Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
11
Favori
497.665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: specops

    walla bende bırak 5. vitesi 3'te bile stop ediyor, sağlam demekki bnm balata :D

    Alıntıları Göster
    Artık benide belediye otobüsleri solluyor Baskı balata bitikse motor fazla yakıyormuş Umarım 1yılda balata parasını çıkarırız benzin farkından..

    Bitmeyen debrijay baskı balatası istiyoruz. Yetkililer duysun sesimizi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: specops

    walla bende bırak 5. vitesi 3'te bile stop ediyor, sağlam demekki bnm balata :D

    Alıntıları Göster
    ya benim arabada da 2 ve 3. viteslere geçerken bazen gacırtı oluyo acaba baskı balatada bi sorun olabilirmi ?

    konu açılmışken sorayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?

    aynı olay benim başımada geldi bi arkadaşa verdim arabayı baskı balatayı 2 gün önce değiştirmiştim anasını ağlatmış 1 günde benim arabada focus debriyaj otomatikmiş benimde içime sinmedi bidaha değiştittirdim hani şöyle bi söz var aynen katılıyorum VERİPTE KÖTÜ OLCAĞINA VERME KÖTÜ OL.bundan sonra çok samimiyse dicem kardeşim gel 30-40da ben vereyim araba kiralayalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAhin

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?

    aynı olay benim başımada geldi bi arkadaşa verdim arabayı baskı balatayı 2 gün önce değiştirmiştim anasını ağlatmış 1 günde benim arabada focus debriyaj otomatikmiş benimde içime sinmedi bidaha değiştittirdim hani şöyle bi söz var aynen katılıyorum VERİPTE KÖTÜ OLCAĞINA VERME KÖTÜ OL.bundan sonra çok samimiyse dicem kardeşim gel 30-40da ben vereyim araba kiralayalım.

    Alıntıları Göster
    hidrolik debriyaj sisteminin hava yapma olasılğı varmıdır eğer varsa debriyajı sertleştirip pedalı aşağıya düşürürmü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: specops

    walla bende bırak 5. vitesi 3'te bile stop ediyor, sağlam demekki bnm balata :D

    Alıntıları Göster
    bende buradan öğrendikten sonra kontrol ettim
    kaçırıyor abi benimki
    hemde bayaaa kaçırıyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: be cool

    bende buradan öğrendikten sonra kontrol ettim
    kaçırıyor abi benimki
    hemde bayaaa kaçırıyo

    Alıntıları Göster
    Bu bölümdeki bilgiler çok işime yaradı herkese teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahir ede

    Bu bölümdeki bilgiler çok işime yaradı herkese teşekkürler.


    Alıntıları Göster
    evet.. bilgilerini esirgemeyen arkadaşalr sonsuz tşk..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    Böyle yaparak motorun bloktaki aşınmadan mı yoksa sadece sekmandan mı bitik olduğunu anlarız? aynı şekilde sübap lastiklerinde sorun olan arabada böle yapar mı? Yani dediğiniz gibi araba yokuşta viteste kayıyor yada ufak ufak atlıyorsa bu ne demektir? Ayrıca yağ eksilten bi arabada sübap lastikleri, bloktaki aşınma, sekmanlar, yada karterden sızdırma dışında başka ne olabilir? volandan yağ kaçar mı? Sorularımın sebebi Corsamın yağ eksiltmesine rağmen ne blokta aşınma olduğuna dair bir belirti, ne sekmanlarda sorun olduğuna dair bi belirti var. Dik bir yokuşta bile viteste duruyor atlama yapmıyor, kompressyonu gayet iyi. Subap lastiklerine bakamıyoruz tabi.. kısa bir süre sonra motor açılıcak ama aynı arabaya sahip kişiler istediği kadar yağ yaksın bişe yoktur bunlar 0 ken bile buna yakın yağ yakıyorlar diyorlar motorun yapısından ötürü. Benimde araştırmalarım sonucunda bunu gördüm ama açıkçası yağ eksiltmesi rahatsız ediyor o yüzden üst kapağı açtırıcam bakalım ne çıkıcak. Birde son bir soru motor km ilerledikçe yağ kalınlaştırılır bildiğim kadarı ile, 130 000 de 15/40 koyuyorum ama 20/50 koysam çok mu kalın gelir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    Böyle yaparak motorun bloktaki aşınmadan mı yoksa sadece sekmandan mı bitik olduğunu anlarız? aynı şekilde sübap lastiklerinde sorun olan arabada böle yapar mı? Yani dediğiniz gibi araba yokuşta viteste kayıyor yada ufak ufak atlıyorsa bu ne demektir? Ayrıca yağ eksilten bi arabada sübap lastikleri, bloktaki aşınma, sekmanlar, yada karterden sızdırma dışında başka ne olabilir? volandan yağ kaçar mı? Sorularımın sebebi Corsamın yağ eksiltmesine rağmen ne blokta aşınma olduğuna dair bir belirti, ne sekmanlarda sorun olduğuna dair bi belirti var. Dik bir yokuşta bile viteste duruyor atlama yapmıyor, kompressyonu gayet iyi. Subap lastiklerine bakamıyoruz tabi.. kısa bir süre sonra motor açılıcak ama aynı arabaya sahip kişiler istediği kadar yağ yaksın bişe yoktur bunlar 0 ken bile buna yakın yağ yakıyorlar diyorlar motorun yapısından ötürü. Benimde araştırmalarım sonucunda bunu gördüm ama açıkçası yağ eksiltmesi rahatsız ediyor o yüzden üst kapağı açtırıcam bakalım ne çıkıcak. Birde son bir soru motor km ilerledikçe yağ kalınlaştırılır bildiğim kadarı ile, 130 000 de 15/40 koyuyorum ama 20/50 koysam çok mu kalın gelir?

    Alıntıları Göster
    Arac ilerlerken 2. vitese atıp ayağımı debriyajdan cektikten sonra bir sürtünme sesi geliyor kayış sesi gibi bunun baskı balata ile ilgisi olabilir mi?Ayrıca debriyaj bayağı yukarda kavrıyor yokuş yukarı cıkarken vites gecişlerinde aracın hızı bir hayli düşüyor yani debriyaj kavrayana kadar arac yavaşlıyor hızlı kaldırınca da feci sallıyor sonra motorda yığılma oluyor.Baskı balatada kesin bir sorun var ama 2. vitese gecince gelen kayış sesi neyin nesidir bununla ilgisi olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TOTAL_WAR

    Arac ilerlerken 2. vitese atıp ayağımı debriyajdan cektikten sonra bir sürtünme sesi geliyor kayış sesi gibi bunun baskı balata ile ilgisi olabilir mi?Ayrıca debriyaj bayağı yukarda kavrıyor yokuş yukarı cıkarken vites gecişlerinde aracın hızı bir hayli düşüyor yani debriyaj kavrayana kadar arac yavaşlıyor hızlı kaldırınca da feci sallıyor sonra motorda yığılma oluyor.Baskı balatada kesin bir sorun var ama 2. vitese gecince gelen kayış sesi neyin nesidir bununla ilgisi olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.

    Alıntıları Göster
    herkese sağolu ya hiçbişey yapmadım ama benim arabanın da debriyaj baya bi yukarda kavrıyor demek oluyoki balata bitik durumda ve de 3, viteste çok rahat kalkıyo utanmasam bide dik bi ramapada denicem şu 3. vites olayını heralde orada da kalkarsa vay benim halime
    bu forumu seviyorum baya zevkli oluyo bazen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....




    bunlar bitmiş dimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....




    bunlar bitmiş dimi

    Alıntıları Göster
    otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: specops

    walla bende bırak 5. vitesi 3'te bile stop ediyor, sağlam demekki bnm balata :D

    Alıntıları Göster
    renault clio symbol 2005 disel arac var bende bugun ustaya gittim debriyaj setinin degismesi gerekiyormus.
    sorun ise:debriyaj pedalı sertlesmeye basladı.(100.000km oldu)
    orjinal debriyaj seti 220ytl ona yakın olan debriyaj seti 170 ytl en ucuz olanı 120 ytl.fiyatları vereyim istedim
    komple işcilik ise 120 ytl civarı.
    degistiren arkadaslar bunlarıda paylassalar iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi breaklock -- 20 Ekim 2007; 17:37:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: breaklock

    renault clio symbol 2005 disel arac var bende bugun ustaya gittim debriyaj setinin degismesi gerekiyormus.
    sorun ise:debriyaj pedalı sertlesmeye basladı.(100.000km oldu)
    orjinal debriyaj seti 220ytl ona yakın olan debriyaj seti 170 ytl en ucuz olanı 120 ytl.fiyatları vereyim istedim
    komple işcilik ise 120 ytl civarı.
    degistiren arkadaslar bunlarıda paylassalar iyi olur.

    Alıntıları Göster
    Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aces High61

    Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aces High61

    Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


    dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

    sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

    deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

    ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bahrikutlu

    arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?


    en çok yarım debriyajda kullanmak ,şehir içi dur-kalk trafiğidir...

    senin araçta 7 yıllık parça ise yavaş yavaş zamanı geliyor demektir...

    belkide hep yarı bitik kullandın değiştirdiğin vakit performans ve yakıt tasarrufu gözlemliyeblirsin ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


    dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

    sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

    deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

    ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

    kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


    dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

    sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

    deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

    ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

    kolay gelsin


    Bosch Car Service'de sordum 350-400 arası dediler kredi kartına da taksit var 110 ytl fazla verip daha güvenilir biryerde yaptırayım diyorum. " Cazgırlık" konusuna da gelince, protokolu yapmışım arabayı aldık diye mesela muayenesi yapılmamıştı aracın , LPG taktıracağım için çok da umursamıyorum ama biraz düşürürmüyüm diye deneyim dedim. Abi zaten 17-18.000 ytllik arabayı 15.750'ye aldın hiçbişey yapamayız dediler. Bir de şöyle birşey var arabanın bu tip şeylerini yaptırıp fiyattan düşsem zaten bu fiyata satılmaz ki.Falan filan neyse....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aces High61

    quote:

    Orjinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


    dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

    sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

    deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

    ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

    kolay gelsin


    Bosch Car Service'de sordum 350-400 arası dediler kredi kartına da taksit var 110 ytl fazla verip daha güvenilir biryerde yaptırayım diyorum. " Cazgırlık" konusuna da gelince, protokolu yapmışım arabayı aldık diye mesela muayenesi yapılmamıştı aracın , LPG taktıracağım için çok da umursamıyorum ama biraz düşürürmüyüm diye deneyim dedim. Abi zaten 17-18.000 ytllik arabayı 15.750'ye aldın hiçbişey yapamayız dediler. Bir de şöyle birşey var arabanın bu tip şeylerini yaptırıp fiyattan düşsem zaten bu fiyata satılmaz ki.Falan filan neyse....

    Alıntıları Göster
    Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.