Şimdi Ara

Aracı stop ettikten sonra fanın durması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
43.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar.
    uzun süredir aklımda bir soru var.
    şimdi arabayı stop edince bir süre fanın çalışması gerekmez mi?ama bizim arabada stop edince fan hemen duruyor.tamam devir daim çalışmıyor olabilir ama radyatördeki suyun soğuması daha iyi olmaz mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Stop Ettikten Sonra Fan Çalışması

    Araç stop edildikten sonra fanın çalışmasının birkaç nedeni olabilir:

    • Motorun Soğutulması: Motor çalışırken ısınır ve stop edildikten sonra bile bir süre sıcak kalır. Fan, motorun aşırı ısınmasını önlemek için çalışmaya devam ederek motoru soğutur.
    • Klima Sistemi: Aracınızın kliması açıkken araç stop edilse bile fan, kondansörü soğutmaya devam edebilir.
    • Soğutma Sistemi Arızası: Bazı araçlarda, soğutma sistemi arızaları nedeniyle araç stop ettikten sonra da fan çalışabilir. Bu durumda, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Araç Stop Ettikten Sonra Fan Çalışmıyorsa:

    Araç stop ettikten sonra fanın çalışmaması da bir soruna işaret edebilir:

    • Fan Arızası: Fan motoru veya diğer bileşenleri arızalanmış olabilir.
    • Soğutma Sistemi Sorunu: Soğutma sıvısı seviyesi düşükse veya radyatör tıkalıysa fan düzgün çalışamayabilir.

    Aracı stop ettikten sonra fanın çalışması veya çalışmamasıyla ilgili sorunlar yaşıyorsanız, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz ve sorunun kaynağını tespit ettirmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ihtiyacı olmuyor demekki müşürün fanı çalıştırmaya benimde genelde çalışmıyor stop edince anca cok sıcak günlerde bi miktar calısıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    ihtiyacı olmuyor demekki müşürün fanı çalıştırmaya benimde genelde çalışmıyor stop edince anca cok sıcak günlerde bi miktar calısıyor
    yazın çok dur kalk yapıp ardından stop edince bile anında duruyor fan.aracı stop etmesem daha çalışacak yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    yazın çok dur kalk yapıp ardından stop edince bile anında duruyor fan.aracı stop etmesem daha çalışacak yani.

    Alıntıları Göster
    Araçtan araca farklılık gösterir. Kontakile bağlantılıysa çat diye durur.
    VW Jetta-Passat ve Golf'te gördüğüm ve gözlemlediğim kadarıyla kontağı kapattıktan sonra çalışan fanın elektriği birden kesilmiyor.
    Fan kademeli olarak yavaşlayıp duruyor. Bu da yaklaşık 30sn sürüyor. Demek ki yetiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackerboy644

    Araçtan araca farklılık gösterir. Kontakile bağlantılıysa çat diye durur.
    VW Jetta-Passat ve Golf'te gördüğüm ve gözlemlediğim kadarıyla kontağı kapattıktan sonra çalışan fanın elektriği birden kesilmiyor.
    Fan kademeli olarak yavaşlayıp duruyor. Bu da yaklaşık 30sn sürüyor. Demek ki yetiyor...

    Alıntıları Göster
    84 model arabamda kontağa bağlı, müşür de motor bloğunda. Eğer kontağa bağlı olmasaydı herhalde akü biterdi...

    Devridaim durduktan sonra fanın bir faydası yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    84 model arabamda kontağa bağlı, müşür de motor bloğunda. Eğer kontağa bağlı olmasaydı herhalde akü biterdi...

    Devridaim durduktan sonra fanın bir faydası yok.

    Alıntıları Göster
    Kontağı kapatılmış aracı soğutmaya devam etmenin amacı ne? Duran araç zaten kendi soğur..

    Kısa süre sonra tekrar araca binip gideceğimiz durumlarda motorun sıcak kalması daha mantıklı gibi geliyor bana..




