Bildirim
Otomatik düz vitesten daha mı az yakar?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Manuel hertürlü yakıt açısından avantajlıdır.
Çok agresif kullanılmıyorsa tabi -
Yarıotomatikler hemen hemen manuel ile aynı yakıyor hatta daha az yakabilir 45 50 km hızlara çıkar cıkmaz 5.vitese geçiyor yüksek vites düşük devir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yarı otomatik değil ama tam otomatiğin şansı var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
Yarı otomatik değil ama tam otomatiğin şansı var.
Tam tersi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sabit 90 la gidilirse vites değiştirmeden fark pek yok otomatik araçlar olabildiğince yüksek vites düşük devirde tutar arabayı hızlanıp durup vites değiştirince manuel bariz az yakar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
daçyaysa her türlü az yakar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yarı otomatiği düz viteste mi kullanıyorsun?
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
yeni nesil otomatikler hemen hemen aynı yakıyor, hatta çift kavramalılar daha da az yakıyor -
Peugeot 308 yakıt olarak efsane Tam otomatikte..Manuel gibi yakıt tüketimi..Tabi aracın hafifliği de buna etken ancak Opel Astra'da tam otomatik ancak daha fazla yakıyor beygir gücü fazla diye..Beygir gücü Ne kadar fazla olursa o kadar fazla yakarmış.. -
Otomatikten kastın tork konvertörlü otomatik vites ise biraz daha fazla yakar.Uzun yolda yarım litre kadar. Otomatikleştirilmiş şanzımansa yakıta etkisi olmaz, hatta gaza çok basmazsanız daha ekonomik devirlerde vites değiştireceğinden az da yakabilir. -
quote:
Orijinalden alıntı: Backstreet
Peugeot 308 yakıt olarak efsane Tam otomatikte..Manuel gibi yakıt tüketimi..Tabi aracın hafifliği de buna etken ancak Opel Astra'da tam otomatik ancak daha fazla yakıyor beygir gücü fazla diye..Beygir gücü Ne kadar fazla olursa o kadar fazla yakarmış..
pejo ların her modeli öyle . ben şu ana kadar fazla yakıyor denilen bir pejo duymadım. -
Tamamen araç kullanıcısıyla alakalı. Araç kullanmayı bilmeyen, gereksiz yere yüksek ve çok düşük devirlerde gezen insanların yakıt harcaması otomatik vitese göre tabiki fazla olacaktır. Ancak araç kullanmayı bilen, gerekli yerde gerekli devirde kullanıp, motoru sıkıştırmayan bir şoför ise otomatik vitesten bile daha iyi vites geçişlerini bileceğinden yakıt tüketimi otomatiğe göre daha düşük olur. -
Dacia fanlarını pistten alalım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cvt sanziman 1.2 atmosferik motorla bile 130 km de 3000 devir yapiyor, 100 km de 2000 devir civari, yani iyi bir motorunuz ve cvt sanzimaniniz varsa manuelden az yakabilirsiniz.
Hayirli gunler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmişte fark fazlaydı ancak şimdiki otomatiklerle manueller arasinda pek bir fark yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Manuel vitesin alt limiti tam otomatikten de, yarı otomatikten de düşüktür. Ama burda dikkate alınması gereken şu vites oranları şehir içine göre ayarlanmış 5 ileri bir manuel araç, 7-8 ileri bir çift kavrama otomatiğe göre biraz daha fazla yakabilir. Onun dışında manuel şanzımanlar, otomatiklere göre daha hafif oldukları için tüketimlerinin alt limitleri bir tık düşüktür.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normalde aracın yakıtını etkileyen tek unsur şanzıman değildir elbette bir sürü faktör vardır.
Aynı motor ve aynı model olduğunu varsayalım söylediğin gibi..
Yani şanzıman haricinde her şeylerinin aynı olduğunu varsayalım.
Bu sefer kullanıcı faktörü ortaya çıkıyor.
Manuel araç kullanan "iyi bir sürücünün" yani uygun devirde vites değiştiren bir kullanıcının olduğu araç elbette otomatik vitesli araca göre daha az yakıt yakacaktır.
İyi bir otomatik vites bile olsa bazı durumlarda şanzımanın beyni dönebiliyor.Vites küçültmesi gereken yerde küçültmüyor yada uygun devirde vites atmıyor.
Kaldı ki otomatik vitesin şanzıman ağırlığı manuelden daha fazladır.Şanzıman dişli oranları ise daha değişkendir.
Bu nedenle manuel yakıt açısından bir tık daha öndedir
Özellikle eski model araçların tork konvertörlü otomatik şanzımanları ile manuelleri arasında inanılmaz yakıt farkları olabiliyor.
Ancak son teknoloji ile üretilmiş otomatik araçlar ile manueller arasındaki yakıt farkı abartılacak kadar fazla değil.
-
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
Yarı otomatiği düz viteste mi kullanıyorsun?
Nasıl yani? Anlamadım bişey. Yarı otomatikler, düz viteslilerle aynı yakıyor işte. Tam otomatik fazla yakıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Belli ki sen pejonun yarı otomatiğini kullanmamışsın, o aracın o kafa karışıklığı ile manuelden de, tam otomatikten de az yakma şansı yok. Düz viteste kullanıldığında çok daha senin kontrolünde ve az yakıyor otomatiğe geçtiğinde ise robotize otomatikleştirilmiş şanzıman etkisi ile işler daha farklı bir boyut alıyor o nedenle ben bu konuda çok net konuşulması taraftarı değilim. Ortada bilimsel bir şeyler varsa bilemem tabii ona laf etmek bize düşmez
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları GenişletG Guest-41D8E7635 demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Tam tersi |
Yarıotomatikler hemen hemen manuel ile aynı yakıyor hatta daha az yakabilir 45 50 km hızlara çıkar cıkmaz 5.vitese geçiyor yüksek vites düşük devir.
|
Benzer içerikler
- fiorino benzin lpg yorumları
- 16 cm hoparlör tavsiyesi
- dsg sıfırlama
- potansiyel mükellef cezası neden gelir
- c5 aircross tavan boya atması
- 2021 skoda superb
- dacia duster 2022 fiyat listesi
- yeni passat 2024
- volvo ex30 fiyat
- yeni renault 5
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X