Şimdi Ara

Aracımıza enjektör valfi yaptırdık şimdi beyaz duman atıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar DH Otomobil Genel ailesi. 2005 model 1.3 multijet 75Hp 300bin km.de Albea aracımız var. Aracı aldıktan 1 ay kadar sonra sıcak soğuk fark etmeksizin geç çalışmaya başladı. Marşı epey uzatıyor, bazen 2 marşta bile 7. 8. sn.lerde zor çalışıyordu. Bir kaç ustaya götürdük, bırakmanız lazım inceleyeceğiz ancak bunlarda enjektör valfleri geri kaçırınca bu arızayı yapıyor bir baktırın dediler. Ancak enjektör valfi farklı bir olay olmasına rağmen benim yine de içime sinmemişti. Çünkü araçta titreme, çekiş düşüklüğü, beyaz, mavimsi ya da kara duman gibi hiçbir sorun yoktu. Ancak 2-3 usta da enjektörden emin olmayınca aracı ellemem deyince biz de el mahkum enjektörcüye gittik. Teste vurdu 1. ve 4. enjektör çok fazla 3. sü normalin üstü 2. si de normal kaçırıyordu. Usta bundan olabileceğini ama olmayabileceğini, sorunun çok farklı bir yerde de olabileceğini söyledi. Depodaki pompa, marş motorunun bir tık yavaş çevirmesi, akü, vs.vs. Biz de yaptıralım madem deyip 4 enjektörün de valfini yenilettik. Ancak araç düzelmedi. Geç çalışma sorunu düzelmediği gibi araç enjektörleri ilk taktığında çok tekliyor ve çok fazla beyaz duman atıyordu. ( Aracımız ne yapılmadan önce ne de sonra herhangi bir hata vermiyordu. Sadece akışmetre arızası veriyordu ki onun da fişini turbo hava giriş hortumu turbonun tam gibinden yırtık olduğu için arızaya düşüyor aracı çekişten düşürüyordu diye fişini çekmişler) Neyse aracı zorla çalışırken hataya düşürdü fişleri çekerek. Sonrasında da arızaları sıfırladı ve araç düzeldi gibi oldu. Sonrasında motorcu ustamız aracın akü şasesinden motor külbütör kapağı üzerine şase verdi ve araç tek marşta olması gerektiği gibi çalıştı. (Aslında işçiliği ve kablosu dahil 55 TL'lik arızaymış  )


    Şimdi geç çalışma sorunumuz yok ancak havalar sıcak olmasına rağmen ilk çalışmada yoğun bir beyaz duman atıyor ve çekiş düşük. Ancak ısınınca çekiş düzeliyor ve yükte duman atabiliyor. Enjektörcü şimdi de enjektör memende arıza vardır diyor. Ancak enjektörler yapılmadan önce böyle bir sorun yoktu. İlk başta ısıtma bujilerinden olsa diye düşündük ancak motor sıcakken de yapınca onu eledik.


    Paragraf çok uzun oldu farkındayım ancak tüm aşamaları böyle uzun uzun anlatmak istedim sorunun net görülebilmesi açısından. Şimdi sormak istediğim:


    • Gittiğimiz bir yer araca enjektör valfi yapılınca kodlanması gerekir 250 TL dedi. Ancak enjektörcü ve bizim asıl motorcu ustamız alakası yok diyor.
    • Enjektörcü aracı ilk topladığında 3. ve 4. enjektörün yerini değiştirmişti. Acaba sorun bundan olabilir mi? Enjektörcü yine ondan olmaz diyor.
    • Aracımızda termostatın sürekli açık kaldığından şüpheliyim. Çünkü sürekli ortada olması gereken hararet sadece rampa çıkarken veya yoğun trafikte ortada. Onun haricinde özellikle uzun yolda çeyreklerde geziyor. Bu da yanma odasını soğuttuğu için acaba mazotun yanması için tam verimli ortam oluşamıyor ve yakamadığı mazotu beyaz duman şeklinde atmasına mı neden oluyor acaba?
    • Enjektörcü enjektörleri toplarken memelerden 4 enjektör de çok güzel mazot püskürtüyordu. Basınç testine de soktuğunda hiçbir enjektör memeden kaçırma yapmamıştı. Yani enjektör memesinin kaçırması sonucu beyaz duman atma olduğunu düşünmüyorum. Ancak enjektörcü bu memeleri beğenmedim demişti. Şimdi de onlardan yapar diyor. Çünkü orijinal Bosch değilmiş.
    • Enjektörcü bir ihtimal de toplarken pislik gitmiş memelerden birisi yeterli püskürtme yapmıyor olabilir demişti. Bir yerde 150 TL'ye enjektörlerin temizlendiğini duydum. Acaba oraya yaptırsam mı?
    • Son olarak arkadaşlar zaten parasız ve sıkışık durumdayız. Gereksiz yere para harcamak istemiyorum. Daha önceden başına gelen varsa yardımcı olursa çok sevinirim. Bir de 2007 model Linea'dan çıkma enjektör var. Acaba uyuyorsa ve enjektörleri sağlamsa hiç uğraşmayalım hep onu alıp takalım diyorum. Siz ne dersiniz?


