Arkadaşlar merhaba. Uzun yıllar araçlarını kullandığım Doğuş Grubundan, servis sorunları nedeniyle ayrılıp Jeep Compass almıştım 3 ay kadar önce. İnşallah yanılıyorumdur ama Jeep'in de çok farkı olmayacak gibi. Aracı aldığımdan beri start-stop sorunu var. Devreye girmiyor. Gün içinde 20 kez ışıkta duruyorsam 2 kez girerse giriyor. En baştan itibaren Jeep sürekli "memnuniyet anketi" için SMS gönderiyor. Hepsinde bu sorunu uzun uzun anlatmama rağmen bir dönüş olmadı. Aracı aldığım Bayinin servisini aradım. "1,3 motorların start/stop'unda sorun var, yazılım bekliyoruz" dedi. İkamet ettiğim ilin servisini aradım, "evet güncelleme var" dediler ve randevu oluşturdular. Daha önce böyle yazılımlı donanımlı çok araba kullanmadığım için bilmiyor olabilirim, bu tip durumlarda müşteriye bilgi verilmez mi? Sürekli "memnuniyet anketi" diye SMS gönderen firma için, bilgilendirme için mesaj yazmak zor olmasa gerek. Ha sorun çözülürse yine ne ala, "yazılım güncelleyeceğiz bir de aküye bakacağız" dediler. Sıfır arabada akü sorunu olur mu, o da ayrı konu. Ben mi abartıyorum bilmiyorum ama Doğuş Grubundan kaçarken çok daha iyi bir yere gelmedim gibi geliyor. DÜZENLEME : Uzun süren çabalar sonucunda nihayet akü değişimi onaylamışlar. Araba serviste 4 gündür bekliyor ama ilk aldığımda yaptıkları memnuniyet anketinde, ve daha telefonla sorunu ilettiğim için uzun süre sonra diyorum. Bakalım, inşallah düzelir. GÜNCELLEME: Düzeldi diye teslim ettiler. Ama anlık bir düzelme imiş, eve geldikten sonra yeniden çalışmamaya devam etti kaldığı yerden. Ayıplı malın değişimi için ihtarname çektim . Bakalım ne olacak sonu. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 13 Nisan 2023; 10:19:14 > |
JEEP Yazılım Güncellemesi (!Akü Değişimi de Çözmedi) (yazılım da çare olmadı) (Hepsi Aynı)
-
-
1 ay önce size yaptığım yorum
""En ucuz premium SUV olur kendileri . Aracın fiyatı uygun olsa da kullanan insanlar hiç tavsiye etmiyorlar. Araç çok sıkıntı çıkarıyormuş"""
Bu araça sorunsuz bineni daha görmedim . Sürekli sıkıntı çıkardığı herkes tarafından söyleniyor zaten . Neyse üzmeyin kendinizi satar başka araç alırsınız. -
Alırken hiç premium diye düşünmedim. Malzeme kalitesi vb olarak da Seat'tan daha kaliteli diyemem. Ama sorun işi sıkıntı. Sinek küçük, mide bulandırdı. Bakalım neler olacak.
-
Alıntı
metni:bu tip durumlarda müşteriye bilgi verilmez mi? Yaşadığın yere bağlı, Türkiye gibi gelişmemiş ülkelerde verilmez.
-
Hocam ne bileyim, haberlerde hep görüyoruz "Toyota şu kadar aracı çağırdı" vb diye. Biz de heveslendik işte :)
-
Servis konusu tüm Türkiye ve tüm markalar için geçerli zaten, o yüzden nereden kaçsanız birine denk geleceksiniz illa. Ancak Doğuş grubundan da bir çoğu kat kat iyidir diye düşünüyorum.
Start stop işi genelde bu grupta (Fiat) aküden dolayı çalışmayı bırakıyor..
Olay akü sorunu değil, durmadan dur-kalk trafikte devreye girmesinden olabiliyor. Veya bayide bekleyen araç vesaire olursa da akü yeni denilse bile böyle bir sıkıntı olabiliyor.
Ya da şöyle diyeyim, aküde sıkıntı yok, marş vesaire anlamında ama Start stop için gücü yetmediğine inanıyor sistem.
Güncelleme ile pek olacak bir şey değil gibi ama daha sık devreye girmesini sağlayacak yönde olabilir belki.
