği bir nokta da şudur. Devir saatiniz yukarı doğru çıkarken hızınız aynı oranda artmıyorsa balatanız bitik demektir. Bu durumlarda zaten 60-70lerden fazla sürate çıkamazsınız debriyaj arabayı bırakmaz.

    Bir örnek vereyim; 2. viteste gidiyorsunuz gazı veriyorsunuz hızınız bir türlü artmıyor veya az artıyor ama devri saati coşmuş 5000-6000 falan gidiyor arabayı 3e alıyorsunuz ama bu seferde hızınız düşük olduğundan araba titriyor falan...Artık bu noktaya geldiğinizde aracın balatası bitmiştir hemen servisinize gidin yoksa yolda kalabilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?


    Gördüğüm kadarı ile herkezın sorunu var debrajından,birtek senin sorunun yok kardeş çünkü senin debrajın yok'ki Seninki direk bağlı...

    Şunu kafam birtürlü almıyor,yok 5nci vites,yok enson vites,yok rampaymış,bunlara gerek yok..
    Vasıta 1 nci vitese takılır, eğer elfireni çalışıyorsa ki ülkemizde elfireninin fazla ehemmiyeti olmadığından fazla önemsenmediğinden faal olmaya bilir,onun için sağ ayakla hem hafif gaza basmalı hemde firene,sol ayakla debrajı yavaş yavaş bırakmalı,bu arada tabi dikkatlice motorun sesini ve harekete bakılmalı,eğer debraj pedalı tamamen salıksa motor hala çalışıyorsa debraj bitmiş demektir.
    Yok motor zorluyorsa hala debraj görevini yapıyor demektir,ha bunu bazen yolda aracı kullanırkende farkına varabiliriz, binaenaleyh bazı arkadaşlar belediye otobüsü benden hızlı diye yazmışlar,bazılarıda rampada araç çekmez ve anveleye kalkar araç,tabi bu araçlar fazla yakıt yakar,illaki
    Bazı araçların debrajları hidrolik ayarlamalı olur,debraj sertleşebilir,hava yapma ihtimali olabilir'de cünkü hirolik seviyesi azalırsa veya merkezde kaçırma olursa yapabilir,kavramayı az yapar...
    Debrajın azaldığınıda pedaldan anlayabilirsiniz,ki aracın kilometresi uzadıkça,yani fazlalaştıkça debrajda kimi vasıtada yükselir,kimi vasıtada düşer?(bunun cevabı) her aracın debrajı aynı monte edilmez,bazısı asılır bazısı bastırır debrajdır,eksik kaldıysa bazı arkadaşlarda eklesin lütfen...
    Umarım bazı arkadaşlara yardımı olur bu yazdıklarım,gerçi konuyu açan arkadaş bu debraj konusunda yardımmı istiyor yoksa tercübeli bir arkadaşmı anlıyamadım...
    Herkeze saygılar sunarım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KARAMOLLAOGLU


    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?


    Gördüğüm kadarı ile herkezın sorunu var debrajından,birtek senin sorunun yok kardeş çünkü senin debrajın yok'ki Seninki direk bağlı...

