Şimdi Ara

Otomatik Honda Jazz 7ileri vites kullanılırken vitesi nerden değiştiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
6.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar otomatik jazzlarda manuel sürme seçeneğide var 7 ileri vites. Bu vitesler nasıl atılıyor acaba vites kolundanmı yoksa sadece direksiyondanmı, çünkü vites kolunda + - gibi bölümler yoktu. Sadece direksiyondan atılıyorsa vites iyi değildir bence.
    Saygılar



  • quote:

    Orjinalden alıntı: Untouch

    Arkadaşlar otomatik jazzlarda manuel sürme seçeneğide var 7 ileri vites. Bu vitesler nasıl atılıyor acaba vites kolundanmı yoksa sadece direksiyondanmı, çünkü vites kolunda + - gibi bölümler yoktu. Sadece direksiyondan atılıyorsa vites iyi değildir bence.
    Saygılar


    Altı çizili kısmın dayanağı nedir açıklar mısınız?

    Ferrari'lerde de vites manuel moda alındığında direksiyondan değiştiriliyor. Sanırım Lambo'da da öyle.
  • bence de direksiyondan değişmesi güzel bir şey. direksiyon hakimiyetini tek elinie bırakmadan daha güvenli araç sürmenize imkan veriyor.

    bu en çok vites indirmeniz yada yükseltmeniz gereken virajlarda kendini belli ediyor.

    tek elle arabayı kumanda edip bir de vitesi yukarı aşağı itmek bence tehlikeli.

    bu gibi durumlarda neden smart for fourlardaki gibi direksiyondan kumandayı colta da koymamışlar diyorum.

    coltta sadece vites kolundan tiptronik vites kumanda edilebiliyor.

    ama kardeşi smart for four da direksiyondan kumanda mevcut.

    hayırlı günler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Untouch

    Arkadaşlar otomatik jazzlarda manuel sürme seçeneğide var 7 ileri vites. Bu vitesler nasıl atılıyor acaba vites kolundanmı yoksa sadece direksiyondanmı, çünkü vites kolunda + - gibi bölümler yoktu. Sadece direksiyondan atılıyorsa vites iyi değildir bence.
    Saygılar


    Altı çizili kısmın dayanağı nedir açıklar mısınız?

    Ferrari'lerde de vites manuel moda alındığında direksiyondan değiştiriliyor. Sanırım Lambo'da da öyle.



    alti cizili kisimlar kendisi cikiyor yazan arkadas ekstra bir sey yapmiyor uzerine fare ile ile gelirsen onun altinda reklam ciktigini gorursun oto yu diyorsun sanirim




  • Direksiyondan vites değiştirmek mutlaka daha güvenlidir ama vites kulu daha eğlenceli oluyor bence, jazz almaktan vazgeçiyorum sırf bu sebepten
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polotje


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Untouch

    Arkadaşlar otomatik jazzlarda manuel sürme seçeneğide var 7 ileri vites. Bu vitesler nasıl atılıyor acaba vites kolundanmı yoksa sadece direksiyondanmı, çünkü vites kolunda + - gibi bölümler yoktu. Sadece direksiyondan atılıyorsa vites iyi değildir bence.
    Saygılar


    Altı çizili kısmın dayanağı nedir açıklar mısınız?

    Ferrari'lerde de vites manuel moda alındığında direksiyondan değiştiriliyor. Sanırım Lambo'da da öyle.



    alti cizili kisimlar kendisi cikiyor yazan arkadas ekstra bir sey yapmiyor uzerine fare ile ile gelirsen onun altinda reklam ciktigini gorursun oto yu diyorsun sanirim





    arkadaş altını çizeceğine italik yapmış galiba ben çizdim




  • direksiyonda + - dügmeleri var oradan degistiriliyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben hondanin bu mantigini anlamiyorum acikcasi.. civic te de öyle yanılmıyorsam.. Tamam çok güzel direksiyondan vitesi koyuyorsun ancak neden vites koluna da koymuyorsun manuel i isteyen istediğini kullansın.. Sonuçta benim aracımda direksiyondan vites var ancak ben onu sadece otomatik modda motor freni veya hızlanmalar için kullanıyorum manuele almadan müdahele ediyorum. Ama manuel kullanmak istediğimde direksiyondaki kulakçıkları hiç ama hiç kullanmıyorum, vites kolunu kullanıyorum bunun için...
  •  Otomatik Honda Jazz 7ileri vites kullanılırken vitesi nerden değiştiriyor


    Direksiyon üzerinde görmüş olduğun + - işaretleri ile değişen ve aşırı kullanışsız ve zevk vermeyen zaten süpürge motoru ile sadece ekonomi vaad eden bir araç...!!! Yeni kasada uyanarak ve geliştirerek yerini Klasik 5 ileri otomatiğe bırakmıştır daha başarılıdır...!!! Ben eski kasasını yaklaşık 25.000km kadar kullansamda direksiyondan vitesi denemek için 1 kere açtım ve yarım saat sonra iş olsun diye[ koyulduğunu anladım CVT kasnağı üzerinde isterseniz vites sayısını 777 yapın fark etmiyecektir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

