Şimdi Ara

ACİL MEGANE II DCI 80 BG Mİ 100 BG Mİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
22.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sıfır megane sedan alacağım, ama 100 lük mü 80lik mi alayım karar veremedim, çünkü çok çelişkili ifadeler var kimisi 80 lik çok iyi, kimiside 100lük al diyor, benim için kriter şu:araçla otobanda gittiğimizi farz edelim, hafif bir meyilde tırmanıyoruz(hafif dedikse düze yakın değil), yaklaşık bu şekilde 1 kmlik tırmanışta araca devamlı gaz vererek 80 bglik versiyonda hızımızı artıra biliyor muyuz, yani gaz vermemize rağmen araç hızlanmıyor yada şöyle söyliyim 140lara geldiğimizde araç yavaş yavaş ivmelemesini durdurup hızını azaltıyorsa bence 80lik bana yaramaz, acilen bunu öğrenmem lazım eğer böyle bir meyilde ivmelenmeye az da olsa devam ediyorsa performansı bence yeterlidir, aracı kullanan arkadaşlardan ricam lütfen bilgisi olanların bilgi vermesidir, şimdiden teşekkürler!







  • bilen yok mu arkadaşlar çok önemli yarın sipariş onaylamam gerekiyor
  • performans hastası değilsen 80 lik yeter bi de yük taşımıcaksan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sambut

    performans hastası değilsen 80 lik yeter bi de yük taşımıcaksan
    performans hastası değilim sadece verdiğim örnekte araç yığılıp kalırsa, veya hız kaybediyorsa benim için yetersiz kalır, kullanan arkadaşlar bunu bilirler,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sambut

    performans hastası değilsen 80 lik yeter bi de yük taşımıcaksan
    o araca 80 bg. yetiyor. rampa olan yollarda zaten dizelin torkunu yaşıyorsun. 100 bg.lik versiyonda tork daha fazla onunla daha rahat rampayı çıkarsın ama 80liklede sorun yaşamazsın. eğer çok yüksek performans istiyorsan ve alabiliyorsan 100 bg.lik al
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    o araca 80 bg. yetiyor. rampa olan yollarda zaten dizelin torkunu yaşıyorsun. 100 bg.lik versiyonda tork daha fazla onunla daha rahat rampayı çıkarsın ama 80liklede sorun yaşamazsın. eğer çok yüksek performans istiyorsan ve alabiliyorsan 100 bg.lik al

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad

    o araca 80 bg. yetiyor. rampa olan yollarda zaten dizelin torkunu yaşıyorsun. 100 bg.lik versiyonda tork daha fazla onunla daha rahat rampayı çıkarsın ama 80liklede sorun yaşamazsın. eğer çok yüksek performans istiyorsan ve alabiliyorsan 100 bg.lik al

    yani o 1 kmyi hızlanarak tamamlar dediğinize göre, o zaman problem yok teşekkürler, aracı kullanan ve farklı düşünen arkadaşım var mı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    o araca 80 bg. yetiyor. rampa olan yollarda zaten dizelin torkunu yaşıyorsun. 100 bg.lik versiyonda tork daha fazla onunla daha rahat rampayı çıkarsın ama 80liklede sorun yaşamazsın. eğer çok yüksek performans istiyorsan ve alabiliyorsan 100 bg.lik al

    Alıntıları Göster
    80 hp -100hp teknik karşılaştırmaları.