    Şunu kafam birtürlü almıyor,yok 5nci vites,yok enson vites,yok rampaymış,bunlara gerek yok..
    Vasıta 1 nci vitese takılır, eğer elfireni çalışıyorsa ki ülkemizde elfireninin fazla ehemmiyeti olmadığından fazla önemsenmediğinden faal olmaya bilir,onun için sağ ayakla hem hafif gaza basmalı hemde firene,sol ayakla debrajı yavaş yavaş bırakmalı,bu arada tabi dikkatlice motorun sesini ve harekete bakılmalı,eğer debraj pedalı tamamen salıksa motor hala çalışıyorsa debraj bitmiş demektir.
    Yok motor zorluyorsa hala debraj görevini yapıyor demektir,ha bunu bazen yolda aracı kullanırkende farkına varabiliriz, binaenaleyh bazı arkadaşlar belediye otobüsü benden hızlı diye yazmışlar,bazılarıda rampada araç çekmez ve anveleye kalkar araç,tabi bu araçlar fazla yakıt yakar,illaki
    Bazı araçların debrajları hidrolik ayarlamalı olur,debraj sertleşebilir,hava yapma ihtimali olabilir'de cünkü hirolik seviyesi azalırsa veya merkezde kaçırma olursa yapabilir,kavramayı az yapar...
    Debrajın azaldığınıda pedaldan anlayabilirsiniz,ki aracın kilometresi uzadıkça,yani fazlalaştıkça debrajda kimi vasıtada yükselir,kimi vasıtada düşer?(bunun cevabı) her aracın debrajı aynı monte edilmez,bazısı asılır bazısı bastırır debrajdır,eksik kaldıysa bazı arkadaşlarda eklesin lütfen...
    Umarım bazı arkadaşlara yardımı olur bu yazdıklarım,gerçi konuyu açan arkadaş bu debraj konusunda yardımmı istiyor yoksa tercübeli bir arkadaşmı anlıyamadım...
    Herkeze saygılar sunarım...



    dostum çok haklısın...
    seninde dediğin gibi yok 5. vitese tak bilmem ne yap bunlara hiç gerek yok balatanın bittiğini normal trafikte araç kullanırken anlamamak elde değil işte km fazlalaştıkça debriyaj pedalında değişiklik olur. vs yani boşuna arabayı saçma testlere sokmaya gerek yok




  • Banada bir usta debriyaj setin ölmüş dedi ben inanamadım da başka ustaya gösterdim.
    adam deneme sürüşüne çıktı, 1. viteste 60, 2. de 115, 3.de 150 bastı tabi benim gözlerim ayrıldı.
    hiç debriyaj kaçırsa böyle gidemi dedi. 3 yıl oldu hala sorunsuz.
    O aç gözlü ustaya inanıp değişseydim debriyajı durup dururken boşa masraf edecektik ve kimbilir ayarlayabilecek miydi hınzır.
  • bu topic çok faydalı geldi bana
  • Bu konu gerçekten yararlı olmuş. Bende de 2000 Opel Astra 1.6 var. Sanırım baskı balatayı değiştirmem gerekiyor. Aranızda daha önce değiştiren varsa ne kadara mal olduğunu yazarsa sevinirim. Bakalım kaç YTL bayılıcam...
  • arkadaşlar benim araba 5. vitesde dahi kalkış yapıyor. şimdi baskı balata değişmelimi
  • ustam ben el freni gaz olayını yaptım araba zıplıyor fakat eskiden 2500devirde tam olarak 100km saat giderken şimdi 2500devirde 97-96km saat gitmeye başladı bu nedemek?volana mı dayanmışız yoksa?biraz da yukarda kavrıyor klasik nissan primera gibi.
  • arkadaşlar bunu da unutmayın baskı balatası bitmen araç hem belirgin bir şekilde çok yakar hemde vites geçişlerinde sorun yaşamaya başlarsınız
  • BEN DE DE VAR AYNI SORUN BİLİNÇLENDİĞİM İYİ OLDU
  • Aynı sorun bendede var. Kesin değişmesi gerekiyor.

    Bunun en iyi anlaşılan özelliği; pedal en sonda alır, hatta ayak tamamen çekildiğinde bile hala tam çekilmediği hissi verir. İlk kalkışta araba zor kalkar ve 3 sn sonra kendine gelir ve hızlanır. özellikle 3.vitese kadar çok devirli geçersin ama nekadar devirli geçersen geç araba sanki tam devrini almamış gibi olur. Ayrıca yakıtı çok fazla etkiler !!! Basarsın gitmez zaten o ayrı bi durum

