Merhabalar DH Otomobil Genel ailesi. 2005 model 1.3 multijet 75Hp 300bin km.de Albea aracımız var. Aracı aldıktan 1 ay kadar sonra sıcak soğuk fark etmeksizin geç çalışmaya başladı. Marşı epey uzatıyor, bazen 2 marşta bile 7. 8. sn.lerde zor çalışıyordu. Bir kaç ustaya götürdük, bırakmanız lazım inceleyeceğiz ancak bunlarda enjektör valfleri geri kaçırınca bu arızayı yapıyor bir baktırın dediler. Ancak enjektör valfi farklı bir olay olmasına rağmen benim yine de içime sinmemişti. Çünkü araçta titreme, çekiş düşüklüğü, beyaz, mavimsi ya da kara duman gibi hiçbir sorun yoktu. Ancak 2-3 usta da enjektörden emin olmayınca aracı ellemem deyince biz de el mahkum enjektörcüye gittik. Teste vurdu 1. ve 4. enjektör çok fazla 3. sü normalin üstü 2. si de normal kaçırıyordu. Usta bundan olabileceğini ama olmayabileceğini, sorunun çok farklı bir yerde de olabileceğini söyledi. Depodaki pompa, marş motorunun bir tık yavaş çevirmesi, akü, vs.vs. Biz de yaptıralım madem deyip 4 enjektörün de valfini yenilettik. Ancak araç düzelmedi. Geç çalışma sorunu düzelmediği gibi araç enjektörleri ilk taktığında çok tekliyor ve çok fazla beyaz duman atıyordu. ( Aracımız ne yapılmadan önce ne de sonra herhangi bir hata vermiyordu. Sadece akışmetre arızası veriyordu ki onun da fişini turbo hava giriş hortumu turbonun tam gibinden yırtık olduğu için arızaya düşüyor aracı çekişten düşürüyordu diye fişini çekmişler) Neyse aracı zorla çalışırken hataya düşürdü fişleri çekerek. Sonrasında da arızaları sıfırladı ve araç düzeldi gibi oldu. Sonrasında motorcu ustamız aracın akü şasesinden motor külbütör kapağı üzerine şase verdi ve araç tek marşta olması gerektiği gibi çalıştı. (Aslında işçiliği ve kablosu dahil 55 TL'lik arızaymış )
Şimdi geç çalışma sorunumuz yok ancak havalar sıcak olmasına rağmen ilk çalışmada yoğun bir beyaz duman atıyor ve çekiş düşük. Ancak ısınınca çekiş düzeliyor ve yükte duman atabiliyor. Enjektörcü şimdi de enjektör memende arıza vardır diyor. Ancak enjektörler yapılmadan önce böyle bir sorun yoktu. İlk başta ısıtma bujilerinden olsa diye düşündük ancak motor sıcakken de yapınca onu eledik.
Paragraf çok uzun oldu farkındayım ancak tüm aşamaları böyle uzun uzun anlatmak istedim sorunun net görülebilmesi açısından. Şimdi sormak istediğim:
- Gittiğimiz bir yer araca enjektör valfi yapılınca kodlanması gerekir 250 TL dedi. Ancak enjektörcü ve bizim asıl motorcu ustamız alakası yok diyor.
- Enjektörcü aracı ilk topladığında 3. ve 4. enjektörün yerini değiştirmişti. Acaba sorun bundan olabilir mi? Enjektörcü yine ondan olmaz diyor.
- Aracımızda termostatın sürekli açık kaldığından şüpheliyim. Çünkü sürekli ortada olması gereken hararet sadece rampa çıkarken veya yoğun trafikte ortada. Onun haricinde özellikle uzun yolda çeyreklerde geziyor. Bu da yanma odasını soğuttuğu için acaba mazotun yanması için tam verimli ortam oluşamıyor ve yakamadığı mazotu beyaz duman şeklinde atmasına mı neden oluyor acaba?
- Enjektörcü enjektörleri toplarken memelerden 4 enjektör de çok güzel mazot püskürtüyordu. Basınç testine de soktuğunda hiçbir enjektör memeden kaçırma yapmamıştı. Yani enjektör memesinin kaçırması sonucu beyaz duman atma olduğunu düşünmüyorum. Ancak enjektörcü bu memeleri beğenmedim demişti. Şimdi de onlardan yapar diyor. Çünkü orijinal Bosch değilmiş.
- Enjektörcü bir ihtimal de toplarken pislik gitmiş memelerden birisi yeterli püskürtme yapmıyor olabilir demişti. Bir yerde 150 TL'ye enjektörlerin temizlendiğini duydum. Acaba oraya yaptırsam mı?
- Son olarak arkadaşlar zaten parasız ve sıkışık durumdayız. Gereksiz yere para harcamak istemiyorum. Daha önceden başına gelen varsa yardımcı olursa çok sevinirim. Bir de 2007 model Linea'dan çıkma enjektör var. Acaba uyuyorsa ve enjektörleri sağlamsa hiç uğraşmayalım hep onu alıp takalım diyorum. Siz ne dersiniz?
