Merhaba Arkadaşlar, Aracım 2004 model Chevrolet Rezzo 1.6 SX Motor. Aracı yaklaşık 2 ay önce aldım. bir ay önce de antifirizini değiştirdim. Bu işlemi yaptıktan sonra aracım stop ettikten sonra yedek su tankı kapağından su atıyor kapağı gevşetiyor. Bunu her zaman değil belli belirsiz aralıklarda yapıyor. Uzun yola çıkmadan önce ustama gösterdim. o da su tankını ve kapağını değişti fakat sorun devam etti. Aynı gün yine aynı problemi yaşadım. Aracın yürüyeninnde herhangi bir sıkıntı yok. Fakat Usta aracın conta yaktığını söylüyor. Masrafın 40-50 bin civarı olacağını söyledi. Sizce ne yapmalıyım. Lütfen yardımcı olur musunuz. |
Aracım stop ettikten sonra genleşme kabının kapağından su atıyor.
-
-
Emsal sorunlarda genleşme kabını veya genleşme kabının kapağını değişmek soruna evet çözüm olması gerekiyor fakat burada orjinal olmayan parçalar kullanıldı ise sıkıntı yaşanmaya devam edilmesi de çok muhtemel oluyor.
"Genleşme kabı ve kapağı kesinlikle orjinal olmalıdır."
Bunlardan ziyade eğer sorun halen devam ediyor ise;
Araçta antifriz yok ise tüm suyunu boşaltın, tamamen antifriz ile dolumunu yapın, sistemin havasının mutlaka alınması gerekiyor.
Kaçak kontrolü yapılmalı sistem bir yerden hava almadığı sürece kaynama yapmaz.
Termostat kapalı kalmış olabilir güvenirliğine emin değilseniz düşünmeden değiştirin.
Denenecek yöntemlerin tamamı denenmeden gel conta kapak değişeceğiz 50-60bin diyen esnafa Allah'ın selamından başka bir şey vermeyin.
-
Teşekkür ederim. Taktığım parçalar orjinal değildi. Dediğinizi deneyeceğim. Bir de yakın zamanda lpg bakımlarını yaptım. Yapan usta basıncı yükseltti. 0.89 civariyken 1.10 yaptı. Lpg Atiker marka gaz ile suyu karıştırması mümkün değil diyorlar ama ondan olabilir mi sizce. -
LPG sistemi ile alakalı bir durumun stop eden aracın su kaynatmasına neden olacağı zor bir ihtimal. Dedikleri doğrudur gaz ile suyun sistemi tamamen farklıdır birbirine karışması mümkün olmaz.
Genleşme kabı ve kapağı orjinal olmadığı için halen 1. şüpheli konumundadır. Bu ürünler belli bir basınca dayanıklı ve aracın çalışma sıcaklığına uygun olması gerekir. Çoğu araçta bu parçalar yan sanayi olarak verim vermemektedir.
-
Bugün 5, 7 ve 10 km olmak üzere 3 ayrı durup çalıştırmada üstelik yoğun trafikte arabayı klima açık bir şekilde kullandım. Ayrıca klima fanını arabayı stop ettirmeden önce kontrol ettim. Önce klimayı kapatıp sonra arabayı stop ettirdim. Sonuç olumlu klima fanı arabanın motorunu soğutunca sıkıntı yaşanmadı. Termostat ya da devirdaimle alakalı da olabilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X