    Kısa özet: Aracımıza enjektör yaptırdık, yaptırmadan önce hiçbir sorun yokken şimdi ilk çalıştırmada yüke bindiğinde yoğun olmak üzere ısınınca da yüke bindiğinde aynadan da görülebilecek şekilde beyaz duman atıyor. Sorun ne olabilir? Bu arada dumanın kesinlikle yağ dumanı değil. Yağda hiç eksilme yok ve mavimsi değil. Ayrıca çok yoğun bir şekilde geniz yakıyor. Yani mazot kokusu.








  • quote:

    Enjektörcü aracı ilk topladığında 3. ve 4. enjektörün yerini değiştirmişti. Acaba sorun bundan olabilir mi? Enjektörcü yine ondan olmaz diyor.

    enjektörleri eski yerine alın ve o ustanın önünden bir daha geçmeyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sürü sebebi olabilir mesela motora yeteri kadar hava gitmez ise de mazot verimli yanamaz ve duman atılır.

    Bir de özel değilse hangi şehirdesiniz, eğer Ankara'da iseniz hangi sanayi sitesinde işlem yaptırdınız öğrenebilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Çok haklısınız ancak başkasına elletme konusunda da kararsızım. Yakın zamanda bir abimiz başka bir ilde sanayide 7500 TL masraf ederek 2006 model Ford Cornet aracının yüksek basınç pompasını sıfırladı ve çok memnun kaldı. Yine de götürüp göstermekte fayda var.

  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    Hava filtresini falan değişeli 1000 km. bile olmadı hocam. Araç bence hava alıyor. Zaten çekiş düşüklüğü sadece duman attığı sırada oluyor mesela bazen 20-30 km. yol yapıyorum. Yol bilgisayarını hep anlık yakıt tüketimi konumunda kullanıyorum. Bir bakıyorum tüketim 5.5- 6.0 lt./100 km. bulmuş ancak rampa çıkmıyorum, önden şiddetli rüzgar almıyorum araç da yüklü değil. O ara dikize bakıyorum yoğun bir şekilde dikize yansıyor beyaz duman. İlginçtir o ara hararet de göstergede çeyreklerde oluyor.


    Ben Giresun'dayım hocam. Bulancak sanayide yaptırdım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Hava filtresini falan değişeli 1000 km. bile olmadı hocam. Araç bence hava alıyor. Zaten çekiş düşüklüğü sadece duman attığı sırada oluyor mesela bazen 20-30 km. yol yapıyorum. Yol bilgisayarını hep anlık yakıt tüketimi konumunda kullanıyorum. Bir bakıyorum tüketim 5.5- 6.0 lt./100 km. bulmuş ancak rampa çıkmıyorum, önden şiddetli rüzgar almıyorum araç da yüklü değil. O ara dikize bakıyorum yoğun bir şekilde dikize yansıyor beyaz duman. İlginçtir o ara hararet de göstergede çeyreklerde oluyor.


    Ben Giresun'dayım hocam. Bulancak sanayide yaptırdım.

    Sebep çok basit, motorunuz mazotu yakamıyor, bu sebeple duman olarak atıyor. Çekiş düşüyor ve hararet de düşüyor çünkü olması gereken yanma gerçekleşmiyor.


    Sebebini böyle yazarak bulmak zor olur sanırım, kontrol edilmesi lazım. Enjektörlerle ilgili olabileceği gibi hava ile ilgili de olabilir. Hava filtresi hariç sensörler sıkıntısız çalışıyor mu bakıldı mı ? Veya emme manifoldu temizlettiniz mi hiç?





  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    Çalışmayan tek sensör MAF yani akışmetre. Onu takınca da çekişten düşürüyor aracı. Turbo emiş hortumu da patlak olduğu için şimdilik onu ellemek istemedim.


