Şimdi Ara

Adblue yok diye araç çalışmasını engellemek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bi forumda gördüm, araçta adblue bitince, 900 km sonra no restart yazıyor, yani 900 km sonra aracı stop edip tekrar çalıştıramıyormuşsun. bizdeki adblue araçlar da böyle mi (audi a4), ben hiç denk gelmedim.

    https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/im-an-idiot-and-ran-myself-out-of-adblue.432069/

    Şu ekran görüntüsünde adblue filtre arızası yazıyor, adblue olayını baya ciddiye alıyor, yoksa aracı çalıştırmıyor.

    Adblue yok diye araç çalışmasını engellemek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut716 -- 3 Haziran 2023; 12:4:56 >







  • Dizel lanet değil, Avrupa Birliği'nin emisyon normları lanet. 250 km yolu uçakla giderler, elektrik üretmek için daha çok çevreyi kirletirler.Sırf şu adblue üretimi, lojistiği, depolanması, plastik ambalajı vs çevreye yine zarar. Yarın bir gün benzer standartlar benzinli arabaya gelse o da lanet olacak

  • Bir çok otomobilde böyle değil mi zaten? hatta hepsinde yolda bitince doğrudan güç düşüyor ve arıza ışığı yakıyor.. bir kere kontağı kapatırsan daha da çalışmıyor.


    Adblue bitince aracınızın ürettiği limitlenmiş güç, motorun adblue sistemi olmadan emisyonlardan geçebileceği gerçek güç aslında.. üre enjeksiyonu sayesinde gücü eski dönemlerde ürettikleri seviyede tutabiliyorlar.


    1.6 dizeller 75 beygir civarında, 2.0 dizeller de 105-110 beygir gibi olması lazım.. 2.0 dizel 110luk Golf gibi. yine de gelecek emisyonları kurtarmayacağı için çok limitlenmiş bir dizel yapsan dahi hepsinde adblue şart..


    Saçma sapan idarelik teknolojiler, ileride hepsi problem..

  • Sıfırlandığında marş basmaz adblue ekleyin yazısı çıkar.

  • Dizel lanet
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    focus 2012de adblue komple iptal edilebiliyordu, passat 2019 bitince doldur uyarısı veriyordu, ya da ben göremedim "aracı çalıştıramayacaksın" uyarısını. yurtdışı araçlara özgü bir durum değil o zaman.
    kamyonlar için de aynı durum geçerli o zaman.
  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    Dizel lanet değil, Avrupa Birliği'nin emisyon normları lanet. 250 km yolu uçakla giderler, elektrik üretmek için daha çok çevreyi kirletirler.Sırf şu adblue üretimi, lojistiği, depolanması, plastik ambalajı vs çevreye yine zarar. Yarın bir gün benzer standartlar benzinli arabaya gelse o da lanet olacak

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Yanlış adblue yakıt olarak kullanılmıyor egzoz gazına katıştırılıp zararlı nikrojen oksit gazlarını azaltıyor.




    Adblue yok diye araç çalışmasını engellemek






    SCR teknolojisine sahip araçlarda AdBlue ile doldurulmuş ayrı bir depo bulunur. Bu daha sonra motorun akış aşağısında, SCR katalizörünün önünde egzoz borusuna enjekte edilir.




    Egzozda ısınarak amonyak ve CO₂'ye ayrışır. Motor egzozundan çıkan NOx katalizörün içinde amonyak ile reaksiyona girdiğinde, egzozdaki zararlı NOx molekülleri zararsız nitrojene ve suya dönüştürülür ve bunlar egzoz borusundan buhar olarak salınır.





  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    Siz benim ne anlattığımı sandınız da yanlış dediniz anlayamadım.. ben yakıt olarak mı kullanılıyor dedim?

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Adblue bitince performansı düşüren büyük ihtimalle aracın kendi beynindeki yazılım . Emisyon değerleri yükselmesine engel olmak için kendi kendine düşürüyor. Yoksa egzoz gazına katıştırılan bir sıvı (üre(çiş) ) performansa etki etmez.

    Yazılım ile oynarsan performans da düşmez. Fakat çevreye zarar. Araçda tahminim ilk egzoz muayenesinde de kalır.

  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    Tabi ki Ecu gücü kısıyor, üre enjeksiyonun güçle ne ilgisi olabilir..


    Euro 6.3'de zaten adblue olmadan kullanamazsın.. ama vaktinde Euro 6'yı adblue olmadan çok rahat karşılayan dizel motorlar vardı ve bunların gücü hacmine göre düşüktü. günümüzde de bir aracın adblue enjeksiyonu bittiği zaman kendini kısıp korumaya aldığı güç düzeyi, aşağı yukarı bu emisyon standartlarında sürülebilir olduğu, belki de emisyon testinden geçebileceği güç düzeyi.. demek istediğim bu.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Büyük ihtimalle kısıtlanmış düzey bile emisyon testini geçmez.

  • Adblue bitince çalışmıyor! Test edildi :)


    Adblue yok diye araç çalışmasını engellemek
  • Mokali Amca kullanıcısına yanıt

    Uçaklar otomobillerden daha çok yakıt tüketmezler. Günümüzde uçaklarda yolcu başına yakıt tüketimi 3-4/ lt/100 km civarındadır ve çoğu arabadan daha düşüktür. Arabaların daha ekonomik olabilmesi için aynı yolu en az 2-3 kişiyle yapması gerekir. Eğer 250 km yolu arabayla tek başınıza yaparsanız aynı yolu uçakla almanızdan daha çok yakıt harcarsınız.


    Aşağıda bazı havayollarının yolcu başına 1 litre yakıt ile kaç km yol alabildiklerini gösteren bir grafik var. Bu grafiğe göre Norveç hava yolları yolcu başına 100 km'de 2,5 lt yakıt harcıyor. THY ise 3 litre harcıyor.


    Üstelik bu rakamlar mevcut doluluk oranlarına göre hesaplanıyor. Uçaklar hep tam dolu uçsa daha da düşer.


    Adblue yok diye araç çalışmasını engellemek




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.