Şimdi Ara

Eski araçlardaki koldan manuel vites nasıl kullanılıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
26.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Eski amerikanlara bakarken dikkatimi birşey çekti. Koldan vites olan modellerin hepsini ben otomatik zannediyordum. Ama otomatik dediğim arabalarda birde debriyaj gördüğümde yanıldığımı farkettim :)

    Koldan manuel viteslerin kullanımı nasıl? Yani koldan 1'e takıp daha sonra normal araçlardaki gibi standart prosedür mü? Yoksa debriyajın tek görevi P'D'N 'arasında geçiş yaparken mi var?? Öyle olduğunu tahmin ediyorum ama kafama takıldı:) O yüzden bu saatte böyle bir konu açtım :)

    Kullanan veya bilen varsa yardımcı olsun bende rahatliyim ve yatiyim :)

    İyi forumlar



  • selam,

    1988 yada 89 yilinda koldan manuel vitesli chevy nova kullanmistim.

    Bildigin manuel vites gibi kullaniliyor. Debriyaja basip kendine cekip asagi indirince geriye takiliyordu, digerleri aynen normal sanzumanlardaki gibi, ortadayken bos, yukari kaldirinca 1, asagi indirince 2 oluyordu, 3 ileri vitesi vardi diye hatirliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musavas

    selam,

    1988 yada 89 yilinda koldan manuel vitesli chevy nova kullanmistim.

    Bildigin manuel vites gibi kullaniliyor. Debriyaja basip kendine cekip asagi indirince geriye takiliyordu, digerleri aynen normal sanzumanlardaki gibi, ortadayken bos, yukari kaldirinca 1, asagi indirince 2 oluyordu, 3 ileri vitesi vardi diye hatirliyorum.
    sadece amerikanlar değil ayrıca, bir döneme kadar bazı japonlarda da vardı koldan (direksiyondan) vites...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    sadece amerikanlar değil ayrıca, bir döneme kadar bazı japonlarda da vardı koldan (direksiyondan) vites...

    Alıntıları Göster
    Hatta çarpık bacaklı Skodalar'da da vardı Kullanım açısından bildiğiniz manuel vitesten farkı yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Hatta çarpık bacaklı Skodalar'da da vardı Kullanım açısından bildiğiniz manuel vitesten farkı yoktur.

    Alıntıları Göster
    mitsubishi l300lerin eski modelleride koldan vites daha zevkli geliyo bana kullanımı onun dışında bi farkı yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .::DeNGeSiZ::.

    mitsubishi l300lerin eski modelleride koldan vites daha zevkli geliyo bana kullanımı onun dışında bi farkı yok

    Alıntıları Göster
    klasik manuelleri hiç sevmem ama koldan manuelin zevki hiçbirşeyde yoktur, vites değiştirdikçe değiştiresin gelir,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .::DeNGeSiZ::.

    mitsubishi l300lerin eski modelleride koldan vites daha zevkli geliyo bana kullanımı onun dışında bi farkı yok

    Alıntıları Göster
    Bir de Renault 4 var onun vitesi baya bir acayip, böyle direksyon kilidi gibi bir şey var, çekiyorsunuz itiyorsunuz çeviriyorsunuz falan.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .::DeNGeSiZ::.

    mitsubishi l300lerin eski modelleride koldan vites daha zevkli geliyo bana kullanımı onun dışında bi farkı yok

    Alıntıları Göster
    eskiden neredeyse tüm vitesler kolda(direksiyonun yanında)idi.chevrolet.dodge.oldsmobil.ford.opel ve daha niceleri.
    kullanma:çok basit,yerdeki vitesi kola taşıyın.kendinize çekin aşağı=1
    birden çıkarın boşta ve 2 nin karşısında durur.yukarı kaldırın =2
    boşa alın aşağı çekin=3
    boşa alın kendinize çekin yukarı=geri
    alırsanız güle güle kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    eskiden neredeyse tüm vitesler kolda(direksiyonun yanında)idi.chevrolet.dodge.oldsmobil.ford.opel ve daha niceleri.
    kullanma:çok basit,yerdeki vitesi kola taşıyın.kendinize çekin aşağı=1
    birden çıkarın boşta ve 2 nin karşısında durur.yukarı kaldırın =2
    boşa alın aşağı çekin=3
    boşa alın kendinize çekin yukarı=geri
    alırsanız güle güle kullanın.


    Araba kullanmayı öğrendiğim Chevy 64 impala' nın vitesleri aynen bu şekildeydi ve cok zevklıydı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    eskiden neredeyse tüm vitesler kolda(direksiyonun yanında)idi.chevrolet.dodge.oldsmobil.ford.opel ve daha niceleri.
    kullanma:çok basit,yerdeki vitesi kola taşıyın.kendinize çekin aşağı=1
    birden çıkarın boşta ve 2 nin karşısında durur.yukarı kaldırın =2
    boşa alın aşağı çekin=3
    boşa alın kendinize çekin yukarı=geri
    alırsanız güle güle kullanın.