    Maksimum Hız (km/s) 171 182
    0-100 km/h (s) 14,5 12,7
    Maksimum Tork Nm 185 200
    Yakıt 4.6 4.9
    Bizde 100hp olan var performansı güzel.80 hp olanı kullanmadım bilemiyorum onu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    Arkadaşlar sıfır megane sedan alacağım, ama 100 lük mü 80lik mi alayım karar veremedim, çünkü çok çelişkili ifadeler var kimisi 80 lik çok iyi, kimiside 100lük al diyor, benim için kriter şu:araçla otobanda gittiğimizi farz edelim, hafif bir meyilde tırmanıyoruz(hafif dedikse düze yakın değil), yaklaşık bu şekilde 1 kmlik tırmanışta araca devamlı gaz vererek 80 bglik versiyonda hızımızı artıra biliyor muyuz, yani gaz vermemize rağmen araç hızlanmıyor yada şöyle söyliyim 140lara geldiğimizde araç yavaş yavaş ivmelemesini durdurup hızını azaltıyorsa bence 80lik bana yaramaz, acilen bunu öğrenmem lazım eğer böyle bir meyilde ivmelenmeye az da olsa devam ediyorsa performansı bence yeterlidir, aracı kullanan arkadaşlardan ricam lütfen bilgisi olanların bilgi vermesidir, şimdiden teşekkürler!


    Bende şöyle söyleyim, trafik şartları hariç(kamyonun önüme atlaması hariç vs..) Ankara-İstanbul arası hiç 140-150 nin altına düşmeden gidip gelebiliyorum. En dik ve uzun rampa olan Cankurtaran'da bile giderken banamısın demiyor, gaza bastığımda araba hızlanıyor. Bunu bilerek arabayı yeni aldığımda test etmiştim.(Aynı şüphe bende de vardı)

    Öyle bayılma falan kesinlikle yok ancak çok performanslı bir motor olmadığını da belirteyim.sonuçta spor araç değil. Ancak normal kullanıcıya fazlasıyla yeter.

    İstediğim zaman aynı yolda ortalama 100km de 3.9lt ortalama ile de seyahat edebilmek de güzel bir duygu.

    Daha önceki konuya istinaden, hala donanımlı olan modelini almanızı öneririm. Seçim yine de sizin tabii.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    o araca 80 bg. yetiyor. rampa olan yollarda zaten dizelin torkunu yaşıyorsun. 100 bg.lik versiyonda tork daha fazla onunla daha rahat rampayı çıkarsın ama 80liklede sorun yaşamazsın. eğer çok yüksek performans istiyorsan ve alabiliyorsan 100 bg.lik al

    Alıntıları Göster
    100 e paran yetiyorsa .. 80 liğin ortalıkta işi ne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    100 e paran yetiyorsa .. 80 liğin ortalıkta işi ne

    Alıntıları Göster
    Şahsi fikrim alınmışken 100'lük alınmalı.
    Millet 3-5 hp için hava filtresi, 5-10 hp için eksoz vs ne işlemler yaptırmıyor.
    Siz fabrika çıkışlı fazladan 20 hp gücü olan bir araç alacaksınız ve sıfır km alacaksınız. Allah nasip edersede uzun zaman kullanırsınız.
    1-2 yıl sonra keşke 100 alsaydım dediğinizde bugün vermediğiniz o fiyat farkı bile size standart 100hp Megane aracı veremeyecek.
    Performanslı kullanmam zaten diye düşünüyorsanızda alın ayağınızın altında dursun lazım olur diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: armi

    quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    Arkadaşlar sıfır megane sedan alacağım, ama 100 lük mü 80lik mi alayım karar veremedim, çünkü çok çelişkili ifadeler var kimisi 80 lik çok iyi, kimiside 100lük al diyor, benim için kriter şu:araçla otobanda gittiğimizi farz edelim, hafif bir meyilde tırmanıyoruz(hafif dedikse düze yakın değil), yaklaşık bu şekilde 1 kmlik tırmanışta araca devamlı gaz vererek 80 bglik versiyonda hızımızı artıra biliyor muyuz, yani gaz vermemize rağmen araç hızlanmıyor yada şöyle söyliyim 140lara geldiğimizde araç yavaş yavaş ivmelemesini durdurup hızını azaltıyorsa bence 80lik bana yaramaz, acilen bunu öğrenmem lazım eğer böyle bir meyilde ivmelenmeye az da olsa devam ediyorsa performansı bence yeterlidir, aracı kullanan arkadaşlardan ricam lütfen bilgisi olanların bilgi vermesidir, şimdiden teşekkürler!