Kısa özet: Aracımıza enjektör yaptırdık, yaptırmadan önce hiçbir sorun yokken şimdi ilk çalıştırmada yüke bindiğinde yoğun olmak üzere ısınınca da yüke bindiğinde aynadan da görülebilecek şekilde beyaz duman atıyor. Sorun ne olabilir? Bu arada dumanın kesinlikle yağ dumanı değil. Yağda hiç eksilme yok ve mavimsi değil. Ayrıca çok yoğun bir şekilde geniz yakıyor. Yani mazot kokusu.
Merhabalar değerli Otomobil Genel ailesi. 10 gün önce 1.3 multijet Albea aldık araç 300.000 km'de. Kafama takılan bazı sorular var;
1: Yakıt olarak bir çok kişi Shell diyor-hatta depo kapağında da Shell yazıyor- bazısı Opet diyor siz ne dersiniz?
2: Şanzuman yağı değiştirmek istiyorum. Nadiren de olsa ötme olabilir diyorlar siz ne dersiniz?
3: Aldığımız kişi enjektör bakımını yaptırdım dedi. Araçta anormal bir ses yok, kara duman, beyaz duman yok. Sadece bazen marş uzatması yapıyor hemen almıyor. Bazen de alır gibi yapıp da kontağı bırakırsınız ya hani ama motor çalışmaz öyle olduğu zaman ise motor çalıştıktan sonra 10 sn kadar ön ısıtma bujilerinin işaretini yakıyor. Ama kaputu açıp kontrol ettiğimde bujiler sanki yakın zamanda değişmiş gibi parıl parıl parlıyorlar. Acaba bu sorun neye işaret olabilir?
4: Şehir içi kullanımda 100km/lt oranı ideal olan nedir sizce?
5: Aracın süspansiyonları çok yumuşak. Bazen sönümlemekte epey yetersiz kalıyor gibi. Amortisörlerde yağ kaçağı göremedim ama yine de patlak olabilir tabii. Orijinalinden bir tık sert yay önerir misiniz?
6: Aracı satmak için değil nasipse uzun süre binmek için aldık. Uzun vade için neler yapmamızı önerirsiniz? Yasaklar bitince hemen tüm sıvıları değiştirmek istiyorum. Fren pedalında haddinden fazla boşluk var gibime geliyor. Arka kampanaların ayarı salmış desem el freni gayet güzel tutuyor. Acaba hidrolik sıvısının çok eskimesinden kaynaklanır mı? Yoksa zaten ABS'siz model olduğu için böyle boşluklu mu olur hep?
7: Bence şunu da yapsanız iyi olur diyeceğiniz bir şey var mı?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Bugün de burası Türkiye dedirttiniz ya helal olsun Türknet
|
Sistemin kendini resetlemesi
|
Görüntü gidip bilgisayar kitleniyor.
|
H110M Anakart İçin BİOS Güncellemesi Yapan Yer
|
|
Anakartımın dahili ses kartından memnun değilim.
|
Pc'ye Flashtan Format Atamıyorum
|
FX 4100 İçin Soğutucu Önerisi
|
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız. |
Efendiler, Biz tekke ve zaviyeleri din düşmanı olduğumuz için değil, din ve devlet düşmanı oldukları, Selçuklu ve Osmanlı'yı bu yüzden batırdıkları için yasakladık. Çok değil, yüz yıla kalmadan eğer bu sözlerime dikkat etmezseniz göreceksiniz ki; bazı kişiler, bazı cemaatler bir araya gelerek bizlerin din düşmanı olduklarımızı öne sürecek sizlerin oyunu alarak başa geçecek ama sıra devleti bölüşmeye geldiğinde birbirlerine düşeceklerdir. Ayrıca unutmayın ki; o gün geldiğinde her bir taraf diğerlerini dinsizlikle suçlamaktan geri kalmayacaktır. Mustafa Kemal Atatürk (17 Aralık 1927 / Ankara] Efendiler, Biz tekke ve zaviyeleri din düşmanı olduğumuz için değil, din ve devlet düşmanı oldukları, Selçuklu ve Osmanlı'yı bu yüzden batırdıkları için yasakladık. Çok değil, yüz yıla kalmadan eğer bu sözlerime dikkat etmezseniz göreceksiniz ki; bazı kişiler, bazı cemaatler bir araya gelerek bizlerin din düşmanı olduklarımızı öne sürecek sizlerin oyunu alarak başa geçecek ama sıra devleti bölüşmeye geldiğinde birbirlerine düşeceklerdir. Ayrıca unutmayın ki; o gün geldiğinde her bir taraf diğerlerini dinsizlikle suçlamaktan geri kalmayacaktır. Mustafa Kemal Atatürk (17 Aralık 1927 / Ankara] |
Son Giriş: geçen yıl
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 1.238
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.191
İkinci El Bölümü Mesajları: 13
Konularının görüntülenme sayısı: 14.964 (Bu ay: 262)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.722 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası