Şimdi Ara

Lütfen bana şu şanzımanlardaki D ve S arasındaki farkı birisi anlatabilir mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
20.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi ben arabalarla ilgilenmeye başladığım süreçten bu zamana kadar kafamda soru işareti olmuş önemli bir konu bu. Kalın harflerle sorularımı yazıp konuyu pekiştirmek istiyorum bilmeyen arkadaşlar ise buraya bakın cevap verenlerden faydalansın istiyorum. Vereceğiniz teknik cevaplar için üstün körü olmayan cevaplarınız için teker teker teşekkür ediyorum. Başlayalım

    Tamamen düz bir mantıkla baktığımızda hepiniz biliyorsunuzki ayağımız gazın herhangi bir noktasında sabit basılıyken D düşük devirlerde vites atıyor S ile yüksek devirlerde. Burası böyle. Peki ya işin derinlerine indiğimizde;

    -Gazın altındaki düğmeyi hepiniz bilirsiniz(Kickdown düğmesi. Oraya basacak şekilde gazı köklediğimizde aracın hemen fırlayacağı en uygun vites ve en yüksek devire geçiyor vitesleri atmaya başlıyor 6000-6500 devirde(benzinli için). Burda D ve Sde'de gazı köklediğimizde deviri sona kadar çevirip vites değiştiyor ama Vites değiştirme hızında bir değişiklik oluyor mu ? Yani D de 6000 devire gelip vites değiştirme hızı ile S in 6000 devire gelip vites değiştirme hızı arasında fark var mı ? Yoksa kickdown yaptığımız sürece ikisininde tek amacı son devire getirip aynı sürede vites değiştirmek mi ?

    -Bu sorumdan yola çıkarak eğerki vites değiştirme hızını değiştiriyorsa gazı köklemediğimiz durumlardada bu geçerlimidir ? Yani D de gaza yarım basıyorken vites değiştirdiğini hiç hissetmiyorsak S e aldığımızda çok azda olsa hissetmiş olurmuyuz değişimi ? Eğerki vites değiştirme hızı değişmiyor ise D ile S arasındaki fark GAZI KÖKLEMEDİĞİMİZDEMİ ORTAYA ÇIKIYOR ? Sonuç olarak D de 2000 devirde vites atıyorken S de doğal olarak 3500 lerde falan değiştirecektir sürekli

    -Merak ettiğim bir diğer husus ama kimseden bu zamana kadar sağlıklı bi yorum alamadığım bir soru. D ve S modu aracın gaz tepkisinide motorun karakteristik yapısınıda değiştiren bir şeymidir yoksa tamamen şanzımanı ilgilendiren bi sistemmi bu D ve S. Yani örnek verirsem 1.4 bir polomuz var araçta sürüş modu falanda yok gaza sabit basıyorum Dde iken. S e alınca araba gaza sabit bastığım halde ivmelenir mi ? Yoksa sadece vitesi düşürüp yüksek devirde fakat aynı hızda seyretmeye devam eder mi




    ~~Bu kısıma kadar olan cevaplarınız için teşekkür ederim. Peki bide sürüş modları olan araçlar var onlarda bu D ve S in farkı ne olacaktır ?


    -Araç eko modda diyelim. D de gidiyoruz. S e aldık noldu ? Eko modda olduğu halde bir miktar daha fazla yakıt gönderecek mi veya gaza normal bastığımız halde araç biraz daha ivme kazanacak mı yoksa sadece Vites düşürüp devir yüksek bi şekilde aynı hızda seyretmeye devam edicek mi ?

    -Araç spor modda diyelim Vitesimiz ama D de. Böyleyken noluyor araç sanki gaza biraz daha basıp ivmelenecekmiş gibi hazırda bekliyor deviri sürekli 3000-3500 lerde tutuyor enjektörler biraz daha performanslı olacak şekilde püskürtme yapıyor gaz tepkimiz ayağımızın tepkilerine daha keskin yanıtlar veriyor. Spor moddayken D ile S arasındaki fark ne olur ? Yani spor modda D de gazı kökleyip kalkış yapan biriyle aynı modda ama Şanzımanı S e alıp kökleyen arasında bi süre farkı veya S le alan daha çabuk öne fırlar diyebilir miyiz ?

    ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ŞİMDİDEN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 15 Haziran 2018; 2:37:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites D ve S Modları Arasındaki Fark

    Otomatik vitesli araçlarda bulunan D ve S modları, araçların sürüş performansını farklı şekillerde etkiler.

    D (Sürüş) Modu:

    • Standart sürüşler için tasarlanmıştır.
    • Vitesleri otomatik olarak değiştirir ve maksimum yakıt verimliliği sağlar.
    • Şehir içi ve otoyol gibi günlük sürüş koşulları için idealdir.

    S (Spor) Modu:

    • Daha sportif ve agresif sürüşler için kullanılır.
    • Manuel vites kutularına benzer şekilde vitesleri manuel olarak değiştirir veya otomatik olarak daha yüksek devirlerde tutar.
    • Motor frenlemesi sağlar ve araç hızlanmasını iyileştirir.
    • Virajlı yollar, dağlık araziler veya yarış pistleri gibi performans odaklı sürüşler için uygundur.

