Şimdi Ara

Otomatik vites - patinaj soru?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir nedenden dolayı aracımı (Egea benzinli otomatik) bir yakınımın evinin karşısındaki boş araziye bırakmak zorunda kaldım, zemin gevşek toprak. Şehir dışına çıkacağım içinde ne olur ne olmaz diyerek anahtarı yakınıma bıraktım. O da gün içinde araçla bir yere gitmek istemiş, (kendisinin manuel aracı var ve daha önce benimki de dahil birkaç otomatik araç kullanmışlığı var) ne yaptıysa artık aracı bağırtmış ama yerinden kımıldatamamış ve akşamö geldiğimde ön 2 teker neredeyse janta kadar (7-8 cm) toprağa gömülmüştü (Patinaj nedeniyle sanırım) ve ön tekerlerin davlumbazlarında yağ isleri vardı. Bugün sabah baktım, yağ izleri kaybolmuş ve herhangi bir arıza lambası v.s. yanmıyor.

    Açıkçası soramadım da ne yaptın, neden böyle oldu diye. Size yağ izleri neden kaynaklanmıştır ve otomatik araca neden bu kadar pati çektirdiği halde hareket ettirememiştir. Hani desem ki vites N pozisyonunda gaza bastı ki onu da yapmış, tekerler dönmeyeceği için zaten pati çekmez.







  • O da aklıma gelmedi değil de, 20 yıllık şoförlüğü var, el frenini indirmedin mi demek te abes olurdu. Ama patinaj yaptırmasının (hem de yerde 7-8 cm çukur oluşacak şekilde) ve o yağ lekelerinin nedenini hala çözemedim. Aracı servise bi götürsem dedim, hanım dalga geçti, millet arabasıyla neler yapıyor şunun için araç servise mi gider diye. Çok pimpirikliyim, kafam halen rahat değil.
  • Bıraktığınız yer çamur vs. olabilir. Önden çeker bir aracın ön tekerlekleri yere tutunamazsa hareket edememesi normaldir. O kadar patinaj çekmek yerine ön tekerleklerin altına, tahta parçası, çalı çırpı ya da büyük bir bez filan atsa tekerlekler tutunup çıkabilirdi. Boşu boşuna uğraşmış.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Yok hocam, çmaur v.s. yok, kaldı ki her gittiğimde oraya bırakırım ve araç zaten r/d konumuna alınca gaz vermeden bile hareket ederdi. Ne yaptı, ne yapmaya çalıştı, o yağ izleri neden oldu anlamadım.
  • El frenini indirmemistir belki

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulanıklı499

    El frenini indirmemistir belki
    O da aklıma gelmedi değil de, 20 yıllık şoförlüğü var, el frenini indirmedin mi demek te abes olurdu. Ama patinaj yaptırmasının (hem de yerde 7-8 cm çukur oluşacak şekilde) ve o yağ lekelerinin nedenini hala çözemedim. Aracı servise bi götürsem dedim, hanım dalga geçti, millet arabasıyla neler yapıyor şunun için araç servise mi gider diye. Çok pimpirikliyim, kafam halen rahat değil.
  • hocam el freninde ya da p de çok kısa gaz verip eşeletmişse eğer zemini ki zeminde yumuşak diyorsunuz daha sonra d ye alsa da çıkamamıştır ondan gittikçe derinleşmiştir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schrödinger Kedisi

    hocam el freninde ya da p de çok kısa gaz verip eşeletmişse eğer zemini ki zeminde yumuşak diyorsunuz daha sonra d ye alsa da çıkamamıştır ondan gittikçe derinleşmiştir
    P konumunda gaz verildiğinde, tekerler döner mi? (Bilmediğim için soruyorum)

    Bir de ön tekerlek davlumbazlarındaki yağ lekeleri bu durumla alakalı mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 11 Ekim 2019; 11:0:19 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    P konumunda gaz verildiğinde, tekerler döner mi? (Bilmediğim için soruyorum)

    Bir de ön tekerlek davlumbazlarındaki yağ lekeleri bu durumla alakalı mıdır?

    Alıntıları Göster
    Dönmez.

    Yağ lekesi olduğuna eminmisiniz yağ olsaydı kendi kendine yok olmazdı bence lekeler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    P konumunda gaz verildiğinde, tekerler döner mi? (Bilmediğim için soruyorum)

    Bir de ön tekerlek davlumbazlarındaki yağ lekeleri bu durumla alakalı mıdır?

    Alıntıları Göster
    dönmez hocam aklımdan çıkmış el freni olabilir sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Belki torkuna tadına bakmak istemistir :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yağ lekesi gibiydi, ön iki davlumbazda da mevcuttu. Su değildi eminim, ilk etapta yağ olduğunu düşündüm ama yağ lekesi kendiliğinden geçmezdi diyorsunuz, o zaman başka bir şeydir. Neyse zaten şu saatten sonra yapacak bir şey yok ama belki bi servise gitsem kafam rahatlar.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Akstan gelme ihtimali var veya fren yagi da olabilir fren yagi daha incedir cunku her ihtimali göz onunde bulundurun yinede.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gece araç o halde kaldı mı bilmiyorum ama çiy oluşan bir yerdeyseniz, toz toprak çamur haline gelmiş olabilir belki onu yağ sandınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aks körüklerini kontrol ettirin derim. Eğer yırtılmışsa etrafa gres yağı saçar. Jant, davlumbaz falan her tarafa bulaşır.

    Ayrıca otomatik araçta bu tür durumlarda varsa kış modunu kullanmak, yoksa manuel olarak yüksek viteslerde kaldırmak gerekir. Yüksek viteste tekerlek torku az olacağından patinaja düşme ihtimali azalır.
  • Doldurup kaldırımıştır . Bende bizim eski arabada n de gaz verip 4-5bin devirde d ye çekiyordum patinaj çekerek kalkıyordu :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aks körüklerini kontrol ettirin derim. Eğer yırtılmışsa etrafa gres yağı saçar. Jant, davlumbaz falan her tarafa bulaşır.

    Ayrıca otomatik araçta bu tür durumlarda varsa kış modunu kullanmak, yoksa manuel olarak yüksek viteslerde kaldırmak gerekir. Yüksek viteste tekerlek torku az olacağından patinaja düşme ihtimali azalır.
    Aracı yerinden zor kaldırmış zaten. Biraz (2 mt kadar) geri geri gitmiş bakmış olacak gibi değil, geri eski yerine alayım demiş ama tekrar ne yaptıysa ileri götürememiş, yoldan geçen biri yardım etmiş öyle eski yerine geri yanaştırmışlar. Aracın başına neler geldi bilmiyorum.
  • Çekiş Kontrol Sistemi patinaj çekmeye başlayan tekerleğe fren uygulayarak patinajı engeller ama bu sırada kaygan zemine her iki tekerlek de (önden çeker için) az bir şey gömüldüyse araç oradan çıkamaz çünkü her defasında tekerlek dönüşü engellenir.

    Bu durumda Çekiş Kontrol Sistemini kapatırsanız tekerleklerde biri veya ikisi birden patinaj çeke çeke sert zemine (kaygan olmayan zemine) ulaşınca araç yerinden hareket edebilir.

    Aracınızda TCS açma-kapama tuşu varsa böyle durumlarda TCS kapatılıp hafif batan araç kurtarılabilir, tuş yoksa bazı araçlarda anlık kapatma kriptosu olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tutunması kotu zeminde gaz vere vere değil. Minimum gazla hatta gaz vermeden kalkmak gerekir. Yaptığı yanlış. 20 yıldır direksiyon tutması iyi şoför olduğu manasına geliyor.

    Patinaj çektiğinde zemini iyice camurlastirmistir. Lastiğin tutunması azalır. Üstüne gomulur.

    Bir ihtimal yokuş desteği varsa aracın yokuş kalkış desteği sıkıntı çıkartmış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schrödinger Kedisi

    hocam el freninde ya da p de çok kısa gaz verip eşeletmişse eğer zemini ki zeminde yumuşak diyorsunuz daha sonra d ye alsa da çıkamamıştır ondan gittikçe derinleşmiştir
    P moduna alınca tekerlek dönmez ki... Vites boşta olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    P moduna alınca tekerlek dönmez ki... Vites boşta olur.

    Alıntıları Göster
    Aynı zamanda bir mekanizma şanzımanı kilitler, yani dönmesini engeller. İstisna var mıdır bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 11 Ekim 2019; 22:1:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.