Şimdi Ara

4 ileri otomatik nasıl oluyor ? çok yakmaz mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
31.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Örneğin eski kasa citroen c4 yada eski kasa auris 4 ileri otomatikmiş. manuele göre ne kadar yakıt farkeder ? Birde 4 ileri çağ dışı olmuyor mu ? mesela hyundai 7 ileri çıkarmiş 4 ileri baya geri kalmıyor mu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dkerem2 -- 11 Ekim 2015; 1:57:53 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    4 İleri Otomatik Şanzıman: Nasıl Çalışır ve Yakıt Verimliliğini Etkiler

    4 ileri otomatik şanzıman, bir aracın viteslerini otomatik olarak değiştiren bir şanzıman türüdür. Bu şanzımanlar, sürücüye daha rahat ve sorunsuz bir sürüş deneyimi sağlar.

    4 ileri otomatik şanzımanlar, birbirine geçen bir dizi dişli içerir. Bu dişliler, araca farklı hızlarda hareket etme imkanı verir. Şanzıman, aracın hızını ve motor devrini izleyen bir kontrol ünitesi tarafından kontrol edilir. Kontrol ünitesi, en uygun vitesin ne zaman değiştirileceğini belirler.

    4 ileri otomatik şanzımanlar, manuel şanzımanlara kıyasla genellikle daha az yakıt verimlidir. Bunun nedeni, otomatik şanzımanın vites değiştirme sırasında biraz güç kaybetmesidir. Ancak, otomatik şanzımanlar, trafik sıkışıklığında veya yokuşlu arazilerde manuel şanzımanlara göre daha verimli olabilir.

    Eğer yakıt verimliliği sizin için bir öncelikse, otomatik şanzımanlı bir araç satın almadan önce araştırma yapmanız önerilir. Farklı araç modelleri için yakıt verimliliği derecelerini karşılaştırabilir ve sizin için en uygun seçeneği belirleyebilirsiniz.

    4 ileri otomatik şanzıman ile ilgili diğer önemli noktalar:

    • 4 ileri otomatik şanzımanlar genellikle Hyundai gibi otomobil üreticilerinde bulunur.
    • Bu şanzımanlar, "4 vites otomatik şanzıman" veya "4 ileri şanzıman" olarak da bilinir.
    • 4 ileri otomatik şanzımanlar, araçların farklı hızlarda hareket etmesine olanak tanıyan bir dizi dişli içerir.
    • Şanzıman, aracın hızını ve motor devrini izleyen bir kontrol ünitesi tarafından kontrol edilir.
    • 4 ileri otomatik şanzımanlar, manuel şanzımanlara kıyasla genellikle daha az yakıt verimlidir, ancak trafik sıkışıklığında veya yokuşlu arazilerde daha verimli olabilirler.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hemşerim ben de uzun süre bakınmıştım bir ara, dört ileri cidden çağdışı. Vites oranları yüksek tutularak bu durumu bertaraf etmişler, ama yine de insan arıyor en az beş ileriyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Hemşerim ben de uzun süre bakınmıştım bir ara, dört ileri cidden çağdışı. Vites oranları yüksek tutularak bu durumu bertaraf etmişler, ama yine de insan arıyor en az beş ileriyi.

    Seneye mart-nisan gibi benim kredim bitiyor. O zamana akdarda elimde nbir miktar para olacak. Yazlık kirası falan derken elime 10 bin lira gibi bir para geçecek. Benim ufaklıgıda 16*17ye satarsan ortalama 26-27 bin lira gibi bir param olacak. Ben stiloyu hala unutamadım. Bana stiloyu aratmayacak gerek konfor, gerek donanım olarak. 2-3 arasında kaldım.

    1. fiat bravo 2008-2009 dynamic yada emotion

    2. citroen c4 sxpk

    3. Alfa romeo 147 distance( DÜŞÜK İHTİMAL)

    c4 yada bravoya sıcak bakıyorum(ah keşke stilonun 2008 ve üzeri olsa onun gibisi gelmez)

    Otomatik c4te düşündüm ama citroenin otomatiğinden korkuyorum. Birde 4 ileri çok yakar diye düşündüm otomatiğe göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Hemşerim ben de uzun süre bakınmıştım bir ara, dört ileri cidden çağdışı. Vites oranları yüksek tutularak bu durumu bertaraf etmişler, ama yine de insan arıyor en az beş ileriyi.

    Seneye mart-nisan gibi benim kredim bitiyor. O zamana akdarda elimde nbir miktar para olacak. Yazlık kirası falan derken elime 10 bin lira gibi bir para geçecek. Benim ufaklıgıda 16*17ye satarsan ortalama 26-27 bin lira gibi bir param olacak. Ben stiloyu hala unutamadım. Bana stiloyu aratmayacak gerek konfor, gerek donanım olarak. 2-3 arasında kaldım.

