Şimdi Ara

Kontagi cevirirken gaza basiyormusunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
31.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracim gazli kanga pampa.hep kontagi cevirirken gaza basiyorum.dun calismayinca gaza basmadim calisti.etkisi varmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ar araba çalıştırırken gaza basılır mı?

    Aralarında "araba çalıştırırken gaza basılır mı", "arabayı gaza basarak çalıştırmak", "marşa basarken gaza basılır mı" gibi soruların da bulunduğu, araba çalıştırma yöntemleri hakkında birçok yanlış bilgi dolaşmaktadır. Bu nedenle, doğru bilgi edinmek ve aracınıza zarar vermemek önemlidir.

    Genel olarak, benzinli araçları çalıştırırken gaza basılmaması önerilir. Çünkü bu, motora gereksiz yere yakıt göndererek ateşleme sistemine zarar verebilir. Bunun yerine, kontağı çevirerek marş motorunu çalıştırın ve araç çalışana kadar bekleyin.

    Dizel araçlar için ise durum farklıdır. Soğuk havalarda, dizel yakıtın tutuşması için daha fazla ısıya ihtiyaç duyulabilir. Bu nedenle, marşa basarken hafifçe gaza basmak, motorun daha hızlı çalışmasını sağlayabilir. Ancak, gaza fazla basmamaya dikkat edin, aksi takdirde motor hasar görebilir.

    Özetle:

    • Benzinli araçları çalıştırırken gaza basmayın.
    • Soğuk havalarda dizel araçları çalıştırırken hafifçe gaza basabilirsiniz.
    • Marşa basarken gaza basmak, arabanın daha hızlı çalışmasını sağlayabilir, ancak aşırı gaza basmak zararlı olabilir.
    • Her zaman aracınızın kullanım kılavuzuna başvurun, çünkü farklı araç modelleri farklı çalıştırma yöntemleri gerektirebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben mecburen frene basıyorum. Araç megane 2. Lpg lı ve bnzınlı araclarda yaz aylarında gaz vermeye gerek yok ancak kısın aracı calıstırmak ıcın marsa basarken gaz pedalını pompalamak gerekebılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Ben mecburen frene basıyorum. Araç megane 2. Lpg lı ve bnzınlı araclarda yaz aylarında gaz vermeye gerek yok ancak kısın aracı calıstırmak ıcın marsa basarken gaz pedalını pompalamak gerekebılır.
    Karbüratörlü değilse gaza basmaya gerek yok, debriyaja basmanın ise faydalı olduğunu bir taksici söylemişti ama teknik olarak faydası nedir bilmiyorum.
  • Ben basmiyorum, ama dedem basiyor, bu yuzden enistemle her zaman kavga ediyorlar eniste baba arabaya zarar verirsin eski araba degil bunlar diyor, dedem de ilk arabami 1954 de aldim benden daha iyi mi bileceksin damat deyip dip gaz kontak yapiyor. Benim bildigim yeni arabalarda gerek yok ben kontak yapiyorum gidiyorum, soguk havalarda hemen 3000 devirde calismasindan arabanin gerekli gazi kendisi verdigini de anliyorsun zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    Ben basmiyorum, ama dedem basiyor, bu yuzden enistemle her zaman kavga ediyorlar eniste baba arabaya zarar verirsin eski araba degil bunlar diyor, dedem de ilk arabami 1954 de aldim benden daha iyi mi bileceksin damat deyip dip gaz kontak yapiyor. Benim bildigim yeni arabalarda gerek yok ben kontak yapiyorum gidiyorum, soguk havalarda hemen 3000 devirde calismasindan arabanin gerekli gazi kendisi verdigini de anliyorsun zaten.
    Yeni nesillerde gerek olmadığını duymuştum, basmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Merto -- 7 Ekim 2012; 11:34:54 >
  • Ogrenmis oldum.kontagi cevirirken gaza basma ama bostada olsa debrijaca bas.dogrumu.hem gaza basmanin zarari ne olablr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Ogrenmis oldum.kontagi cevirirken gaza basma ama bostada olsa debrijaca bas.dogrumu.hem gaza basmanin zarari ne olablr
    Eski karbüratörlü araçalrımda çeyrek gaz çalıştırırdım. Hatta kışın jikleyi çekerdim biraz. Motor ısınınca geri iterdim. Ama yeni nesil yazılmla kontrol edilen herşeyin otomatik olduğu araçlarda gaza basmaya gerek yoktur. Soğuk motorda henüz hiç yağ yokken buz gibi süretli şekilde pistonları sürtmek zararlıdır. Mümkün olan en az devirde çalıştırılıp bir miktar yağlanma ve ısı artışından sonra gaza basılmalı. Şuan aracımda hiç gaza basmıyorum yani. Ama mutlaka debriyajla çalıştırırım. Genelde viteste olur zaten çalıştırdığımda. Kendimi bu şekilde alıştırdım. Debriyaja basmadan çalıştırmam. Zaten benimkinin dizelleri debriyaja bassılmazsa kendi çalışmıyor. Şanzımandaki biçok parçaya hareket verildiği için debriyajla hareki ayırmak hem marş motorunu, hem aküyü daha az zorlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    vites bosa atiyor
    16 yıl önce açıldı
    Motor sabahlari marş almiyor
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Ogrenmis oldum.kontagi cevirirken gaza basma ama bostada olsa debrijaca bas.dogrumu.hem gaza basmanin zarari ne olablr

