Şimdi Ara

Otomatik vitesli araçta debriyaj balatası var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
74.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vitesli araçta debriyaj balatası var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vitesli Araçlarda Debriyaj Balatası Var mı?

    Otomatik vitesli araçlarda klasik manuel şanzımanlarda olduğu gibi bir debriyaj pedalı bulunmaz. Bunun yerine, vites değişimlerini otomatik olarak gerçekleştiren bir tork konvertörü veya sürekli değişken şanzıman (CVT) sistemi kullanılır.

    Tork konvertörü, motor gücünü şanzımana aktarmak için sıvı bir kuplaj kullanır. CVT ise, kayışlar ve kasnaklar kullanarak kademesiz bir vites oranı aralığı sağlar.

    Her iki sistemde de, debriyaj balatasına benzer bir bileşen bulunmaz. Bunun yerine, tork konvertöründeki sıvı kuplaj veya CVT'deki kayışlar, aracın hareket etmesi için gerekli olan torku ve gücü aktarır.

    Bu nedenle, otomatik vitesli araçlarda, "otomatik araçlarda baskı balata var mı", "otomatik arabada baskı balata olur mu" gibi soruların cevabı hayırdır. Otomatik araçlarda debriyaj balatası bulunmaz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • otomatiğin sistemine göre değişir.

    amt mmt easytronik gibi otomatikleştirilmiş şanzımana sahip bir araç sa evet debriyaj balatası mevcuttur.

    tork konvertörlü ise mevcut değildir.

    benim aracım da otomatik ama debriyaj balatası var.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 11 Temmuz 2010; 14:36:17 >
  • Motor tarafından üretilen gücü tekerleklere aktarmak için muhtelif yöntemler var. İçten patlamalı bir motor elektrik motoru gibi aniden çalışmaya başlayıp aynı anda da tahrik gücü üretemediğinden rölanti gibi bir çalışma şekline ihtiyaç duyar ve dönen bir milden güç sevk etmek için dişli düzeneklerine veya kayışlı koniklere dayalı ve motor ile bunların arasına yerleştirilen bir sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) konulmuştur.

    Konfora olan merak (ya da talep) nedeni ile otomatik vites kutuları da geliştirilmiş, sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) yerini otomatik vites kutusunun çalışma prensibinden ötürü motorun dönme hareketinin yarattığı yağ basıncına göre çalışan tork konvertörüne (stator/rotor = pompa/türbin) bırakmıştır.

    Zamanla otomatik vites kutusunun elektronik hale getirilmesi vites değişimleri yeterince hızlı ve çalışma verimini yeterince yüksek hale getiremediğinden şoförden daha hızlı vites değiştiren, şoförden daha hızlı debriyaja basan, tek veya çift debriyajlı, robotlaştırılmış otomatik vitesler geliştirilmiştir. Ancak bunlar sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) prensibine göre çalışsa da manüel (düz) vitesteki gibi bir değişim/yenileme işlemine ihtiyaç duymazlar.

    Tüm bu gelişmelerin arasında kayışlı olarak tqabir edilen CVT'ler de geliştirilmiş ki onlarda da sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) bulunammakta ancak kullanılan madeni kayışın çok yüksek kalitede malzemeden üretilmesi gerektiği bilindiği halde maliyetleri asgariye düşürmek için arızalanmaya meyilli ürünlerin tercih edilmesi bu otomatik vites kutusunun 2010 yılında olmamıza rağmen halen hakettiği veya gereken yaygınlığa ulaşamadığı ortada.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.