    Alıntıları Göster
    Bizim ilk aracımız koldan 3 vitesli 67 ford taunustu. Vites kolunu kendine çekip yukarı kaldırınca 1, aşağı indirince 2, ileri itip yukarı kaldırınca 3 oluyordu. Birde mandalı çekip geri vitese alıyordun. Ama bazen düzeneği karışırdı, kaputu açıp penseyle bir vurup düzeltirdik...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mukeya

    Bizim ilk aracımız koldan 3 vitesli 67 ford taunustu. Vites kolunu kendine çekip yukarı kaldırınca 1, aşağı indirince 2, ileri itip yukarı kaldırınca 3 oluyordu. Birde mandalı çekip geri vitese alıyordun. Ama bazen düzeneği karışırdı, kaputu açıp penseyle bir vurup düzeltirdik...

    Alıntıları Göster
    504 lerde koldan vitesliydi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    504 lerde koldan vitesliydi..


    Evet babamın bir tane vardı koldan vitesli 504ü sonra sonra birkaç 504 daha almıştı onlar normal vitesliydi diye hatırlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cell-im

    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    504 lerde koldan vitesliydi..


    Evet babamın bir tane vardı koldan vitesli 504ü sonra sonra birkaç 504 daha almıştı onlar normal vitesliydi diye hatırlıyorum.

    Alıntıları Göster
    Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

    en kısa zamanda bulup denemek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

    en kısa zamanda bulup denemek lazım

    Alıntıları Göster
    sorularınızın bütün cevapları ekteki linkte .

    koldan vites bölümü için ''Column-mounted shifter'' kısmına bakınız

    http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    504 lerde koldan vitesliydi..



    Normal viteslileride var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

    en kısa zamanda bulup denemek lazım


    valla zevk meselesi tabii ama ben oldum olası hiç sevmemişimdir koldan vitesi. ne görüntüsünü, ne de kullanımını...

    edit : imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Kasım 2009; 18:26:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

    en kısa zamanda bulup denemek lazım


    valla zevk meselesi tabii ama ben oldum olası hiç sevmemişimdir koldan vitesi. ne görüntüsünü, ne de kullanımını...

    edit : imla

    Alıntıları Göster
    koldan vitesin en büyük avantajı ön koltuğun yekpare olmasının sağlanarak aracın ön koltuğuna 3 kişinin rahatlıkla oturmasının temin edilmesidir. Arka koltukta yerleşim nasılda ön koltukta da aynı şekilde oturmak mümkün olduğu için araç kapasitesi otomatik olarak 5 kişiden 6 çıkar. bagay hacminiz de değişmez. önemli bir ergonomik ayrıntıdır. Özellikle koldan otomatik viteslerde hareket ederken bir D konumuna alarak bir daha oynamadığınız için yanındaki kişiyi rahatsız etmez.

    6 kişden ne olur diye düşünmeyelim , özellikle taxilerde bu çok önemli bir ayrıntıdır.4 kişiyerine 5 kişi aynı araca binilebilir. tabiiki araç kasası yeterli büyüklükte ise (eski amerikanlarda zaten böyle bir yer sorunu olmaz)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    koldan vitesin en büyük avantajı ön koltuğun yekpare olmasının sağlanarak aracın ön koltuğuna 3 kişinin rahatlıkla oturmasının temin edilmesidir. Arka koltukta yerleşim nasılda ön koltukta da aynı şekilde oturmak mümkün olduğu için araç kapasitesi otomatik olarak 5 kişiden 6 çıkar. bagay hacminiz de değişmez. önemli bir ergonomik ayrıntıdır. Özellikle koldan otomatik viteslerde hareket ederken bir D konumuna alarak bir daha oynamadığınız için yanındaki kişiyi rahatsız etmez.

    6 kişden ne olur diye düşünmeyelim , özellikle taxilerde bu çok önemli bir ayrıntıdır.4 kişiyerine 5 kişi aynı araca binilebilir. tabiiki araç kasası yeterli büyüklükte ise (eski amerikanlarda zaten böyle bir yer sorunu olmaz)

    Alıntıları Göster
    sadece üç ileri koldan vitesli araçlarda debriyaj kalkarken kullanılıyor mu, yoksa debriyaj sadece vites geçirilirken mi kullanılıyor.




  • MÜKEMMEL BİR DUYGU, MUHTEŞEM BİR TECRÜBE, OTOMOBİL KULLANMANIN ZİRVE NOKTASIDIR!