     Otomatik Honda Jazz 7ileri vites kullanılırken vitesi nerden değiştiriyor


    Direksiyon üzerinde görmüş olduğun + - işaretleri ile değişen ve aşırı kullanışsız ve zevk vermeyen zaten süpürge motoru ile sadece ekonomi vaad eden bir araç...!!! Yeni kasada uyanarak ve geliştirerek yerini Klasik 5 ileri otomatiğe bırakmıştır daha başarılıdır...!!! Ben eski kasasını yaklaşık 25.000km kadar kullansamda direksiyondan vitesi denemek için 1 kere açtım ve yarım saat sonra iş olsun diye[ koyulduğunu anladım CVT kasnağı üzerinde isterseniz vites sayısını 777 yapın fark etmiyecektir

    Direksiyondan vites değişiminin kullanışsız olduğuna katılıyorum. Ben de eski Honda City'mde sadece soran olursa bilmiyorum dememek için bir kaç sefer manuel modda kullanmıştım ama çok gereksiz olduğuna karar verip aracın tiptronik özelliği olduğunu bile unutmuştum.

    Yeni kasa Jazz'ın şanzımanı i-shift, klasik otomatik değil yarı otomatik (yani otomatikleştirilmiş manuel) dir ve Honda asıl bu yeni şanzımanla ekonomi vaad ediyor. Ancak daha başarılı olup olmadığı konusunda şüpheler var sanırım çünkü Civic HB'in i-shift şanzımanını pek övmüyorlar. Honda, yeni Jazz'da kullanmadan önce bu şanzımanı biraz daha adam etmiştir umarım.

    Gerçi debriyaja basamadan hiç bir vites değişimi zevkli olmaz gibime geliyor; ister direksiyondan olsun, ister vites kolundan. Aslında bu yarı otomatik şanzımanlarda yine baskı-balata varmış galiba. Acaba bu şanzımanlar istendiğinde tamamen manuele geçebilecek şekilde üretilemez mi? Yani araçta debriyaj pedalı yine olacak ama otomatik modda devre dışı kalacak bir çözüm imkansız mıdır? Pek çok insan kalabalık trafikte otomatik vitesin rahatlığını kabul ederken düz vitesin normal sürüşteki keyfinden de vazgeçmek istemiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

     Otomatik Honda Jazz 7ileri vites kullanılırken vitesi nerden değiştiriyor


    Direksiyon üzerinde görmüş olduğun + - işaretleri ile değişen ve aşırı kullanışsız ve zevk vermeyen zaten süpürge motoru ile sadece ekonomi vaad eden bir araç...!!! Yeni kasada uyanarak ve geliştirerek yerini Klasik 5 ileri otomatiğe bırakmıştır daha başarılıdır...!!! Ben eski kasasını yaklaşık 25.000km kadar kullansamda direksiyondan vitesi denemek için 1 kere açtım ve yarım saat sonra iş olsun diye[ koyulduğunu anladım CVT kasnağı üzerinde isterseniz vites sayısını 777 yapın fark etmiyecektir

    Direksiyondan vites değişiminin kullanışsız olduğuna katılıyorum. Ben de eski Honda City'mde sadece soran olursa bilmiyorum dememek için bir kaç sefer manuel modda kullanmıştım ama çok gereksiz olduğuna karar verip aracın tiptronik özelliği olduğunu bile unutmuştum.

    Yeni kasa Jazz'ın şanzımanı i-shift, klasik otomatik değil yarı otomatik (yani otomatikleştirilmiş manuel) dir ve Honda asıl bu yeni şanzımanla ekonomi vaad ediyor. Ancak daha başarılı olup olmadığı konusunda şüpheler var sanırım çünkü Civic HB'in i-shift şanzımanını pek övmüyorlar. Honda, yeni Jazz'da kullanmadan önce bu şanzımanı biraz daha adam etmiştir umarım.

    Gerçi debriyaja basamadan hiç bir vites değişimi zevkli olmaz gibime geliyor; ister direksiyondan olsun, ister vites kolundan. Aslında bu yarı otomatik şanzımanlarda yine baskı-balata varmış galiba. Acaba bu şanzımanlar istendiğinde tamamen manuele geçebilecek şekilde üretilemez mi? Yani araçta debriyaj pedalı yine olacak ama otomatik modda devre dışı kalacak bir çözüm imkansız mıdır? Pek çok insan kalabalık trafikte otomatik vitesin rahatlığını kabul ederken düz vitesin normal sürüşteki keyfinden de vazgeçmek istemiyor.



    İ shift ile aynı sisteme sahip AMT allshift şanzımanı 3 yıldır coltta kullnıyoru bendeki 6 ileri olan . üreticisi getrag. çok memnunum. manuel modda manuel vitesten hiç bir farkı yok.

    şöyle açıklamam gerekirse; colt 6500 devire dek devir çevirmenize izin veriyor. yani manuel mod da araç 1. viteste iken siz isterseniz 6500 devire dek devirlenebiliyorsunuz bu tüm vitesler için geçerli. vites değişimleri dsg gibi sahiselik olmasada saniyeler sürüyor ancak.

    yokuşlarda veya raba sollarken vites küçültmek çok kolay . iki tık tık kolu aşağı çekiyorsunuz vites hemen 6 dan 4 e iniyor.

    istanbul trafiğinde birinin debriyajsız zevk almıyorum demesine şaşırdım. herhalde çok spor yapıyorsunuz bu trafikte debriyajlı araba kullanmak sol ayağın kas yapmasına sebep olmakta. hatta kramp bile girebilir ::) istanbulda manuel vites düşünemiyorum. açıkçası bedava manuel mersedes çıksa piyangodan satar otomatik başka bir araba alırım anında.


    evet bunlarda baskı balata var; temelde vites kutularıda manuel vites kutusu zaten bu sebepten arıza çıkarma olasılıkları çok düşük karmaşık değiller. debriyajı ufak bir robot kardeş idare ediyor. balata ömürleride oldukça iyi en azından coltta böyle; 99000 km de aynı baskı balatayı kullanan arkadaşlarımız var. ben 53000 e gelmek üzereyim herhangi bir sorun yok.

    ben bu tip bir şanzımanı denemenizi öneririm. özellikle de coltunkini. zira diğer bazı bu tip şanzımanlarda sıkışık trafikte ısınma , kitlenme gibi sorunları okuyorum. çok şükür ne kendimde nede başka bir colt kullnıcısında daha bu tip bir sorun duymadık.

    ben tam otomatikten amt ye geçmiş bir sürücü olrak bundan böyle amt den başka ( yada gelişmişi çift kavramalısından başka) şanzıman tercih etmem.

    zira hem kontrol sizde ( en azından 6500 devire kadar) hemde istenildiğinde tam otomatik gibi gidebiliyor.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 23 Kasım 2008; 23:23:04 >




  • İstanbul trafiğinde debriyajsız zevk almıyorum demiş gibi mi anlaşıldım? Ben vites değiştireceksem debriyaja da basmak isterim çünkü benim gözümde ikisi birbirinden ayrılmaz hareketler. Yoksa bırakırım şanzıman kendi işini yapsın. Çok yüksek devirlere de ancak ani sollamada falan ihtiyaç olur ki o zaman da gazı kökleyince kick-down ile araç zaten fırlıyor.

    İstanbul'da yaşayıp, başka sebep olmadan sadece manuel seviyorum diye otomatiğe burun kıvıran varsa gülerim. Bu cumartesi akşamı çok uzun bir aradan sonra köprü trafiğine girmek zorunda kaldım. Merter'den Levent' tam 2 saatte gidebildim. Haliyle bu 2 saat altımdaki düz vitesli araca (şirketin Connect'i) küfür ve eski CVT City'me özlemle geçti. Normalde otobanı kullandığım ve sıkışık trafiğe girmediğim için düz vitesten çok da şikayetçi değilim ama bu yine de bir sonraki aracımın otomatik olacağı gerçeğini değiştirmiyor.

    Çift kavramayı gerçekten de çok övüyorlar. Şu sistem diğer markalarda da yaygınlaşsa da biz de tadını alsak. Değil DSG, hiç bir kuvvet bana VW aldıramaz. Tabi beleş veya ona yakın olmadığı sürece




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    İstanbul trafiğinde debriyajsız zevk almıyorum demiş gibi mi anlaşıldım? Ben vites değiştireceksem debriyaja da basmak isterim çünkü benim gözümde ikisi birbirinden ayrılmaz hareketler. Yoksa bırakırım şanzıman kendi işini yapsın. Çok yüksek devirlere de ancak ani sollamada falan ihtiyaç olur ki o zaman da gazı kökleyince kick-down ile araç zaten fırlıyor.

    İstanbul'da yaşayıp, başka sebep olmadan sadece manuel seviyorum diye otomatiğe burun kıvıran varsa gülerim. Bu cumartesi akşamı çok uzun bir aradan sonra köprü trafiğine girmek zorunda kaldım. Merter'den Levent' tam 2 saatte gidebildim. Haliyle bu 2 saat altımdaki düz vitesli araca (şirketin Connect'i) küfür ve eski CVT City'me özlemle geçti. Normalde otobanı kullandığım ve sıkışık trafiğe girmediğim için düz vitesten çok da şikayetçi değilim ama bu yine de bir sonraki aracımın otomatik olacağı gerçeğini değiştirmiyor.

    Çift kavramayı gerçekten de çok övüyorlar. Şu sistem diğer markalarda da yaygınlaşsa da biz de tadını alsak. Değil DSG, hiç bir kuvvet bana VW aldıramaz. Tabi beleş veya ona yakın olmadığı sürece



    yakın zamanda B veya C segmentinde başka markadan dsg tipi bir şanzıman geleceğe pek benzemiyor bence.

    mitsubishi de dsg sst adı altında mevcut ama 150.000 ytl lik evo x te var bir tek.

    onun normal lancere gelmesi çok zor.

    uzun bir süre daha çift kavrama vw nin tekelinde kalacak gibi.

    hayırlı günler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.