    D ve S Modlarının Kullanımı:

    • D Modu: Normal sürüş koşulları için kullanılmalıdır. Sürüş sırasında vites değişikliklerini otomatik olarak yapar ve yakıt tasarrufu sağlar.
    • S Modu: Aracınızdan daha fazla güç ve tepki almak istediğinizde kullanılmalıdır. Vitesleri manuel olarak değiştirir veya otomatik olarak daha yüksek devirlerde tutar, bu da daha hızlı hızlanma ve daha iyi motor freni sağlar.

    Önemli Hususlar:

    • S Modunu kullanırken, yakıt tüketiminin artabileceğini unutmayın.
    • Kötü yol koşullarında veya düşük hızlarda S Modu kullanmaktan kaçının.
    • DSG şanzımanlı araçlarda S Modu genellikle "Tiptronik" veya "+" ve "-" işaretleri ile gösterilir.

    S Modunu doğru şekilde kullanarak, sürüş deneyiminizi geliştirebilir, aracınızın performansını artırabilir ve çeşitli sürüş koşullarında daha fazla kontrol elde edebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • d ve s modu tamamen şanzımanla ilgilidir öncelikle

    s modunda araç maksimum torku verdiği devirden yükseliyor, d modunda minimum çekiş saplayabileceği devirden, bu yüzden s modunda araç hep atik oluyor

    şanzıman s ve motor sport modunda olduğu durum diğer alternatiflere göre her zaman daha yüksek performans sunduğu durumdur, motoru eco moda aldığında gaz tepkimeleri düşüyor, daha az yakıtla yürümek adına motor gücü düşürülüyor

    işin teknik boyutu bir yana golf r ve bmw4 serisi sahip olduğum dönemde tecrübe de ettiğim birşeydir bu
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    D ve S vites değiştirme hızını değiştiriyor mu buna cevabınız var mıdır ? Bide sürüş modu olmayan arabalar için D ile S arasındaki fark gaz tepkimesi motor karakteristiği vs değiştiriyor mu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    D ve S vites değiştirme hızını değiştiriyor mu buna cevabınız var mıdır ? Bide sürüş modu olmayan arabalar için D ile S arasındaki fark gaz tepkimesi motor karakteristiği vs değiştiriyor mu
    ben hiç vites değiştirme hızından bir fark görmedim, yaptığı şey temelde benzinli bir araç için dersek normal kullanımda d 3 bin devire gelince vites yükseltiyor ve oranına göre genelde 2 bin devir civarı üst vitese geçmiş oluyor ama s modunda araba 4 binde vites atıp 3 binde üst vitese geçiyor

    ayrıca d modunda araç 2 vites birden yükseltip devri iyice düşürürken s modunda hiç vites yükseltmeyip gaza basma şekline göre gerekirse aracı 5-6 bin devirde tutuyor, d modunda ne kadar ayak sabit tutulursa tutulsun hep bir vites yükseltme eğilimi oluyor aracın

    sürüş modu olmayan ve şanzımanda d s seçeneği olan eski tip araçlar kullandığımda gaz tepkimesinde bir fark görmedim, fark sadece geç vites atıp yüksek devirde arabayı tutmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaSaTuRa. -- 15 Haziran 2018; 3:15:41 >




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Başkalarının yorumlarınıda bekliyorum. Sizde tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkür ederim hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimkinde de b modu var, yokus asagi inerken kompresyon yapmasini sagliyor, ve yokus cikarken daha cok tork veriyor.



    Yani sanzimandan sanzimana harften harfe degisiyor. Illa sport modu demek degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başka anlatıcak olan varmı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Benimkinde de b modu var, yokus asagi inerken kompresyon yapmasini sagliyor, ve yokus cikarken daha cok tork veriyor.



    Yani sanzimandan sanzimana harften harfe degisiyor. Illa sport modu demek degil.
    B ne ola ki ? Bayır modu mu
  • Bende S veya D modu yok gazı köklediğim anda vitesi küçültüp ok gibi fırlıyor... Astra Sedan 1.4T

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • okuyamadık durumumuz yoktu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı arabalarda D ve S nin yanında G modu da var. Fakat bu modları görmek için dikkatli bakmak lazım. Genelde vites topuzunda yan yana yazılmış şekilde bulunur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S modunda şanzıman sakin sürüşlerde bile motor devrini yüksek tutuyor. Bazı arabalarda da gaz pedalı daha keskinleşiyor. Mesela w212 e 350cdi. Normal binek arabalarda bundan başka bir espirisi olmuyor genelde.(istisnalar hariç)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bravaman kullanıcısına yanıt
    Şanzımandan bir iki dişliyi ve balatayı yola bırakıp ağırlık azaltarak hızlanmasını sağlayan sistem değil mi bu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim gördüğüm S modu motoru bağırtmaktan fazlasını yapmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dipgaz koşullarında D ile S modu arasında, araçların %90'ında HİÇBİR fark yok.