  • İste ben de onu merak ediyorum.
    Kimi arabada calismaya devam ediyor, kiminde de duruyor.
    Sogutmaya gerek yoksa neden calisir :s
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    İste ben de onu merak ediyorum.
    Kimi arabada calismaya devam ediyor, kiminde de duruyor.
    Sogutmaya gerek yoksa neden calisir :s


    Demek ki bazı arabalarda çalışması gerekiyor. Tofaş grubunda çalışıyordu bildiğim kadarıyla. Hatta araç güneş altında beklerken bile çalışıyordu durduk yere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackerboy644


    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    İste ben de onu merak ediyorum.
    Kimi arabada calismaya devam ediyor, kiminde de duruyor.
    Sogutmaya gerek yoksa neden calisir :s


    Demek ki bazı arabalarda çalışması gerekiyor. Tofaş grubunda çalışıyordu bildiğim kadarıyla. Hatta araç güneş altında beklerken bile çalışıyordu durduk yere...

    tof - aşk :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    İste ben de onu merak ediyorum.
    Kimi arabada calismaya devam ediyor, kiminde de duruyor.
    Sogutmaya gerek yoksa neden calisir :s


    maliyet... 40 Wattlık motorun akımını kontaktan geçirmek doğru değil, bunun için kontak akımını referans alacak bir röle daha lazım. Röle ucuz belki ama devletler zorunlu tutmadıkça farlara sileceklere bile konulmayabiliyor. Sonra tutukluk yapma ihtimalleri var, kaliteli olması gerekir, her şeye röle konulsa sigorta kutusunu büyük yapması gerekir.

    Ama blokta bir sensör, kaliteli bir röle ve kontağın güvenlik için gerekli üç beş şey dışında herşeyi kapatması bence daha iyi bir çözüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    İste ben de onu merak ediyorum.
    Kimi arabada calismaya devam ediyor, kiminde de duruyor.
    Sogutmaya gerek yoksa neden calisir :s



    Komşuda Megane var,adam arabayı park edip gidiyor;ama o fan hala çalışıp duruyor.Ben bugüne kadar fan sesini duymadım desem yeridir,motoru kapattıktan sonra çalıştığına hiç şahit olmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    İste ben de onu merak ediyorum.
    Kimi arabada calismaya devam ediyor, kiminde de duruyor.
    Sogutmaya gerek yoksa neden calisir :s



    Komşuda Megane var,adam arabayı park edip gidiyor;ama o fan hala çalışıp duruyor.Ben bugüne kadar fan sesini duymadım desem yeridir,motoru kapattıktan sonra çalıştığına hiç şahit olmadım.

    Alıntıları Göster
    Fanı duymuyorda olabilirsin, benim 307 de fan sesi duymak neredeyse imkansız koskaca fan var ses çıkmıyor.
    Bende bunu hararet müşürünü değiştirdiğim zaman farkettim, fanın devreye girmesini bekledim durdum meğer fan çalışıyormuş.




  • Herhangi bir olmsuzdurum ve ariza soz konusu degil ise arac kendiligin ayarladigi icin gerek duymadigi zamanlar oluur bu yuzden calismamassi normaldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RBdriftking

    Herhangi bir olmsuzdurum ve ariza soz konusu degil ise arac kendiligin ayarladigi icin gerek duymadigi zamanlar oluur bu yuzden calismamassi normaldir.
    araç stop ettikten sonra fanın çalışmaya devam etmesi gayet doğal bir durumdur.
    araç bir şekilde hararet yaptırılmıştır stop edince fanın rüzgarı bloğu soğutur vede radyatör soğutma sıvısınıda.sıvıların sıcak soğuk iç dinamiği gereğide soğuyan sıvı dibe ısınanı yukarı şeklindede soğutmaya azda olsa devam edilir.istenen düzeye gelincede stop eder.
    hiçbir sakınca yok.üstelik olması gerekende bu......
  • Önceden VANTİLATÖR KAYIŞI denilen bir şey vardı, çok güzel dayak atılırdı, usta çırağın kıçına 3 tane salladı mı Kamçılı Adam INDIANA JONES yanında bülbül kalırdı. Bu kayış gücünü krank miline bağlı volan marifetiyle alırdı ve V şeklindeydi, bu nedenle adı bazen V kayışı olarak da geçer ama genelde iki ayrı kayış kullanılırdı ki daha hızlı dönsün.

