Merhabalar değerli Otomobil Genel ailesi. 10 gün önce 1.3 multijet Albea aldık araç 300.000 km'de. Kafama takılan bazı sorular var; 1: Yakıt olarak bir çok kişi Shell diyor-hatta depo kapağında da Shell yazıyor- bazısı Opet diyor siz ne dersiniz? 2: Şanzuman yağı değiştirmek istiyorum. Nadiren de olsa ötme olabilir diyorlar siz ne dersiniz? 3: Aldığımız kişi enjektör bakımını yaptırdım dedi. Araçta anormal bir ses yok, kara duman, beyaz duman yok. Sadece bazen marş uzatması yapıyor hemen almıyor. Bazen de alır gibi yapıp da kontağı bırakırsınız ya hani ama motor çalışmaz öyle olduğu zaman ise motor çalıştıktan sonra 10 sn kadar ön ısıtma bujilerinin işaretini yakıyor. Ama kaputu açıp kontrol ettiğimde bujiler sanki yakın zamanda değişmiş gibi parıl parıl parlıyorlar. Acaba bu sorun neye işaret olabilir? 4: Şehir içi kullanımda 100km/lt oranı ideal olan nedir sizce? 5: Aracın süspansiyonları çok yumuşak. Bazen sönümlemekte epey yetersiz kalıyor gibi. Amortisörlerde yağ kaçağı göremedim ama yine de patlak olabilir tabii. Orijinalinden bir tık sert yay önerir misiniz? 6: Aracı satmak için değil nasipse uzun süre binmek için aldık. Uzun vade için neler yapmamızı önerirsiniz? Yasaklar bitince hemen tüm sıvıları değiştirmek istiyorum. Fren pedalında haddinden fazla boşluk var gibime geliyor. Arka kampanaların ayarı salmış desem el freni gayet güzel tutuyor. Acaba hidrolik sıvısının çok eskimesinden kaynaklanır mı? Yoksa zaten ABS'siz model olduğu için böyle boşluklu mu olur hep? 7: Bence şunu da yapsanız iyi olur diyeceğiniz bir şey var mı? Cevaplar için şimdiden teşekkürler. |
2005 1.3 multijet Albea hk. merak ettiklerim
-
-
1-farketmez. daha az yakıt ıcın opet-daha gürültüsüz için shell
2-300 k araçta şanzıman yağını, fren yağını ve direksiyon yağını son 5 yılda değişmediyse değişirsen iyi olur.
3- kızdırma bujilerini kontrol ettir. çabuk bozuluyor.
4- 6-7 litre arası uygun
5- amortisörleri değiş patlak olmasa bile içi boşalmıştır
6- boşluk fren sisteminde bir çok şeyden olabilir.
7- soğutma suyunu ve trigeri kontrol etmeyi unutma.
-
-Yakıt bilinen markaalr olsun, gerisi farketmez.
-Değişmemiş şanzıman yağını değiştirdiğim için ötme sorunu yaşamama rağmen şimdi olsa gene değiştiririm.
-enjektörler işemesin yeter o motora.
-6
-düzgün bir usta ya da rotbalansçıya komple kontrol ettir yeter.
ben olsam önce su deposuna bakardım pas var mı diye, sonra triger durumu, sonra aks körüklerine bakardım yırtık ya da yıprama var mı? sökerken kırmayacak bir ustaya kızdırma bujilerine baktırırdım, geç almasının sebebi muhtemelen onlar. fren hidroliği nem çeken bir sıvıdır, uzun süre değişmezse sulanabilir, pas filan yapar, değiştirmek lazım. ön takım durumu, susturucular doldu mu? kurcalayacak yer bol.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 1 Mayıs 2021; 2:6:2 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X