Debriyaja basıp vitesi boşa alırım, aracı çalıştırırım. Sonra frene basarım ve ayağımı debriyajdan çekerim 1-2 sn sonra el frenini indirir tekrar debriyaja basıp vitese takar ve kalkışı yaparım Zaten hergün araç kullanmadığım için alışkanlık da değil ama böyle yapıyorum.
Alıntıları Göster
bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?
quote:
Orijinalden alıntı: mehmetsary
bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?
fren / fren + debriyaj / vitesi boşa alıp durmak. sıralam bu şekilde, acil durumlarda yapılan frenler dışında.
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
quote:
Orijinalden alıntı: mehmetsary
bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?
fren / fren + debriyaj / vitesi boşa alıp durmak. sıralam bu şekilde, acil durumlarda yapılan frenler dışında.
Alıntıları Göster
Zaten bazı araçlar debriyaja basmayınca çalışmaya izin bile vermiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: AC@DC
bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?
Alıntıları Göster
geçmiş yıllarda yine böyle bir konu açılmıştı. o konudaki yazıları okuyana kadar hiç debriyaja basmadan aracı çalıştırırdım. artık refleks gibi oldu sürekli boşa vites + debriyajla çalıştırırım.
birde bizim aracın kullanma kılavuzunda aracı çalıştırdıktan sonra bir kaç kez debriyaja basıp bırakın yazıyor. bunun amacı nedir ?
quote:
Orijinalden alıntı: maniavolkan
geçmiş yıllarda yine böyle bir konu açılmıştı. o konudaki yazıları okuyana kadar hiç debriyaja basmadan aracı çalıştırırdım. artık refleks gibi oldu sürekli boşa vites + debriyajla çalıştırırım.
birde bizim aracın kullanma kılavuzunda aracı çalıştırdıktan sonra bir kaç kez debriyaja basıp bırakın yazıyor. bunun amacı nedir ?
Alıntıları Göster
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
şaka değil mi
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
şaka değil mi
Bende öyle tahmin ediyorum
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
şaka değil mi
Alıntıları Göster
PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.
1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
Alıntıları Göster
kapalı garajım var hafif meyilli ve aracın öne kaçmaması için bir odun parçası var. buraya aracı vites boşta ve el freni inik olarak park ederim eğer acelem varsa sağ ön kapıyı açarım araca binmeden dışardan vitesi tekrar kontrol ettikten sonra marşa basarım araç çalıştıktan sonra garajın kapısını açarım bu esnada raç biraz ısınmış olur. 40-50 saniye sonra ağırı ağır yürürüm ama normal zamanda her zaman vites boşta ve debriaja basılı çalıştırırım.
quote:
Orijinalden alıntı: crepis
kapalı garajım var hafif meyilli ve aracın öne kaçmaması için bir odun parçası var. buraya aracı vites boşta ve el freni inik olarak park ederim eğer acelem varsa sağ ön kapıyı açarım araca binmeden dışardan vitesi tekrar kontrol ettikten sonra marşa basarım araç çalıştıktan sonra garajın kapısını açarım bu esnada raç biraz ısınmış olur. 40-50 saniye sonra ağırı ağır yürürüm ama normal zamanda her zaman vites boşta ve debriaja basılı çalıştırırım.
Alıntıları Göster
Bu alışkanlık bende de mevcut otomatikman gidiyor ayağım çalıştırmadan önce.
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.
1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.
+1
1991 model hyundai excelim vardı.Debriyaja basmadan çalışmazdı.
quote:
Orijinalden alıntı: _Lupara_
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.
1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.
+1
1991 model hyundai excelim vardı.Debriyaja basmadan çalışmazdı.
Alıntıları Göster
Basarak çalıştırıyorum sağlıklısı bu
quote:
quote:
quote:
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
şaka değil mi
Bende öyle tahmin ediyorum
Şaka Şaka...Bakalım nasıl tepkiler gelicek diye merak etmiştim:))
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
quote:
quote:
quote:
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
şaka değil mi
Bende öyle tahmin ediyorum
Şaka Şaka...Bakalım nasıl tepkiler gelicek diye merak etmiştim:))
Alıntıları Göster
Bir tanıdığımın 2009 model dizel Toyota YARİS arabasını kullandım.
