Şimdi Ara

otomatik vitesli araçlar motor freni yapamıyor mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hayatımın en dik rampasını indim dün, ama yok böyle bir rampa bildiğin düz duvar kemer takılı değildi ve koltukta zor tutunduk öne doğru düşmemek için.Birde aşşağısı uçurum hani fren felan tutmasa öldün.Benim aracım manuel vites 1. vitese taktım motor devri 4 binlere geldi o derece dik bir yerdi üstüne birde frene bastım yavaş yavaş indim sokağın sonunda durmak için frene tam bastım hava 25 derece ve yerler kuru olmasına rağmen araç öne doğru bir metre felan kaydı.Çok fena bir yerdi ve korkutucuydu araçtakilerde korktu.O rampayı inerken arkamdan bir corsa geliyordu muhtemelen otomatik vitesti o benden dahada yavaş indi ben caddeye çıktığımda o daha yeni iniyordu.Daha temkinli ve yavaş inmesinin sebebi otomatik olması mı ? Otomatiklerde motor freni yapıyor mu araç kendiliğinden yoksa şoföre düşen bir görev var mı ? Ben manuel vitesi daha güvenli buluyorum bu konuda mesela uzunca bir dağ yolundan aşşağıya indik neredeyse hiç fren kullanmadan motor freniyle indim bu bana daha güvenli geliyor.Normal fren kullansan büyük ihtimalle üçüncü basıştan sonra şişmeye başlar.







  • degobar kullanıcısına yanıt
    degobar demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    bu gibi durumda otomatik olan da D1 vitesinde iner, corsadaki söför acemi galiba daha temkinli inmiş, yokuş aşağı inerken otomatik kullanıyorsan D konumunda otobüs ve kamyonlardaki gibi takviyeye alarak deviri yükselteceksin...
    Temkinli inmeyi acemilik olarak görme hocam nacizane tavsiyem hayatına ekle bu kuralı kendine aşırı güven büyük kaza getirir 20 yılda olmayan 1 saniyede olur kazaların büyük çoğunluğunu genç acemi ve ileri yaştaki ustalar yapar
    İş güvenliği uzmanı olarak söylüyorum bunu.
    Otomatik araçlarda da L / 1-2 gibi konumlar var. Hiç birisi yoksa Sport konumuna alırsınız devri yükseltir gene motor freni yapar.
    Yalnız 4 ileri otomatik araçlarda 1. vites manuellerden uzundur. Bundan sebep motor freni gücü biraz daha düşük kalır.

    Söylemeden edemeyeceğim, kemerinizi takın lütfen.
  • bu gibi durumda otomatik olan da D1 vitesinde iner, corsadaki söför acemi galiba daha temkinli inmiş, yokuş aşağı inerken otomatik kullanıyorsan D konumunda otobüs ve kamyonlardaki gibi takviyeye alarak deviri yükselteceksin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    bu gibi durumda otomatik olan da D1 vitesinde iner, corsadaki söför acemi galiba daha temkinli inmiş, yokuş aşağı inerken otomatik kullanıyorsan D konumunda otobüs ve kamyonlardaki gibi takviyeye alarak deviri yükselteceksin...
    Her otomatikde olmuyor ağır devri sanırsam mesela cruzelarda p r n d var birde manuel modu var ama devir yükselince tutmuyor direk vites yükseltiyor diye biliyorum.D de inerken gaza basılmazsa motor freni yapıyor mu yani ? Ama yinede güven vermiyor otomatik sonuçta kafasına göre vitesde yükseltebilir otomatiklere hiç alışamadım mekanik daha iyi gibi :)
  • Otomatik araçlarda da L / 1-2 gibi konumlar var. Hiç birisi yoksa Sport konumuna alırsınız devri yükseltir gene motor freni yapar.
    Yalnız 4 ileri otomatik araçlarda 1. vites manuellerden uzundur. Bundan sebep motor freni gücü biraz daha düşük kalır.

    Söylemeden edemeyeceğim, kemerinizi takın lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-06A76CC2B

    Her otomatikde olmuyor ağır devri sanırsam mesela cruzelarda p r n d var birde manuel modu var ama devir yükselince tutmuyor direk vites yükseltiyor diye biliyorum.D de inerken gaza basılmazsa motor freni yapıyor mu yani ? Ama yinede güven vermiyor otomatik sonuçta kafasına göre vitesde yükseltebilir otomatiklere hiç alışamadım mekanik daha iyi gibi :)

    Alıntıları Göster
    HOLD tuşu yok mu, Aveo'da yokuş aşağı inerken D konumunda devir yükseltmek için HOLD tuşuna ya da mandalına basıyorsun, yokuşun eğimine göre D2 ya da D1 + HOLD ile iniyorsun, Cruze biraz daha farklı olabilir GM şanzıman kullanıyor benimkin de Aisin kullanılmış ama netice itibariyle hepsinde mantık aynı birbirlerine çok yakın




