Arkadaşlar merhaba. 3 ay önce sıfır olarak aldığım Jeep Compass aracımın start stop'u çalışmıyordu. Aracı aldığım bayideki servis önce "Isınmadan devreye girmez" tabi dedi, ben "1 saatte ısınmaz mı araba?" deyince, "Arabanızın motoru ne?" dedi. "1.3" dedim. "1.3 motorlarda kronik sıkıntı var, yazılım bekliyoruz dedi.
Sene 2023, bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu bir çağda sormam, araştırmam mı zannettiler acaba..
Neyse yaşadığım serviste önce yazılım güncellemesi yaptılar. Olmadı. "Akşama kadar aküyü şarj edelim" dediler. Olmadı. "yazılım atıldı araba 24 saat uyku modunda beklemeli" dediler. olmadı. bir 24 saat daha aküde şarjda kalsın dediler. Akü mü kusurlu dedim, "akü kusurlu olsa araba çalışmaz, start stop olmasa da olur derseniz alın kullanın" dediler.
Birincisi 1.3 motorlarda böyle bir kronik, genel sıkıntı yok. Araştırmayacağımı düşünmüş olabilirler ama araştırdım. Tek tek kullanıcılara ulaştım. Amerikada'ki Jeep forumuna üye olmuştum zaten arabayı alır almaz. Orda da çok kişi ile görüştüm. Yok böyle bir durum.
İkincisi sorunun ne olduğu, çözümün ne olacağı konusunda hiç güven vermiyorlar. "yazılım atılınca düzelir diye umuyoruz" Olmadı akü bir gün şarj olursa düzelir" O da olmadı bir 24 saat daha şarj olursaa, belki düzelir.
Muhtemelen yeni güne, "sorun çözülmedi" ya da " durdu durdu, bir 24 saat daha şarjda kalsın" haberi ile başlayacağım.
Çözerlerse ne ala. olmadı, ne gibi bir öneri ile dönerler? Bugün işaretini verdikleri gibi "bu şekilde kullanın" derlerse ne yapmalıyım sizce?
Burdaki çoğu arkadaş "ya start stop manasız birşey, ben zaten kapatıyorum" diyor. Ama esas konu, arabanın ayıplı olması. Araba fiyatları malum, galariler sıfır arabaları alıp 300, 500 bin fazlası satışa koyuyor. Yarın öbür gün, 2 sene sonra 5 sene sonra, arabayı satacak olduğumda, "start stop çalışmıyor" dediğimde arabayı satma ihtimalim olur mu? Ben şahsen bu paraları veriyorsam, herhangi bir fonksiyonu çalışmayan arabaya kuruş vermem.
Ötesinde, gerçekten yakıt tasarrufunu ciddi düşüren bir özellik. Neden kullanmayım?
Söylediğim bazı arkadaşlar "asla böyle birşey bekleme" dese de, böyle bir durumda ya ayıpsız olanı ile değişim, ya da iade tarihi ile liste fiyatı ile aracın iadesini talep etmeyi düşünüyorum.
Bu konuda görüşleriniz nelerdir? Başına benzer sorun gelenler oldu mu?
EKLEME! Bir de, oldu da akü 48 saat şarjda kalınca durum çözüldü, sizce de akü değişimi talep etmem gerekmez mi? Sonuçta sıfır arabada ne akü sorunu. Bagajda takviye kablosu ile mi gezelim.. Sakin kalayım diyorum, baya zorlanıyorum..
Güncelleme: Bugün de çözemediler. Dahası, haber de vermiyorlar. Ben arayınca telefonu açmıyorlar.. Kalktım yola düştüm, yolda iken aradılar "Maalesef düzelmedi. Siz arabayı almayın". Dedim bildiğiniz bir şey var mı, arabayı tutmak için mi tutuyorsunuz? Merkezle yazışıyoruz dediler. Ve ısrarla yeni akü ile denemiyorlar.. Akü zayıf demeden akü değiştiremeyiz deyip duruyorlar. Gidiş iyi değil ama bakalım..
Ekleme : Nihayet akü değiştirmeyi onaylamışlar. Şu başlık altında yorum yapan arkadaşların mesleği ne bilmiyorum ama o kadar insanın il söylediği şeydi bu. Ya akü bozuk ya araba, bu kadar net. İnşallah düzelir diyelim.
Yeni akü ile de sorunu çözemediler..
GÜNCELLEME: Araba ile 1 saat test sürüşü yapıp düzeldi diye teslim ettiler. Eve gelip parkkedip araba azcık soluklanınca kaldığı yerden çalışmamaya devam ettim.Firmaya olayı özetleyerek ayıplı mal değişim talebini mail olarak ilettim. Noter Kanalı ile de ihtarname çekeceğim.
Yıllardır biriktirdiğiniz para + her ay yüklü kredi ödemesi yaparak paranız ile rezil olmak.. Jeep..
Bakak görek..
İyi forumlar dilerim.
Arkadaşlar merhaba. Daha yeni aldığım aracıma güzel bir nazar boncuğu taktım maalesef.. ramazan ayının verdiği uykusuzluk ve kapalı otoparka ısrarla aydınlatma takılmamasi sonucu, sağ dibimde bir araba önümde sıralı arabalar , sol arkadaki beton sütun arasından sıralı hamlelerle çıkmaya çalışırken, karanlık olduğundan sol arka sütuna dikkat edemedim ve biraz sürttüm. Göçük yok ama biraz boya kalkmış. Rutuş olur mu, komple boya mi gerekir. Bilgisi tecrübesi önerisi olan arkadaşlar varsa çok sevinirim. Dikkatli sürüşler dilerim herkese.
Arkadaşlar merhaba.
Uzun yıllar araçlarını kullandığım Doğuş Grubundan, servis sorunları nedeniyle ayrılıp Jeep Compass almıştım 3 ay kadar önce. İnşallah yanılıyorumdur ama Jeep'in de çok farkı olmayacak gibi.
Aracı aldığımdan beri start-stop sorunu var. Devreye girmiyor. Gün içinde 20 kez ışıkta duruyorsam 2 kez girerse giriyor.
En baştan itibaren Jeep sürekli "memnuniyet anketi" için SMS gönderiyor. Hepsinde bu sorunu uzun uzun anlatmama rağmen bir dönüş olmadı.
Aracı aldığım Bayinin servisini aradım. "1,3 motorların start/stop'unda sorun var, yazılım bekliyoruz" dedi.
İkamet ettiğim ilin servisini aradım, "evet güncelleme var" dediler ve randevu oluşturdular.
Daha önce böyle yazılımlı donanımlı çok araba kullanmadığım için bilmiyor olabilirim, bu tip durumlarda müşteriye bilgi verilmez mi? Sürekli "memnuniyet anketi" diye SMS gönderen firma için, bilgilendirme için mesaj yazmak zor olmasa gerek.
Ha sorun çözülürse yine ne ala, "yazılım güncelleyeceğiz bir de aküye bakacağız" dediler. Sıfır arabada akü sorunu olur mu, o da ayrı konu.
Ben mi abartıyorum bilmiyorum ama Doğuş Grubundan kaçarken çok daha iyi bir yere gelmedim gibi geliyor.
DÜZENLEME : Uzun süren çabalar sonucunda nihayet akü değişimi onaylamışlar. Araba serviste 4 gündür bekliyor ama ilk aldığımda yaptıkları memnuniyet anketinde, ve daha telefonla sorunu ilettiğim için uzun süre sonra diyorum. Bakalım, inşallah düzelir.
GÜNCELLEME: Düzeldi diye teslim ettiler. Ama anlık bir düzelme imiş, eve geldikten sonra yeniden çalışmamaya devam etti kaldığı yerden. Ayıplı malın değişimi için ihtarname çektim . Bakalım ne olacak sonu.
Arkadaşlar merhaba. 6,7 yıl forumu özellikle de otomobil forumu çok aktif olarak kullanmıştım ama 3,4 yıldır da bırakın hesabı açmayı, siteye bile bakmıyordum.
Uzun süre sonra arabayı değiştirebildim, borç harç da olsa. 2022 Model Jeep Compass 1.3 Limited alarak.
Konu açmamak için hem bu forumda hem de internet genelinde çok gezindim ama Jeep çok tutulan, çok satılan bir marka değil. Kuzeni Alfa Romeo gibi meraklısı, seveni olan küçük bir kitleye hitap ediyor. O yüzden araç hakkında bilgi almak kolay olmuyor. Ben de yaklaşık 4,5 senedir bu meraklı kitleye dahil oldum. Hem C sınıfı hem C Suv sınıfındaki bütün marka modelleri araştırsam da Jeep'ten vazgeçmedim.
Aslında konuyu sadece yakıt tüketim ile ilgili sizlerin tecrübelerini öğrenmek için açmıştım ama hazır açmışken genel bir değerlendirmek yapayım. Almayı düşünenlere yardımcı olabilir.
KALİTE ALGISI: Yaklaşık 20 yıl Alman arabaları kullanmış biri olarak, her ne kadar Almanlar da son yıllarda giderek maliyet kaygısı ile genel kaliteyi düşürmüş , Jeep de yeni makyajlı Compass ile kaliteyi artırmış olsa da, Alman arabalarını geride bıraktığımı arabaya biner binmez hissettim. Forumda çok dalga geçilen "VW tok kapı" olayı diye birşey gerçekten var. Mercedes, Audi, Seat kullandığım arabalarda, kapıyı kapatmak için itmiyordum bile. Kendiliğinden kapanıyordu. Açılması da kademe kademe ve çok netti. Jeep'te birkaç haftamı aldı "kapınız açık" uyarısından kurtulmam. Gerçekten ciddi bir güç harcamanız gerekiyor kapıyı tam kapatabilmek için. Kapıyı kapattıktan sonrası çok iyi değil ama kötü de değil. Malzeme kalitesi genel olarak iyi. Aşağılarda ve arka tarafta sert plastikler olsa da gördüğünüz dokunduğunuz alanlar kaliteli. Almanların torsiyon çubuğunda ısrar etmelerini de düşünürsek, daha bile kaliteli olduğu alanlar var.
SÜRÜŞ- KONFOR: Araç ciddi anlamda yerden yüksek. 19 inc jantlarla aldım arabayı, belki onun da etkisi vardır; internette 20 cm diyor genel olarak ama ben 20 cm cetvelle ölçeyim dedim, arada hala az olmayan bir boşluk kalıyordu. Buna rağmen sürüşte en ufak tedirginlik hissetmiyorsunuz. Bir kaç kez kavşakta yeşil ışığa yetişmek için hızlandım, dönerken ESP devreye girmedi bile. Bir kez uzun yol yaptım, 110'u geçmedim motor yeni olduğu için, ama yüksek hızlarda da yol tutuşunun çok iyi olacağı güvenini verdi. Arka süspansiyonlar çok kollu bağımsız olmasının yol tutuşa olumlu katkısı olacaktır mutlaka ama Leon'un torsiyon çubuğundan sonra konfor olarak ilaç gibi geldi. Fabrika çıkışı 40'a yakın olan lastik basınçlarına rağmen bozuk yolları hiç hissetmiyorsunuz. İç mekanı yeterince geniş ve ferah.
Ekleme: En son uzun yola gittiğimde arabayı biraz zorladım. Yol tutuşu, viraj alması çok iyi. Kesinlikle yüksek bir araçta olduğunuz için tedirgin olmuyorsunuz.
Ama, yüksek hızlarda ses sanki biraz rahatsız ediyor. Leon'a göre müziğin sesini daha çok açmam gerektiğini hissettim.
GÜVENLİK: En sevdiğim, arabayı değiştirirken markadan, sınıfından öte olmazsa olmaz dediğim özellikler; Otomatik Fren, Adaptif Hız Sabitleyici ve Şerit Takip Asistanı, ve kendisine hiç fırsat vermediğim yorgunluk takip sistemi. Otomatik fren gerçekten çok iyi çalışıyor. Bazı videolarda agresif çalıştığı söylenmiş ama kontrollü kullandığınız süre tampon tampon trafikte bile ses etmiyor. Birkaç kez devreye girdi, hepsinde de son derece yerindeydi. Şerit Takip asistanı da gözünüzü yoldan ayırıp biraz saptığınızda hemen sesli olarak uyarıp direksiyona güç vererek şeride sokuyor aracı. Şeridi ortalayıp gitmediğinden şikayet etmişler bazı test videolarında, ama zaten otonom sürüş yok bu donanımda. Otonom sürüş olanlarda şeridi ortalıyor mu bilmiyorum, ama her türlü direksiyonu tutarak sürmeniz gerekiyor. Buna aykırı hareket edildiğinde neler olduğuna dair videolar var maalesef. Bu sistemler gayet sağlıklı ve rahatsızlık vermeden çalışıyor, en azından Jeep Compass'ta. "Ben arabaya biner binmez bu sistemleri kapatıyorum" diyen video yükleyicilere itibar etmemek lazım.
Ekleme: Biraz itibar edebilirsiniz :) En son uzun yoldan gelirken, adaptif hız sabitleyici değil normal hız sabitleyici kullandım. Kalabalık trafikte öndeki araba şeridinize azcık girse hemen fren yapıyor. Bir bekle arkadaş, ne oluyor. Arkadan gelen arabalar da şaşırıyor "bomboş yol niye frene asıldı" diye. Neyse zamanlar alışacağız hangi sistemi nasıl kullanmak gerektiğini. yorgun ve uykulu yola çıkmamak gerek ama çıkmak zorunda kalırsanız o zaman bütün emniyet sistemlerini açmakta fayda var tabi.
PERFORMANS: 150 hp 270 NM tork fazlası ile yeterli geliyor. Henüz 1200 km'de olduğu ve yoğun şehir trafiği nedeniyle sadece 1 kez sport moda alabilmiştim, onda da 90'a çıkana kadar. Ama normal modda ve sakin sürüşte de korna yedirmeyecek kadar seri gidiyor. Benim için önemli olan noktalardan biri; en üst viteste (otomatik 6. vites) rampaları rahat çıkabilmesiydi, o konuda 1.4 140 hp Leon'u hiç aratmıyor.
YAKIT TÜKETİMİ: Gelelim konuyu açma nedenime. Forumun yakıt tüketimini takip eden arkadaşlar hatırlayabilir, TSI motorun performans-tüketim değerlerini öve öve bitiremiyordum. Daha ağır ve yüksek bir aracın daha fazla yakacağını hesap etmiştim, ama benzer güçlere sahip bir motorla, bu farkın çok olmayacağını umut ediyordum. Arabayı alır almaz çıktığım uzun yolda tokat gibi yapıştı yüzüme tüketim Farkı. 90-110 km hızlarla gayet sakin bir şekilde yaptığım 550 km sonunda ekranda 6,3 LT / 100 KM değerini görebildim ancak. Leon ile bu hızlarla gittiğimde 4- 4,5 lt yakıyordum ki 1200 km menzile ulaştığım olmuştu. 120-130 km hızlarda ise 5,5 lt. Şehir içinde ise soğuk motor 5-10 derece hava sıcaklığında, 11 km yi saatte 10 km hızla gittiğimde 10-12 litre, 20 km hızla gittiğimde ise 7,5 lt yakıyorum. Ortalama ise 9 lt yakıyor şehir içinde. Bilgisayar verisi ve pompa değeri aynı oluyor.
Ekleme 1: Nihayet 22 Mart 2023 akşamı sakin bir trafikte kullanma şansım oldu. Şehir içi 35 Km ortalama hızla 28 km yol yapınca, 6.3 lt yi gördüm. Makul bir değer.
Ekleme 2: Araba 3.000 km'yi geçtikten sonra yeniden uzun yola gittim. Bu sefer sakin kullanmadım, hız sınırlarını geçmeden zorladım. Dönüşte yol açıkken 120 ile geldim, kalan yerlerde bayram dönüşü nedeniyle trafik adım adım ilerledi. Ona rağmen 6.1 lt yaktı. Yukarıda belirttiğim gibi aynı güzergahta 90-100 ile sakin sakin gelmeme rağmen 6,3 lt'yi görebilmiştim. Yakıt gerçekten düşüyor kullandıkça.
Araştırdığım kadarıyla saat 10 km ortalama hızın olduğu şehir içi trafiğinde, ve genel olarak SUV'ların uzun yol verileri ile kıyaslandığında ortalama veriler bunlar. Leon'da mucize yaratan TSI motorlar da SUV modellerinde çok yakıyormuş.
Jeep Compass olur, diğer SUV'lar olur. Yakıt verileri nedir? Sıfır arabada yakıtın zamanla azalması mümkün müdür? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
SEVMEDİĞİM YÖNLERİ: Çoğu kullanıcı için hiçbir önemi olmayabilir ama media ekranında motorla, sürüşle ilgili verilerin gösterilmiyor olması bence kabul edilemez. Leon'un küçücük ekranında bile sürüş mesafesi, ortalama hız, ortalama yakıt tüketimi, menzil çok net gösteriliyordu. Başlangıç, yakıt alımından sonra, uzun dönem olarak da görebiliyordum. Hiç kullanmazsınız anlarım ama Egea ekranlarında bu bilgiler var diye biliyorum. Demek ki yapabiliyorsunuz. Ayrıca anlık yakıt tüketimi verisi de ondalık kısımları göstermiyor. Sürüş bilgilerine hiç önem verilmemiş.
Start/Stop sistemi çok savruk çalışıyor. Belli bir algoritmaya sahip değil, bir düzeni varsa da 40 gündür ben çözemedim. Leon'da belli bir ısıya gelene kadar devreye girmezdi. Mesela ilk ışıkta motor durmazdı. Sonra belli bir yol gidip süre geçip frenleme yapınca, ikinci ışıkta devreye girer, bundan sonra da yol boyunca motor dururdu. Eğer çok uzun süre devrede kalmazsa da, her ışıkta durmaya devam ederdi. Bir kaç kez birini beklerken 4 dakika devrede kalınca "yeter artık frenleme ile kazanılan enerji de bir yere kadar" demişti. Jeep'te ilk ışıkta devreye girmiyor. "yeteri ısıya ulaşılamadı" diyor. İkinci ışıkta devreye giriyor. 3. ışıkta devreye girmiyor. "hazır değil" diyor. Tamamıyla aynı güzergah, aynı hava sıcaklığında, klima kapalı iken, bir gün 8 ışığın 6 sında devreye giriyor, bir gün hiçbirinde devreye girmiyor. Birinde motor soğukken devreye giriyor, birinde 1 saatlik yolun sonunda devreye girmiyor. Ve bu gerçekten yakıt tüketimini çok etkiliyor. Leon'da akü bitmeye yakın devreye girmediği günlerde ekrandaki tüketim değeri ciddi yükseliyordu.
Arabanın önündeki yere yakın tampon çıkıntısı. O kadar yerden yüksekliği heba eden çıkıntı.. Yerden yüksek olarak arabayı kullanıp da en ufak bir kaldırıma yanaşırken gıdım gıdım gitmek.. Tamam kaldırıma çıkmayalım ama bu araba ile korkmayalım yanaşırken.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Herkese iyi forumlar, kazasız sürüşler dilerim.
Skoda Scala
|
|
|
|
2010-2013 Volvo S60
|
|
Son Giriş: 7 ay önce
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 2.390
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.528
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 92.969 (Bu ay: 3.474)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.818 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası