araç boşta bile olsa mecburen debriyaja basarak çalıştırıyorum başka türlü çalışmıyor sistemi böyleymiş öyle yarım basma felan değil baya paspasa yapışana kadar basmazsam marş çalışmıyor araç corolla bazen unutuyorum anahtarı çeviriyorum hiç ses yok debriyaja basınca çalışıyor aracı debriyaja basarak çalıştırmışım gibi oluyor
Benim araç anahtarsız çalıştırma sistemine sahip, debriyaja tam basmadan çalışmıyor
quote:
Orijinalden alıntı: net_katil
Kendimi bildim bileli önce vitesi kontrol ederim, sonra debriyaja basıp motoru çalıştırırım. O hoca denilen şahısa burdan sevgilerimi yolluyorum.
90 model şahinin bile kullanma kılavuzunda kesinlikle debriyaja basılıp çalıştırılması gerektiği yazıyor.
Ben de genelde aracı boşta çalıştırırım. Araç vitesteyse de debriyaja basıp çalıştırırım. Bu bir şehir efsanesi olabilir mi acaba ?
Bildigim kadariyla direksiyonu duz konuma getirip birakmak lazim. Direksiyon donuk park edilirse, direksiyonu ceviren hidrolik pompasi basincta kaldigi icin uzun vadede problem cikarabiliyormus. Cok ciddi bir sorun cikaracagini dusunmuyorum ama yinede en iyi duz pozisyonda parketmek.
quote:
Orijinalden alıntı: DXM06
Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.
birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum
refleks olarak hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım
Önce boşa alıp daha sonra debriyaja basarak çalıştırırım.Bazı Hyundai lerde (eski model) debriyaja basmadan çalışmıyor.Bunun çok sıkıntısını çektim zamanında
quote:
Orijinalden alıntı: trabzon61_66
Bildigim kadariyla direksiyonu duz konuma getirip birakmak lazim. Direksiyon donuk park edilirse, direksiyonu ceviren hidrolik pompasi basincta kaldigi icin uzun vadede problem cikarabiliyormus. Cok ciddi bir sorun cikaracagini dusunmuyorum ama yinede en iyi duz pozisyonda parketmek.
quote:
Orijinalden alıntı: DXM06
Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.
birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum
refleks olarak hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım
Hidrolik pompasını bilmem ama aks körüklerinin ömrünü törpülersiniz. Özellikle soğuk havada direksiyonu tam kırıp park ettiğinizde sabaha aks körükleri donmuş olabilir. Belki bir iki kere yapmayla birşey olmaz, ama sürekli yapmak kesinlikle körükleri yırtacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
quote:
Orijinalden alıntı: trabzon61_66
Bildigim kadariyla direksiyonu duz konuma getirip birakmak lazim. Direksiyon donuk park edilirse, direksiyonu ceviren hidrolik pompasi basincta kaldigi icin uzun vadede problem cikarabiliyormus. Cok ciddi bir sorun cikaracagini dusunmuyorum ama yinede en iyi duz pozisyonda parketmek.
quote:
Orijinalden alıntı: DXM06
Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.
birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum
refleks olarak hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım
Hidrolik pompasını bilmem ama aks körüklerinin ömrünü törpülersiniz. Özellikle soğuk havada direksiyonu tam kırıp park ettiğinizde sabaha aks körükleri donmuş olabilir. Belki bir iki kere yapmayla birşey olmaz, ama sürekli yapmak kesinlikle körükleri yırtacaktır.
düz bırakmak en iyisi
quote:
Orijinalden alıntı: teaman1977
Zaten bazı araçlar debriyaja basmayınca çalışmaya izin bile vermiyor.
Haklısınız; mesela benim araç anahtarsız çalıştırma sistemine sahip, debriyaja tam basmadan start/stop ışığı kırmızıdan yeşile dönmüyor ve çalışmıyor...
quote:
Orijinalden alıntı: E.S 43
90 model şahinin bile kullanma kılavuzunda kesinlikle debriyaja basılıp çalıştırılması gerektiği yazıyor.
vayy, ilginç...
debriyaja basmadan calıştırmam ben de
arabam ford focus.serviste debriyaja basmadan çalıstır dedi usta ama servis kitapçığıda debriyaja tam bas diyor.sonuç debriyaja tam basılarak çalıstırılacak tabi araba boşta
Alin bir otomatik keyfinize bakin.
Demeyecegim tabiki. Debriyaja basarak calistiririm lakin bosta sandiginiz araclar viteste olabiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: caissa
Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.
debriyaj bagajın içinde oluyor..
her koşulda debriyaja basıyorum yalnız boşta debriyaja basmakla viteste debriyaja basmak arasında fark var mıdır bindirdiği yük açısından?
bazı modeller debriyaja basmadan çalışmaz, örneğin toyota corolla'nın 1.4 d4d 2008 modeli
Bir soruda benden yolda giderken vitesteki araçta sadece debriyaja basmakla vitesi direk boşa atıp ayağı debriyajdan çekmek arasında fark var mı? Sanki bizim arabada viteste iken debriya basarak gittiğimde ufak bir ses oluyor viteside boşa alıp debriyajdan ayağımı çekince ses kesiliyor
quote:
Orijinalden alıntı: webcin
quote:
Orijinalden alıntı: teaman1977
Zaten bazı araçlar debriyaja basmayınca çalışmaya izin bile vermiyor.
Haklısınız; mesela benim araç anahtarsız çalıştırma sistemine sahip, debriyaja tam basmadan start/stop ışığı kırmızıdan yeşile dönmüyor ve çalışmıyor...
onun bir sebebi de start/stop butonunun şöförün kontrolünde olmasıdır diye düşünüyorum
Örneğin hyundai'nin bazı modellerinde debriyaja basmadan zaten araba çalışmaz.