    Servis olayına gelince; bu konu için değil ama genellikle servisler hiçbi zaman tamir olayına girmezler. Tek dedikleri şey değişmesi lazım Asla hiçbirşeyi tamir etmezler. Zamanında benim karbüratörde sorun vardı. 1.4 motor Km ye 420 ytl yakıyodu. çiğ benzin atıyodu ve bujiler yeni değişmesine rağmen marş zor basıyodu.. servis standart yine "karbüratörün değişmesi gerek" dedi!!! Tanıdık tamirci vardı. Sadece 6 saat bende kalması gerek dedi. Ve aracı aldığımda anahtarı sadece "çevir bırak" hareketiyle çalıştı, performansı %50 arttı.ve yakıt yarıya düştü. Ve sadece 40 ytl verdim

    Yani anlatmak istediğim servis iyidir hoştur ama parça değiştirmek gerektiğinde gidilecek yerdir. Tamir yapmazlar.




  • Ford fiesta 1,4 tdi baskı balata bitmiş sanırım araç hareket etmiyor hiç kaç para maliyeti olur bilen varmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: celaluygur


    quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET

    babamın eskiden bir 124 dü vardı alet 4. viteste kalkar giderdi otomatik vites gibiydi vites değiştirmeden giderdin demek ki garibin balatası bitmiş

    ssüppersinn valla hiç güleceğim yoktu.





  • arkadaşlar bizim palio weekend2002 model aracımız var bursadan artvine geldik

    yaklasık 1300 km yol

    bursadan gelirken araçta sorun eser yoktu


    fakat burası bi köy ve aşırı yüksek + dar bir yol var yaklasık 2 km


    babam geçen gece bu yoldan assagı dogru inerken karşıdan gelen bir acaç oldugu görmüş ve yol vermesi gerekliymiş

    birazda tatlı naz hesabı


    geri vitese takmış o yokuşta!!!!!


    araç dolu tabi insanla

    geri geri çıkmaya çalısıyorken araç haraket etmiyor o rampada bunlarda zorlamıslar biraz

    arabada bi koku duman filan çıkmış

    neyse bi şekilde geçmişler

    bu gün gezmeye gittik dag yolu gene rampalı bir yol ve şok araç rampada bayıldı

    hararet yükseldi araçta gene bi koku bi duman saga çekip dinlendirdik biraz sonrada klima açıp yola dewaa ettik yavaş yavaş

    geri dönerken fark ettimki

    düz yolda araç motor devri yükselmesine ragmen geç hızlanıyor

    ama ben yinede 5, viteste 160-170 e kadar cıkabiliyorum

    sizce problem nedir




  • lada samaranın debriyajnı değiştirdim . baskı balata set orjinal (çelik motor) 55 lira 80 lirada değişimi için işçilik verdim. 20 lirayada 3 lt 20W50 şanzıman yağını değiştirdim samaraların şanzıman yağı 20W50 miş.
  • Benimki bitmiş o zaman,anlatılanların hepsi aynen benim arabayı anlatıyor.Özelliklede devir 4000 e gelmesine rağmen 90 ı geçmeyen benim balkız acil baskı balata istiyor.
  • aracım 98tipo, tüplü...
    bende bazen kalkışlarda titreme yaşıyorum, ama bu ayda bir yaparsa yapıyor
    rampada kalkarken, geri kaçma değilde geç kalkma gibi problem var
    özellikle rampa yukarı kaptırdığım zaman ani bir çekiş düşüklüğü başgöstermekte
    sizce ben debriyajı bi kontrol ettirsem mi?
  • Merhaba Arkadaşlar
    Benim 89000 deki Europe arabamda bir süredir vites değiştirirken debriyajdan ayağımı çekerken bir sürtünme sesi geliyor. Usta sesi duyunca debriyaj seti komple değişecek dedi. Acaba durum bu kadar vahim mi?
  • Merhabalar;
    Sormak istediğim soru şu: Aracımda debriyaja bastığımda "viik" diye ses geliyor. Bu ne anlama gelir acaba? Önemli bir şey teşkil eder mi? Şimdiden teşekkürler...
  • ben frenciyim ama tabiki balata bitmediyse debriyaj ayarı yaptımı düelir saygılar
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.