Zira aracın kullanma kılavuzuna bakarsanız, aslında start stop çalışması için 10-15 madde şey olduğunu görebilirsiniz. Akü harici bir sürü başka faktör de var.
-
Stop start her zaman devreye girecek diye bir kural yok, motor soğuktur girmez, klima çalışıyordur girmez vs bir sürü detayı var.
-
Aracı aldığımdan beri start-stop sorunu var. Devreye girmiyor. Gün içinde 20 kez ışıkta duruyorsam 2 kez girerse giriyor.
yat kalk dua et ki girmiyor
yer yüzüne gelmiş en büyük saçmalık. aküyu bitirmekten başka hiçbir halta yaramıyor, ve akusu korkunç pahalı
0.5 lt az yakacağım diye rezillik resmen. -
10 sene Seat Leon kullandım. Sadece klima , o da çok düşük derecede olursa devreye girmiyordu. Gözünü sevdiğimin Seat'ı..
Hava 18 derece, 40 dakika yol yapmış, 12 km gitmiş. Klima vb çalışmıyor. Hiç mi devreye girmez. Akü değeri vb de göstergeye göre normal. Zaten sıfır araba.
-
Ben eski arabamda çok ekmeğini yemiştim. 10 senede sadece 2 kere akü değiştirmiştim. Tamam normal aküye göre pahalı idi. Ama sadece o iki akü azalma evresinde akü değiştirene kadar olan birkaç günde start stop devreye girmemişti. Hiç öyle 0,5 litre diye düşünmeyin. 2 dakikalık ışıklarda öyle farketmişti ki.
-
start-stop firmaların emisyon-yakıt tüketimini kitabına uydurmak için geliştirdikleri numaradan başka bir şey değil bana göre. genelde biner binmez devre dışı bırakıyorum ama her seferinde aktif oluyor meret. sizin aracınızda sorun sadece bu ise çok da uğraşmayın derim ama bazı kişiler için önemli olabiliyor bu tip işler. mesela benim jazzda start-stop alındığından beri arızalıydı (2016 model araç), hanım kafayı takmıştı. kaç sefer servise gitti start stop tuşu dahil bir sürü aksiyon yapıldı. en son akü değişti mal kendine geldi 4. yılın sonunda! şu anda sorunsuz çalışıyor...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 24 Mart 2023; 13:56:33 > -
Önceki aracımda start-stop 100bin km boyunca 30 saat kadar devrede olmu, 27.5 litre yakıt avantajı sağlamıştı bilgisayar verilerine göre. Konusu burada.
https://forum.donanimhaber.com/start-stop-un-yakita-etkisi--150715171
-
Start-stop akünün ömrünü de yiyor ve daha pahalı. Önceki aracımdaki akü 5 yılda değişti. Şimdiki aracımın aküsü 10. yılında değişti. 10 yıl da çok uzun gibi ama dayanmış valla.
Firmalar önemli bir problem olmadığı durumlarda yazılım güncellemesi için servise çağırmaz. Bakıma geldiğinizde yüklerler. Sizin şikayetiniz için dönüş yapmaları gerekirdi ama şu an ülkedeki tüm bayiiler şımarmış durumda. Parayla oynuyorlar, müşteriyi umursamıyorlar. Daha kaliteli servis için butik markalara gitmek lazım. Lexus, mazda, jaguar gibi. Geçen sene benim 2015 aracımın ön farını ücretsiz değiştirdiler. Garanti vs bitmiş, 7 sene olmuş. Şimdiki bakımda da hoparlöre bakacaklar. Onu da ücretsiz değiştirirler mi bakalım.
-
Hocam hepsini biliyorum. Dediğim gibi 10 sene start stoplu Leon kullandım. Sistem bozuk, net. Zaten aradığım servis de önce "beyefendi motor ısınmadan devreye girmez" dedi, ben "Hocam 40 dakika yol yapmışım, hava 20 derece, daha ne kadar ısınsın" deyince "Evet 1.3'lerde bir sorun var yazılım bekliyoruz 1.5 aydır" dedi.
Bu alış veriş işlerinde hatadır bozukluktur bişey demem. Allah yapısı değil, benim baktığım nokta satıcının tavrı..
