Şimdi Ara

SERT DEBRİYAJ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
41.827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.2002 toyota corolla 1,6 aracım var.2006 yılında aldım ve ilk aracım.Aracımın debriyajının oldukça sert olduğunu aynı araca sahip bir tanıdığımızın 2001 corollasına binince farkettim.
    Aracımda en ufak bir kaçırma titreme problemi yok ve çok seri bir araba.Ayrıca vites geçişlerindede sorun yok.Bu bana balatanın bitmediğini gösteriyor.
    Sanayide birkaç ustaya götürdüm.Birisi olduğu yerde vites testi yaptı diğerleriylede yokuş yukarı test sürüşü yaptık ve söyledikleri balatanın kesinlikle çok iyi durumda olduğu ve debriyajının sertliğine alışmam gerektiği.
    Forumda okuduklarımdan ve netten öğrendiklerimle bir başka ustaya gittim ve debriyaj telini ayarlattım.Fakat debriyajım hala çok sert.
    Bir başka marka araçla karşılaştırmış olsam bu model araçlarda böyleymiş deyip üstünde durmak istemiyorum lakin, aynı model ve marka bir başka araçta adeta pamuk gibi bir debriyaj varken benimkinin kazık gibi olması canımı sıkıyor ve birşeylerin ters gittiğini düşündürüyor.
    Sizlerden aynı problemi yaşayan ve bu problemine çözüm bulabilenlerin cevaplarını bekliyorum.
    Balata bitmeden debriyaj sertleşirmi? Sertleşirse sorunu nerede aramalıyım.Belki biryerleri yağlayarak bütün halde debriyaj setini değiştirme masrafından kurtulabilirim diye düşünüyorum...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sert Debriyaj: Nedenleri ve Yumuşatma Yolları

    Sert bir debriyaj, araç kullanırken rahatsızlık verebilir ve hatta sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Debriyajın sertleşmesine neden olan çeşitli faktörler bulunmaktadır ve bu sorunu çözmek için uygulayabileceğiniz birkaç etkili strateji vardır.

    Debriyajın Sertleşmesinin Nedenleri

    • Yay zayıflaması: Debriyajın baskı plakasını yerinde tutan yayların zamanla zayıflaması sertleşmeye neden olabilir.
    • Debriyaj plakalarının aşınması: Debriyaj plakaları aşındığında, sürtünme katsayısı azalır ve bu da daha fazla kuvvet uygulanmasını gerektirir.
    • Çatal veya rulman arızası: Debriyaj çatalı veya rulmanı bozulduğunda, debriyaj işlemini zorlaştırabilir.
    • Hidrolik sistem sorunları: Hidrolik debriyaj sistemleri, debriyaja uygulanan gücü sıvı aracılığıyla iletir. Sızıntı veya diğer problemler, debriyaj sertleşmesine neden olabilir.

    Debriyajın Yumuşatılması Yolları

    • Debriyaj Kablosunun Ayarlanması: Manuel debriyajlı araçlarda, debriyaj kablosunu ayarlayarak pedal direncini azaltabilirsin.
    • Debriyaj Hidrolik Sisteminin Havasını Alma: Hidrolik debriyajlı araçlarda, sistemde hava olması sertleşmeye neden olabilir. Hava kabarcıklarını gidermek için sistemi havalandırmak gerekir.
    • Debriyaj Yayının Değiştirilmesi: Zayıflamış yayların değiştirilmesi, pedal direncini azaltmaya yardımcı olabilir.
    • Debriyaj Plakalarının Değiştirilmesi: Aşınmış debriyaj plakaları sertleşmeye neden olabilir. Bu plakaları değiştirerek sorunu çözebilirsin.
    • Çatal veya Rulmanların Değiştirilmesi: Arızalı çatal veya rulmanlar debriyaj işlemini zorlaştırabilir. Bu bileşenleri değiştirmek sorunu çözebilir.

    Debriyaj sertleşmesi problemi yaşıyorsan, sorunun nedenini doğru bir şekilde belirlemek ve uygun çözümü uygulamak için kalifiye bir tamirciye danışmak önemlidir. Bu adımları izleyerek, sert debriyajını yumuşatabilir ve sürüş deneyimini iyileştirebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Debriyaj baskısının yaprak yaylarıda zaman içerisinde esnekliğini kaybedip sertleşebiliyor. İlla balatası bitince sertleşir diye bir durum söz konusu değil. Araba hiç baskı balata değiştirmediyse ihtiyacı bu setin değişimi olabilir. Eğer oyleyse baskı, balata, rulman set olarak değişiyor ve yetkili serviste sana buiş 600-800 gibi bi rakama olur. Tabi bu dediğim sen pedala bastığında balatayı ayıran sistemde bir sorun yoksa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muSSTafa

    Debriyaj baskısının yaprak yaylarıda zaman içerisinde esnekliğini kaybedip sertleşebiliyor. İlla balatası bitince sertleşir diye bir durum söz konusu değil. Araba hiç baskı balata değiştirmediyse ihtiyacı bu setin değişimi olabilir. Eğer oyleyse baskı, balata, rulman set olarak değişiyor ve yetkili serviste sana buiş 600-800 gibi bi rakama olur. Tabi bu dediğim sen pedala bastığında balatayı ayıran sistemde bir sorun yoksa.



    Arabayı 53000 de aldım.Şimdi 89000 de.Şimdiye kadar baskı balata değişimi olmadı.Son çare olarak bunu yapacağım.Yalnız son söylediğinize kafam takıldı.Pedala basıldığında balatayı ayıran sistemde bir sorun olup olmadığı kullanıcı tarafından anlaşılabilirmi?
    Tşk. ederim..
  • Arabada daha orjinal baskı balata olabilir ve artık ömrünün son günlerini yaşıyor olabilir.
    Araba gaz yiyor mu ?
    6-7.000 devire kadar ivmelenme sürüyormu yoksa devir boşa yükselip arabada gitmemezlik oluyor mu
    Gaza basışınızda bir gitmemezlik gariplik hissettinizmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    Arabada daha orjinal baskı balata olabilir ve artık ömrünün son günlerini yaşıyor olabilir.
    Araba gaz yiyor mu ?
    6-7.000 devire kadar ivmelenme sürüyormu yoksa devir boşa yükselip arabada gitmemezlik oluyor mu
    Gaza basışınızda bir gitmemezlik gariplik hissettinizmi



    Evet halen orjinal balatası var üzerinde.Benden önceki sahibini tanıyorum.Fakat orjinal balata bile olsa bitmediyse değiştirmek istemiyorum sorun bu.
    İlk mesajımda yazmıştım.Araba çok seri hızlanıyor.Kalkışta bir titreme yok.Eğer km göstergesi yanlış değilse bursa otobanda 210 u gördüm.
    Ayrıca bu söylediklerimi dolapderede ustalarada test ettirdim.Onlarında söylediği balatanın iyi durumda olduğu, debriyaj pedalınında üretimden kaynaklanan nedenlerle sert olabileceği vs vs.Sadece ustalardan birisi debriyaj pedalının teliyle uğraştı ama değişen birşey yok.
    Sanırım bütün halinde debriyajı değiştirecez başka çare yok..




  • Arkadaşım debriyaj telini kontrol ettir diyeceğim ancak ettirmişsin. aklıma tek bir ihtimal geliyor bazı kişiler araçtaki balata kısmını değiştirip (çakma balata kullanıp) baskı kısmını eskisiyle idare ediyorlar. Baskı kısmındaki metal yapraklarda zamanla sertleştiği için debriyaj haliyle sert oluyor. Aslında olması gereken baskı ve balatının diğer rulman..vs gibi parçalarla birlikte komple değişmesi ancak ister uyanıklık de ister saflık de ne dersen de dediğim gibi bazıları sadece ve sadece balata çaktırıyor ve ekonomik yönden hallediyor bu işi. Çakma balata da debriyaj kaçırmaz, istediğin hızı yaptırır tek sıkıntısı sert olur.
  • Sorun rulmanda bence. kolay gelsin
  • Her ihtimal olabılır.içinizin rahat etmesı ıcın sanjuman ınecek gıbı görunuyorr
  • baskı balata set aynı mı kullanılıyor ama imzamdaki aracıma 3 hafta önce 175 tl parça, 100 tl işçilikle değiştirdim benimkide orjinal baskı balataydı ama son zamanlarda artık gitmiyorum demeye başladı araba mecbur değiştirdim. bence inicekse set olarak değiştirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    baskı balata set aynı mı kullanılıyor ama imzamdaki aracıma 3 hafta önce 175 tl parça, 100 tl işçilikle değiştirdim benimkide orjinal baskı balataydı ama son zamanlarda artık gitmiyorum demeye başladı araba mecbur değiştirdim. bence inicekse set olarak değiştirin.


    Sağolun arkadaşlar.Karar vermemde etkili oldu yazdıklarınız.Sorunun ne olduğunu anlamak için debriyajın aşağı inmesi gerekirse en iyisi inmişken değiştirmek.
    Bende baskı balatayı set olarak değiştirmeye karar verdim.Çünkü balata bitmemiş bile olsa debriyajın sertliği trafikte birde istanbulda şehir içinde sol bacağa kas yaptırıyor:)
    Baskı balatayı ne marka aldınız? Bide değişltirdiğiniz yer istanbulda ve memnunsanız banada yazarsanır mutlu olurum.




  • selam

    doğru karar vermişsin aracının sorunu baskı şemsiyeleri sertleşmiş ondan deb setini değişince şikayetin gececektir oluşum sebebi trafikde devamlı bas bıra bas bırak celik şemsiyeler ister istemez sertleşiyor debriyajı değişirsen sorunu kalmaz bula bilirsen valeo yu tercih et bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoog


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    baskı balata set aynı mı kullanılıyor ama imzamdaki aracıma 3 hafta önce 175 tl parça, 100 tl işçilikle değiştirdim benimkide orjinal baskı balataydı ama son zamanlarda artık gitmiyorum demeye başladı araba mecbur değiştirdim. bence inicekse set olarak değiştirin.


    Sağolun arkadaşlar.Karar vermemde etkili oldu yazdıklarınız.Sorunun ne olduğunu anlamak için debriyajın aşağı inmesi gerekirse en iyisi inmişken değiştirmek.
    Bende baskı balatayı set olarak değiştirmeye karar verdim.Çünkü balata bitmemiş bile olsa debriyajın sertliği trafikte birde istanbulda şehir içinde sol bacağa kas yaptırıyor:)
    Baskı balatayı ne marka aldınız? Bide değişltirdiğiniz yer istanbulda ve memnunsanız banada yazarsanır mutlu olurum.

    Merhaba, ben Fatihtenim, Zeki usta diye birisi var İtfaiye'ye yakın yeri, baskı balata Aisin markaydı sanırım, işcilikte 175 milyondu ama bi tanıdık vasıtasıyla 100 milyona halloldu.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.