Şimdi Ara

5. Vites 2000 devirdeki hız hep 90-100 mü oluyor yoksa sadece bende mi öyle?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
1
Favori
10.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Allah'a şükür bir albeam var ayağımı yerden kesiyor, en tasarruflu anlık tüketimi 5. vites 2000 devir civarları oluyor o da 90-95 km hıza tekabül ediyor.

    Şimdi bütün araçlarda da bu şekilde midir? Mühendisler 2000 deviri 110-120 ye ayarlayamazlar mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    5. Vites 2000 Devirde Kaç Kilometre Hız Yapılır?

    Arabanın 5. viteste 2000 devirde yaptığı hız, aracın modeline, motor hacmine ve lastik ölçülerine bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak, 5. vites 2000 devirde yaklaşık 90-100 kilometre hız aralığında seyir yapılmasını sağlar.

    Vites Hız Aralıkları

    Farklı vitesler, farklı hız aralıkları için tasarlanmıştır. Genel olarak, vites hız aralıkları şu şekildedir:

    • 1. Vites: 0-20 km/s
    • 2. Vites: 20-40 km/s
    • 3. Vites: 40-60 km/s
    • 4. Vites: 60-80 km/s
    • 5. Vites: 80 km/s ve üzeri

    5. Viteste Kaçla Gidilir?

    1. vites, genellikle yüksek hızlarda, yakıt tasarrufu sağlamak ve motorun aşırı devirlere çıkmasını önlemek için kullanılır. Otoyollarda veya sakin trafikte uzun mesafeler kat ederken 5. viteste seyir yapmak idealdir.

    Diğer Viteslerdeki Hız Limitleri

    • 4. viteste en fazla kaç km hız yapılır: 80-90 km/s
    • 4. viteste kaç km hız yapılır: 60-80 km/s
    • 5 vites devir kaç olmalı: 2000-2500 devir/dakika
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bizimki 90'ı 3000'de yapıyor
  • Aracınızın motor hacmi düşük olduğundan o hızları görmesi normal. Hızınızın 90-95 olması ise ideal az değil yani.

    Düzeltme: Kelime



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SSamet. -- 14 Haziran 2012; 10:30:17 >
  • bmw 520d olsaydi en ideal yakit tuketimi 120-130 olucakti,motor hacminden dolayi 90-95 sizin ideal yakit tuketiminiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 atmosferikler ve 5 vitesler genelde o civarda oluyor. mühendisler dişliyi daha büyük koysaydı en ufak bir yükte, rampada, hatta klima açıkken bile çekmez vitesi düşürmen gerekebilirdi..Ekonominin yanında sürüş performansını konforunuda düşünmek zorundalar
  • Bunun ayarlaması şöyle yapiliyor, motor gücü yeterli ise daha yüksek hızda daha düşük devirle gidersiniz. Misal eğer 130 a ayarlasalardı 2000 deviri aracınızın motorunun gücü yetmiyceği için kullanamıycaktınız. Aynı şekilde 110-120 olsaydı dediğiniz gibi,o devirde o hızda giderdiniz ancak gaza çok basmanız gerekirdi ve buyüzden motorun verimli olduğu güç bandından çıkıcagınız için yine tüketim gereksiz yere artıcak ve mantıksız olucaktı.

    120km hızla giderken hızı korumak için gerekli olan güç 40 beygir ise, aracınız 75 beygir diyelim, 2000 devirde anca 40 beygir civarında güç vericektir. Bu durumda gaza tam bastıgınız için verimsiz olucaktır. Motorların verimliliği sadece devirle değil kapasitesinin kullanım miktarıylada alakalıdır. 100 beygirlik bir motor genelde 30 beygir civarlarında en verimli halini alır. Bunun üstüne çıktıgınızda 1.5 kat güç almak için belki 2.5 3 kat benzin harcarsınız ( oranlar hatalı olabilir)




  • Bunlar 1.6 dizel motorlu araçlardaki tespitlerim:

    1.6 dizel Fiat Bravo 6. vites 2000 devirde 115 yapıyor.

    1.6 90 bg dizel Polo 5. vites 2000 devirde 115 yapıyor.



