Şimdi Ara

Gaza nasıl basılırsa daha az yakar ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Şehir içinde gazın altına yarısı su dolu 0.5litrelik pet şişe koymak % 20-30 civari tasarruf sağlıyor. Şehir dışında ise uygun devirde sabit hiz tasarruf sağolar.

    o şişe fren pedalının altına kaçtı diyelim?

    Gaza az basın, sabit hız en az yaktırır, az fren kullanmaya çalışın şehir içinde, zaten cut off dolayısıyla az yakarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bir belgeselde izlemiştim.. Bir kuş doğandı yanlış hatırlamıyorsam.. biraz kanat çırpıp sonrasında süzülüyordu böylece enerji tasarrufu yapıyormuş.

    Peki bu nasıl oluyor

    Siz de araba vitesteyken ayağınızı gazdan çekerseniz aynı tasarrufu yaparsınız hocam

    Kuş kendini uygun bir hava akımına bırakıp süzülüyor, siz de arabanın hızını koruyabileceği bir yerde (yokuş aşağı) gazı bırakarak süzülüyorsunuz.

    Yoksa günlük hayatta (hava akımı yok, yükseklik 4-5 metre) düz uçarken bi kanat çırpıp bi bırakan güvercin gördünüz mü?

    Konana kadar sürekli kanat çırparak uçuyorlar.




  • Yuksek vites dusuk devir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun yolda yüksek devirde bir müddet kullannınca hissedilir performans artışı oluyor akabinde... Ama bunun az yakıtla alakası yok bence.. Misal uzun yolda ben bayır aşağı geldiğinde cc yi devreden çıkarırım bu anda 0 görünür yakıt yol düzleyince tekrar cc.. Cruise yoksa eğer pedala ani basmayın. Az kısmını kullanın
  • araç ortalama 130 15 bg bişiyse sabit 5 yada 6 vites 80 90 hız ve 1500 devirde az yakar tabi aracın ağırlığı fazla değil ise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    sabit (mümkünse düşük) devir, ama arabayı boğacak, rahatsız edecek devrin üstü.

    Rampa inerken boşa atMAMAK. Eskiden beridir öyle bi inanış var. Hem tehlikeli, hem de yakıt tüketir. Çok dik, virajlı bir rampadan iniliyorsa da düşük viteslerde tutup , frene basmadan inmek emniyetli ve fren balatalarını korur.

    Rampa çıkarken de yine düşük vites orta devir, mesela 5. Viteste Gaza sonuna kadar basıp, zar zor 2000 devirde çıkmak yerine, 4. Vites 3500 devirde çıkmalı. (atmosferikler için). Yani torkun maksimum olduğu devirler. Turbolularda maksimum torkun alındığı 1500, 2000 devirler.

    Birde rampayı çıktığın vitesle in denirdi, atmosferikler İçin geçerli o, ve altın kural.

    Genel kanı bu ama benim testlerim sonucu hep farklı çıkıyor. Örneğin rampada 6. Vites 90 ile anlık 9-11 lt arası degisirken 5. Viteste bu 13-14 oluyor 4. Viteste ise 16-17 ye çıkıyor. Bence rampalar cikilabilen en yüksek vitesle çıkılmalı. Tqbi arabayi fazla bogmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabanız maksimum torku hangi devirde sağlıyorsa o devirde gazı sabit tutun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecen sene insignia ile hiz sabitleyici kullanarak sehir disi 8 civarinda yakiyorsam ayagim gazda sabitken 7.5, gaza bas cek yaparak 6.9 kadar degerlere kadar inmistim.

    Kesin eminim ki gaza bas cek yaparak daha az yakiyor. Gaza sabit basma, hiz sabitleyici vs hikaye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    sabit (mümkünse düşük) devir, ama arabayı boğacak, rahatsız edecek devrin üstü.

    Rampa inerken boşa atMAMAK. Eskiden beridir öyle bi inanış var. Hem tehlikeli, hem de yakıt tüketir. Çok dik, virajlı bir rampadan iniliyorsa da düşük viteslerde tutup , frene basmadan inmek emniyetli ve fren balatalarını korur.

    Rampa çıkarken de yine düşük vites orta devir, mesela 5. Viteste Gaza sonuna kadar basıp, zar zor 2000 devirde çıkmak yerine, 4. Vites 3500 devirde çıkmalı. (atmosferikler için). Yani torkun maksimum olduğu devirler. Turbolularda maksimum torkun alındığı 1500, 2000 devirler.

