Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
11
Favori
498.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    bazen çok fazla dur kalk yaptığım özellikler bayırlarda ara sıra voooonk diye sesgeliyo çok kısa ama sonra geçiyo. Serivise gittiğimde adam baktı baya bi bunda bişey yok sapa sağlam dedi. (deiğiniz yöntemleri yaptı)

    Ama benim aracımda bu kayışlar değiştikten sonra bi performans düşüşü yaşamaya başladım araba sanki hızlanmıyormuş gibi geliyo. Bayırlarda araba sanki gaza boğuluyormuş gibi oluyo zor kalkyıyo. Yani gaza bastığımda devir saati hemen tepki vermiyo eskiden bayırda frenden ayağımı çekip hemen gaza bastiğımda devir saati hemen yükselir ve yüksek devir olduğu için rahat kalkardım bayırda ama şimdi öyle değil.

    Birde kırmızı ışıkta mesela ilk ben kalkardım eskiden kimse yetşemezdi şimdi ise kalkıyorum ve araba çok güzel kalkıyor havası veriyo ama hemen motor freni yapıyormuş gibi olup araç yavaş hılanmaya başlıyor.

    Ama uzun mesafede araba çok iyi , hç motor sesi yok, 4. viteste 100 - 110 rahat gidiliyor, 5 e taktım mı 100 km de 2900 devirde gidiyor.

    ama o ara hızlanmaladaki performans düşüşü neden ooldu anlamış değilim.

    Benim aklıma gelen nedenler şöyle ,

    1-eski kayışlar baya bi eskimiş hatta gevşemiş acaba eskiden gevşek olduğu için mi motor daha iyi hareket ediyordu.

    2- debriyaj balatasından sorun olduğunu sanmıyorum motor deviri ile hızım doğru orantılı zaten bayırda kalkarken hele dik bi bayrıda araç boğuluyormuş gibi oluyo

    3- Benzini genelde ışık yandıktan sonra da baya bi kullanırım (yaklaşık bu 6 - 7 aydır falan böyle) benzin filtresi tıkandı da tam anlamıyla performans gösteremiyor mu acaba.

    4- Bujilerden kaynaklı bi sorun olabilir mi acaba en son nezaman değiştiğini bilmiyorum ama eğer geçen sene haziranda araç 56 bin küsürde 60000 bakımı yaptırmıştık ozaman değiştiryse araç şu anda 68 bin küsürde bujilerde eskime ya da kirlenme falan olmuşmudur

    5- Hava filtrem baya bi kirliydi çok tozlu yollardan gidiyorum, ona sadece basınçlı hava ile temizlettim tekrar koydurdum.


    başka neden gelmiyor aklıma ne olabilir anlamış değilim


    neyse burda cevaplayan olmadı ben ayrıca topic açtım kendimehttp://forum.donanimhaber.com/m_6670689/mpage_1/key_//tm.htm#6670689

    Alıntıları Göster
    Yazilimci Online, senin kayis problemiyle ilgili olarak Bosch Car Service topiginde bazi seyler yazmistim, bilmem okudun mu...

    Simdi gelelim simdi duruma,

    1-Kayislarin asiri gergin olabilir. Bu nedenle motor kasiliyor olabilir. Kayislar takildiktan sonra sondali stetoskopla yatak sesleri ve kayis gurultusu kontrol edildi mi?

    2-Kayis gerginligini sadece parmakla anlamaya calismak saglikli sonuc vermez

    3-Bujilerin anlattigin kadar kasilma yaratacak miktarda kirlenmis olamaz ama sana tavsiyem sudur ki, bujiler motorun durumu hakkinda çok fazla bilgi verir. Sen bujilerini söküp cikart, bak bakalim renkleri neye benziyor, tirnaklarda kurumlanma var mi, hatta bir resmini cek gorelim.

    4-Carbon clean isleminin basarisizligi da dusunulebilir belki, bu noktada emin degilim.

    5-Istersen filtreyi de yenile, ama pek birsey degismez....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?

    Alıntıları Göster
    OLABİLİR.
    ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
    DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
    DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    OLABİLİR.
    ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
    DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
    DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende 2004 ford fiesta benzinli var
    bu arabayı aldığımdan beri vites değiştirirken depriyajdan
    ayağımı çektiğim anda "tak"diye bir ses gelir genelde
    1 den 2 gecerken yada 2den 3 gecerken daha da fazla yapıyor

    not:sfır almama rağmen aldığımdan beri yapıyor
    servis bunlar böyledi fakat galiba kendide cözemiyor
    sonra bir duyum aldım o dönemdeki fiestaların depriajları
    fabrikadan hatalı çıkmış diye...


    sizin bir bilginiz varmı saygılar........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkem

    arkadaşlar bende 2004 ford fiesta benzinli var
    bu arabayı aldığımdan beri vites değiştirirken depriyajdan
    ayağımı çektiğim anda "tak"diye bir ses gelir genelde
    1 den 2 gecerken yada 2den 3 gecerken daha da fazla yapıyor

    not:sfır almama rağmen aldığımdan beri yapıyor
    servis bunlar böyledi fakat galiba kendide cözemiyor
    sonra bir duyum aldım o dönemdeki fiestaların depriajları
    fabrikadan hatalı çıkmış diye...


    sizin bir bilginiz varmı saygılar........

    Alıntıları Göster
    sahsen benim baskı balata bitmiş . servis oyle diyor

    Olumsuzluklar su

    1- arabayı ilk kalkısta debrijay kavramıyor .
    2- debriyaja itmek için ayagınızın bayagı bir kaslı olması lazım . Çünkü cok sert
    3- sert debriyajdan dolayı vites atmakta zorlanıyor insan
    4- debriyajı takıp gaza basıyorum motor devir alıyor fakat arac daha sonra haraket etmeye baslıyor.

    Olumlu yanları ise basa basa ayagım kas yaptı hiç yoktan 5 cm daha fazla zıplamaya basladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sebastian_RR

    sahsen benim baskı balata bitmiş . servis oyle diyor

    Olumsuzluklar su

    1- arabayı ilk kalkısta debrijay kavramıyor .
    2- debriyaja itmek için ayagınızın bayagı bir kaslı olması lazım . Çünkü cok sert
    3- sert debriyajdan dolayı vites atmakta zorlanıyor insan
    4- debriyajı takıp gaza basıyorum motor devir alıyor fakat arac daha sonra haraket etmeye baslıyor.

    Olumlu yanları ise basa basa ayagım kas yaptı hiç yoktan 5 cm daha fazla zıplamaya basladım.


    Alıntıları Göster
    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 21 Haziran 2006; 15:09:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....

    Alıntıları Göster
    prizdirek malafası yok muydu onun resmini de koysaydın. Tabi o ayar için kullanılıyo(merkezleme) ben binek araba için olanını hiç görmemiştim de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daywaker82

    prizdirek malafası yok muydu onun resmini de koysaydın. Tabi o ayar için kullanılıyo(merkezleme) ben binek araba için olanını hiç görmemiştim de

    Alıntıları Göster
    ARKADAŞLAR EĞER DİZEL BİR ARAÇ KULLANIYORSANIZ BASKI BALATANIN BİTTİĞİNİ ŞÖYLE ANLAYABİLİRİZ: (denedim, gördüm tavsiye ederim)

    1. TEST

    1- DİK BİR YOKUŞ BULUN AMA TRAFİK YOĞUNLUĞU OLMASIN!
    2- YOKUŞ BAŞINDA ARACIN ÖN TARAFI YUKARI GELECEK ŞEKİLDE ARACI DURDURUN. (önden çekişli otomobiller için)
    3- EL FRENİNİ ÇEKİN ayağınızı frenden sakın çekmeden MOTORU İSTOP EDİN.
    4- VİTESİ 1' E ALIN. FRENDEN AYAĞINIZI ÇEKİN
    5- VİTES 1. DEYKEN DEBRİYAJA SONUNA KADAR BASIN (hidrolik debriyaj da denedim!!!)
    6- EĞER ARABA AZ DA OLSA BİR KIPRAŞMA YAPIYORSA( YANİ HAFİF GERİYE DOĞRU ANLIK YERİNDEN OYNARSA!!!)

