Şimdi Ara

Aracı stop ettikten sonra fanın durması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
43.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • normaldir motor suyu sıcaklıgı 100 derecenın uzerınde veya 100 dereceye yakınsa blogu koruma amaclı suyu sogutur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desoto -- 10 Ocak 2011; 14:14:16 >
  • abimin megane 2 aracı, durduktan sonra rahat bi 3-5 dakika o fan harıl harıl çalışıyor.
  • aracın stop ettirildikten sonra fan motorunun çalışmaya devam etmesi,suyu soğutmaya çalışması şu mantıktan dolayıdır.

    Aracı parkettiniz,markete gittiniz,gazetenizi alıp geleceksiniz,havada sıcak.Siz bu süre içerisinde alışverişinizi yaparken araç birazdan trafikte seyir halinde hararet sorunu yapmasın diye bu süreyi değerlendirir.Araç stop etmiştir ama birazdan tekrar araca binip sıcağın altında seyir edeceğiniz için suyu soğutur.

    Bu sistem tamamen bu sebepten dolayıdır.
    Ha,aracınız stop ettikten sonra fan motoru devreye girmiyorsa,ya aracınız çok eskidir,öyle bi sistem mevcut değildir,yada sistemde bi arıza vardır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslan selim

    bayadır kımse gelmemıs ama yınede yazmak ıstedım.
    sorunum şu arkadaslar.malum havalar soguk ama daha oncekı kıslarda gormedım ben bunu..aracım 2004 model 307 xs benzınlı.hararet gostergesı arc ısınınca 90 a gelırdı ve asla 80 e dusmezdı.ama sımdı arac trafıkte 90 ı görüyor haraket edıp 200 mt gdınce bırden 80 e dusuyor dahada hızlanırsam yol bossa ve kalorıfer acıksa 2.kademede 70 ve altına ınıyor hararet gostergesı...termostatın görevı aracı sabıt motor sıcaklıgında tutmak degılmıdır..rolantıde termostadı test ettım hararet gostergesı 90 a gelınce termostat actı..sorun nerde olabılır sızce..



    Geçen sene aynı şey benimde başıma geldi.(2005 Güncel Kasa Fiat Albea)

    Normalde göstergenin tam ortasına(90) gelip sabit duran yaz kış kıpırdamayan hararet ibresi kafasına göre inmeye çıkmaya başladı..gaz verince 90 a geliyordu frene basınca bazen sıfıra kadar iniyordu.Sanayiyle uğraşmak istemedim, yetkili servise gittim.Servisin formenini arabaya bindirdim bir tur attık oda gördü.Termosttan dedi bilgisayara bağladılar sistemi kontrol ettiler termostatı değiştirdiler sorun çözüldü..32 TL termostat 8 TL contası 30TL işçilik 17 tl antifiriz..


    Fan olayı başta benimde kafamı karıştırmıştı.Doğanlara bakıyordum kontak kapanınca fan çalışıyor bizim arabaya bakıyordum ses seda yok.

    İçimden doğanlarda bile çalışırda bunda niye çalışmaz bizim arabada var birşey dedim.Araştırdım, servise gittiğimde sordum.Bunlarda böyle bir sorun yok soğutma sisteminde bir arıza olmadıkça asla hararet yapmaz dediler.Dedikleride doğru 3 yıldır Egenin sıcağında bir sorun çıkarmadı.Demekki her markanın bir yoğurt yeme stili var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okuryazargezer

    aracın stop ettirildikten sonra fan motorunun çalışmaya devam etmesi,suyu soğutmaya çalışması şu mantıktan dolayıdır.

    Aracı parkettiniz,markete gittiniz,gazetenizi alıp geleceksiniz,havada sıcak.Siz bu süre içerisinde alışverişinizi yaparken araç birazdan trafikte seyir halinde hararet sorunu yapmasın diye bu süreyi değerlendirir.Araç stop etmiştir ama birazdan tekrar araca binip sıcağın altında seyir edeceğiniz için suyu soğutur.

    Bu sistem tamamen bu sebepten dolayıdır.
    Ha,aracınız stop ettikten sonra fan motoru devreye girmiyorsa,ya aracınız çok eskidir,öyle bi sistem mevcut değildir,yada sistemde bi arıza vardır...