    Bende şöyle söyleyim, trafik şartları hariç(kamyonun önüme atlaması hariç vs..) Ankara-İstanbul arası hiç 140-150 nin altına düşmeden gidip gelebiliyorum. En dik ve uzun rampa olan Cankurtaran'da bile giderken banamısın demiyor, gaza bastığımda araba hızlanıyor. Bunu bilerek arabayı yeni aldığımda test etmiştim.(Aynı şüphe bende de vardı)

    Öyle bayılma falan kesinlikle yok ancak çok performanslı bir motor olmadığını da belirteyim.sonuçta spor araç değil. Ancak normal kullanıcıya fazlasıyla yeter.

    İstediğim zaman aynı yolda ortalama 100km de 3.9lt ortalama ile de seyahat edebilmek de güzel bir duygu.

    Daha önceki konuya istinaden, hala donanımlı olan modelini almanızı öneririm. Seçim yine de sizin tabii.
    yorumlarınız için teşekkürler özellikle armi rumuzlu arkadaşım, tam istediğim yorumdu, 100 bg yerine 80lik alcam kararım şekillendi, iklim paketide ekleyerek otomatik klima, yağmur ve far sensörü ve ayrıca sis farıda almaya karar verdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jankom

    yorumlarınız için teşekkürler özellikle armi rumuzlu arkadaşım, tam istediğim yorumdu, 100 bg yerine 80lik alcam kararım şekillendi, iklim paketide ekleyerek otomatik klima, yağmur ve far sensörü ve ayrıca sis farıda almaya karar verdim

    Alıntıları Göster
    kullanıcı yorumları böyle bir konuda çok değişken olur, bir fikir veremez
    kesinlikle test edip karar verin
    birde 0-100 değeri dışında esneklik değerleri çok daha önemlidir bana göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jankom

    yorumlarınız için teşekkürler özellikle armi rumuzlu arkadaşım, tam istediğim yorumdu, 100 bg yerine 80lik alcam kararım şekillendi, iklim paketide ekleyerek otomatik klima, yağmur ve far sensörü ve ayrıca sis farıda almaya karar verdim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    yorumlarınız için teşekkürler özellikle armi rumuzlu arkadaşım, tam istediğim yorumdu, 100 bg yerine 80lik alcam kararım şekillendi, iklim paketide ekleyerek otomatik klima, yağmur ve far sensörü ve ayrıca sis farıda almaya karar verdim


    sevgili @jankom,

    bende de aynı paketli olan modeli var. digital klima, çelik jant, sis farı, sensörler vs...

    Her ne kadar aracımı 2. el almış olsam da, şu an yine alacak olsam donanımlısını tercih ederdim. Amaç hız yapmaksa zaten, dizel ve Renault marka araba seçmek en başından yanlış bir tercih olur. Seçim yine de sizin tabiiki, ihtiyaçlarınızı belirleyin ve ona göre seçiminizi yapın. Ama yukarda dediğim gibi öyle rampada bayılma falan kesinlikle olmaz. O konuda içiniz rahat olsun.

    Hangisini alırsanız alın, kazasız belasız günlerde kullanın, şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: armi

    quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    yorumlarınız için teşekkürler özellikle armi rumuzlu arkadaşım, tam istediğim yorumdu, 100 bg yerine 80lik alcam kararım şekillendi, iklim paketide ekleyerek otomatik klima, yağmur ve far sensörü ve ayrıca sis farıda almaya karar verdim


    sevgili @jankom,

    bende de aynı paketli olan modeli var. digital klima, çelik jant, sis farı, sensörler vs...

    Her ne kadar aracımı 2. el almış olsam da, şu an yine alacak olsam donanımlısını tercih ederdim. Amaç hız yapmaksa zaten, dizel ve Renault marka araba seçmek en başından yanlış bir tercih olur. Seçim yine de sizin tabiiki, ihtiyaçlarınızı belirleyin ve ona göre seçiminizi yapın. Ama yukarda dediğim gibi öyle rampada bayılma falan kesinlikle olmaz. O konuda içiniz rahat olsun.

