Şimdi Ara

Far yükseklik ayarı kaç olmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
69.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu ayar neye göre hangi şartlara göre kaça ayarlanmalı? Benim aracımda 0-1-2-3 bulunmakta..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Far Yükseklik Ayarı Kaç Olmalı?

    Araçların far yükseklik ayarı, karşıdan gelen sürücülerin gözlerini kamaştırmamak ve görüşü engellememek için çok önemlidir. Farların yanlış ayarlanması, trafik kazalarına yol açabilir.

    Far yükseklik ayarı genellikle 0 ile 3 arasında bir değerde yapılır. 0, farların en alçak konumudur ve 3, en yüksek konumdur.

    • 0 (En Alçak): Şehir içi kullanım ve sisli havalar için uygundur.
    • 1: Otoyol kullanımı için uygundur.
    • 2: Ağır yüklü araçlar için uygundur.
    • 3 (En Yüksek): Arazide kullanım için uygundur.

    Far yükseklik ayarını manuel olarak yapabilirsin. Far ayar düğmesi genellikle gösterge panelinde bulunur. Ayarlama işlemi araçtan araca değişebilir. Kullanım kılavuzuna başvurarak aracın özel ayarlama prosedürünü öğrenebilirsin.

    Farların yüksekliğini ayarlamak için düz bir zemin bul. Aracın önünü bir duvara veya başka bir düz yüzeye paralel olarak park et. Farları aç ve ayarla. Farların ışık huzmesinin yatay çizgisinin duvarda veya yüzeyde yaklaşık 10 metre ileride olması gerekir.

    Far yükseklik ayarını düzenli olarak kontrol etmelisin, özellikle de aracına yük ekledikten veya çıkardıktan sonra. Yanlış ayarlanmış farlar, hem senin hem de diğer sürücülerin güvenliğini tehlikeye atabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Standart olarak 0 konumunda durmasi gerekli usta. Far ayari sifir konumunda yapilir. Muayenedede sifir konumunda olmali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 1 de kullanıyorum , biraz daha yuksek oluyor ve ileriyi görebiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En yükseği 0'dır.

    Araçtaki yük durumuna göre 1-2-3'e ayarlanır.

    Normal şartlarda 0'da durması lazım.
  • 2010 model linea'da 3 te duruyor en aşağısı(0 en yüksek oluyor uzun far kısa far karışıyor) bu yani araçtan araca göre değişir. Her ne kadar araçta yük veya yolcu olmasa da ben en aşağıda tutuyorum bu şekilde güvenli bir şekilde önümü görebiliyorum
  • Şehir içinde 1 uzun yolda 0 yapıyorum, 0 en yükseği.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0 da durmalı...
  • Yanlis dusunuyorsunuz. Araclarin en yukari bakan far yuksekligi 0 'dir. En assagi bakanida 3'tur(araca gore fark edebilir). Eger araciniz yukluyse arka bagaj kismi assagiya inicegi icin farlar daha yukariya bakarlar. Trafikteki diger suruculeri rahatsiz etmemek icin farlarinizi arac yukluyken assagiya dogru cevirmenizi oneririm. Ben genelde 2 veya 1 de kullanirim.
    Not:imla hatalari mobilden kaynaklidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintana!

    Yanlis dusunuyorsunuz. Araclarin en yukari bakan far yuksekligi 0 'dir. En assagi bakanida 3'tur(araca gore fark edebilir). Eger araciniz yukluyse arka bagaj kismi assagiya inicegi icin farlar daha yukariya bakarlar. Trafikteki diger suruculeri rahatsiz etmemek icin farlarinizi arac yukluyken assagiya dogru cevirmenizi oneririm. Ben genelde 2 veya 1 de kullanirim.
    Not:imla hatalari mobilden kaynaklidir

    geçen sene eniştenin 2006 korollasının farından şikayetçiydi,sanırım 4 kademeli 1e veya 2ye aldırttım,rahatladı adam,dediğiniz gibi far ayarı aşağıya iner kademe artınca
  • Normal halojen farlarda 0 en ideali, merceksiz çakma xenonlularda 3. seviyeye alınmalı ki başkasının gözünü almasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yük durumuna göre yapılır;

    Yaklaşık olarak aşağıdaki tabloyu uygulayabilirsiniz. Tabi pratikte sürekli olarak bu ayar ile oynamak zor olacağı için normal kullanımda 1 mantıklı olacaktır.

    0- (Tek sürücü / tek yolcu)
    1- (Sürücü + 2 yolcu)
    2- (Sürücü + 3 yolcu)
    3- (Sürücü + 3yolcu + dolu bagaj)
  • bazı araçlarda far yükseklik ayarı sizin değil, karşıdaki sürücüler için perdeleme yapmak olduğundan, farkı oturduğunuz yerden anlayamazsınız. ancak hassas olanların kulakları çınlar.
  • astra j kasada kaç yapıyorsunuz yawss. Çok zayıf geliyor bana en yükseğine de alsam mesafe çok kısa. Valla başka araçların farlarıyla görüyorum yolu :)
  • Benimki 4 kademeli. Şehiriçinde 3te kullanıyorum hem karşıdan gelenin gözünü almıyor hem de daha aşağı baktığından yoldaki bozuk kısımları daha iyi görüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normalde benim aracımda da uzun yolda 0'a alırım. Normal şehir içinde 1 yetiyor açıkçası. 0 olunca fazla uzağı aydınlattığını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Standart olarak 0 konumunda durmasi gerekli usta. Far ayari sifir konumunda yapilir. Muayenedede sifir konumunda olmali.

    Helal olsun, ilk yorumda cevabi tokat gibi yapıştırmış hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 3 e ayarladım daha ileriyi gösteriyor, uzunları açmak gerekmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turbo_Şevket


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Standart olarak 0 konumunda durmasi gerekli usta. Far ayari sifir konumunda yapilir. Muayenedede sifir konumunda olmali.

    Helal olsun, ilk yorumda cevabi tokat gibi yapıştırmış hocam.

    Sende az degilsin ha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.