    Emme manifoldunu hiç temizletmedik, enjektör yapıldıktan sonra böyle olduğu için enjektöre yoğunlaştık. MAP sensörünü bir söküp durumuna bakmakta fayda var o zaman hocam. Direkt manifolda bağlı olduğu için.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • xxkowboyxx X kullanıcısına yanıt
    hocam şuan enjektörlerin düzgün çalışmıyor her enjektörün ecuda kayıtlı kodu var ona göre püskürtme yapıyor. en yakın zamanda eski haline getirin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    hocam şuan enjektörlerin düzgün çalışmıyor her enjektörün ecuda kayıtlı kodu var ona göre püskürtme yapıyor. en yakın zamanda eski haline getirin.

    Kodlarına göre ecu ayarlaması yapmadan enjektör yeri değiştirecek kadar iş bilmez enjektörcü yoktur heralde ya


    Edit:

    Gerçi ilk mesajda enjektörcüsü ve motorcusu valf değişimi sonrası "kodlanması gerekmez" demiş "ben kodladım zaten yerleri değişince" dememiş demek ki enjektörcü kodlamamış...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtesHırsızı -- 11 Temmuz 2021; 18:52:19 >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Eski haline getirince düzelmezse 250 TL verip kodlatsam mı hocam? Çünkü çok bilgi kirliliği var gerçekten. Hem enjektörcü hem de motorcu kodlanmaya gerek yok diyor. Youtube'daki bir çok usta da enjektör yaptıkları araçları kodluyorlar.

  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle hocam. Dip gazda da bariz şekilde duman atıyor o kadar bişey değil diyor adam ya. Motorcu usta da enjektörden yapar diyor. Enjektörün kodlanması mı gerekli ustam diyorum yok ondan olmaz diyor. Şaşırdım vallahi.

  • xxkowboyxx X kullanıcısına yanıt
    tek yapmanız gereken 3 ve 4. enjektörlerin yerini değiştirmek ya da bilgisayara bağlayıp 3 ve 4. enjektör kodlarını birbirleri ile değiştirtin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Bana da en mantıklı seçenek bu geliyor hocam. Düzelmezse de artık diğer çözümleri deneyeceğiz.

  • Güncelleme: Beyaz duman sorununu ve ilk çalışmada aşırı hanttallık sorununu çözdük. 2 hafta önce işin ehli denilen ustaya aracı götürdük. Enjektörleri hemen teste soktular ve çok şaşırdılar. İlk tepkileri bu araç yürüyor mu abi bu enjektörleri kime yaptırdınız dediler. Ben de durumu izah ettim. Ustanın açıklamasından anladığım kadarıyla bu enjektöre 0.83 olması gereken valfler 0.15 gibi bir şey takılmış. Bu valfler kesinlikle bu enjektörün değil dediler ve 4 enjektör için 2800 lira fiyat verdiler. Tabii ki bu fiyat bize yüklü gelince usta madem birini yapalım mutlaka çünkü hiç püskürtmüyor o da 700 lira olur dedi. Beyaz dumanın da gideceğinin ve çekişin düzeleceğinin güvencesini verince biz de yaptırdık. Sonuç olarak araç şuan hiç beyaz duman kara duman vs. atmıyor. Çok farklı bir araç oldu gerçekten. Ayriyeten mazot filtresinin kapağından ve filtreden rail pompasına giden hortumun diplerinden hafif mazot terlemeleri vardı onları da yaptırdık. Son olarak da bilgisayara bağlayıp değerlerine bakıldı ve arızalar silindi. İşlem başarıyla tamamlandı.


    Dipnot: Bu araçlarda enjektör kodlaması olmuyormuş.





  • arkadaşlar usta değişim - değişecek vs dediğinde , yetkili servisten muhakkak fiyat alın. genelde ustalardan daha ucuza yapıyorlar ve ustaların orjinal dediği genelde orjinal olmuyor. şimdi ararsanız yetkili servisi 4 enjektor fiyatını+ işçilik sorun anlayacaksınız ne dedediğimi.

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Haklısınız hocam. İlk başta yetkili servise gidip arıza tespiti yaptırmalıydık 100 TL gibi bir ücreti vardı. Ancak bu enjektör konusunda gerçekten bilgi kirliliği çok fazla. Kimisi ısıtmalarda sorun var kırılmadan çıkarsa bujiler hariç 250 TL işçilik alırım kırılırsa 250 TL birini çıkarması diyor kimisi kodlanacak 250 TL diyor gerçekten Allah adamı bunların eline düşürmesin.

  • Enjektörleri eski yerine alın, sonra orijinal cihaz ile Fiat servisinde değerlere baktırın. Ondan sonra ne yapılacak ise yapılır. Servise giderken de yanınıza Linea enjektörlerini alın, sorun varsa orada onları takarlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 1 Ekim 2021; 20:56:33 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.