Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
11
Favori
497.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yazilimci Online, senin kayis problemiyle ilgili olarak Bosch Car Service topiginde bazi seyler yazmistim, bilmem okudun mu...

    Simdi gelelim simdi duruma,

    1-Kayislarin asiri gergin olabilir. Bu nedenle motor kasiliyor olabilir. Kayislar takildiktan sonra sondali stetoskopla yatak sesleri ve kayis gurultusu kontrol edildi mi?

    2-Kayis gerginligini sadece parmakla anlamaya calismak saglikli sonuc vermez

    3-Bujilerin anlattigin kadar kasilma yaratacak miktarda kirlenmis olamaz ama sana tavsiyem sudur ki, bujiler motorun durumu hakkinda çok fazla bilgi verir. Sen bujilerini söküp cikart, bak bakalim renkleri neye benziyor, tirnaklarda kurumlanma var mi, hatta bir resmini cek gorelim.

    4-Carbon clean isleminin basarisizligi da dusunulebilir belki, bu noktada emin degilim.

    5-Istersen filtreyi de yenile, ama pek birsey degismez....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?
  • OLABİLİR.
    ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
    DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
    DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?




  • arkadaşlar bende 2004 ford fiesta benzinli var
    bu arabayı aldığımdan beri vites değiştirirken depriyajdan
    ayağımı çektiğim anda "tak"diye bir ses gelir genelde
    1 den 2 gecerken yada 2den 3 gecerken daha da fazla yapıyor

    not:sfır almama rağmen aldığımdan beri yapıyor
    servis bunlar böyledi fakat galiba kendide cözemiyor
    sonra bir duyum aldım o dönemdeki fiestaların depriajları
    fabrikadan hatalı çıkmış diye...


    sizin bir bilginiz varmı saygılar........
  • sahsen benim baskı balata bitmiş . servis oyle diyor

    Olumsuzluklar su

    1- arabayı ilk kalkısta debrijay kavramıyor .
    2- debriyaja itmek için ayagınızın bayagı bir kaslı olması lazım . Çünkü cok sert
    3- sert debriyajdan dolayı vites atmakta zorlanıyor insan
    4- debriyajı takıp gaza basıyorum motor devir alıyor fakat arac daha sonra haraket etmeye baslıyor.

    Olumlu yanları ise basa basa ayagım kas yaptı hiç yoktan 5 cm daha fazla zıplamaya basladım.




  • DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.

     ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...

     ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...



    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 21 Haziran 2006; 15:09:32 >
  • prizdirek malafası yok muydu onun resmini de koysaydın. Tabi o ayar için kullanılıyo(merkezleme) ben binek araba için olanını hiç görmemiştim de
  • ARKADAŞLAR EĞER DİZEL BİR ARAÇ KULLANIYORSANIZ BASKI BALATANIN BİTTİĞİNİ ŞÖYLE ANLAYABİLİRİZ: (denedim, gördüm tavsiye ederim)

    1. TEST

    1- DİK BİR YOKUŞ BULUN AMA TRAFİK YOĞUNLUĞU OLMASIN!
    2- YOKUŞ BAŞINDA ARACIN ÖN TARAFI YUKARI GELECEK ŞEKİLDE ARACI DURDURUN. (önden çekişli otomobiller için)
    3- EL FRENİNİ ÇEKİN ayağınızı frenden sakın çekmeden MOTORU İSTOP EDİN.
    4- VİTESİ 1' E ALIN. FRENDEN AYAĞINIZI ÇEKİN
    5- VİTES 1. DEYKEN DEBRİYAJA SONUNA KADAR BASIN (hidrolik debriyaj da denedim!!!)
    6- EĞER ARABA AZ DA OLSA BİR KIPRAŞMA YAPIYORSA( YANİ HAFİF GERİYE DOĞRU ANLIK YERİNDEN OYNARSA!!!)

    DEBRİYAJ TESTİN 1. AŞAMASINI BAŞARI İLE TAMAMLAMIŞTIR.

    2. TEST

    1- AYNI YOKUŞTA ARACIN MOTORUNU ÇALIŞTIRIN. (TABİ EL FRENİ İLE SAKIN KALKIŞ YAPMAYIN!!!)
    2- VİTESİ 1' E ALIP AYAĞINIZI DEBRİJAJDA FAZLA BEKLETMEDEN VE BOL GAZ VEREREK ANİ KALKIŞ YAĞIN. EĞER ARAÇ HOPLUYORSA (/yani az da olsa bir atılım yaparsa)

    DEBRİYAJ DAHA SİZİ UZUN YOLLAR İDARE EDER DEMEKTİR.