    Daha sonra baktılar ki motor çalıştıktan hemen sonra vantilatör kayışı da döndüğünden radyatöre hemen hava üflemesi nedeni işe motor daha geç ısınıyor, bu durumu önce termostat ve sonra da sıcaklık kavramalıvantilatör göbeği ile çözdüler.

    Zaman geçtikçe vantilatör artık gücünü kayıştan değil, hemen göbeğine bağlanan bir elektrik motorundan aldı. Elektrik motoru da fan müşürü denilen ve sıcaklığa göre NAND kapısı açılıp kapanan bir diyaktan almaya başladı. Motor ısınmadıkça fan müşürü açmaz, fan devreye girmez, termostat da kapalı kalırdı.

    FORD TRANSIT'lerin panjuruna bu nedenle kışın Hürriyet Gazetesinin manşetli ön sayfasını koyar, taksiciler de bu yüzden çift fan (hem elektrikli, hem mekanik) kullanırdı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    merhaba arkadaşlar.
    uzun süredir aklımda bir soru var.
    şimdi arabayı stop edince bir süre fanın çalışması gerekmez mi?ama bizim arabada stop edince fan hemen duruyor.tamam devir daim çalışmıyor olabilir ama radyatördeki suyun soğuması daha iyi olmaz mı?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    merhaba arkadaşlar.
    uzun süredir aklımda bir soru var.
    şimdi arabayı stop edince bir süre fanın çalışması gerekmez mi?ama bizim arabada stop edince fan hemen duruyor.tamam devir daim çalışmıyor olabilir ama radyatördeki suyun soğuması daha iyi olmaz mı?




    Aracın fiat'mı? renolarda mesela genel olarak araç kontak kapatınca fanları bi süre çalışır.Fiatlarda ise kontağı kapatınca fanda kapanır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    merhaba arkadaşlar.
    uzun süredir aklımda bir soru var.
    şimdi arabayı stop edince bir süre fanın çalışması gerekmez mi?ama bizim arabada stop edince fan hemen duruyor.tamam devir daim çalışmıyor olabilir ama radyatördeki suyun soğuması daha iyi olmaz mı?




    Aracın fiat'mı? renolarda mesela genel olarak araç kontak kapatınca fanları bi süre çalışır.Fiatlarda ise kontağı kapatınca fanda kapanır...

    Arac honda.eskiden fiat vardi onda calisirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    merhaba arkadaşlar.
    uzun süredir aklımda bir soru var.
    şimdi arabayı stop edince bir süre fanın çalışması gerekmez mi?ama bizim arabada stop edince fan hemen duruyor.tamam devir daim çalışmıyor olabilir ama radyatördeki suyun soğuması daha iyi olmaz mı?




    Aracın fiat'mı? renolarda mesela genel olarak araç kontak kapatınca fanları bi süre çalışır.Fiatlarda ise kontağı kapatınca fanda kapanır...

    Arac honda.eskiden fiat vardi onda calisirdi.

    Alıntıları Göster
    bayadır kımse gelmemıs ama yınede yazmak ıstedım.
    sorunum şu arkadaslar.malum havalar soguk ama daha oncekı kıslarda gormedım ben bunu..aracım 2004 model 307 xs benzınlı.hararet gostergesı arc ısınınca 90 a gelırdı ve asla 80 e dusmezdı.ama sımdı arac trafıkte 90 ı görüyor haraket edıp 200 mt gdınce bırden 80 e dusuyor dahada hızlanırsam yol bossa ve kalorıfer acıksa 2.kademede 70 ve altına ınıyor hararet gostergesı...termostatın görevı aracı sabıt motor sıcaklıgında tutmak degılmıdır..rolantıde termostadı test ettım hararet gostergesı 90 a gelınce termostat actı..sorun nerde olabılır sızce..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslan selim

