Şimdi Ara

Rölantide Çalışan Dizel Arabada Marşa Basmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar rölantide çalışan dizel arabada marşa basmak ciddi zarar verir mi? Toplam 1-2 saniye falan marşta tutsak arabanın ömründen ciddi bir miktar yer miyiz? Aklıma takılmasın diye cevap istiyorum. Ayrıca kontağa neden kilit koymazlar anlayamıyorum.



  • 1 Kereden fazla bişey olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Kesin bi bilgim yok ama bence marş motorundan başka bi parçaya zarar vermez
  • Kimi araclarda calisirken marsa basilmaz. Ama basildiginda da mars motoruna zorlar sanirim. Mesela start stoplu olanlarda ya arabayi calistirirsin ya kapatirsin zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volan dişlisini çeviren marş motoru dişlisi biraz aşınmış olabilir, veya bir miktar ayırma çatalına yük binmiştir. bir defalık hatadan çok sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TITAN291 -- 9 Eylül 2015; 0:05:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Araba vitesteyken ve rölantide çalışırken marşa basmak..
    İlginç.. gerçekten çok ilginç...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Araba vitesteyken ve rölantide çalışırken marşa basmak..
    İlginç.. gerçekten çok ilginç...

    Siz yanlış anladınız beni. Ben ayrı ayrı sordum. Kıyaslama babında.
    Edit: Ayrıca araba vitesteyken rölantide çalışamaz mı? Debriyaj denen bir pedal var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oh Long Johnson -- 9 Eylül 2015; 0:09:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Araba vitesteyken ve rölantide çalışırken marşa basmak..
    İlginç.. gerçekten çok ilginç...

    Siz yanlış anladınız beni. Ben ayrı ayrı sordum. Kıyaslama babında.
    Edit: Ayrıca araba vitesteyken rölantide çalışamaz mı? Debriyaj denen bir pedal var.

    O zaman viteste olmuyor ama debriyaja basarak vites kutusunu motordan ayırmış oluyorsunuz yani zarar olarak bir fark olacağını sanmam ikisinde de boşta gibi düşünebiliriz.
    Ama araba vitesteyken ve rölanti devrinde hareket halindeyken marşa basmak nasıl bir sonuç doğurur bilemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MaxPayne_ -- 9 Eylül 2015; 0:13:22 >




  • insanda da beyin denen bi sistem var , çalışan aracın sesini, titreşimini hissetmeyerek tekrar marş yapan şoförün arabasına range rower olsa binilmez ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Araba vitesteyken ve rölantide çalışırken marşa basmak..
    İlginç.. gerçekten çok ilginç...

    Siz yanlış anladınız beni. Ben ayrı ayrı sordum. Kıyaslama babında.
    Edit: Ayrıca araba vitesteyken rölantide çalışamaz mı? Debriyaj denen bir pedal var.

    O zaman viteste olmuyor ama debriyaja basarak vites kutusunu motordan ayırmış oluyorsunuz yani zarar olarak bir fark olacağını sanmam ikisinde de boşta gibi düşünebiliriz.

    Bakın, bazen dalgınlıkla arabayı çalıştırdıktan sonra (vites boşta) marşa yanlışlıkla basabiliyorum. Çok yüksek ses geliyor, korkup hemen bırakıyorum. Bunun ciddi zararı var mı diye sormak istedim foruma. Bazı yerlerde de bunu devir yüksekken (yani viteste) yapmanın daha ciddi sorunlara yol açabileceğini öğrendim. Doğru olup olmadığını anlayabilmek için diğer mesajımda da yazdım. Sıkıntı yok yani.




  • Kontak anahtarı arızalı değilse. Anahtarı her çevirişte marşa bir defa basar, ikici defa marş yapmak için kontağı kapatıp açmak gerekir. Bu sistem hemen hemen tüm araçlarda böyledir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Kontak anahtarı arızalı değilse. Anahtarı her çevirişte marşa bir defa basar, ikici defa marş yapmak için kontağı kapatıp açmak gerekir. Bu sistem hemen hemen tüm araçlarda böyledir.



    Anahtarı takarsınız 1 kere çevirirsiniz, arabanın elektrikli aksesuarları çalışır, 1 kere daha çevirirsiniz bujiler ısınır, 1 kere daha çevirerek marşa basarız ve motora ilk hareketi veririz. Bazı arabalarda kontakta kilit bulunmuyor ve anahtarı olduğu yerden çevirince direk marş motoruna sinyal gidiyor, dolayısıyla marş motorunu çalıştırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Kontak anahtarı arızalı değilse. Anahtarı her çevirişte marşa bir defa basar, ikici defa marş yapmak için kontağı kapatıp açmak gerekir. Bu sistem hemen hemen tüm araçlarda böyledir.



    Anahtarı takarsınız 1 kere çevirirsiniz, arabanın elektrikli aksesuarları çalışır, 1 kere daha çevirirsiniz bujiler ısınır, 1 kere daha çevirerek marşa basarız ve motora ilk hareketi veririz. Bazı arabalarda kontakta kilit bulunmuyor ve anahtarı olduğu yerden çevirince direk marş motoruna sinyal gidiyor, dolayısıyla marş motorunu çalıştırıyor.

    Aracının kontak anahtarında marş koruma kilidi yoksa, sende her daldığında yaparsan ilk olarak marş dişlisini sıyırır sonra krank dişlisini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Kontak anahtarı arızalı değilse. Anahtarı her çevirişte marşa bir defa basar, ikici defa marş yapmak için kontağı kapatıp açmak gerekir. Bu sistem hemen hemen tüm araçlarda böyledir.



    Anahtarı takarsınız 1 kere çevirirsiniz, arabanın elektrikli aksesuarları çalışır, 1 kere daha çevirirsiniz bujiler ısınır, 1 kere daha çevirerek marşa basarız ve motora ilk hareketi veririz. Bazı arabalarda kontakta kilit bulunmuyor ve anahtarı olduğu yerden çevirince direk marş motoruna sinyal gidiyor, dolayısıyla marş motorunu çalıştırıyor.

    Aracının kontak anahtarında marş koruma kilidi yoksa, sende her daldığında yaparsan ilk olarak marş dişlisini sıyırır sonra krank dişlisini.

    Kilit yok maalesef. Zaten yaptığımda kendime çok kızıyorum. O sesi duyduğumda içim gidiyor. 1-2 gece rahat uyku uyuyamıyorum. Çok fazla yapmadım maksimum 2-3 kere yapmışımdır. Bunun da ciddi zararı olmaz sanırım.




  • 2 3 defa da ciddi sorun çıkarmaz. Ençok marş ve krank dişlilerinin uçları sürtünmeden dolayı iz yapmıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Araba vitesteyken ve rölantide çalışırken marşa basmak..
    İlginç.. gerçekten çok ilginç...

    Araba giderken herseyi bıraktığında araba rölantide gidiyor yada otomatik araba d ye takıldığında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zuckbeyin


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Araba vitesteyken ve rölantide çalışırken marşa basmak..
    İlginç.. gerçekten çok ilginç...

    Araba giderken herseyi bıraktığında araba rölantide gidiyor yada otomatik araba d ye takıldığında

    Araba gider onda sıkıntı yok da o sırada marşa basmak biraz ilginç




  • hiçbir şey olmaz kafana takma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: zuckbeyin


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1 Kereden fazla bişey olmaz

    Peki hangi parçalara zarar veririz? Araba vitesteyken yapsak zararı daha çok olur galiba?

    Araba vitesteyken ve rölantide çalışırken marşa basmak..
    İlginç.. gerçekten çok ilginç...

    Araba giderken herseyi bıraktığında araba rölantide gidiyor yada otomatik araba d ye takıldığında

    Araba gider onda sıkıntı yok da o sırada marşa basmak biraz ilginç

    Şahin ile öyle egsoz patlatiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.