    Bosta debriyaja basmakta zararlıdır.
  • Hala 2012 model araci dipgaz calistirip 6000 devire dayayanlar var adam sanki 70 model forda mars veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Hala 2012 model araci dipgaz calistirip 6000 devire dayayanlar var adam sanki 70 model forda mars veriyor.
    Benim bildiğim enjeksiyonlu arabaların hiç birinde gaza basmak gerekmiyor. Araba kendi ayarlıyor onu. Yaz olsun kış olsun.
    Hatta bindiğim tüm enjeksiyonlu arabalarda bunu denedim hepside gaza dokunmadan çalıştı. Ama karbüratörlü araçta gaza basmak gerekli.
  • Ben stop ederken basıyorum yoksa kontağı çıkarınca bile çalışıyor sorunlu

    Çalışırken başlıyorum zaten yukarıdaki arkadaşında dediği gibi kütük gibi motora gaz vermek iyi değil özellikle kışın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenTugay

    Benim bildiğim enjeksiyonlu arabaların hiç birinde gaza basmak gerekmiyor. Araba kendi ayarlıyor onu. Yaz olsun kış olsun.
    Hatta bindiğim tüm enjeksiyonlu arabalarda bunu denedim hepside gaza dokunmadan çalıştı. Ama karbüratörlü araçta gaza basmak gerekli.

    Alıntıları Göster
    Yeni nesil enjektörlü araçlarda faydası olmayıp zararı olan bir işlemdir. Hatta çalıştırdıktan sonrada motoru ısıtıyım diye gaza basıp deviri yükseltmek çok saçmadır. Kitapçıkta çalıştırırken gaza basmanın ve motorun ısınması için gaza basıp beklemenin gereksiz ve zararlı olduğunu yazar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Yeni nesil enjektörlü araçlarda faydası olmayıp zararı olan bir işlemdir. Hatta çalıştırdıktan sonrada motoru ısıtıyım diye gaza basıp deviri yükseltmek çok saçmadır. Kitapçıkta çalıştırırken gaza basmanın ve motorun ısınması için gaza basıp beklemenin gereksiz ve zararlı olduğunu yazar.

    Alıntıları Göster
    sadece debriyaj ve frene basarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdasdqwertyveyaalxyvance

    sadece debriyaj ve frene basarım

    Alıntıları Göster
    Ford Granada'da basardım gaza çalıştırırken yoksa motor boğuluyordu.

