Şimdi Ara

Egea 205'lik Lastik ile 225'lik Lastik Arasında Yol Tutuş Farkı Var Mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
11.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Egea Urban donanımda 205/55 R16 lastikler bulunmaktadır. Lounge donanımda ise 225/45 R17 lastikler bulunuyor. Lastiklerden dolayı her iki donanım arasında yol tutuş farkı var mıdır? Her iki modelin lastikleri arasında 2 cm fark var, 4 lastik için toplamda 8 cm fark yapar. Acaba bu da yol tutuşu, frenleme mesafesini ciddi bir şekilde etkiler mi? Her iki donanımlı Egea'ları kullanan arkadaşlar var mı?

    2012 model Albea 1.3 70 hp multijet kullanmaktayım. Özellikle uzun yolda ve rüzgarlı havalarda Albea'da gezinme sorunu var. Egea içinde bazı kişiler gezinme sorunu olduğunu yazmışlar, bazılar olmadığını yazmış.



  • düz yolda pek fark ettireceğini sanmam ama virajlarda araç daha az yatacağı için güven hissi yükselir, ayrıca direksiyon hissiyatıda artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MKVll -- 15 Mart 2018; 13:39:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    düz yolda pek fark ettireceğini sanmam ama virajlarda araç daha az yatacağı için güven hissi yükselir, ayrıca direksiyon hissiyatıda artar.

    yakıt da artar.
  • yol tutuşu, fren mesafesi ve kalkışlarda patiye olumlu etkisi olur . dizelse yakıtı önemsenmeyecek şekilde artar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iquique kullanıcısına yanıt
    evet, 0.5-1lt civarı artış olur ek olarak yol seside artar zaten 205 55 16 konfor 225 45 17 spor ebattır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • urban ve lounge donanım arasıda sadece lastik değil jant farkıda mevcut. lounge donanımda 17 jant mevcut. gezinme gibi bir sorunu yoktur ayrıca tutuşunda hiç bir problem yoktur.
  • Siz Lounge mı yoksa Urban mı kullandınız? İnternette Egea kullanıcısı tarafından yapılan yorumlardan birinde gezme yaptığını okumuştum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 4 lastik önerisi
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • coderMX C kullanıcısına yanıt
    Egea ve gezme...

    Onu yazan Egea kullanmamıştır.Yol tutuşu ilklerde olur bu sınıfta.Valfli süspansiyon var bastınmı sertleşir yol tutuşu artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 16 Mart 2018; 10:59:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuş çok farketmez, ama konfor kötüleşir yakıt tüketimi artar o kesin.
  • Ani hızlanmalarda ve yüksek hızlarda geniş lastikler dar olanlara göre doğrusallığı kaybetmezler ve stabil kalırlar. Ayrıca fren mesafesi kısalır. Ancak artan yuvarlanma direncinden dolayı bir miktar yakıt tüketimi aratabilir. Ayrıca karlı buzlu yollarda geniş taban ve birim alana etki eden yük az olacağından kalkışta patinaj duruşta kayma miktarı daha fazla olacaktır.

    Aynı marka ve modelin sport paketlerinde asıl amaç yüksek hız stabilitesi ve yüksek hızlarda güvenli yavaşlama olduğundan geniş taban tercih edilir.

    Bende BMW F30 3.20i ed var. Bu araçlarda 5 paket var ancak motor, şanzıman, amortisör gbi mekanik aksamlar aynı farklılıklar kişisel donanım (ses sistemi, navi, deri koltuk vs) ve lastik ebatları.

    Aracım comfort line orjinal lastik ebatları 205/60/R16 ancak aldığımda üzerinde sport line pakete ait 225/50/R17 orjinal jant ve lastikler vardı.

    Aldığım kişiye neden değiştirdin dediğimde, 190 ve üzeri hızlarda araç dengeli gitmiyordu yolda gezme eğilimi vardı bende servise gittim durumu anlatınca bunun lastik ve jant ölçülerinden kaynaklandığını, lastik ve jantları değişerek durumun düzeleceğini söylemişler. Oda yetkili serviste orjinal sporline jant ve uygun ebattaki lastikleri taktırarak yüksek hızlarda istediği dengeyi sağlamış.

    Ben yüksek hızları sevmediğim için değiştirmezdim ama aldığım kişi takmış kafaya değiştirmiş. Uygun ortam ve zamanda anlık bir kaç hız denemesi yapmıştım ve 200 üzerinde aracın çok dengeli gittiğini gördüm. Aracı eski ebatlarında test etmediğim için aldığım kişinin beyanlarını yazdım.
    Paket isimlerinde bile belli amaç, biri comfort diğeri sport.

    Ancak teknik bilgilerde bunu doğruluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 16 Mart 2018; 11:20:12 >




  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    Evet egeanin yol tutusu fena degil fakat Valfli suspansiyon ne nasil sertlesiyor biraz bahsedermisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Mekanik bir sistem ..Lüx otomobillerde konfor&spor mod gibi birşey.

    Otoparkın Egea HB videosunu izlersen orda değinmiş Hatta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    Siz Lounge mı yoksa Urban mı kullandınız? İnternette Egea kullanıcısı tarafından yapılan yorumlardan birinde gezme yaptığını okumuştum.

    Ben 210 km hıza kadar çıktım, tedirgin olmadım araç gayet stabil. 16 inç jant var aracımda, 17 inçlerle bir tık daha iyi olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 82 santim yerine 90 santim yere basacak. %10'luk bir fark. İlla ki fark olacaktır.
  • Mutlaka fark olacaktır ama limitlerde kullanmayan birisi için gereksiz konfor kaybı olur. Aracı sürekli limitlerde kullanan birisi olarak focusta 205/55/16 dan 225/45/17ye geçince ciddi fark olmuştu özellikle yüksek hızlarda daha çok güven veriyordu.

    Aynı şekilde konfordaki farkı da rahat hissedebiliyordum, yakıtta ise bir değişme hissetmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Mekanik bir sistem ..Lüx otomobillerde konfor&spor mod gibi birşey.

    Otoparkın Egea HB videosunu izlersen orda değinmiş Hatta.

    Sedanlarda var mı bu özellik.
    Benim bildiğim sadece HB ve SW versiyonlarda olacak bir özellik.
  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    Anladim onu ama oyle bi sistemi ilk defa duyuyorum suspansiyona mudahale eden sistemler var fakat sizin dediginiz gibi degil calisma mantigi ayriyetten otopark teknik detaylarda baz alinmadi gereken bir kanal degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bunu lansmanda Fiat yetkilileri söylemiş onlara.Kendileri test edip,araştırıp bulmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Bunu lansmanda Fiat yetkilileri söylemiş onlara.Kendileri test edip,araştırıp bulmamış.



    Tekrar soruyorum, Sedanlarda da var mı bu özellik.

    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Bunu lansmanda Fiat yetkilileri söylemiş onlara.Kendileri test edip,araştırıp bulmamış.



    Tekrar soruyorum, Sedanlarda da var mı bu özellik.

    Selamlar

    Hb lerde var diye biliyorum. Arkadaşın dediği gibi düğme ile çalışan bir sistem değil tabi.

    Yol durumuna göre amortisörün açılma kapanma esnekliği değişiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.