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    imzanda benzin fiyatı dikkatimi çekti de; kayıtlarıma göre 20 sene evvel litre fiyatı 45 kuruş imiş şaka gibi geliyor insana, ekonomiyi bu kadar şaha kaldırmayalım alışık olmayanları attan düşüceğiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    bu gibi durumda otomatik olan da D1 vitesinde iner, corsadaki söför acemi galiba daha temkinli inmiş, yokuş aşağı inerken otomatik kullanıyorsan D konumunda otobüs ve kamyonlardaki gibi takviyeye alarak deviri yükselteceksin...
    Temkinli inmeyi acemilik olarak görme hocam nacizane tavsiyem hayatına ekle bu kuralı kendine aşırı güven büyük kaza getirir 20 yılda olmayan 1 saniyede olur kazaların büyük çoğunluğunu genç acemi ve ileri yaştaki ustalar yapar
    İş güvenliği uzmanı olarak söylüyorum bunu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimbehicayy

    Temkinli inmeyi acemilik olarak görme hocam nacizane tavsiyem hayatına ekle bu kuralı kendine aşırı güven büyük kaza getirir 20 yılda olmayan 1 saniyede olur kazaların büyük çoğunluğunu genç acemi ve ileri yaştaki ustalar yapar
    İş güvenliği uzmanı olarak söylüyorum bunu.

    Alıntıları Göster
    acemi olmayan şöför tecrübesiyle temkinli olmanın sınırını acemiden daha iyi bilir, acemi şöför her şeye temkinli yaklaşırken tecrübeli şöför tehlikenin nerde başladığını daha iyi bilir ona göre risk alır...

    ben de 47 yıllık şöför olarak bunu söylüyorum...

    bu süre zarfında 5 kazam var 7-10 yıllarda yapılmış kazalar toplam yaptığım yol 1 milyon km olmuştur her halde

    4 kere arkadan çarpıldık bir kere de ben göbekten çarptım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi degobar -- 16 Eylül 2019; 15:19:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    imzanda benzin fiyatı dikkatimi çekti de; kayıtlarıma göre 20 sene evvel litre fiyatı 45 kuruş imiş şaka gibi geliyor insana, ekonomiyi bu kadar şaha kaldırmayalım alışık olmayanları attan düşüceğiz
    Aslında ben o fiyatları oraya yazdıktan sonra benzin ve motorin fiyatı bir süre düşük seyretti. Benzin falan 4'lü rakamlarda seyretti. Sonra işte ekonomi şahlandı fiyatlar uçtu. Benim de imzaya dokunasım yok.
  • Bende otomatik Astra var otomatik. Rampa aşağı inerken gaza basmazsam vites küçültüp devir yükseltiyor hiç bir şekilde bir üst vitese geçmiyor gaza basarsam geçiyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Herşey robotun insiyatifine kalıyor yani Allah ne verdiyse :d valla ben makinaya güvenemem sırf bu yüzden hala manuel kullanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kadar dik yokuşta arabanın vitesinin çok da gerekeceğini sanmıyorum. Mesela uzun yolda dik ve uzun süren inişlerde frene basmak yerine vites yanındaki over drive tuşuna basıyorum deviri yükseltip arabayı yavaşlatıyor. Dik yokuş inerken yavaş inerim diğer elim de el freninde olur.
    i20: not
  • Pegueot 3008 de ayrı bir tuş var çok dik yokuşlar için önce vitesi nötr (n) e alıyorsun sonra o tuşa basınca araç kendi ayarlıyor ağır ağır iniyor aşağı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bir daha böyle bir durumla karşılaşırsanız klimayı sonuna kadar açın. Mükemmel tutuyor aracı
  • Bdnim takıldığım nasıl oldu da dışarıdan otomatik olduğunu anladın corsanın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi aracım için konuşursam (cvt) D konumunun yanında B yazılı bir harf var yüksek devir çevirmesini sağlıyor yokuş inerken çıkarken kullanmak için yapılmış. (Düz yolda kullanmayın diye eklemişler) D modunda yokuş inerken sanki boştaymış gibi hızlanıyor...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 tane otomatik aracım oldu. Birisi tork konvertörlü tam otomatik Insignia, diğeri ise DSG Polo.

    İki aracım da yokuş aşağı inerken üç beş saniye fren yaparsam duruma göre 1-2 vites küçültüp iniyordu. Ayağımı frenden kaldırsam da vites atmıyordu.

    Bana yeterli gelmezse manuele alıp biraz daha yavaşlayıp bir alt vitese geçiyordum tekrar D'ye alıyordum ama motor freni devam ediyordu.

    Yokuş başlamasına rağmen hiç fren kullanmadıysan iki aracım da hızlanmaya devam edip vites büyütüyordu.

    Babamda şu anda X-Trail var. CVT şanzıman. CVT de aynı tepkileri veriyor. Frene basarsan alt vitesten devam ediyor. Hiç basmazsan hızlanıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.