    1. fiat bravo 2008-2009 dynamic yada emotion

    2. citroen c4 sxpk

    3. Alfa romeo 147 distance( DÜŞÜK İHTİMAL)

    c4 yada bravoya sıcak bakıyorum(ah keşke stilonun 2008 ve üzeri olsa onun gibisi gelmez)

    Otomatik c4te düşündüm ama citroenin otomatiğinden korkuyorum. Birde 4 ileri çok yakar diye düşündüm otomatiğe göre.

    Alıntıları Göster
    İkisinin de şanzımanı yarı otomatik, çok konforlu olmayabilir. Ama ikisi arasından Bravo'yu seçerdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    İkisinin de şanzımanı yarı otomatik, çok konforlu olmayabilir. Ama ikisi arasından Bravo'yu seçerdim.

    Alıntıları Göster
    C4 yarı otomatik mi ? Valla donanım olarak c4 daha doluya. herifler otomati kararan dikiz aynasını falan bile koymuş bravoda öyle bir donanım yok saçmalamışlar. Bakalım ya zaten bravoyu anca 30un üstüne çıkarsam alırım yoksa alamam. Birde sence 6 ileriile 5 ileri yakıtta çok farkeder mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dkerem2 -- 11 Ekim 2015; 2:12:13 >
  • dkerem2 D kullanıcısına yanıt
    C4 ile aynı dönemde üretilen 308 yarı otomatikti, C4'ün yeni kasası da uzun süre yarı otomatik satıldı. Sen sorunca şüpheye düştüm şimdi. Eğer 307'ler gibiyse tam otomatik 4 ileridir, yoksa yarı otomaik 5 ileridir. 30 üstüne çıkmayacaksan C4 al daha iyi. Temizini düşürme ihtimalin artar. 6 ileri uzun yolda daha iyi tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    C4 yarı otomatik mi ? Valla donanım olarak c4 daha doluya. herifler otomati kararan dikiz aynasını falan bile koymuş bravoda öyle bir donanım yok saçmalamışlar. Bakalım ya zaten bravoyu anca 30un üstüne çıkarsam alırım yoksa alamam. Birde sence 6 ileriile 5 ileri yakıtta çok farkeder mi ?
    onu bunu bilmem 2013 corsa d 1.4 benzinli 4 ileri tam otomatik 100 km de ortalamam 9.6. ona gore karar verin alin. cok sakin kullanirim bu ortalamayi da istanbul ici trafikte yapiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    onu bunu bilmem 2013 corsa d 1.4 benzinli 4 ileri tam otomatik 100 km de ortalamam 9.6. ona gore karar verin alin. cok sakin kullanirim bu ortalamayi da istanbul ici trafikte yapiyor.


    9.6 benzin mi ? b sınıfı bir araçta ? me yaptın kardeş ya ? Ne istanbulmuş ALlahtan istanbulda değilim. 4 ileri iyi bişey değil o zman hmm manuele devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    onu bunu bilmem 2013 corsa d 1.4 benzinli 4 ileri tam otomatik 100 km de ortalamam 9.6. ona gore karar verin alin. cok sakin kullanirim bu ortalamayi da istanbul ici trafikte yapiyor.


    9.6 benzin mi ? b sınıfı bir araçta ? me yaptın kardeş ya ? Ne istanbulmuş ALlahtan istanbulda değilim. 4 ileri iyi bişey değil o zman hmm manuele devam

    Zaten çok yakıyor. ama en sorunsuz otomatik şanzıman da 4 ileri klasik otomatikler.Yakıt konusunda tam bir faciaya yol açar ama.Mesela Daihatsu Teriostan örnek vermek istiyorum annemin aracı olduğu için,araç full donanım,klima sürekli açıktır annemde,sürekli 4WD,4 ileri otomatik şanzıman ve 1.5 16valf 105 hp motor,istanbul trafiğinde 16 litre yaktığına şahit oldum.genelde ortalama 9-11 litre arasında.Belki jip olmasa,4 çeker olmasa ve daha güçlü bir motoru olsa (ya da dizel) daha az yakar elbette ama 4 ileri şanzıman olmasa yakıtının 1 litre kadar düşeceğinden eminim.Klasik 4 ileri otomatiklerin her zaman daha fazla yaktırdığı aşikar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    onu bunu bilmem 2013 corsa d 1.4 benzinli 4 ileri tam otomatik 100 km de ortalamam 9.6. ona gore karar verin alin. cok sakin kullanirim bu ortalamayi da istanbul ici trafikte yapiyor.