    BAŞKA TEST YAPAN ARKADAŞLAR VARSA BİLGİLERİNİ BİZLERLE PAYLAŞIRLARSA SEVİNİRİZ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 23 Haziran 2006; 8:59:41 >




  • bazı yeni araçlarda çok dik yokuşta adım adım kayması olağanmıdır....???bu bir sorunmudur.

    yani el freni çekili değil, vitesde 1 de takılı iken...


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    OLABİLİR.
    ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
    DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
    DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



    demişsin..

    acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
    neden.?






  • OLAĞAN DEĞİLDİR! DEBRİYAJ SİSTEMİ HİDROLİKTE OLSA MOTOR YENİ DE OLSA SORUN ÇIKARMAMASI GEREK. TÜM SAĞLIKLI ARAÇLARDA BU GEÇERLİ
  • frenle yapılır.
    araba güçlüce silkeneliyorsa demek ki debriyaj kavrıyor. ama yerinden kımıldamıyorsa debriyaj kaçırıyor demektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.
  • evet bu konuda kesinlikle iyi bilgim var bizim komşunun arabasına olmuştu arabayı yokuşta durdur(dik yokuş değil normal çok az eğimli) çek el frenini hoplama eğilimi gösteriyorsa yani biraz kayıyorsa baskı balatanın ruhuna el fatiha demektir onarımı ise 300-500 milyon arasında değişmektedir
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes


  • Debriyaj balatasının bittiği genelde pedalın yukarıda kavramasıyla kendini belli eder.Araba vites değitiriken ayağını debriyaj pedalından çekmene rağmen bağırmaya devam eder.Arkadaşlarında dediği gibi El freni çekik halde debriyajı bıraktığınzda araba kaydırıyorsa balata sorunludur.Stop ederse sorun yok.İyice biten arabalarda baskı ayırmadığ için viteslerin geçişide zorlanır.Çokda zorlarsan öyle baskı çatlatır ve araç bulunduğun viteste takılı kalır.
  • Benim 2000 model Focusun debriyajıda çok yukarda kavrıyor. Servis hemen değişmesi gerektiğini söyledi ama başka bir tamirci 2-3 sene daha gider dedi. Yukarıda kavrıyor fakat ivmelenmede ve seste hiçbir sorun yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    el frenini çekip debriyajı kavrama noktasına getiriyolar eğer arabanın kıçı yere yakınlaşırsa balata bitmemiiş, yanlız buhareket önden çekişli araçlarda test etmeni sağlar sadece... araba arkadan çekişliyse frene basarken aynı anda gaza basıp ayağını debriyajdan çekiceksin araba istopetmiyosa balata bitmiştir...


    yalnız bende iki ayak var
  • serkes bu baskı balata bitmiş mi, yada ne kadar bitmiş
    bu cumartesi benimkileri değiştirdim. tahmin ettiğim kadarı ile ortadaki baskı
    dışarı doğru üzerinde trackler/izler olan. ve hepsi sapasağlam duruyor. benimkiler de
    yeryer o çizikler kaybolmuş durumdaydı. ve çiziklerin olmadığı arka yüzünde de pul pul
    dökülmeler başlamıştı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.

     ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...

     ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...



    baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....






  • balata perçinleri yüzeye yaklaştıkça ömür azalır onun için resimdeki balata daha baya gider

    kontrol için anladığımkadarı ile burada kafa patlatan arkadaşların yapabileceği en iyi kontrol
    1 ve ya 2 viteste hareket halinde iken ani yüklenmeler sırasındadevir ve hızorantısı alışılmışındışında ise
    balata bitiktir.
    el freni de bilen için kolay bir yöntemdir.
  • tebrikler gligamesh en güzel sen açıkladın birebir katılıyorum.
  • Baskı balatası biten araba özellikle yokuş yukarı çıkarken araba çekmez kaçırır benim başıma gelmişti yokuşta belediye otobüsleri bile solluyodu beni :)
  • Sen servisin dediğini yap neden mi?
    çünkü servis arabanın bakımını en son teklojiyle yapıyor
    ama tamirci öyle değil servisler genellikle aşınmış ve eski parçaları elektronik
    cihazlarla tespit ediyorlar.



    Bi tamirciyle servisi aynı kaseye koyamazssın.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.