    Bunlar da atmosferik benzinli 1.6 lt'lik araçlardaki tespitlerim:

    Benzinlilerde de 1.6lt olarak 6 vites 132'lik Auris-Avensis ve yine 6 ileri 1.6 lt 132'bg'lik Elantra başarılı.



    Turbo benzinli düz vitesli araçlar ve yine turbo benzinli ama 8 ileri otomatik vitesli 1 serisi gibi araçların devir-hız oranları farklı olabilir.

    Ekleme: Daha yüksek motor hacimli araçların da devir-hız oranları farklı olacaktır haliyle:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 14 Haziran 2012; 10:48:15 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Nasıl Oluyor? 6 Ayda Derece
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Küçük hacimli motorlu arabalar yüksek hızlarda daha fazla yakar. Örneğin BMW 7 ile 160 km/h civarı bir hızla epey ekonomik gidilirken 1.6 motorlu bir arabayla, o hızlarda yakıt tüketimi tavan yapar. Tabi rüzgâr direnci ve ağırlık da önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 km hıza 3.000 devirde ulaşabiliyorum bende...
  • Tasarım ile alakalı bir durum. Motor, beygir gücü, tork eğrisi ve şanzıman son dişli oranı, aracın hangi devirde, ne kadar tork üreterek, ne kadar hızda gideceğini belirler. Top speed bu durumla birebir alakalıdır. Kadranınızda 300 yazsa bile, motorunuzun maksimum çevireceği devir ve şanzıman son dişli oranınız top speed'inizi belirler. Çoğu araçtaki 6. vites belirli hızlarda daha düşük devir çevirerek ekonomi sağlaması amaçlıdır. Eğer motor güçlü değilse 6 vitesi bitiremez zaten. Yani 5. viteste yapacağınız maksimum hız, 6. vitesten daha yüksektir. Bunun sebebi de motor gücüdür. Bir supersport kullanıyorsanız farklı tabi :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1599cc 100 hp lik atmosferik motorlu 2000-2007 model arası hangi araca bindiysem 5. vites 3000 devirde 3 aşşağı 5 yukarı 100km/hız yapıyor.
  • 1,3 corsa dizel 2006 5. vites 2500 devirde 110, 2750 devide 120 yapıyor.
  • Ford escort 5. Vites 3000 Rpm 110, 3200 civarı 120 görüyor.
    Tabi bu kadranda gözüken hız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albeaniz sanirim 1.3mjet

    1.6 ve ustu dizellerde dediginiz olur

    bravo 1.6mjet son vites 2000 devirde 115 yapar mesela

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Bizimki 90'ı 3000'de yapıyor



    quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    90 km hıza 3.000 devirde ulaşabiliyorum bende...



    Araçlar nedir?
  • Legacy CVT vites durur halde gaz verip 2000 devire dayayıp, 130km'ye kadar 2000 devir sabit hızlanmak mümkün oluyor. 130'dan sonra devir artıyor. Kısaca Legacy 2000 devirde 130 yapabiliyor. Arkadaşlarla geyik konusu olmuştu. Biri "heyecan yaptırma 2000 deviri geçme işte!" diye bir baba geyiği yaptı. Ben de tamam deyip 2000 devire dayayıp denedim.

    5 vites Saab, 2000 devirde 110 yapıyordu.

    Opel Frontera 90 yapıyordu.

    A3'de hiç dikkat etmedim. Akşam yazarım. Şu an A3'ü kullanıyorum.
  • 1.6 115 HP Kia Ceed Crdi 4 ileri oranlı dizel otomatik araç 4. vites 2000 d/d'da 95-100 km ile gidiyor. Hız sabitleyici ile yokuş çıkarken bile aynı hızda aynı devirde olduğunu gözlemledim. Torktan dolayı vites değişikliği veya devir yükselmesine ihtiyaç duymadığını düşünüyorum.

    Haluk 23'ün tespitlerine ilave olsun dedim.
  • Citroen c3 1.4 hdi 70 hp 2000 devirde 85 hız yapiyor. Bence ideal.
  • Focus 2 dizel aracım, 5. viteste 2000 devirde 100-110 km hıza ulaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gündüz06 -- 15 Haziran 2012; 17:38:28 >
  • 1.6 avensis 5. vites 3000 devirde 100 le gidiyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.