    Aralarındaki en büyük fark, kısık gazda veya gazı tamamen bırakınca oluyor. D modunda gazı bırakırsanız tekrar ekonomiye döner, devri düşürür. S ise düşük viteste bekler.

    %30 gaza basarsın, D belki viteste tutar, S hemen bir alt vitese geçirir. Tepkiler agresifleşir yani. Yoksa motorla bir bağlantısı yok. Kickdown tuşu varsa, tuşun kendisinin bağlantısı var motorla. Şanzımanda D veya S seçili, bir şey değişmiyor o konuda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 16 Haziran 2018; 23:35:24 >
  • S ya da spor modu -genel olarak-

    Gaz pedalının daha hızlı tepki vermesini, viteslerin daha yüksek devire çıkıldıktan sonra büyümesini, aracın her zamankinden daha küçük viteste kalmaya öncelik vermesini, direksiyonun daha ağır olmasını sağlar, şanzımanın vites değişim hızını değiştirmez (ya da ben farketmedim)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kickdown anlık hızlanma gerektiren durumlarda kullanılır. Normal ekonomi seyrinde giderken ani güç gereken durumlarda (Sollama v.b) vites düşürüp, yüksek devirleri kullanıp, güç ihtiyacı bittiğinde gazı bıraktığınızda tekrar ekonomik seyre döndürür ve vitesi büyütür. Yani anlık güç ihtiyacına cevap vermektir amaç. S modu ise sürekli performans ihtiyacının olduğu durumlarda kullanılır. Yani ani hızlanma, ani yavaşlama, sonra tekrar ani hızlanma gibi kullanımlarda düşük vitesi mümkün mertebe kullanarak hem performans hem motor freni sunacak, bu esnada ekonominin canına okuyacaktır.

    Aradaki fark o yani.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    hocam dediğiniz doğru. 177 lik a4 üm var. d ve s modunda dip gaz yaptığımda neredeyse hiç değişiklik olmuyor. hatta bir ara kuşkulandım bir problem mi var acaba diye ama normal seyir halinde s modunda bir vites düşük giderek hazırda bekletiyor aracı. sanırım tek esprisi aracı atağa hazırda bekletmesi. yoksa dip gaz yaptığımda her iki modda da aracın ivmelenmesi aynı. yani s modu düşük hızlarda çok az miktar işe yarıyor ama atıyorum 120 kmh ile giderken s e alıp dip gaz yapmakla d ye alıp dip gaz yapmak arasında hiç fark yok benim araçta. bir de önceki aracım mazda3 te(mazda3 120 bg 150 torklu atmosferik motordu) kickdown düşük hızlarda resmen aracı ok gibi fırlatırken bu araçta gene çok fazla işe yaramıyor. çok az hissedilir derecede yardımı oluyor o kadar. acaba beygir ve tork çok yüksek ve araç çok iyi ivmelendiği için mi ben hissetmiyorum yoksa başka bir problem mi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • D modunda kickdown yaparsanız araç 5500-6000 arası vites atar, spor modda ise 6500 e kadar çevirir.



    Vites değiştirme hızı değişemez çünkü bir şanzıman vitesi ne kadar hızlı değiştirebilirse o kadar iyi. Bu hem ekonomi hemde performans olarakta geçerli.



    S modunda sabit hız gitmek zaten saçma birşey. Adı üstündr spor mod. Sabit gitmenin sportif bir yanı yok. Sürekli İvmelenme durumu olacaksa kullanılmalı. Pist vs gibi.

    Bazı insanlardan duyuyorum. Yoğun trafikte bayırda iken spor mod arabaya daha az yaktırdığını söylüyorlar. Eco modda bazen gereğinden fazla basmak gerekebiliyor çünkü.



    Ekstra tavsiye olarak normal sürüşlerde spor moda almayın. Aracın cvt den farkı olmuyor. Hadi vites at diye daha fazla basıyorsunuz. Zevk arayan varsa düz vitesli araba kullansın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplarınız için hepinize teker teker teşekkür ederim arkadaşlar. Son 2 sorumu daha sizlere sorup konuyu tamamen aydınlığa kavuşturmak istiyorum. Şimdiden merakla bekliyorum cevaplarınızı



    -Sürüş modu olmayan araçlarda (örn: Golf 6, Bmw e90 gibi) şanzımandaki S modu gaz tepkisini ve direksiyon hassasiyetini değiştiriyormu yoksa sadece tamamiyle şanzımanı ilgilendiren bi mod mu



    -S modu gazı köklediğimizde D ile arasında fark yoksa(Kickdown) gazı köklediğimiz durumlarda işe yarıyor o zaman ? Yani yokuş çıkarı çıkarken araç fazla yorulmasın gaza daha fazla basmayım diye vitesi daha geç büyütsün diye işlevselliği öne çıkan bi mod o zaman ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.