O araba da debriyaja basmadan çalışmıyordu.
Bunun sebebini ben hırsızlığa karşı güvenliktir diye düşünmüştüm.
Yoksa Passat ve Hyundailerdeki gibi teknik bir nedeni mi var?
quote:
Orijinalden alıntı: tomiken
Bir tanıdığımın 2009 model dizel Toyota YARİS arabasını kullandım.
O araba da debriyaja basmadan çalışmıyordu.
Bunun sebebini ben hırsızlığa karşı güvenliktir diye düşünmüştüm.
Yoksa Passat ve Hyundailerdeki gibi teknik bir nedeni mi var?
Alıntıları Göster
Benim aracta debriyaja basmadan calismiyor. Fakat ben bunun guvenlik onlemi oldugunu dusunuyorum. Yani arac vitesteyse bir anda ileri firlamasin die oldugunu dusnuyorum. Belki baska bir nedeni de varidr tabi. Sonuc bir cok arac debriyaja basmadan calistigina gore basmanin bir zarari yoktur olsa olsa faydasi vardir bence:)
quote:
Orijinalden alıntı: Hemican
Benim aracta debriyaja basmadan calismiyor. Fakat ben bunun guvenlik onlemi oldugunu dusunuyorum. Yani arac vitesteyse bir anda ileri firlamasin die oldugunu dusnuyorum. Belki baska bir nedeni de varidr tabi. Sonuc bir cok arac debriyaja basmadan calistigina gore basmanin bir zarari yoktur olsa olsa faydasi vardir bence:)
Alıntıları Göster
Ehliyet aldığınız kurstaki hocanızdan yola çıkarsak bizim milletin trafikte şöförlüğünü (Trafik magandalığını yada canvarlığını) normal karşılamak gerekiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ototube
Ehliyet aldığınız kurstaki hocanızdan yola çıkarsak bizim milletin trafikte şöförlüğünü (Trafik magandalığını yada canvarlığını) normal karşılamak gerekiyor.
Alıntıları Göster
benim arabada da anahtarsız çalıştırma var, mecbur debriyaja basıyorum. daha önceki arabada basarak çalıştırmazdım. muhtemelen bu arabadan sonra alışkanlık yapar.
quote:
Orijinalden alıntı: mcroses
benim arabada da anahtarsız çalıştırma var, mecbur debriyaja basıyorum. daha önceki arabada basarak çalıştırmazdım. muhtemelen bu arabadan sonra alışkanlık yapar.
Alıntıları Göster
Vites boşta dahi olsa debriyaja basılmadan çalıştırılma sonrası kırılan şanzıman çok gördüm. Vites nasılsa boşta, şanzıman dönmüyor diye düşünebilirsiniz. Ama dönüyor. Sadece debriyaja bastığınız zaman şanzıman durur. Boşta dahi olsa birkaç dişli dönmeye devam eder. Zaten dibe çöken yağ yüzünden o anda yağsız çalışmaya başlayan şanzıman eğer bir de tam oturmamış bir dişli varsa kırılabiliyor.
Vites boşta dahi olsa debriyaja basılmadan çalıştırılma sonrası kırılan şanzıman çok gördüm. Vites nasılsa boşta, şanzıman dönmüyor diye düşünebilirsiniz. Ama dönüyor. Sadece debriyaja bastığınız zaman şanzıman durur. Boşta dahi olsa birkaç dişli dönmeye devam eder. Zaten dibe çöken yağ yüzünden o anda yağsız çalışmaya başlayan şanzıman eğer bir de tam oturmamış bir dişli varsa kırılabiliyor.
Kendimi bildim bileli önce vitesi kontrol ederim, sonra debriyaja basıp motoru çalıştırırım. O hoca denilen şahısa burdan sevgilerimi yolluyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
Kendimi bildim bileli önce vitesi kontrol ederim, sonra debriyaja basıp motoru çalıştırırım. O hoca denilen şahısa burdan sevgilerimi yolluyorum.
Alıntıları Göster
Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.
birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum
refleks olarak hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım