Şimdi Ara

Arabayı çalıştırırken debriyaja basmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
67.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Andec

    Debriyaja basıp vitesi boşa alırım, aracı çalıştırırım. Sonra frene basarım ve ayağımı debriyajdan çekerim 1-2 sn sonra el frenini indirir tekrar debriyaja basıp vitese takar ve kalkışı yaparım Zaten hergün araç kullanmadığım için alışkanlık da değil ama böyle yapıyorum.

    Alıntıları Göster
    bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetsary

    bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?


    fren / fren + debriyaj / vitesi boşa alıp durmak. sıralam bu şekilde, acil durumlarda yapılan frenler dışında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetsary

    bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?


    fren / fren + debriyaj / vitesi boşa alıp durmak. sıralam bu şekilde, acil durumlarda yapılan frenler dışında.

    Alıntıları Göster
    Zaten bazı araçlar debriyaja basmayınca çalışmaya izin bile vermiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AC@DC

    bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?

    Alıntıları Göster
    geçmiş yıllarda yine böyle bir konu açılmıştı. o konudaki yazıları okuyana kadar hiç debriyaja basmadan aracı çalıştırırdım. artık refleks gibi oldu sürekli boşa vites + debriyajla çalıştırırım.

    birde bizim aracın kullanma kılavuzunda aracı çalıştırdıktan sonra bir kaç kez debriyaja basıp bırakın yazıyor. bunun amacı nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniavolkan

    geçmiş yıllarda yine böyle bir konu açılmıştı. o konudaki yazıları okuyana kadar hiç debriyaja basmadan aracı çalıştırırdım. artık refleks gibi oldu sürekli boşa vites + debriyajla çalıştırırım.

    birde bizim aracın kullanma kılavuzunda aracı çalıştırdıktan sonra bir kaç kez debriyaja basıp bırakın yazıyor. bunun amacı nedir ?

    Alıntıları Göster
    Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.


    şaka değil mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.


    şaka değil mi


    Bende öyle tahmin ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.


    şaka değil mi

    Alıntıları Göster
    PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.

    1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.

    Alıntıları Göster
    kapalı garajım var hafif meyilli ve aracın öne kaçmaması için bir odun parçası var. buraya aracı vites boşta ve el freni inik olarak park ederim eğer acelem varsa sağ ön kapıyı açarım araca binmeden dışardan vitesi tekrar kontrol ettikten sonra marşa basarım araç çalıştıktan sonra garajın kapısını açarım bu esnada raç biraz ısınmış olur. 40-50 saniye sonra ağırı ağır yürürüm ama normal zamanda her zaman vites boşta ve debriaja basılı çalıştırırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    kapalı garajım var hafif meyilli ve aracın öne kaçmaması için bir odun parçası var. buraya aracı vites boşta ve el freni inik olarak park ederim eğer acelem varsa sağ ön kapıyı açarım araca binmeden dışardan vitesi tekrar kontrol ettikten sonra marşa basarım araç çalıştıktan sonra garajın kapısını açarım bu esnada raç biraz ısınmış olur. 40-50 saniye sonra ağırı ağır yürürüm ama normal zamanda her zaman vites boşta ve debriaja basılı çalıştırırım.

    Alıntıları Göster
    Bu alışkanlık bende de mevcut otomatikman gidiyor ayağım çalıştırmadan önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.

    1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.


    +1

    1991 model hyundai excelim vardı.Debriyaja basmadan çalışmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.

    1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.


    +1

    1991 model hyundai excelim vardı.Debriyaja basmadan çalışmazdı.

    Alıntıları Göster
    Basarak çalıştırıyorum sağlıklısı bu




  • quote:
    quote:

    quote:

    quote:


    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.


    şaka değil mi


    Bende öyle tahmin ediyorum


    Şaka Şaka...Bakalım nasıl tepkiler gelicek diye merak etmiştim:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    quote:
    quote:

    quote:

    quote:


    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.


    şaka değil mi


    Bende öyle tahmin ediyorum


    Şaka Şaka...Bakalım nasıl tepkiler gelicek diye merak etmiştim:))

    Alıntıları Göster
    Bir tanıdığımın 2009 model dizel Toyota YARİS arabasını kullandım.

