Şimdi Ara

Gaza nasıl basılırsa daha az yakar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun yolda giderken ara ara gaza basıp hızı aldırıp düşünce tekrar aldırmak mı az yaktırır..

    Yoksa sürekli basılı tutarak gitmek mi ?



  • sabit hız her zaman daha az yaktırır.
  • Bence garanti çözüm hız sabitleyici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli ve az gaz. Bayır aşağı çok dik değilse hafif gaz, çok dik ise komple gaz kes. Gaza yarısından fazla hiçbir zaman basmayın kısaca
  • hocam ideal hızlanma ve az yakmak için aynı zamanda pedala kademe kademe basmak gerekir,yani yarım basacaksanız bile direk yarım basmayan,yavaş yavaş basarak yarım basın pedala.ve sabit hızda yakıt tüketimi azalır,mümkün olduğunca sabit hızda gitmeye çalışın.
  • Şehir içinde gazın altına yarısı su dolu 0.5litrelik pet şişe koymak % 20-30 civari tasarruf sağlıyor. Şehir dışında ise uygun devirde sabit hiz tasarruf sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabit (mümkünse düşük) devir, ama arabayı boğacak, rahatsız edecek devrin üstü.

    Rampa inerken boşa atMAMAK. Eskiden beridir öyle bi inanış var. Hem tehlikeli, hem de yakıt tüketir. Çok dik, virajlı bir rampadan iniliyorsa da düşük viteslerde tutup , frene basmadan inmek emniyetli ve fren balatalarını korur.

    Rampa çıkarken de yine düşük vites orta devir, mesela 5. Viteste Gaza sonuna kadar basıp, zar zor 2000 devirde çıkmak yerine, 4. Vites 3500 devirde çıkmalı. (atmosferikler için). Yani torkun maksimum olduğu devirler. Turbolularda maksimum torkun alındığı 1500, 2000 devirler.

    Birde rampayı çıktığın vitesle in denirdi, atmosferikler İçin geçerli o, ve altın kural.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hız sabitleyici varsa daha az yakar.Yoksada ayağın gaz pedalında sabit bir şekide basılı tutarak devri çok yükseltmeden gidersen az yakar.
  • Mümkün olduğunca çabuk en üst vitese çıkmak(Devirli değil tabiki), en üst viteste de gaza aracın hızını koruyabildiği şekilde en az basmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Uzun yolda giderken ara ara gaza basıp hızı aldırıp düşünce tekrar aldırmak mı az yaktırır..

    Yoksa sürekli basılı tutarak gitmek mi ?

    Gaz pedalının altında yumurta varmış kırılıcakmış gibi düşün öyle bas gaza
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Mümkün olduğunca çabuk en üst vitese çıkmak(Devirli değil tabiki), en üst viteste de gaza aracın hızını koruyabildiği şekilde en az basmak.

    Ben şu mantıkla düşündüm, anlık tüketim göstergesine bakınca, hızı koruyarak gaza basıldığında belli bir tüketim değeri izleyerek araç gidiyor.

    Ama diğer türlü anlık tüketim kısa süreliğine yüksek seyrediyor, lakin hız düşünceye kadar da sıfır seyrediyor.. Sanki bana bu şekilde daha avantajlı gibi geldi.

    Hele ki eğim inerken hızınızı aldırıp bunu düz yolda değerlendirirseniz daha avantajlı oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Mümkün olduğunca çabuk en üst vitese çıkmak(Devirli değil tabiki), en üst viteste de gaza aracın hızını koruyabildiği şekilde en az basmak.

    Ben şu mantıkla düşündüm, anlık tüketim göstergesine bakınca, hızı koruyarak gaza basıldığında belli bir tüketim değeri izleyerek araç gidiyor.

    Ama diğer türlü anlık tüketim kısa süreliğine yüksek seyrediyor, lakin hız düşünceye kadar da sıfır seyrediyor.. Sanki bana bu şekilde daha avantajlı gibi geldi.

    Hele ki eğim inerken hızınızı aldırıp bunu düz yolda değerlendirirseniz daha avantajlı oluyor.

    Hayır mantığınız yanlış, şöyle ki lafı hiç dolandırmadan direkt Fizik bilgisi ile cevap vereyim. Bir maddeyi bir halde başka bir hale geçirmek için güç, dolayısıyla enerji harcamanız gerekir cismin mevcut halini korumak için gereken enerji iki durum değerlendirildiğinde totalde daha az güç-daha az enerji daha azdır. Yani siz şimdi kendiniz şöyle değerlendirin, bisiklet kullanırken son viteste gidiyorsunuz belli hızda diyelim. Sizce pedal çevirmeden yavaşlayıp o arada dinlenip tekrar eski hızınıza çıkmak mı mantıklı olur yoksa sürekli düşük devirde pedal çevirerek sabit hızda gitmek mi?Tekrar hızlanırken fazlasıyla güç-enerji harcamak durumunda kalırsınız, bisiklet kullanıyorsanız demek istediğimi anlarsınız.

    Son paragraf için şunu söyleyebilirim, önümde rampa varsa rampadan inmeye başladığım anda ayağımı gazdan çekerim taa ki tekrar hızım gitmeyi planladığım hıza düşene kadar. Eğer rampa hızımı düşürmeye devam ediyorsa yine hızımı koruyacak kadar gaza basarım. CC'nin esprisi burada işte. Gaza az veya fazla basmayı engelleyip makul tüketim sunuyor. Sizin yerinize milisaniyeyle makine yapıyor bu işi. Rampa çıkarken de araç zorlanacağı için önceden aracın çıkarken hızını kaybetmeyeceği en düşük devire getiririm motoru.




  • Daha avantajlı olmaz her zaman neden derseniz belli yerlerde avantajlı belli yerlerde değil.Şayet inişlerde gaza basıp sonra gazdan ayağınızı çekip aracı ivmelenmesini sağlarsanız tüketim azalır.Ama düz yolda her zaman sabit hız iyidir.Neden derseniz siz gaza yüklenince devir

    yükselir devir yükseldikçe ne olur yakıt artar değil mi? Ama şayet gaza sabit basarsanız deviri düşük seviye de tutarak giderseniz daha az yakar.Aslında her şey devir saatinde.
  • 3 tane formül veriyorum;

    F=m.a (Kuvvet = Kütle x İvme)

    W=F.S (İş = Kuvvet x Yer değiştirme)

    P=dW/dt (Güç = Birim zamanda yapılan iş miktarı)



    Az yakmaktan kastımız minimum güç harcamak, onda hemfikiriz.Yani P ifadesi olabildiğince küçük olacak.

    Formüle göre P (güç) ifadesini minimum yapmak için birim zamandaki iş miktarını, yani W (iş) ifadesini minimum yapmamız gerekiyor.

    Yer değiştirme değişmeyeceğine göre W (iş) ifadesini minimum yapmak için F (kuvvet) ifadesini minimumda tutmalıyız.

    İlk formüle geldik şimdi, amacımız F (kuvvet) ifadesini minimum yapmak.Kütleyi değiştiremeyeceğimize göre a (ivme) ifadesini minimum yapmalıyız.

    İvmenin alabileceği minimum değer de sıfırdır.Yani sabit hız.

    Arabanın hızını ne kadar sabit tutarsak o kadar az güç harcamış oluyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 24 Mayıs 2014; 0:51:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Sürekli ve az gaz. Bayır aşağı çok dik değilse hafif gaz, çok dik ise komple gaz kes. Gaza yarısından fazla hiçbir zaman basmayın kısaca

    atmosfrik yokuşta abanır veya 3e atar :D
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    nesnel veri eyvallah
  • Bir belgeselde izlemiştim.. Bir kuş doğandı yanlış hatırlamıyorsam.. biraz kanat çırpıp sonrasında süzülüyordu böylece enerji tasarrufu yapıyormuş.

    Peki bu nasıl oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bir belgeselde izlemiştim.. Bir kuş doğandı yanlış hatırlamıyorsam.. biraz kanat çırpıp sonrasında süzülüyordu böylece enerji tasarrufu yapıyormuş.

    Peki bu nasıl oluyor

    Rüzgar değişimlerini verimli kullanarak yükselerek potansiyel enerji kazanıyor, daha sonra alçalarak potansiyel enerjisini kinetik enerjiye çeviriyor yani ''Hız''a çeviriyor. Ayrıca bir kuşun hafifliği ve rüzgar direnciyle arabanınki karşılaştırılamayacak kadar uç örnekler. Yolda rüzgar sadece arabanın aleyhine çalışır karşısından estiği sürece... Uçaklar da kalkarken veya iniş yaparken büyük oranda enerji-yakıt harcar, yukarıdayken bahsettiğim durumlara göre ciddi oranda az enerji harcar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 24 Mayıs 2014; 1:03:11 >




  • Cc de sanki daha çok yakıyor gibime geliyor.ayak ile basmada gaz verip hızlanınca ayağımı çekiyorum yol bilgisayarı 0 gösteriyor.ve ortalama da düşüyor böylelikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.