Eğer sorun basit bir yazılım ise bunun için haber vermiyorlarsa, bir servis "yazılım gelecek" deyip diğeri "gein yazılım yükleyelim" diyorsa bu bir sorundur.
Yok Jeep genel olarak ayıplı mal satıyorsa, bu çok daha büyük bir sorundur.
Yıllar önce Uno arabam vardı. 2. vitese geçmiyordu. 1'de dip gaz yapıp 3'e alıyordum. Sanayideki amca "Uno'larda bu böyle" demişti..Aradan geçen 25 seneden sonra yine Servis aynı cevabı verirse.. İşi ABD Chrysler Dodge'a kadar taşırım valla :)
-
Hocam hikaye
DH dışında bir Mercedes-Benz forumlarında biri vardı, bi ara B serisi araştırırken forumu da uzun süre inceledim, okudum.
Bir araç sahibi, Mercedes'e ait yabancı bir site bulmuş ve tüm servis duyurularını oradan takip ediyordu. Sonra yetkili servise gidip, "garantiden şu değişecek, bülten kodu bu" diyormuş, adamlar da garip garip bakıp, öyle bir şey yok falan diyormuş ama sonra servis müdürü falan kontrol edince gerçekten dokümana ulaşıyorlarmış
Böyle böyle bir sürü şeyi takip edip yaptırmış.
O geri çağırma işleri bizde büyük bir yalan kısaca
Benzer şekilde, sahibi olduğumuz 500x'in dokümanlarına bir tanıdık vasıtasıyla ulaştım, örneğin diyor ki 2015 yılında üretilen şu kodla şu kod arası 500x'lerin şanzımanında sorun var, şunlar şunlar değişecek, gerekirse şanzıman komple değiştirilecek diyor. Şimdi bunu hangi servis yapar, hangisi yanaşır Yat üzerine...
-
Sizin arabada gerçekten çok devreye girmemiş. Ben seat leonda günde abartmıyorum 15-20 dakika kullanıyordum. Ev, iş güzergahını düşününce. Sürekli ışık, en az 1 dakika bekleme. Sabah akşam trafiğinde bir ışıkta birden çok kez duruyorsun. Kuzum benim, hiçbirinde de "ben durmam" demezdi.. Bir keresinde bir arkadaşı beklerken park etmiştim, kontağı da kapatmamıştım. Araba 5 dakika start-stop'un stopunda kalmıştı. Orda "yeter artık arkadaş" deyip çalışmıştı :)
Yolun sonu Seat Ateca'ya çıkacak gibi duruyor ama hayırlısı diyelim.
-
Kuzum benim, hiçbirinde de "ben durmam" demezdi.
merhaba,
şu cümleye imzamı atarım. Artık öyle hal alıyor ki tuşa basıp kapatıyorum.
-
Hakikaten tam çakallar.. Hadi şu son dönemde "araba yok" deyip sonra rüşvet alınca araba satmalarını geçtim ( El Hak Jeep'te öyle birşey olmadı. Adamlar dürüstçe "2 tane gelecek araba var, bir tanesi opsiyonlu" vb dediler ve liste fiyatının da altında bir fiyata sattılar. ) Euro kaç zamandır sabit olmasına rağmen sürekli zam yapıyorlar, nedenini sorunca "Abi biliyorsun Euro ile geliyor Euro da artıyor" diyorlar. Arkadaş Euro kuru artık TRT çocuğun bile ekranında var nerdeyse, görmemen mümkün değil.
-
Siz de mi Seat kullanıyorsunuz?
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Aracı aldığımdan beri start-stop sorunu var. Devreye girmiyor. Gün içinde 20 kez ışıkta duruyorsam 2 kez girerse giriyor.
yat kalk dua et ki girmiyor yer yüzüne gelmiş en büyük saçmalık. aküyu bitirmekten başka hiçbir halta yaramıyor, ve akusu korkunç pahalı 0.5 lt az yakacağım diye rezillik resmen. |
Benzer içerikler
- parçası en ucuz araba
- atiker lpg ışığı yanıp sönüyor
- mazot aldıktan sonra motor arıza lambası yandı
- galeriden araba alınır mı
- aracım park halindeyken yağ damlatıyor
- fiat pulse
- toyota corolla cross
- skoda yeni kodiaq
- ssangyong torres evx fiyat
- 8 yerli otomobil
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X