    O araba da debriyaja basmadan çalışmıyordu.

    Bunun sebebini ben hırsızlığa karşı güvenliktir diye düşünmüştüm.

    Yoksa Passat ve Hyundailerdeki gibi teknik bir nedeni mi var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    Bir tanıdığımın 2009 model dizel Toyota YARİS arabasını kullandım.

    O araba da debriyaja basmadan çalışmıyordu.

    Bunun sebebini ben hırsızlığa karşı güvenliktir diye düşünmüştüm.

    Yoksa Passat ve Hyundailerdeki gibi teknik bir nedeni mi var?

    Alıntıları Göster
    Benim aracta debriyaja basmadan calismiyor. Fakat ben bunun guvenlik onlemi oldugunu dusunuyorum. Yani arac vitesteyse bir anda ileri firlamasin die oldugunu dusnuyorum. Belki baska bir nedeni de varidr tabi. Sonuc bir cok arac debriyaja basmadan calistigina gore basmanin bir zarari yoktur olsa olsa faydasi vardir bence:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Benim aracta debriyaja basmadan calismiyor. Fakat ben bunun guvenlik onlemi oldugunu dusunuyorum. Yani arac vitesteyse bir anda ileri firlamasin die oldugunu dusnuyorum. Belki baska bir nedeni de varidr tabi. Sonuc bir cok arac debriyaja basmadan calistigina gore basmanin bir zarari yoktur olsa olsa faydasi vardir bence:)

    Alıntıları Göster
    Ehliyet aldığınız kurstaki hocanızdan yola çıkarsak bizim milletin trafikte şöförlüğünü (Trafik magandalığını yada canvarlığını) normal karşılamak gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Ehliyet aldığınız kurstaki hocanızdan yola çıkarsak bizim milletin trafikte şöförlüğünü (Trafik magandalığını yada canvarlığını) normal karşılamak gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    benim arabada da anahtarsız çalıştırma var, mecbur debriyaja basıyorum. daha önceki arabada basarak çalıştırmazdım. muhtemelen bu arabadan sonra alışkanlık yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcroses

    benim arabada da anahtarsız çalıştırma var, mecbur debriyaja basıyorum. daha önceki arabada basarak çalıştırmazdım. muhtemelen bu arabadan sonra alışkanlık yapar.

    Alıntıları Göster
    Vites boşta dahi olsa debriyaja basılmadan çalıştırılma sonrası kırılan şanzıman çok gördüm. Vites nasılsa boşta, şanzıman dönmüyor diye düşünebilirsiniz. Ama dönüyor. Sadece debriyaja bastığınız zaman şanzıman durur. Boşta dahi olsa birkaç dişli dönmeye devam eder. Zaten dibe çöken yağ yüzünden o anda yağsız çalışmaya başlayan şanzıman eğer bir de tam oturmamış bir dişli varsa kırılabiliyor.

    Kesinlikle debriyaja basarak aracınızı çalıştırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Vites boşta dahi olsa debriyaja basılmadan çalıştırılma sonrası kırılan şanzıman çok gördüm. Vites nasılsa boşta, şanzıman dönmüyor diye düşünebilirsiniz. Ama dönüyor. Sadece debriyaja bastığınız zaman şanzıman durur. Boşta dahi olsa birkaç dişli dönmeye devam eder. Zaten dibe çöken yağ yüzünden o anda yağsız çalışmaya başlayan şanzıman eğer bir de tam oturmamış bir dişli varsa kırılabiliyor.

    Kesinlikle debriyaja basarak aracınızı çalıştırın.

    Alıntıları Göster
    Kendimi bildim bileli önce vitesi kontrol ederim, sonra debriyaja basıp motoru çalıştırırım. O hoca denilen şahısa burdan sevgilerimi yolluyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Kendimi bildim bileli önce vitesi kontrol ederim, sonra debriyaja basıp motoru çalıştırırım. O hoca denilen şahısa burdan sevgilerimi yolluyorum.

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.

    birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim
    o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum

    refleks olarak
    hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.