    9.6 benzin mi ? b sınıfı bir araçta ? me yaptın kardeş ya ? Ne istanbulmuş ALlahtan istanbulda değilim. 4 ileri iyi bişey değil o zman hmm manuele devam

    Zaten çok yakıyor. ama en sorunsuz otomatik şanzıman da 4 ileri klasik otomatikler.Yakıt konusunda tam bir faciaya yol açar ama.Mesela Daihatsu Teriostan örnek vermek istiyorum annemin aracı olduğu için,araç full donanım,klima sürekli açıktır annemde,sürekli 4WD,4 ileri otomatik şanzıman ve 1.5 16valf 105 hp motor,istanbul trafiğinde 16 litre yaktığına şahit oldum.genelde ortalama 9-11 litre arasında.Belki jip olmasa,4 çeker olmasa ve daha güçlü bir motoru olsa (ya da dizel) daha az yakar elbette ama 4 ileri şanzıman olmasa yakıtının 1 litre kadar düşeceğinden eminim.Klasik 4 ileri otomatiklerin her zaman daha fazla yaktırdığı aşikar.

    terios düz viteste çok yakıyor zaten. hatta sirionun 1.3 otomatikleride çok yakıyor. Sanırım en iyisi manuel yada 6 ileri yarı otomatik şanjımanlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    onu bunu bilmem 2013 corsa d 1.4 benzinli 4 ileri tam otomatik 100 km de ortalamam 9.6. ona gore karar verin alin. cok sakin kullanirim bu ortalamayi da istanbul ici trafikte yapiyor.


    9.6 benzin mi ? b sınıfı bir araçta ? me yaptın kardeş ya ? Ne istanbulmuş ALlahtan istanbulda değilim. 4 ileri iyi bişey değil o zman hmm manuele devam

    Zaten çok yakıyor. ama en sorunsuz otomatik şanzıman da 4 ileri klasik otomatikler.Yakıt konusunda tam bir faciaya yol açar ama.Mesela Daihatsu Teriostan örnek vermek istiyorum annemin aracı olduğu için,araç full donanım,klima sürekli açıktır annemde,sürekli 4WD,4 ileri otomatik şanzıman ve 1.5 16valf 105 hp motor,istanbul trafiğinde 16 litre yaktığına şahit oldum.genelde ortalama 9-11 litre arasında.Belki jip olmasa,4 çeker olmasa ve daha güçlü bir motoru olsa (ya da dizel) daha az yakar elbette ama 4 ileri şanzıman olmasa yakıtının 1 litre kadar düşeceğinden eminim.Klasik 4 ileri otomatiklerin her zaman daha fazla yaktırdığı aşikar.

    terios düz viteste çok yakıyor zaten. hatta sirionun 1.3 otomatikleride çok yakıyor. Sanırım en iyisi manuel yada 6 ileri yarı otomatik şanjımanlar.

    Yakıt açısından en iyisi ilk olarak manuel,sonra çift kavramalı şanzımanlardır.çift kavramalılar da genelde 6-7 ileri oluyor.DSG her ne kadar sorunlu olsa da yakıt ve performans konusunda otomatik şanzımanların en iyisidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Hemşerim ben de uzun süre bakınmıştım bir ara, dört ileri cidden çağdışı. Vites oranları yüksek tutularak bu durumu bertaraf etmişler, ama yine de insan arıyor en az beş ileriyi.

    Seneye mart-nisan gibi benim kredim bitiyor. O zamana akdarda elimde nbir miktar para olacak. Yazlık kirası falan derken elime 10 bin lira gibi bir para geçecek. Benim ufaklıgıda 16*17ye satarsan ortalama 26-27 bin lira gibi bir param olacak. Ben stiloyu hala unutamadım. Bana stiloyu aratmayacak gerek konfor, gerek donanım olarak. 2-3 arasında kaldım.

    1. fiat bravo 2008-2009 dynamic yada emotion

    2. citroen c4 sxpk

    3. Alfa romeo 147 distance( DÜŞÜK İHTİMAL)

    c4 yada bravoya sıcak bakıyorum(ah keşke stilonun 2008 ve üzeri olsa onun gibisi gelmez)

    Otomatik c4te düşündüm ama citroenin otomatiğinden korkuyorum. Birde 4 ileri çok yakar diye düşündüm otomatiğe göre.


    İlerde bende o fiyatlara bi araç almayı düşünüyorum. Aklımda seninde dediğin gibi c4 bravo bi De megane var. Bazende puntolara gidiyor aklım. Stiloyu niye tekrardan düşünmüyorsun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 11 Ekim 2015; 4:30:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yapayzeka037

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Hemşerim ben de uzun süre bakınmıştım bir ara, dört ileri cidden çağdışı. Vites oranları yüksek tutularak bu durumu bertaraf etmişler, ama yine de insan arıyor en az beş ileriyi.

    Seneye mart-nisan gibi benim kredim bitiyor. O zamana akdarda elimde nbir miktar para olacak. Yazlık kirası falan derken elime 10 bin lira gibi bir para geçecek. Benim ufaklıgıda 16*17ye satarsan ortalama 26-27 bin lira gibi bir param olacak. Ben stiloyu hala unutamadım. Bana stiloyu aratmayacak gerek konfor, gerek donanım olarak. 2-3 arasında kaldım.

    1. fiat bravo 2008-2009 dynamic yada emotion

    2. citroen c4 sxpk

    3. Alfa romeo 147 distance( DÜŞÜK İHTİMAL)

    c4 yada bravoya sıcak bakıyorum(ah keşke stilonun 2008 ve üzeri olsa onun gibisi gelmez)

    Otomatik c4te düşündüm ama citroenin otomatiğinden korkuyorum. Birde 4 ileri çok yakar diye düşündüm otomatiğe göre.


    İlerde bende o fiyatlara bi araç almayı düşünüyorum. Aklımda seninde dediğin gibi c4 bravo bi De megane var. Bazende puntolara gidiyor aklım. Stiloyu niye tekrardan düşünmüyorsun?

    Alıntıları Göster
    Stilonun modeli eskidi en ful olanları max 2005 model. Birde stiloyu arkadaşıma satmıştım beyin arızası falan verdi oda yaptırıp sattı. Stilo belli bir kmden sonra arıza verebiliyor ve masraflı arızalar bunlar. O yüzden stiloyu düşünemiyorum. Biraz yüksek model yine c segmenti bir araç düşünüyorum. Belirttiğim gibi bravo ve c4 uyuyor. aslında 147de güzel araba ama onunda bazı sıkıntıları oluyormuş araştırmalarıma göre. Bakalım kader kısmet ya yaza doğru herşey belli olacak. o bütçe ile bu segmentte en iyileri bence bunlar.




  • 4 ileri kullanıyorum merak etme sıkıntı yasamazsin 7 ileri olupta elinde patlasa dahamı iyi
  • 4 ileri alıp LPG artıracaksın hem ekonomi hem konfor.kavrama problemi yok mis.
  • sorun değil,sanayiye götürürsün 7 ileri yaparlarzaten tüp takarsın10 kuruş anca yakar.
  • Mk2.5 focus titanium sirali lpg li kullaniyorum. Sanzimandan cok anlamam 4 ileri diye arastirmistim zaten manuele aldigimda da 4 e cikiyor en fazla.

    9 kusur litre yakiyor sehir ici. Sehir disi km de 18 kurus yaktim :)

    Sakin duzgun kullan kafi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    onu bunu bilmem 2013 corsa d 1.4 benzinli 4 ileri tam otomatik 100 km de ortalamam 9.6. ona gore karar verin alin. cok sakin kullanirim bu ortalamayi da istanbul ici trafikte yapiyor.


    9.6 benzin mi ? b sınıfı bir araçta ? me yaptın kardeş ya ? Ne istanbulmuş ALlahtan istanbulda değilim. 4 ileri iyi bişey değil o zman hmm manuele devam

    Zaten çok yakıyor. ama en sorunsuz otomatik şanzıman da 4 ileri klasik otomatikler.Yakıt konusunda tam bir faciaya yol açar ama.Mesela Daihatsu Teriostan örnek vermek istiyorum annemin aracı olduğu için,araç full donanım,klima sürekli açıktır annemde,sürekli 4WD,4 ileri otomatik şanzıman ve 1.5 16valf 105 hp motor,istanbul trafiğinde 16 litre yaktığına şahit oldum.genelde ortalama 9-11 litre arasında.Belki jip olmasa,4 çeker olmasa ve daha güçlü bir motoru olsa (ya da dizel) daha az yakar elbette ama 4 ileri şanzıman olmasa yakıtının 1 litre kadar düşeceğinden eminim.Klasik 4 ileri otomatiklerin her zaman daha fazla yaktırdığı aşikar.

    terios düz viteste çok yakıyor zaten. hatta sirionun 1.3 otomatikleride çok yakıyor. Sanırım en iyisi manuel yada 6 ileri yarı otomatik şanjımanlar.

    Yakıt açısından en iyisi ilk olarak manuel,sonra çift kavramalı şanzımanlardır.çift kavramalılar da genelde 6-7 ileri oluyor.DSG her ne kadar sorunlu olsa da yakıt ve performans konusunda otomatik şanzımanların en iyisidir.

    Zf8 den sonra




  • Lancer 2011 otomatik..sakin sürüş.4 ileri...benzin 5.9 daha ne olsun..şehir içi de kullanima göre değişir..8 gördüm..
     4  ileri otomatik nasıl oluyor ? çok yakmaz mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail_yilmaz61 -- 11 Ekim 2015; 9:34:46 >
  • Corsa 1.4 üm vardı 2 3 ay önce 100 km de 12 lt yi görmüştüm 4 vitesli araç gitmez istanbul içi
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.