    Hangisini alırsanız alın, kazasız belasız günlerde kullanın, şimdiden hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    Bencede 100 bg almalısın

    Araçın doluyken sıkıntı çekmezsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stanislav Petrov

    Bencede 100 bg almalısın

    Araçın doluyken sıkıntı çekmezsın

    Alıntıları Göster
    100 hp lik DCi motorda VGT(variable geometry turbocharger) yani değişken geometrili turboşarj vardır.

    80 hp lik DCi motorda ise sabit geometrili turboşarj vardır.

    Bunun haricinde her iki motor da hemen hemen aynıdır.

    Yalnız turboşarjın yapısındaki bu değişiklik motorun tork bandını genişleterek verimi arttırır. Zaten torku daha yüksek devirlere taşıyarak beygir gücünü de arttıran yegane etken değişken geometrili turbodur.

    VGT sayesinde düşük devirlerde düşük egsoz gazı ile de yeterli devirleri bulan, yüksek devirlerde de değişken geometrisi ile tıpkı daha büyük turbo türbinleri gibi işlev görerek daha yüksek basınç üreten bir turbo ünitesi ile verimli bir motor elde edilir.

    Tercih size kalmış. Ben sadece motorla ilgili bilgi verdim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 16 Ekim 2008; 1:55:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    100 hp lik DCi motorda VGT(variable geometry turbocharger) yani değişken geometrili turboşarj vardır.

    80 hp lik DCi motorda ise sabit geometrili turboşarj vardır.

    Bunun haricinde her iki motor da hemen hemen aynıdır.

    Yalnız turboşarjın yapısındaki bu değişiklik motorun tork bandını genişleterek verimi arttırır. Zaten torku daha yüksek devirlere taşıyarak beygir gücünü de arttıran yegane etken değişken geometrili turbodur.

    VGT sayesinde düşük devirlerde düşük egsoz gazı ile de yeterli devirleri bulan, yüksek devirlerde de değişken geometrisi ile tıpkı daha büyük turbo türbinleri gibi işlev görerek daha yüksek basınç üreten bir turbo ünitesi ile verimli bir motor elde edilir.

    Tercih size kalmış. Ben sadece motorla ilgili bilgi verdim...

    Alıntıları Göster
    sert araba kullanan biri isen 100 lük al ama sadece ulaşım amaçlı kullanacaksan 80 hp de gayet yeterli.

    konfor ve performans seçeneklerinden ben olsam konforu seçerdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky_m5

    sert araba kullanan biri isen 100 lük al ama sadece ulaşım amaçlı kullanacaksan 80 hp de gayet yeterli.

    konfor ve performans seçeneklerinden ben olsam konforu seçerdim.

    Alıntıları Göster
    80 lik 3 yıl kullandım hiç sorun çekmedim lütfen kullanmadan yorum yapmayın düz yolda 185-190 görüyorum düzde dahada gitmiyor zaten hızlanması iyi astra cdti'nin corolla d4d dizel versiyonu 80 likten sanki çok iyi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    80 lik 3 yıl kullandım hiç sorun çekmedim lütfen kullanmadan yorum yapmayın düz yolda 185-190 görüyorum düzde dahada gitmiyor zaten hızlanması iyi astra cdti'nin corolla d4d dizel versiyonu 80 likten sanki çok iyi ?

    Alıntıları Göster
    Almışken 100 lük al. Daha sonradan bir memnuniyetsizlik oldugunda pişmanlık duymazsın enazından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ceramony

    Almışken 100 lük al. Daha sonradan bir memnuniyetsizlik oldugunda pişmanlık duymazsın enazından

    Alıntıları Göster
    perrformans istiyorsan 100 lük al

    bende 100 hp var memnunum ama uygun bir 80 hp bulursan kaçırma bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    perrformans istiyorsan 100 lük al

    bende 100 hp var memnunum ama uygun bir 80 hp bulursan kaçırma bence

    Alıntıları Göster
    bence hiçbiri, kasası değişen araba 2 gün sonra gözüne şahin gibi gelecek...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.