Şimdi Ara

Lütfen bana şu şanzımanlardaki D ve S arasındaki farkı birisi anlatabilir mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
20.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Cevaplarınız için hepinize teker teker teşekkür ederim arkadaşlar. Son 2 sorumu daha sizlere sorup konuyu tamamen aydınlığa kavuşturmak istiyorum. Şimdiden merakla bekliyorum cevaplarınızı



    -Sürüş modu olmayan araçlarda (örn: Golf 6, Bmw e90 gibi) şanzımandaki S modu gaz tepkisini ve direksiyon hassasiyetini değiştiriyormu yoksa sadece tamamiyle şanzımanı ilgilendiren bi mod mu



    -S modu gazı köklediğimizde D ile arasında fark yoksa(Kickdown) gazı köklediğimiz durumlarda işe yarıyor o zaman ? Yani yokuş çıkarı çıkarken araç fazla yorulmasın gaza daha fazla basmayım diye vitesi daha geç büyütsün diye işlevselliği öne çıkan bi mod o zaman ?
    Hayır S modu ile D modunun kickdownu arasında hızlanmada fark yok ama D modunda gazı bırakır bırakmaz araç vitesi büyütür, S modunda ise yüksek devirde kalır. Motor freninden faydalanır, gaza tekrar bastığınızda vites düşürme süresinden kazanırsınız.




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    S modu ile D modunda gaza oturduğunuzda arasında fark var. Tsı için söylüyorum. D modunda dipgaz yaparsan 5500 civarında vites atıyor. S modunda 6500 civarında atıyor. Max beygir ürettiği devirlerde daha fazla kalarak, vitesi daha geç atarak daha fazla hızlanma sağlıyor. Yani vites atıldıktan sonra d modunda 4000 devir civarı S modunda ise 5000 devir civarında oluyor devir saati

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Sürüş modu olmayan araçlarda eğer adaptif şanzıman beyni varsa, şanzımanın tepkileri kullanım tarzınıza bağlı olarak sürekli değişir.

    Mesela benim araçta böyle bir şanzıman var. Bir süre dede gibi kullanınca araba çok hantallaşıyor. Gaza çok fazla basmadıkça alt vitese neredeyse hiç düşmüyor. Ama bir süre agresif kullanırsanız, aniden çeyrek gaz verdiğinizde bile vites küçültebiliyor.


    Ama dipgazda kickdown esnasında ikisi de aynı, mümkün olan en alt vitese geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Haziran 2018; 9:14:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski aracımda (yaris) bi halta yaramıyordu sadece şanzımanı olabildiğince yüksek devir düşük viteste tututyordu. 308de gaz tepkisi hassaslaşıyor araç performanslı kullanım için elinden geleni yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.