Şimdi Ara

Otomatik vites yokuşta geri kaçıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
18.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç Euro Civic. Otomatik vites olmasına rağmen yokuşlarda geriye kaçıyor.Bu sorun neyden kaynaklanır?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vitesli Arabaların Yokuşta Geri Kaçması Sorunu

    Otomatik vitesli araçlarda, özellikle de yokuşlarda "geri kaçırma" sorunu yaygın bir sorundur. Bu sorun, aracın yokuş yukarı çıkarken veya yokuş aşağı inerken istenmeden geri kaymasına neden olabilir.

    Otomatik Arabaların Yokuşta Geri Kaçmasının Nedenleri

    Otomatik vitesli araçların yokuşta geri kaçmasının birkaç nedeni vardır:

    • Yetersiz fren tutuşu: Fren balataları eskidiğinde veya arızalı olduğunda, araç yokuşta yeterince tutunamaz ve geri kayar.
    • Zayıf şanzıman: Şanzıman arızalıysa, aracın vitesler arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapması zorlaşır ve bu da yokuşta geri kaçırmaya neden olabilir.
    • Tork konvertöründe sorun: Tork konvertörü, motorun gücünü şanzımana aktaran bir parçadır. Tork konvertöründeki sorunlar, tork aktarımını azaltabilir ve aracın yokuşta geri kaçmasına neden olabilir.

    Otomatik Vites Geri Kaçırma Sorunu Çözümü

    Otomatik vitesli bir aracın yokuşta geri kaçması sorununu çözmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsin:

    • Frenleri kontrol et: Fren balatalarının aşınmış veya hasarlı olup olmadığını kontrol et. Gerekirse balataları değiştir.
    • Şanzımanı kontrol et: Şanzıman yağ seviyesini kontrol et ve gerekirse yağı değiştir. Şanzıman filtresi de tıkanmış olabilir ve değiştirilmesi gerekebilir.
    • Tork konvertörünü kontrol et: Tork konvertöründe herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol etmek için bir mekanikten yardım al.
    • Yokuş kalkış desteği kullan: Çoğu otomatik vitesli araç, yokuşta kalkışı kolaylaştıran yokuş kalkış desteği özelliğine sahiptir. Bu özelliği etkinleştir.

    Otomatik vites geri kaçırma sorunu çözülmediyse, daha kapsamlı bir teşhis ve onarım için bir oto tamircisine başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorun değil bu. Otomatiklerde araçta ek geri kaçırma engelleme sistemi yoksa aracın yüküne, motor rölantisine ve eğime göre kaçırabiliyor normaldir. Benim aracın da rölanti devri normalde 850+\-50 devir ama şu an 700 de ayarlı. Bazı durumlarda geri kaçırıyor. Eğer 850 devire ayarlarsam da doğal olarak daha çok yakar rölantide beklerken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Sorun değil bu. Otomatiklerde araçta ek geri kaçırma engelleme sistemi yoksa aracın yüküne, motor rölantisine ve eğime göre kaçırabiliyor normaldir. Benim aracın da rölanti devri normalde 850+\-50 devir ama şu an 700 de ayarlı. Bazı durumlarda geri kaçırıyor. Eğer 850 devire ayarlarsam da doğal olarak daha çok yakar rölantide beklerken.

    Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler . Aracın km si biraz yüksekte şanzımanı kucağa almayalım diye sordum.
  • 200.000 kmleri bulmuşsa ve yağı hiç değişmemişse bir revizyon istemeye yakındır. Çoğu kimse otomatik vitesin en fazla yağı filtresi değişir sansa da içinde balata yaprakları, Teflon contalar ve fren balataları mevcut haliyle onlar da tükeniyor ve değişmesi gerekli. Eğer zamanını kaçırırsanız ki sarsıntılı değişimler ile belli eder volanları da yersiniz . Daha büyük masraf açılır. Bir de tork konvertörü var onun da içinde balata var o da bu işi yapan özel tornacılarda Sökülüp revize ediliyor. Dolayısıyla sağladığı konforun yanında kullanım masrafı da düşük değildir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    200.000 kmleri bulmuşsa ve yağı hiç değişmemişse bir revizyon istemeye yakındır. Çoğu kimse otomatik vitesin en fazla yağı filtresi değişir sansa da içinde balata yaprakları, Teflon contalar ve fren balataları mevcut haliyle onlar da tükeniyor ve değişmesi gerekli. Eğer zamanını kaçırırsanız ki sarsıntılı değişimler ile belli eder volanları da yersiniz . Daha büyük masraf açılır. Bir de tork konvertörü var onun da içinde balata var o da bu işi yapan özel tornacılarda Sökülüp revize ediliyor. Dolayısıyla sağladığı konforun yanında kullanım masrafı da düşük değildir.

    şuanda 219.000kmde 200.000de bütün bakımları ıvırı zıvırı yapıldı
  • İç takımı da değiştiyse merak etmeyin ben 195.000 de değiştirdim herşeyini

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    İç takımı da değiştiyse merak etmeyin ben 195.000 de değiştirdim herşeyini

    Bakıcaz bakalım daha ne kadar gidicek Civic 219 binde yavaş yavaş tırsıyorum mercedes 418 binde maşallah daha taş gibi hiç bişi yok motorda
  • Hondalar kaçırıyordu sanırım bir ara forumda bahsi geçmişti.Geri kaçırırken gaza dokunduğunuzda araç kendini topluyorsa hemen sorun olduğunu zannetmiyorum.
  • üstat otomatik vitesli hondaların özelliğinden dolayı geri kaçırması normal bende de 2003 honda crv vardı zamanında ustalara sorduğumda şanzıman kendini yüke bindirmeyip korumaya aldığı için geri kaçırması normal olduğunu söylediler dolayısıyla kafana takma bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Hondalar kaçırıyordu sanırım bir ara forumda bahsi geçmişti.Geri kaçırırken gaza dokunduğunuzda araç kendini topluyorsa hemen sorun olduğunu zannetmiyorum.

    Gazı fazla verince topluyo ama burda bi yokuş var son derece dik orayı çıkarken kick down kullanıyorum.
  • Otomatik Vites Geri Kaçırma Sorunu Çözümü:

    • Yokuş Kalkış Desteği Kullanımı: Bu sistem, rampada geri kaçırmayı engeller.
    • Fren Sistemini Kontrol Ettirin: Yetersiz fren basıncı geri kaçmaya sebep olabilir.
    • Şanzıman Yağını Kontrol Edin: Şanzıman yağı eksikse, kaçırma sorunu yaşanabilir.
    • Motor Gücünü Optimize Edin: Motor gücünün yokuşta yeterli olduğundan emin olun.
    • Şanzıman Bakımını Yaptırın: Düzenli şanzıman bakımı geri kaçırmayı önler.


    Daha detaylı bilgi için: https://otodestek.net/otomatik-vites-geri-kacirma-sorunu-cozumu/ adresini ziyaret edebilirsiniz.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.