    Bence de şu amaca hizmet ediyor; Araçla 50 km lik yoldan geldik ve bir anda evin önünde durduk yolda gelirken araca hem karşıdan gelen rüzgar hemde blokta dolaşan sıvı ile harareti bir şekilde 80-90 derece arasında dengeli gidiliyor ancak motor bloğunun ısısı ne yazık ki 80-90 derece değil ortalama olarak en az 120-160 derecede ve bu sıcak blok dışardan bir şekilde serinletilmezse içinde bulunan sıvının ısısıda otomatik olarak yükselecektir ancak bu sırada fan durmaz da devam ederse bir şekilde motor bloğunu serinletecek (hem oluşan hava akımıyla hem de radyatördeki suyu soğutarak )..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife


    quote:

    Orijinalden alıntı: arslan selim

    bayadır kımse gelmemıs ama yınede yazmak ıstedım.
    sorunum şu arkadaslar.malum havalar soguk ama daha oncekı kıslarda gormedım ben bunu..aracım 2004 model 307 xs benzınlı.hararet gostergesı arc ısınınca 90 a gelırdı ve asla 80 e dusmezdı.ama sımdı arac trafıkte 90 ı görüyor haraket edıp 200 mt gdınce bırden 80 e dusuyor dahada hızlanırsam yol bossa ve kalorıfer acıksa 2.kademede 70 ve altına ınıyor hararet gostergesı...termostatın görevı aracı sabıt motor sıcaklıgında tutmak degılmıdır..rolantıde termostadı test ettım hararet gostergesı 90 a gelınce termostat actı..sorun nerde olabılır sızce..


    Sorun orada zaten termostat açık kalıyor (sanayi tabiriyle takılı kalmış). Motor ısınana kadar termostat kapalıdır, ısındıktan sonra (Ör:90-95 derece) açılır, radyatör üzerinden devirdaim yaparken motor suyu soğur ve termostat tekrar kapanır (Ör:80-85 derecede) Bu sayede motor suyu sıcaklığı mekanik bir sistemle hemen hemen sabit durur, sadece ihtiyaç halinde soğutulur..
    Sizin durumda termostat değişecek yapacak bir şey yok.
    2 ay önce 2007 Palio 1.2 Act aracımın değiştirdim.
    Ankara Başkent Sanayi Sitesi Ünlü Oto orjinal parça 30TL (yan sanayi 15 lira) + Antifriz 30 TL + Murat Oto İşçilik 30 TL + Murat Oto Çırak bahşiş 10 TL = 100 TL mal oldu :)

    yani bu termostat kafaya goremı acılıyor bozuldugunda..yarın gdım alayım orjınalı zaten kendım takabılırım..tesekkurler dostum 1 aydır benzıne para yetmıyor..aracın ıcınde ısınamıyorum bıle




  • araç giderken fan çalışyor dediniz bellki giderken soğuttu için gerek kalmıyordur (biraz şaçma oldu )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Diyelinki arabayı sürerken hareret sınırını geçtınız bırşekilde vede arabayı stop ettınız park edip gittiniz muhtemelen yağ keçeleri haşlanır olması gerekenden daha sıcak olduğu iççin. Neyse sonuç olarak bence dursa bile araç eğer motor hararet sıcaklığının üstündeyse fanın çalışmaya devam etmesı gerekır veya devreye grıp çalışması lazım ama çoğu araçta bu böle değil.


    motoru stop ettiğiniz anda devirdaim pompası durur. motor kısmındaki sıcak su motorda, radyatördeki sıcak su radyatörde kalır. ondan sonra çalışmaya devam ecek olan fan, motoru soğutmaz, sadece radyatördeki suyu soğutur. dolayısıyla haşlanacak bir şey varsa motor kısmında fan çalışsa da haşlanır, çalışmasa da. kaldı ki, doğru çalışan bir soğutma sisteminde motor ısısı 90-110 arası sabitlenir. bu nedenle motordaki her aksam bu ısıya dayanacak şekilde üretilir. motoru stop ettikten sonra motordaki ısı artmayacağına (hatta zaman içinde azalacağına) göre fanın dönmeye devam etmesinin bir esprisi yok... stop eden motorda alternatör de duracağından yani elektrik üretimi de olmayacağından, aküden yemeye devam etmek dışında...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 13 Ocak 2011; 12:33:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Fan bencede kontak kapatınca eğer gerekiyorsa kapanmaması lazım. Astra larda da sanırım kontak kapalıysa fan duruyor. Diyelinki arabayı sürerken hareret sınırını geçtınız bırşekilde vede arabayı stop ettınız park edip gittiniz muhtemelen yağ keçeleri haşlanır olması gerekenden daha sıcak olduğu iççin. Neyse sonuç olarak bence dursa bile araç eğer motor hararet sıcaklığının üstündeyse fanın çalışmaya devam etmesı gerekır veya devreye grıp çalışması lazım ama çoğu araçta bu böle değil.

    üstadım acil yardımınıza ihtiyacım var..

    bende opel astra h var..dışarda hava -10 kontağı çevirip arabayı çalıştırıyorum..10 sn sonra da kapatıyorum ..hemen fan devreye giriyor..öyleki dün sabaha kadar fan çalışmışki aküyü boşaltmış..böyle bir durumda kesin teşhis nedir..biliyormusunuz..




  • babamda tipo vardı 97 model, 1.4 s. 2000 senesinde satmıştı. çok iyi hatırlıyorum, aracı stop ettiğimiz zaman fan çalışırdı 2-3 dakika sonra kapanırdı.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.