    Birde rampayı çıktığın vitesle in denirdi, atmosferikler İçin geçerli o, ve altın kural.

    Genel kanı bu ama benim testlerim sonucu hep farklı çıkıyor. Örneğin rampada 6. Vites 90 ile anlık 9-11 lt arası degisirken 5. Viteste bu 13-14 oluyor 4. Viteste ise 16-17 ye çıkıyor. Bence rampalar cikilabilen en yüksek vitesle çıkılmalı. Tqbi arabayi fazla bogmamak lazım.

    arabayı titretmeyecek en yüksek vites en düşük devir diyelim.
    Peki hız farkeder mi?
    aynı devirde gitmek şartıyla:
    Yüksek vites ve yüksek hızla,
    Ya da aynı devirle ama düşük vites düşük hızla çıkmak, daha az yaktırır mı?
    Atıyorum. 6. vites, 2000 devir, 90 km ile değilde, 4. Vites 2000 devir 70 km hızla çıkmak Arasında yakıt farkeder mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 24 Mayıs 2014; 9:54:37 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • yüksek vites düşük devir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Sürekli ve az gaz. Bayır aşağı çok dik değilse hafif gaz, çok dik ise komple gaz kes. Gaza yarısından fazla hiçbir zaman basmayın kısaca

    atmosfrik yokuşta abanır veya 3e atar :D

    Ben düşük vites düşük gaz yapıyordum düşük vites yüksek gaz biriyle kapışmak için kullanılır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    sabit (mümkünse düşük) devir, ama arabayı boğacak, rahatsız edecek devrin üstü.

    Rampa inerken boşa atMAMAK. Eskiden beridir öyle bi inanış var. Hem tehlikeli, hem de yakıt tüketir. Çok dik, virajlı bir rampadan iniliyorsa da düşük viteslerde tutup , frene basmadan inmek emniyetli ve fren balatalarını korur.

    Rampa çıkarken de yine düşük vites orta devir, mesela 5. Viteste Gaza sonuna kadar basıp, zar zor 2000 devirde çıkmak yerine, 4. Vites 3500 devirde çıkmalı. (atmosferikler için). Yani torkun maksimum olduğu devirler. Turbolularda maksimum torkun alındığı 1500, 2000 devirler.

    Birde rampayı çıktığın vitesle in denirdi, atmosferikler İçin geçerli o, ve altın kural.

    Genel kanı bu ama benim testlerim sonucu hep farklı çıkıyor. Örneğin rampada 6. Vites 90 ile anlık 9-11 lt arası degisirken 5. Viteste bu 13-14 oluyor 4. Viteste ise 16-17 ye çıkıyor. Bence rampalar cikilabilen en yüksek vitesle çıkılmalı. Tqbi arabayi fazla bogmamak lazım.

    arabayı titretmeyecek en yüksek vites en düşük devir diyelim.
    Peki hız farkeder mi?
    aynı devirde gitmek şartıyla:
    Yüksek vites ve yüksek hızla,
    Ya da aynı devirle ama düşük vites düşük hızla çıkmak, daha az yaktırır mı?
    Atıyorum. 6. vites, 2000 devir, 90 km ile değilde, 4. Vites 2000 devir 70 km hızla çıkmak Arasında yakıt farkeder mi?

    Sabit devir farkli vites ve hizda çok fark etmesede büyük viteste daha az yakıyor ve daha fazla sabır gerekli. Tabi araç çok düşük devirlerde daha fazla yıpranıyor bunu kabul etmek lazim. Örneğin 2 bin devir 4. Vites 70 ile giderken yarim gaz yapiyorsam 2 bin devir 6. Vites 90 ile giderken dip gaza yakin basiyorum. Daha az yakiyor ama motor daha fazla yıpranıyor. Tabi ben genelde ikisinide yapmiyorum. Sakin kullanıyorsam ve yol musaitse 6. Vites 120-130 civarı. Yok acelem varda 3-4-5 Allah ne verdiyse :) iyiki lpg var yoksa benzin bu seviyelerdeyken rampa cikmak bizim neyimize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bölünmüş yollarda 105-110 km hıza yavaş yavaş çıkarım. Sonra gaza basma şiddetimi hafifletirim. Zamanla 100 e kadar düşüyor ve orada sabitleniyor. Bu şekilde bir miktar daha az yaktığını düşünüyorum. Otoyolda sistem belli hız sabitleme ile 132 :D
    Şehir içi yollarda ise freni az kullanacak şekilde ve ani hızlanmalardan kaçınarak kullanılırsa yakıt ekonomisi sağlanabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    sabit (mümkünse düşük) devir, ama arabayı boğacak, rahatsız edecek devrin üstü.

    Rampa inerken boşa atMAMAK. Eskiden beridir öyle bi inanış var. Hem tehlikeli, hem de yakıt tüketir. Çok dik, virajlı bir rampadan iniliyorsa da düşük viteslerde tutup , frene basmadan inmek emniyetli ve fren balatalarını korur.

    Rampa çıkarken de yine düşük vites orta devir, mesela 5. Viteste Gaza sonuna kadar basıp, zar zor 2000 devirde çıkmak yerine, 4. Vites 3500 devirde çıkmalı. (atmosferikler için). Yani torkun maksimum olduğu devirler. Turbolularda maksimum torkun alındığı 1500, 2000 devirler.

    Birde rampayı çıktığın vitesle in denirdi, atmosferikler İçin geçerli o, ve altın kural.

    Genel kanı bu ama benim testlerim sonucu hep farklı çıkıyor. Örneğin rampada 6. Vites 90 ile anlık 9-11 lt arası degisirken 5. Viteste bu 13-14 oluyor 4. Viteste ise 16-17 ye çıkıyor. Bence rampalar cikilabilen en yüksek vitesle çıkılmalı. Tqbi arabayi fazla bogmamak lazım.

    arabayı titretmeyecek en yüksek vites en düşük devir diyelim.
    Peki hız farkeder mi?
    aynı devirde gitmek şartıyla:
    Yüksek vites ve yüksek hızla,
    Ya da aynı devirle ama düşük vites düşük hızla çıkmak, daha az yaktırır mı?
    Atıyorum. 6. vites, 2000 devir, 90 km ile değilde, 4. Vites 2000 devir 70 km hızla çıkmak Arasında yakıt farkeder mi?

    Sabit devir farkli vites ve hizda çok fark etmesede büyük viteste daha az yakıyor ve daha fazla sabır gerekli. Tabi araç çok düşük devirlerde daha fazla yıpranıyor bunu kabul etmek lazim. Örneğin 2 bin devir 4. Vites 70 ile giderken yarim gaz yapiyorsam 2 bin devir 6. Vites 90 ile giderken dip gaza yakin basiyorum. Daha az yakiyor ama motor daha fazla yıpranıyor. Tabi ben genelde ikisinide yapmiyorum. Sakin kullanıyorsam ve yol musaitse 6. Vites 120-130 civarı. Yok acelem varda 3-4-5 Allah ne verdiyse :) iyiki lpg var yoksa benzin bu seviyelerdeyken rampa cikmak bizim neyimize

    bi arkadaş abd de yaşamış bir yıl. 2500 cc arabası varmış. Depo 30 dolara doluyordu diyor, ve insanlar şikayet ediyormuş, "ya 20 dolara doluyordu" diye. benzinin bilmem kaç katı vergi olunca, hem şaka gibi motorlara (focusa 0,9 küsür cc) sarılıyoruz, hem de nasıl daha Az yakarız diye maymun oluyoruz Yollarda, bin bir türlü taktik geliştiriyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Şehir içinde gazın altına yarısı su dolu 0.5litrelik pet şişe koymak % 20-30 civari tasarruf sağlıyor. Şehir dışında ise uygun devirde sabit hiz tasarruf sağlar.

    Fren pedalının altına kaçarsa o şişe ,birdaha yakıt harcıyamaz artık o araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Şehir içinde gazın altına yarısı su dolu 0.5litrelik pet şişe koymak % 20-30 civari tasarruf sağlıyor. Şehir dışında ise uygun devirde sabit hiz tasarruf sağolar.

    o şişe fren pedalının altına kaçtı diyelim?

    Gaza az basın, sabit hız en az yaktırır, az fren kullanmaya çalışın şehir içinde, zaten cut off dolayısıyla az yakarsınız.

    Gaz pedalının altına bantla sabitleniyir. Ayrıca frenler oldukça üstten kavrıyor, tüm gücümle bassam dahi şişenin kalinligindan daha da alta gitmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabit hızda ilerlemek her zaman daha tasarrufludur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    sabit (mümkünse düşük) devir, ama arabayı boğacak, rahatsız edecek devrin üstü.

    Rampa inerken boşa atMAMAK. Eskiden beridir öyle bi inanış var. Hem tehlikeli, hem de yakıt tüketir. Çok dik, virajlı bir rampadan iniliyorsa da düşük viteslerde tutup , frene basmadan inmek emniyetli ve fren balatalarını korur.

    Rampa çıkarken de yine düşük vites orta devir, mesela 5. Viteste Gaza sonuna kadar basıp, zar zor 2000 devirde çıkmak yerine, 4. Vites 3500 devirde çıkmalı. (atmosferikler için). Yani torkun maksimum olduğu devirler. Turbolularda maksimum torkun alındığı 1500, 2000 devirler.

    Birde rampayı çıktığın vitesle in denirdi, atmosferikler İçin geçerli o, ve altın kural.

    Genel kanı bu ama benim testlerim sonucu hep farklı çıkıyor. Örneğin rampada 6. Vites 90 ile anlık 9-11 lt arası degisirken 5. Viteste bu 13-14 oluyor 4. Viteste ise 16-17 ye çıkıyor. Bence rampalar cikilabilen en yüksek vitesle çıkılmalı. Tqbi arabayi fazla bogmamak lazım.

    arabayı titretmeyecek en yüksek vites en düşük devir diyelim.
    Peki hız farkeder mi?
    aynı devirde gitmek şartıyla:
    Yüksek vites ve yüksek hızla,
    Ya da aynı devirle ama düşük vites düşük hızla çıkmak, daha az yaktırır mı?
    Atıyorum. 6. vites, 2000 devir, 90 km ile değilde, 4. Vites 2000 devir 70 km hızla çıkmak Arasında yakıt farkeder mi?

    Sabit devir farkli vites ve hizda çok fark etmesede büyük viteste daha az yakıyor ve daha fazla sabır gerekli. Tabi araç çok düşük devirlerde daha fazla yıpranıyor bunu kabul etmek lazim. Örneğin 2 bin devir 4. Vites 70 ile giderken yarim gaz yapiyorsam 2 bin devir 6. Vites 90 ile giderken dip gaza yakin basiyorum. Daha az yakiyor ama motor daha fazla yıpranıyor. Tabi ben genelde ikisinide yapmiyorum. Sakin kullanıyorsam ve yol musaitse 6. Vites 120-130 civarı. Yok acelem varda 3-4-5 Allah ne verdiyse :) iyiki lpg var yoksa benzin bu seviyelerdeyken rampa cikmak bizim neyimize

    bi arkadaş abd de yaşamış bir yıl. 2500 cc arabası varmış. Depo 30 dolara doluyordu diyor, ve insanlar şikayet ediyormuş, "ya 20 dolara doluyordu" diye. benzinin bilmem kaç katı vergi olunca, hem şaka gibi motorlara (focusa 0,9 küsür cc) sarılıyoruz, hem de nasıl daha Az yakarız diye maymun oluyoruz Yollarda, bin bir türlü taktik geliştiriyoruz.

    Ne yazıkki öyle hocam. Benzin ucuz olsa acilan konular:
    Rampayi nasil hızlı çıkabilirim?
    Aracı en fazla yakan kim?
    Gibi olurdu sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birde şu aracın maksimum torkunu verdiği devir en tutumlu devir olayına açıklık getirelim yeri gelmişken... Böyle bir şey yok, geçiniz. Yeni nesil çoğu turbo dizel araç 1500 ile 1750 devir civarında maksimum torkunu vermeye başlar. Maksimum tork devri demek, bir anlamda turbo basıncının arttığı ve değişken geometrili turbolarda kanatçıklarının açılarak daha fazla hava basabildiği devir demektir. Dolayısıyla ne kadar çok hava o kadar çok yakıt demektir. Hani bazılarımız turbo devreye giriyor diyor ya, işte tam o devirde kullanırsanız aracınızı turbo sağlığı açısından pek hayırlı bir iş olmaz. Çünkü turbo sürekli yol durumuna bağlı olarak sürekli verimini artırıp azaltacak ve ters basınca düşecektir. Daha alt devirlerde turbo tam kapasiteyle çalışmaz iken de araçta hızını koruyabilecek kadar tork mevcut oluyor zaten. Benim Focus dizellerde ölçtüğüm en verimli devir 1500 devir, 75-80km/h aralığıdır. 100km'de 3lt ve 3lt'nin altına düşürebilirsiniz rüzgarsız ve düz yolda yakıtınızı bu şekilde. Normalde max. torkunu 1.750rpm'den itibaren vermekte...




  • En basit örneği Gazpedalı ve ayağının arasında yumurta var farzet ve bu yumurtayıo kırmadan gelirsen büyük hediye senin.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.