    Koldan (direksiyondan) vites ABD araçları ile bize gelmiş, çok uzun yıllar boyunca da ABD'de bu şekilde otomobiller üretilmeye devam edilmiş. Otomatik vites ABD'de çok eskiden bu yana tercih edildiğinden ve bir defa vites konumunu (D) seçtikten sonra araç durana kadar başka bir vites konumu seçilmediğinden direksiyondan vites ABD otomobil kültürünün bir parçası olmuş, öyle kalmış ve son 10 yıllık bir sürede terk edilmiştir. ABD bazı otomatik araçlarda ise halen koldan seçme uygulaması devam etmektedir. Ayrıca önde üç kişinin oturması için ortada bir vites kolunun pratik olmayacağı düşünülerek bu uygulama sadece özel ve spor araçlarda uygulanmıştır.

    Floor-Mounted Shifter
    ON THE FLOOR = YERDE (ÇAKMA) VİTES

    Column-Mounted Shifter
    ON THE TREE = KOLDAN (DİREKSİYONDAN) VİTES

    Mesela

    FOUR ON THE FLOOR = DÖRT İLERİ (ÇAKMA) MANÜEL VİTES
    THREE ON THE TREE = ÜÇ İLERİ KOLDAN (DİREKSİYONDAN) MANÜEL VİTES

    Üretilme sebeplerinden birisi vites değiştirmek için el ve kolun direksiyondan fazla uzaklaşmaması, ön koltuğun bütünlüğünü koruması, ön koltukta yer değiştirebilmenin (yana kaymanın) kolay olması ve araç içinin daha büyük kalması.



    quote:

    Orijinalden alıntı: karenin

    klasik manuelleri hiç sevmem ama koldan manuelin zevki hiçbirşeyde yoktur, vites değiştirdikçe değiştiresin gelir,








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 14 Kasım 2009; 10:41:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    MÜKEMMEL BİR DUYGU, MUHTEŞEM BİR TECRÜBE, OTOMOBİL KULLANMANIN ZİRVE NOKTASIDIR!

    Koldan (direksiyondan) vites ABD araçları ile bize gelmiş, çok uzun yıllar boyunca da ABD'de bu şekilde otomobiller üretilmeye devam edilmiş. Otomatik vites ABD'de çok eskiden bu yana tercih edildiğinden ve bir defa vites konumunu (D) seçtikten sonra araç durana kadar başka bir vites konumu seçilmediğinden direksiyondan vites ABD otomobil kültürünün bir parçası olmuş, öyle kalmış ve son 10 yıllık bir sürede terk edilmiştir. ABD bazı otomatik araçlarda ise halen koldan seçme uygulaması devam etmektedir. Ayrıca önde üç kişinin oturması için ortada bir vites kolunun pratik olmayacağı düşünülerek bu uygulama sadece özel ve spor araçlarda uygulanmıştır.

    Floor-Mounted Shifter
    ON THE FLOOR = YERDE (ÇAKMA) VİTES

    Column-Mounted Shifter
    ON THE TREE = KOLDAN (DİREKSİYONDAN) VİTES

    Mesela

    FOUR ON THE FLOOR = DÖRT İLERİ (ÇAKMA) MANÜEL VİTES
    THREE ON THE TREE = ÜÇ İLERİ KOLDAN (DİREKSİYONDAN) MANÜEL VİTES

    Üretilme sebeplerinden birisi vites değiştirmek için el ve kolun direksiyondan fazla uzaklaşmaması, ön koltuğun bütünlüğünü koruması, ön koltukta yer değiştirebilmenin (yana kaymanın) kolay olması ve araç içinin daha büyük kalması.



    quote:

    Orijinalden alıntı: karenin

    klasik manuelleri hiç sevmem ama koldan manuelin zevki hiçbirşeyde yoktur, vites değiştirdikçe değiştiresin gelir,







    Alıntıları Göster
    1989-1990'da çalıştığım yerde patronun 1958 model CHEVROLET IMPALA 6 Düz 3 İleri 4 Kapı manyak bir aracı vardı. Sırf vites atmak için kullanırdım.

    1'den 2'ye atmak (ön aşağıdan arka yukarıya) ve
    2'den 3'e atmak (arka yukarıdan arka aşağıya) atmak

    tarif edilemez.... TARİF EDİLEMEZ...!!!

    Bu durumu bilhassa ADANA'lılar çok çok iyi bilirler çünkü 30 yıl boyunca ADANA'da dolmuşlar eski Amerikan arabalarıydı, nadiren otomatikleri vardı ama genelde çoğu "koldan 3 ileri"ydi.

    Taner Göde




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.