    Şuan ki aracımda yol durumu ne olursa olsun boşa alır fren ve debriyaja basıp çalıştırıyorum
  • Lpg den dolayi sanirim mecbur basiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Ben basmiyorum, ama dedem basiyor, bu yuzden enistemle her zaman kavga ediyorlar eniste baba arabaya zarar verirsin eski araba degil bunlar diyor, dedem de ilk arabami 1954 de aldim benden daha iyi mi bileceksin damat deyip dip gaz kontak yapiyor. Benim bildigim yeni arabalarda gerek yok ben kontak yapiyorum gidiyorum, havalarda hemen 3000 devirde calismasindan arabanin gerekli gazi kendisi verdigini de anliyorsun zaten.
    Aracınızda sorun var 3000 ne demek yahu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Ogrenmis oldum.kontagi cevirirken gaza basma ama bostada olsa debrijaca bas.dogrumu.hem gaza basmanin zarari ne olablr

    Bosta debriyaja basmakta zararlıdır.

    Neden , bende hep bosta ve fren +debriyaja basarak calistiriyorum , arac dizel buarada

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Ben basmiyorum, ama dedem basiyor, bu yuzden enistemle her zaman kavga ediyorlar eniste baba arabaya zarar verirsin eski araba degil bunlar diyor, dedem de ilk arabami 1954 de aldim benden daha iyi mi bileceksin damat deyip dip gaz kontak yapiyor. Benim bildigim yeni arabalarda gerek yok ben kontak yapiyorum gidiyorum, havalarda hemen 3000 devirde calismasindan arabanin gerekli gazi kendisi verdigini de anliyorsun zaten.
    Aracınızda sorun var 3000 ne demek yahu...

    Herhalde cok kullandiniz vvt-i motorlari da oyle konusuyorsunuz. Soguk havalarda ve de uzun sure kullanilmamissa ilk kontakta 3000 devir civarina kadar cikar 10 sn icinde 2000 devirlere iner bir 10 sn de 1500 devir civarinda gezinir ve D ye takar takmaz 800 devire iniverir.

    Cok seviyorum bu forumun cok bilmislerini, desene 9 yildir bozuk motorlu araba ile geziyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Ben basmiyorum, ama dedem basiyor, bu yuzden enistemle her zaman kavga ediyorlar eniste baba arabaya zarar verirsin eski araba degil bunlar diyor, dedem de ilk arabami 1954 de aldim benden daha iyi mi bileceksin damat deyip dip gaz kontak yapiyor. Benim bildigim yeni arabalarda gerek yok ben kontak yapiyorum gidiyorum, havalarda hemen 3000 devirde calismasindan arabanin gerekli gazi kendisi verdigini de anliyorsun zaten.
    Aracınızda sorun var 3000 ne demek yahu...

    Herhalde cok kullandiniz vvt-i motorlari da oyle konusuyorsunuz. Soguk havalarda ve de uzun sure kullanilmamissa ilk kontakta 3000 devir civarina kadar cikar 10 sn icinde 2000 devirlere iner bir 10 sn de 1500 devir civarinda gezinir ve D ye takar takmaz 800 devire iniverir.

    Cok seviyorum bu forumun cok bilmislerini, desene 9 yildir bozuk motorlu araba ile geziyoruz.

    Alıntıları Göster
    VVtı motorlar bir gariptir, kışın buz gibi havada ecu soğuk havayı seziyor, zengin karışımla ilk marşta süper hızlı bir şekilde çalışıyor araba, ama motor sıcakken stop edildi, tekrar çalıştırılacak, motor yeterli benzini göndermiyor, düşük rölantiyle çalışmaya çalışıyor, sıcak motor soğuktan daha zor çalışıyor.




  • ben 1 ay fiat ta şu anda ford da staj yapıyorum şu ana kadar genel bakımdan sonra arabayı çalıştırırız sorun varmı diye ve hep camdan içeri uzanıp öyle marş yaparız sadece anahtarı çeviririz ne gaza nede debriyaja basarız karbüratörlü araçlar hariç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.