Merhaba, 2001 model otm.vites civic vtec arabamı alalı 2 ay oldu 81.000 km'de. Bir konuda bilgi almak istiyorum. Otomatik vites araçlarda (özellikle honda da) yokuş yukarı vites D konumunda gaza ve frene basılmazsa araç hiç mi geri kaymaz, eğer kayarsa bu bir problem olduğunu mu gösterir ve 4-5 metre bu şekilde geriye kayıdrmak arabaya herhangi bir zarar verir mi? İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Öncelikle aracın geri kayıp kaymaması yokuşun eğimi ile ilgili .. Eğer çok dik ise ne olursa olsun kayacaktır...Sanzıman D konumunda iken 4-5 metre geri kayması ise problem yaratmaz.Aracın dik rampalarda geri kayması bir problem olduğunu göstermez ancak hafif eğimli yerlerde yine kayma yapıyor ise o zaman bu bir problem işareti olabilir.
araba 4 -5 metre geri kayar mı diyorsun eee arkadaki arabalar ne olacak?
quote:
Orjinalden alıntı: Sympatique
Öncelikle aracın geri kayıp kaymaması yokuşun eğimi ile ilgili .. Eğer çok dik ise ne olursa olsun kayacaktır...Sanzıman D konumunda iken 4-5 metre geri kayması ise problem yaratmaz.Aracın dik rampalarda geri kayması bir problem olduğunu göstermez ancak hafif eğimli yerlerde yine kayma yapıyor ise o zaman bu bir problem işareti olabilir.
Bu durum başıma geldiği için sordum. Trafikte değil boş bir yerde. yokuş dik sayılır. geri geri bir manevra yapmam gerekti. bu arada vitesi R ye almayı unutmuşum D de iken ayağımı frenden çektim ve arabayı kaydırdım düzlüğe inince arabada stop edecekmiş gibi bir sarsınrı olunca D de olduğunun farkına vardım.
Dik bir yokuşta başına gelmiş ise normal bir durum.O kadar kayma olacaktır.
Bendede aynı arabanın 1.4ü var. Dik yokuşta bir nebze geri kayar ancak kaymamasını istiyorsan vitesi 2'ye al böylece 2.viteste kalkış yapar. Bu özellikle kışın karda patinaj çekmemek için çok kullanışlıdır. Yalnız vites 2deyken başka hiçbir vitese geçmez ne kadarhızlanırsan hızlan 2'de kalır.
Otomatik vitesli araçlarda vites D durumundayken yokuş yukarı bekleme sırasında geri kayıp kaymama durumu tamamen yokuşun dikliğine ve aracın Rölanti devrine bağlıdır. Rölanti devri yüksek bir araç daha fazla bir meyilde geri kaçmazken rölanti devri düşük olan bir araç daha az bir meyilde geri kaçabilir. Buda Tork konvertörün manuel vitesli araçlarda aracı yarım debriyajda tuması gibi bir şeydir. Yokuş yukarı bekleme durumunda araç geri çok az çakıyor ise klimayı açarak bunu engelleyebilirsiniz, çünkü klima devreye girdiğinde aracın rölantisi otomatik olarak yükseltilir.
10-15 derecelik egimlerde kayma olmaz daha yuksek egimlerde kayma olur fakat bu kayma d de ve dediginiz gibi 4-5 m olursa yada manevra yapmak için r ye almada geri salarsanız şanzıman için tehlikeli durumlar yaratabilir.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme