Şimdi Ara

Arabayı çalıştırırken debriyaja basmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
66.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Benim sürücü kursundaki hocam arabayı çalıştırırken vitesin zaten boşta olduğunu ve bu esnada debriyaja basmanın "kötü bir alışkanlık" olduğunu söylemişti. Ama dün arabamızın kullanım kitapçığını okuduğumda orada önce vitesin boşa alınması sonrada debriyaja basılarak arabanın çalıştırılması gerektiği yazıyordu.. Siz nasıl yapıyorsunuz?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Çalıştırırken Debriyaja Basmak: Ne Zaman ve Neden Gereklidir?

    Bir aracı çalıştırmadan önce debriyaja basmak, güvenli ve verimli sürüş için hayati önem taşır. Bunun birkaç nedeni vardır:

    • Debriyaja basmak, motorun krank miline bağlanan şanzımana aktarılan gücü keser. Bu, aracın şanzımanda vites varken çalışmasını önler, bu da potansiyel olarak hasara yol açabilir.
    • Debriyaja basmak, aracın viteste olmadığından emin olmanızı sağlar. Bu, aracınız çalıştırıldığında ani ileri veya geri hareketleri önleyerek güvenliği artırır.
    • Debriyaja basmak, motorun daha kolay çalışmasına yardımcı olabilir. Bu özellikle soğuk havalarda veya motor uzun süre çalışmamışsa geçerlidir.

    Araç Çalıştırma Adımları:

    1. Anahtarı kontak yuvasına takın.
    2. Debriyaja sonuna kadar basın.
    3. Anahtarı çevirerek motoru çalıştırın.
    4. Motor çalıştıktan sonra debriyajı yavaşça bırakın.

    Debriyaja Basmadan Araç Çalıştırmak Güvenli midir?

    Hayır, debriyaja basmadan araç çalıştırmak güvenli değildir. Yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı her zaman debriyaja basarak aracınızı çalıştırmalısınız. Debriyaja basmadan araç çalıştırmak şanzımana, motora veya her ikisine birden zarar verebilir.

    Özet:

    Aracı çalıştırmadan önce debriyaja basmak, güvenli ve verimli sürüş için vazgeçilmezdir. Debriyaja basmak, şanzımana giden gücü keser, yanlışlıkla vites değiştirmeyi önler ve motorun daha kolay çalışmasına yardımcı olur. Debriyaja basmadan araç çalıştırmaktan kaçınılmalıdır, çünkü bu şanzıman ve motor hasarına yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.
    boşta dahi olsa debriyaja basarak çalıştırmak daha iyidir....
    marş motoruna binen yükü azaltırsınız böylece .....


    mesela aküsünde tek çalıştırmalık gücü kalmış bir araçta.... Debriyaja basmadan çalıştırmaya kalktığınızda belkide araç çalışmayacaktır.....güç yetmeyecektir...

    ama debriyaja basarsanız çalıştırma ihtimali daha yüksektir....




    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim




  • ben hep basar çalıştırırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toyota SUPRA

    ben hep basar çalıştırırım
    Bendede alışkanlık olmuş hep basarak çalıştırıyorum.
  • Bir keresinde boşta sanıp kontağı çevirince öndekine yerleştirmiştim
    ondan sonra alışkanlık haline geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html


    haklısınız tabiki genelde boşta debriyajsız çalıştırmadır kullanım. basmak iyidir. basmamak rahattır
    herangi bi sürücü kursuna gidin böyle öğretilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz19

    Bendede alışkanlık olmuş hep basarak çalıştırıyorum.