    bayadır kımse gelmemıs ama yınede yazmak ıstedım.
    sorunum şu arkadaslar.malum havalar soguk ama daha oncekı kıslarda gormedım ben bunu..aracım 2004 model 307 xs benzınlı.hararet gostergesı arc ısınınca 90 a gelırdı ve asla 80 e dusmezdı.ama sımdı arac trafıkte 90 ı görüyor haraket edıp 200 mt gdınce bırden 80 e dusuyor dahada hızlanırsam yol bossa ve kalorıfer acıksa 2.kademede 70 ve altına ınıyor hararet gostergesı...termostatın görevı aracı sabıt motor sıcaklıgında tutmak degılmıdır..rolantıde termostadı test ettım hararet gostergesı 90 a gelınce termostat actı..sorun nerde olabılır sızce..


    Sorun orada zaten termostat açık kalıyor (sanayi tabiriyle takılı kalmış). Motor ısınana kadar termostat kapalıdır, ısındıktan sonra (Ör:90-95 derece) açılır, radyatör üzerinden devirdaim yaparken motor suyu soğur ve termostat tekrar kapanır (Ör:80-85 derecede) Bu sayede motor suyu sıcaklığı mekanik bir sistemle hemen hemen sabit durur, sadece ihtiyaç halinde soğutulur..
    Sizin durumda termostat değişecek yapacak bir şey yok.
    2 ay önce 2007 Palio 1.2 Act aracımın değiştirdim.
    Ankara Başkent Sanayi Sitesi Ünlü Oto orjinal parça 30TL (yan sanayi 15 lira) + Antifriz 30 TL + Murat Oto İşçilik 30 TL + Murat Oto Çırak bahşiş 10 TL = 100 TL mal oldu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: arslan selim

    bayadır kımse gelmemıs ama yınede yazmak ıstedım.
    sorunum şu arkadaslar.malum havalar soguk ama daha oncekı kıslarda gormedım ben bunu..aracım 2004 model 307 xs benzınlı.hararet gostergesı arc ısınınca 90 a gelırdı ve asla 80 e dusmezdı.ama sımdı arac trafıkte 90 ı görüyor haraket edıp 200 mt gdınce bırden 80 e dusuyor dahada hızlanırsam yol bossa ve kalorıfer acıksa 2.kademede 70 ve altına ınıyor hararet gostergesı...termostatın görevı aracı sabıt motor sıcaklıgında tutmak degılmıdır..rolantıde termostadı test ettım hararet gostergesı 90 a gelınce termostat actı..sorun nerde olabılır sızce..


    Sorun orada zaten termostat açık kalıyor (sanayi tabiriyle takılı kalmış). Motor ısınana kadar termostat kapalıdır, ısındıktan sonra (Ör:90-95 derece) açılır, radyatör üzerinden devirdaim yaparken motor suyu soğur ve termostat tekrar kapanır (Ör:80-85 derecede) Bu sayede motor suyu sıcaklığı mekanik bir sistemle hemen hemen sabit durur, sadece ihtiyaç halinde soğutulur..
    Sizin durumda termostat değişecek yapacak bir şey yok.
    2 ay önce 2007 Palio 1.2 Act aracımın değiştirdim.
    Ankara Başkent Sanayi Sitesi Ünlü Oto orjinal parça 30TL (yan sanayi 15 lira) + Antifriz 30 TL + Murat Oto İşçilik 30 TL + Murat Oto Çırak bahşiş 10 TL = 100 TL mal oldu :)

    Alıntıları Göster
    Fan bencede kontak kapatınca eğer gerekiyorsa kapanmaması lazım. Astra larda da sanırım kontak kapalıysa fan duruyor. Diyelinki arabayı sürerken hareret sınırını geçtınız bırşekilde vede arabayı stop ettınız park edip gittiniz muhtemelen yağ keçeleri haşlanır olması gerekenden daha sıcak olduğu iççin. Neyse sonuç olarak bence dursa bile araç eğer motor hararet sıcaklığının üstündeyse fanın çalışmaya devam etmesı gerekır veya devreye grıp çalışması lazım ama çoğu araçta bu böle değil.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.