    DEBRİYAJ TESTİN 1. AŞAMASINI BAŞARI İLE TAMAMLAMIŞTIR.

    2. TEST

    1- AYNI YOKUŞTA ARACIN MOTORUNU ÇALIŞTIRIN. (TABİ EL FRENİ İLE SAKIN KALKIŞ YAPMAYIN!!!)
    2- VİTESİ 1' E ALIP AYAĞINIZI DEBRİJAJDA FAZLA BEKLETMEDEN VE BOL GAZ VEREREK ANİ KALKIŞ YAĞIN. EĞER ARAÇ HOPLUYORSA (/yani az da olsa bir atılım yaparsa)

    DEBRİYAJ DAHA SİZİ UZUN YOLLAR İDARE EDER DEMEKTİR.

    BAŞKA TEST YAPAN ARKADAŞLAR VARSA BİLGİLERİNİ BİZLERLE PAYLAŞIRLARSA SEVİNİRİZ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 23 Haziran 2006; 8:59:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    OLABİLİR.
    ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
    DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
    DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?


    Alıntıları Göster
    bazı yeni araçlarda çok dik yokuşta adım adım kayması olağanmıdır....???bu bir sorunmudur.

    yani el freni çekili değil, vitesde 1 de takılı iken...


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    OLABİLİR.
    ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
    DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
    DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    bazı yeni araçlarda çok dik yokuşta adım adım kayması olağanmıdır....???bu bir sorunmudur.

    yani el freni çekili değil, vitesde 1 de takılı iken...


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    OLABİLİR.
    ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
    DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
    DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?




    Alıntıları Göster
    OLAĞAN DEĞİLDİR! DEBRİYAJ SİSTEMİ HİDROLİKTE OLSA MOTOR YENİ DE OLSA SORUN ÇIKARMAMASI GEREK. TÜM SAĞLIKLI ARAÇLARDA BU GEÇERLİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .C.O.

    JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.

    Alıntıları Göster
    frenle yapılır.
    araba güçlüce silkeneliyorsa demek ki debriyaj kavrıyor. ama yerinden kımıldamıyorsa debriyaj kaçırıyor demektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.




  • evet bu konuda kesinlikle iyi bilgim var bizim komşunun arabasına olmuştu arabayı yokuşta durdur(dik yokuş değil normal çok az eğimli) çek el frenini hoplama eğilimi gösteriyorsa yani biraz kayıyorsa baskı balatanın ruhuna el fatiha demektir onarımı ise 300-500 milyon arasında değişmektedir
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes


  • Debriyaj balatasının bittiği genelde pedalın yukarıda kavramasıyla kendini belli eder.Araba vites değitiriken ayağını debriyaj pedalından çekmene rağmen bağırmaya devam eder.Arkadaşlarında dediği gibi El freni çekik halde debriyajı bıraktığınzda araba kaydırıyorsa balata sorunludur.Stop ederse sorun yok.İyice biten arabalarda baskı ayırmadığ için viteslerin geçişide zorlanır.Çokda zorlarsan öyle baskı çatlatır ve araç bulunduğun viteste takılı kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Balunox