    Alıntıları Göster
    Eski aracımın debriyajı, aynı zamanda gizli kontak görevi gördüğü için hep basarak çalıştırırım. İyi bir alışkanlık..
  • Mecburi olarak start dugmesıne basınca ya debrıyaj yada frene basmak zorundayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Mecburi olarak start dugmesıne basınca ya debrıyaj yada frene basmak zorundayım.
    bende her zaman debriyaja basarak aracımı çalıştırırım..söylemiş olduğunuz etkenleri bildiğimden ötürü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mirkan47

    Selam arkadaşlar. Benim sürücü kursundaki hocam arabayı çalıştırırken vitesin zaten boşta olduğunu ve bu esnada debriyaja basmanın "kötü bir alışkanlık" olduğunu söylemişti. Ama dün arabamızın kullanım kitapçığını okuduğumda orada önce vitesin boşa alınması sonrada debriyaja basılarak arabanın çalıştırılması gerektiği yazıyordu.. Siz nasıl yapıyorsunuz?

    aklı olmayıp hüküm verenlerin çokça hoca(eğitici)olduğu bir ülkede yaşıyoruz.
    o zihniyetteki hocaların eğittiği, öğrettiğinden ne olur.hiçmi debriyaja basmadan çalışmayan araç görmemiş.örnek:renault megane.hem fren diyor hemde debriyaj.........
    bazı öğreticileri yere göğe sığdıramayanlara güzel bir örnek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    boşta dahi olsa debriyaja basarak çalıştırmak daha iyidir....
    marş motoruna binen yükü azaltırsınız böylece .....


    mesela aküsünde tek çalıştırmalık gücü kalmış bir araçta.... Debriyaja basmadan çalıştırmaya kalktığınızda belkide araç çalışmayacaktır.....güç yetmeyecektir...

    ama debriyaja basarsanız çalıştırma ihtimali daha yüksektir....




    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    boşta dahi olsa debriyaja basarak çalıştırmak daha iyidir....
    marş motoruna binen yükü azaltırsınız böylece .....


    mesela aküsünde tek çalıştırmalık gücü kalmış bir araçta.... Debriyaja basmadan çalıştırmaya kalktığınızda belkide araç çalışmayacaktır.....güç yetmeyecektir...

    ama debriyaja basarsanız çalıştırma ihtimali daha yüksektir....




    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?



    Alıntıları Göster
    El freni çekili bile olsa, önce frene basarım, debriyaja basıp, vitesi boşa alırım, sonra marşa basarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    El freni çekili bile olsa, önce frene basarım, debriyaja basıp, vitesi boşa alırım, sonra marşa basarım.

    Alıntıları Göster
    Bende de o alışkanlık vardır ve güzel bir alışkanlıktır hatta. Bazı Amerikan arabaları debriyaja basmadan boşta olsa dahi çalışmaz bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fprox41

    Bende de o alışkanlık vardır ve güzel bir alışkanlıktır hatta. Bazı Amerikan arabaları debriyaja basmadan boşta olsa dahi çalışmaz bile.

    Alıntıları Göster
    alışkanlık olmuş boşta bile olsa debriyaja basıyorum çalıştırırken
  • Önceki aracımızda hiç dikkat etmezdim hatta hiç debriyaja basmazdım ama yeni arabayı aldığımızda servisteki görevlinin tavsiyesi üzerine alışkanlık haline geldi.Debriyaja basmadan arabayı çalıştırmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gavurdağlı

    Önceki aracımızda hiç dikkat etmezdim hatta hiç debriyaja basmazdım ama yeni arabayı aldığımızda servisteki görevlinin tavsiyesi üzerine alışkanlık haline geldi.Debriyaja basmadan arabayı çalıştırmıyorum.
    Benimde bu alışkanlıgı edinmem gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gavurdağlı

    Önceki aracımızda hiç dikkat etmezdim hatta hiç debriyaja basmazdım ama yeni arabayı aldığımızda servisteki görevlinin tavsiyesi üzerine alışkanlık haline geldi.Debriyaja basmadan arabayı çalıştırmıyorum.
    Debriyaja basıp vitesi boşa alırım, aracı çalıştırırım. Sonra frene basarım ve ayağımı debriyajdan çekerim 1-2 sn sonra el frenini indirir tekrar debriyaja basıp vitese takar ve kalkışı yaparım Zaten hergün araç kullanmadığım için alışkanlık da değil ama böyle yapıyorum.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.