Şimdi Ara

otomatik vites araçta kalkış yaparken frende sertleşme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
17.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşalar 2011 model otomatik vites prins lpg li cruze aracım var, bikaç haftadır arabayı stop ettikten sonra çalıştırıp kalkış yapacağım zaman ara ara fren taş gibi sertleşiyor,sıkı basmasam zor tutuyo ama 5-6 saniye sonra düzeliyor,ilk hareketten sonra bidaha sertleşmiyor istediğim kadar dur kalk yapsamda. geçen sene yine yazın 3-4 defa yapmıştı aynen böyle götürdüm servise test sürüşü bilgisayar kontrolu vs herşeyi yaptılar hiçbişeyi yok dediler bende geldim. ama dediğim gibi beni rahatsız etmeye başladı bu durum ne olbilir sizce?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vitesli Araçlarda Fren Sertleşmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Otomatik vitesli araçlarda, fren pedalına basıldığında sertleşme sorunu yaşamak yaygın bir şikayettir. Bu durum, özellikle park halindeyken veya soğuk havalarda daha belirgin hale gelebilir.

    Park Halinde Fren Pedalının Sertleşmesi

    • Fren Hidroliği Kaçağı: Fren hidroliği kaçağı, fren pedalının sertleşmesine neden olabilir. Hidrolik sıvının düşmesi, fren sisteminde basınç kaybına yol açar.
    • Fren Balataları Aşınmış: Aşınmış fren balataları, fren pistonlarının daha fazla dışarı çıkmasına neden olur, bu da fren pedalında sertleşmeye yol açabilir.

    Soğuk Havada Fren Sertleşmesi

    • Fren Hidroliği Donması: Soğuk havalarda fren hidroliği donabilir ve fren pedalının sertleşmesine neden olur.
    • Fren Balatalarının Tutması: Soğuk havalarda fren balataları daha sert hale gelir ve fren pedalında sertleşmeye yol açabilir.

    Diğer Nedenler

    • ABS Arızası: Bozuk bir ABS sistemi, fren pedalında sertleşme veya tutukluk yapmasına neden olabilir.
    • Fren Servo Arızası: Arızalı bir fren servo, fren pedalında sertleşmeye veya yumuşaklığa neden olabilir.
    • Otomatik Şanzıman Sorunları: Bazı durumlarda, otomatik şanzıman sorunları da fren sertleşmesine neden olabilir.

    Çözümler

    Fren sertleşme sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izlemelisin:

    • Fren Hidroliğini Kontrol Et ve Yenile: Fren hidroliği seviyesini kontrol et ve düşükse yenile.
    • Fren Balatalarını Kontrol Et ve Gerekirse Değiştir: Fren balatalarını aşınma açısından kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • ABS Sistemini Kontrol Ettir: ABS sistemini bir tamirciye kontrol ettirerek herhangi bir arıza olup olmadığını belirle.
    • Fren Servosunu Kontrol Ettir: Fren servosunun arızalı olup olmadığını kontrol ettir ve gerekirse değiştir.
    • Otomatik Şanzımanı Kontrol Ettir: Otomatik şanzımanında sorun olabileceğinden şüpheleniyorsan, bunu bir tamirciye kontrol ettir.

    Fren sertleşme sorunu sürüş güvenliğini tehdit edebileceğinden, bu sorunun en kısa sürede bir tamirci tarafından teşhis edilmesi ve çözülmesi önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Otomatik de olay değişiyo hani dicem robotize şanzıman falan olsa olaya farkı açıdan yorum yapıcam ama anlayamadım.Klima açık mı kalkış yapıyorsunuz öyle soruyum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Otomatik de olay değişiyo hani dicem robotize şanzıman falan olsa olaya farkı açıdan yorum yapıcam ama anlayamadım.Klima açık mı kalkış yapıyorsunuz öyle soruyum ?

    evet genellikle klimayı hiç kapatmıyorum araba çalışır çalışmaz açık oluyor zaten.
  • Aracı stop ettirdikten sonrada frene basıyor musunuz? Hani vitesi P'ye alayım diye?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drserti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Otomatik de olay değişiyo hani dicem robotize şanzıman falan olsa olaya farkı açıdan yorum yapıcam ama anlayamadım.Klima açık mı kalkış yapıyorsunuz öyle soruyum ?

    evet genellikle klimayı hiç kapatmıyorum araba çalışır çalışmaz açık oluyor zaten.

    Klimayı kapatıp deneyin ozaman yarıotamatik olsa klima basıncıyla şanzıman basıncını aynı yerden alır rölantide falan klima açıkken bi nebze şişme yapar diycem ama tork konvertörlü sistem nasıldır bilgim yok ama klima kapatıp deneyin bakalım ne olacak.Birde beyfendinin dediği gibi aracı stop ettikten sonra frene basarsanız da 2 3 basmada falan şişer hava ememediği için siz çalıştırıncada o sertliği haraket edene kadar hissdebilirsiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Aracı stop ettirdikten sonrada frene basıyor musunuz? Hani vitesi P'ye alayım diye?

    genellikle stop etmeden p ye alıp öyle stop ediyorum ama bazen unutuyorum sonradan alıyorum. bide otomatik viteslerde el frenini çekmeyin derler bununla alakası olabilirmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    quote:

    Orijinalden alıntı: drserti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Otomatik de olay değişiyo hani dicem robotize şanzıman falan olsa olaya farkı açıdan yorum yapıcam ama anlayamadım.Klima açık mı kalkış yapıyorsunuz öyle soruyum ?

    evet genellikle klimayı hiç kapatmıyorum araba çalışır çalışmaz açık oluyor zaten.

    Klimayı kapatıp deneyin ozaman yarıotamatik olsa klima basıncıyla şanzıman basıncını aynı yerden alır rölantide falan klima açıkken bi nebze şişme yapar diycem ama tork konvertörlü sistem nasıldır bilgim yok ama klima kapatıp deneyin bakalım ne olacak.Birde beyfendinin dediği gibi aracı stop ettikten sonra frene basarsanız da 2 3 basmada falan şişer hava ememediği için siz çalıştırıncada o sertliği haraket edene kadar hissdebilirsiniz..

    klimayı kapatıp, el freninide stop ettiğimde çekmeden denicem bikaç gün bakalım ne olacak.teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drserti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Aracı stop ettirdikten sonrada frene basıyor musunuz? Hani vitesi P'ye alayım diye?

    genellikle stop etmeden p ye alıp öyle stop ediyorum ama bazen unutuyorum sonradan alıyorum. bide otomatik viteslerde el frenini çekmeyin derler bununla alakası olabilirmi ?

    Sonradan aldığınız vakitlerde sertleşmiş olmayasın? Biliyorsunuzdur araç stop ettikten sonra frene bastığınızda fren sertleşir..
  • Kontağı çevirmeden önce frene basmayı deneyin, aynı sertlikte mi? Çünkü benim araçta kontağı çalıştırdıktan sonra yumuşamaya başlıyor.

    Aracı stop ettirmeden kesinlikle P ye almayın. Araç tamamen dursun öyle P ye alın. Araç tamamen durmadan geri vitese de almayın. Yani araç tamamen durmadan hiçbir vites değiştirme işlemi yapmayın.

    Trafik ışıklarında dururken de aracı N ye alın. P ye alıp tekrar D ye almak sıkıntı yaratır.

    El freni olayı da şehir efsanesi. Ben düz yolda dahi park etsem hep çekerim el frenini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Kontağı çevirmeden önce frene basmayı deneyin, aynı sertlikte mi? Çünkü benim araçta kontağı çalıştırdıktan sonra yumuşamaya başlıyor.

    Aracı stop ettirmeden kesinlikle P ye almayın. Araç tamamen dursun öyle P ye alın. Araç tamamen durmadan geri vitese de almayın. Yani araç tamamen durmadan hiçbir vites değiştirme işlemi yapmayın.

    Trafik ışıklarında dururken de aracı N ye alın. P ye alıp tekrar D ye almak sıkıntı yaratır.

    El freni olayı da şehir efsanesi. Ben düz yolda dahi park etsem hep çekerim el frenini.

    El frenine katılıyorum şanızmana yük bindirmemek gerek ama tam otamatik araçlarda ışıklarda n ye almak niye yakıt için mi alıyorsunuz ? Diğer türlü yarı otomatiklerde baskı balata var onun için N ye almak mantıklı ama tam otomatikleri anlayamadım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Kontağı çevirmeden önce frene basmayı deneyin, aynı sertlikte mi? Çünkü benim araçta kontağı çalıştırdıktan sonra yumuşamaya başlıyor.

    Aracı stop ettirmeden kesinlikle P ye almayın. Araç tamamen dursun öyle P ye alın. Araç tamamen durmadan geri vitese de almayın. Yani araç tamamen durmadan hiçbir vites değiştirme işlemi yapmayın.

    Trafik ışıklarında dururken de aracı N ye alın. P ye alıp tekrar D ye almak sıkıntı yaratır.

    El freni olayı da şehir efsanesi. Ben düz yolda dahi park etsem hep çekerim el frenini.

    El frenine katılıyorum şanızmana yük bindirmemek gerek ama tam otamatik araçlarda ışıklarda n ye almak niye yakıt için mi alıyorsunuz ? Diğer türlü yarı otomatiklerde baskı balata var onun için N ye almak mantıklı ama tam otomatikleri anlayamadım ?

    P'den D'ye alınca araç kendini öne atıyor ister istemez. Çünkü D modunda hafif ileri gider araç. N'den D ye atınca da gider ama P de iken park modunda olur ve araç kendini hareket etmemeye ayarlıyor. Geri N ye alınca illaki bir şeyler zorlanıyordur.

    P vitesi kesinlikle sadece kontağı kapatma vitesi olmalı.




  • frenin sertleşme sebebini bulduk. direksiyonu tam kırınca+klima 2. seviyenin üzerinde iken eğer bu sırada gaza basmıyorsam devirde bir miktar düşme oluyor, o sıradada fren sertleşiyor.ustanında söylediğine göre olması doğalmış direksiyon zaten tam kırılmazmış (şu ekstra kırma payından bahsediyor). artık ilk arabayı çalıştırdığımda klimayı kapatıyorum hiçbir sorun olmuyor.
  • Bende 2010 otomatik civic var. Klima off iken sabah veya soguk havalarda ilk calistirmada fren sertlesiyor. Abimde otomatik polo var tamamen ayni sorun onda da var. Yokuş olmayan yerde araci stop etmeden önce P ye alip, el freni çekmeden birakirsam fren sertleşme sorunu olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drserti

    frenin sertleşme sebebini bulduk. direksiyonu tam kırınca+klima 2. seviyenin üzerinde iken eğer bu sırada gaza basmıyorsam devirde bir miktar düşme oluyor, o sıradada fren sertleşiyor.ustanında söylediğine göre olması doğalmış direksiyon zaten tam kırılmazmış (şu ekstra kırma payından bahsediyor). artık ilk arabayı çalıştırdığımda klimayı kapatıyorum hiçbir sorun olmuyor.

    Devir düştüğünden vakum basıncıda düşer haliyle fren sertleşir doğrudur ancak bu aranın frenlerini tasarlayan mühendis bunu düşünmesi gerekir. Güvenlik kusurudur. Vakum pompası ya da vakumu sağlayan her ne parça ise belirli devirlerde max fren performansını karşılayacak şekilde tasarlanmalıdır. Ek olarak benim aracımda vakum deposu mevcut. Aracı stop edip freni 4- 5 kere pompaladıktan sonra ancak sertleşmeye başlıyor.
    Bu sorun lpg'de yapıyorsa düzgün bir kalibrasyon yapın. bezinde de yapıyorsa yazık günah ne deyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xardias

    Bende 2010 otomatik civic var. Klima off iken sabah veya soguk havalarda ilk calistirmada fren sertlesiyor. Abimde otomatik polo var tamamen ayni sorun onda da var. Yokuş olmayan yerde araci stop etmeden önce P ye alip, el freni çekmeden birakirsam fren sertleşme sorunu olmuyor.

    Benim civic aracimda da ayni sorun var.nasil cozdunuz ne yapmam gerekiyor?tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim derdim ise d de iken frene basinca direk sert daha dogrusu frene basinca araba asiliyor ozellikle park yerlerinden cok zor cikiyorum arabayi surukluyor sebebini bulamadim boyle giderse birisinin arabasina carpicam kesin birde butun sistem hava sistemiyle calisiuor. Gozunu sevdigim meleketinde arabadan anlayan yok ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahadir987 B kullanıcısına yanıt
    Aynı sorun bendede bazen oluyor en güzeli çalıstırdıktan sonra yani yola çıkmadan kontrol etmek geçen gün bende çarpıyordum. Sanırım klimayla alakalı bir şey tam çözemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.