    Debriyaj balatasının bittiği genelde pedalın yukarıda kavramasıyla kendini belli eder.Araba vites değitiriken ayağını debriyaj pedalından çekmene rağmen bağırmaya devam eder.Arkadaşlarında dediği gibi El freni çekik halde debriyajı bıraktığınzda araba kaydırıyorsa balata sorunludur.Stop ederse sorun yok.İyice biten arabalarda baskı ayırmadığ için viteslerin geçişide zorlanır.Çokda zorlarsan öyle baskı çatlatır ve araç bulunduğun viteste takılı kalır.
    Benim 2000 model Focusun debriyajıda çok yukarda kavrıyor. Servis hemen değişmesi gerektiğini söyledi ama başka bir tamirci 2-3 sene daha gider dedi. Yukarıda kavrıyor fakat ivmelenmede ve seste hiçbir sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord of chaos

    el frenini çekip debriyajı kavrama noktasına getiriyolar eğer arabanın kıçı yere yakınlaşırsa balata bitmemiiş, yanlız buhareket önden çekişli araçlarda test etmeni sağlar sadece... araba arkadan çekişliyse frene basarken aynı anda gaza basıp ayağını debriyajdan çekiceksin araba istopetmiyosa balata bitmiştir...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    el frenini çekip debriyajı kavrama noktasına getiriyolar eğer arabanın kıçı yere yakınlaşırsa balata bitmemiiş, yanlız buhareket önden çekişli araçlarda test etmeni sağlar sadece... araba arkadan çekişliyse frene basarken aynı anda gaza basıp ayağını debriyajdan çekiceksin araba istopetmiyosa balata bitmiştir...


    yalnız bende iki ayak var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....

    Alıntıları Göster
    serkes bu baskı balata bitmiş mi, yada ne kadar bitmiş
    bu cumartesi benimkileri değiştirdim. tahmin ettiğim kadarı ile ortadaki baskı
    dışarı doğru üzerinde trackler/izler olan. ve hepsi sapasağlam duruyor. benimkiler de
    yeryer o çizikler kaybolmuş durumdaydı. ve çiziklerin olmadığı arka yüzünde de pul pul
    dökülmeler başlamıştı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....






  • quote:

    Orijinalden alıntı: fidelio76

    serkes bu baskı balata bitmiş mi, yada ne kadar bitmiş
    bu cumartesi benimkileri değiştirdim. tahmin ettiğim kadarı ile ortadaki baskı
    dışarı doğru üzerinde trackler/izler olan. ve hepsi sapasağlam duruyor. benimkiler de
    yeryer o çizikler kaybolmuş durumdaydı. ve çiziklerin olmadığı arka yüzünde de pul pul
    dökülmeler başlamıştı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....




    Alıntıları Göster
    balata perçinleri yüzeye yaklaştıkça ömür azalır onun için resimdeki balata daha baya gider

    kontrol için anladığımkadarı ile burada kafa patlatan arkadaşların yapabileceği en iyi kontrol
    1 ve ya 2 viteste hareket halinde iken ani yüklenmeler sırasındadevir ve hızorantısı alışılmışındışında ise
    balata bitiktir.
    el freni de bilen için kolay bir yöntemdir.




  • tebrikler gligamesh en güzel sen açıkladın birebir katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obenhidir

    tebrikler gligamesh en güzel sen açıkladın birebir katılıyorum.
    Baskı balatası biten araba özellikle yokuş yukarı çıkarken araba çekmez kaçırır benim başıma gelmişti yokuşta belediye otobüsleri bile solluyodu beni :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglevip

    Benim 2000 model Focusun debriyajıda çok yukarda kavrıyor. Servis hemen değişmesi gerektiğini söyledi ama başka bir tamirci 2-3 sene daha gider dedi. Yukarıda kavrıyor fakat ivmelenmede ve seste hiçbir sorun yok.

    Alıntıları Göster
    Sen servisin dediğini yap neden mi?
    çünkü servis arabanın bakımını en son teklojiyle yapıyor
    ama tamirci öyle değil servisler genellikle aşınmış ve eski parçaları elektronik
    cihazlarla tespit ediyorlar.



    Bi tamirciyle servisi aynı kaseye koyamazssın.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.